|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Hyde-Park - Buda Xr2i 
						
												 derik19 - 20 Sie 2014,  22:45 Temat postu: Buda Xr2i Witam wszystkich, mam mały problem otóż ostatnio kupiłem czystą budę(sama blacha) fiesty mk3 i mam zamiar z tego zrobić "strzałę południa"    czyli wsadzić silnik 1.8 16V i podciągnąć go do jakiś 160-180 KM może nawet więcej jak dobrze doradzicie    oczywiście chciałbym też podnieść standardy wyposażenia wnętrza czyli elektryczne szyby, klima i co Bóg pozwoli wsadzić w tą "puszkę", oczywiste też jest że wygląd zewnętrzny będzie oryginalny z XR2 bez żadnych cudowanych tuningów. No i teraz zaczną się pytania aha wcześniej jeszcze dodam, że jestem zielony jeżeli chodzi o mechanikę ale mam dostęp do mechanika wysokiej klasy który podejmie się tego wyzwania ale tylko jeżeli dam mu pełny zestaw części ponieważ on nie ma czasu na szukanie tego a więc pytania 
 
1. jak z silnika 1.8 16V wyciągnąć jeszcze te dodatkowe 40-50KM(może jakieś turbo)
 
2. jakich części używać(rodzaj,firma i takie tam istotne sprawy)
 
3. jakie hamulce tam wsadzić 
 
4. jakie "wypaśne" wyposażenie dam rade wsadzić w fieścinke 
 
5. czy był by ktoś w stanie podać koszt takiego zabiego(piaskowanie i lakierowanie już jest załatwione) chodzi mi o koszt samych części oczywiście(silnik,skrzynia,zawieszenie itp.) 
 
Chciałbym aby ten projekt ruszył bo będzie się czym chwalić    oczywiście jeżeli mi pomożecie i zacznie się "zabawa" z fiestą to będę zobowiązany notorycznie wrzucać zdjęcia z całego zabiegu(łącznie z piaskowaniem i malowaniem)    
 
Troszkę się rozpisałem ale jest to warte swojej ceny.
 
Z góry dziękuje za odpowiedzi i pomoc    pozdrawiam wszystkich fanów   
												 BuMeL - 20 Sie 2014,  22:55
  1. regulamin
 
2. nie ten dział
 
3. 	  | Cytat: | 	 		  | czyli wsadzić silnik 1.8 16V i podciągnąć go do jakiś 160-180 KM | 	  
 
 
HAHA
 
 
4. nie masz pojęcia co zrobić z budą i jak zrobić z budą więc potrzebujesz portfel bez dna, masz taki ?
 
 
Ale żeby nie wyjść na skończoną świnię, ja w swoją wsadziłem jakieś 10.000pln (słownie dziesięć tysięcy) w okresie trzech lat i doszedłem do w pełni sprawnej, jeżdżącej, hamującej i klejącej się do asfaltu Fiesty 1.8 ~135KM, turbo wyszłoby mi kolejne 6-10k, żeby miało sens.
 
 
I nie miała "wypasów" w stylu klimy, wspomy ani nawet poduszek powietrznych. WIększość rzeczy robiłem sam a Ty dolicz sobie jeszcze mechanika.
												 derik19 - 20 Sie 2014,  23:26
  na samochód mam przeznaczone 20-25 tys mechanik jest darmowy tak jak piaskowanie i lakierowanie a z silnika 1,8 16V 130KM jestem bardziej niż przekonany że da się wyciągnąć ponad 160KM, jeżeli Pan Sławek(tak ma na imię mechanik) zdołał wyciągnąć z audi 80 2,6 prawie 550KM to czego ma nie dać rady wyciągnąć tych 30KM(niestety nie mam jak udowodnić odnośnie tej audicy) z tą klimą może i masz rację ale co do reszty się nie zgodze ale dziekuje bo już mnie nakierowałeś ile mniej więcej mogę wydać na remont, takie małe sprostowanie  audica miała w standardzie 2,6 a prawie 550KM miała po swapie na 4,2    mój błąd
												 BuMeL - 21 Sie 2014,  08:37
  z 1.8 RQB/RQC możesz wyciągnąć 360KM+ i życzę Ci powodzenia w modzeniu
												 Qzyn - 21 Sie 2014,  09:23
  Skoro masz takiego mechanika to po co tutaj pytasz o takie rzeczy. Pan Slawek bedzie wiedzial idealnie co zrobic z tym silnikiem   
												 vegetagt - 21 Sie 2014,  13:15
  Marudy    Trzeba by kiedyś  zrobić jakiś FAQ dot. głupich rzeczy, bo pisać 100 razy to samo to też troche nudna sprawa.
 
 
derik19, angole z 2.0 na itb robią jakos  170km, więc możliwe, że te 0.2litra w dół  zbytnio nie będzie przeszkadzało. Tylko potem takie auto będzie mocno nieekonomiczne    Nie mam natomiast pojęcia, czy oni robią samo itb, czy itb+obtróbka glowicy+inne bzdety.
 
 
Trzeba by przetestować to w praktyce   
 
 
 
ps. ja bym za 25tys kupil jakies awd do zabawy   
												 Lary - 21 Sie 2014,  16:58
  Masz budżet ~20k i ty fieste mk3 chcesz?    
 
Ja rozumiem sentymenty itp ale jednak wygoda ponad wszystko...
												 yoyo72 - 21 Sie 2014,  17:13
  derik19, A ja jako starzec powiem ci krótko!!! Olej te wszystkie wypowiedzi zazdrośników i ...wsadź sobie do FIFI silnik od samolotu!!! 
 
Sorry ,ale wkładać 25 tysi do FIFI????? Powodzenia.
												 Lary - 21 Sie 2014,  17:31
  Hajs w błoto   
 
Rozumiem satysfakcję z siedzenia do nocy pod jedną żarówką żłopiąc piwo z kumplem i dumając czemu coś nie trybi budując coś własnymi rękoma.
 
 
Ale to jest zwykłe zlecenie robocizny.
 
Kup coś za ok 10k i drugie 10k wsadź w modyfikacje, wyjdziesz na tym dużo lepiej   
												 Qzyn - 21 Sie 2014,  19:37
  Pomijajac bzdurnosc tematu o ktorej juz nieco ironicznie sie wypowiedzialem wczesniej, to
 
 
 	  | Lary napisał/a: | 	 		  Masz budżet ~20k i ty fieste mk3 chcesz?    | 	  
 
 
 	  | yoyo72 napisał/a: | 	 		  | Sorry ,ale wkładać 25 tysi do FIFI????? Powodzenia. | 	  
 
Jak ja wkladalem 20 tysi do mk1 nikt sie nie wysmiewal a efekt koncowy wielu pochwalilo    
												 DemptD - 21 Sie 2014,  20:03
  Kuba bo ta MK1 gniotła wszystko, ostatnio w robocie z nudów temat cały przeglądałem    
 
 
 
a odnośnie tego tematu: 
 
  
 
inaczej nie mogę   
												 yoyo72 - 21 Sie 2014,  21:29
  Qzyn,  Tutaj nie chodzi o wyśmiewanie się z kolegi(( każdy ma jakieś tam fantazje i potrzeby(ja np. pomalowałem swoją byłą xr-ke na wściekły zielony kolor) ,kolega chce akurat mieć szybkie auto)  tylko uświadomienie ,że to trochę dużo kasy ,żeby wpakować w udoskonalenie silnika. A gdzie zawias ,podłoga i inne? Co innego rozebranie całego auta na czynniki pierwsze i złożenia od nowa i "regeneracja" wszystkiego co się da ,oraz doprowadzenie autka do stanu z fabryki ,oryginału!. To jest O.K. Ja bym tak zrobił jak bym miał 25 tysi. Jeżeli kolega chce mieć najszybszą Fifi na  ziemi to o.k. dlaczego nie? a gdzie reszta? Wbijam 1 bieg gaz do podłogi ,puszczam sprzęgło i....przód odjeżdża....,bo zapomniałem o całej reszcie????
												 Kusiu - 21 Sie 2014,  21:44
  Zycze powodzenia. Ja w swoja zainwestowalem ok. 20 tys lacznie z zakupem. Nie wyglada na tyle ale jezdzi skreca i hamuje a to jest najwazniejsze. Mysle ze 20 tys to za malo. Jezeleli chcesz tyle kuca musisz kupic silnik wyremontowac go zaturbic itd. Do tego heble zawias malowanie i sie nazbiera a do tego nie wierze ze Pan Slawek czy jak mu bylo zrobi to za "dziekuje" bo kupe roboty z tym bedzie. Do tego pomysl sobie ile taki motor bedzie palil. Moja fofi wpierdziela ponad  11 l przy bardzo bardzo delikatnym traktowaniu.  Przy  palowaniu potrafi dojsc do 20...
												 derik19 - 22 Sie 2014,  15:23
  Pan Sławek jest bardzo dobrym znajomym mojego brata więc robi to za darmo jedyny jego warunek to taki że chce najpierw sam wyjeździć cały bak dopiero potem mogę ja jeździć    a ogólnie co do tego tematu to można go zamknąć ponieważ moje pierwsze autko wymaga naprawy(renault laguna II 2.0T 16V 2003r.) i z początkowych obliczeń wychodzi na to że mało kasiurki zostanie i nie pcham się na razie w to jak odłożę ponownie 20-25 tyś to zacznę znowu kombinować co i jak
												 Kusiu - 22 Sie 2014,  18:51
  Kolejny z wielkimi planami , ktore zostana tylko na fofum?
												 szynszyl - 22 Sie 2014,  19:28
 
  	  | derik19 napisał/a: | 	 		  | moje pierwsze autko wymaga naprawy | 	  to chyba poszło z dymem że tak fantastyczny budżet i plany poszły z dymem, a pan Sławek tak dobry znajomy nie udzieli kredytu zaufania
												 DemptD - 22 Sie 2014,  19:34
  szynszyl,    
												 kuba87 - 22 Sie 2014,  20:07
  szynszyl,  nie szynszyl, wystarczylo ze to bylo reno a jak wiadomo sie psuja, a drugie to laguna 2 czyli mamy kombo   
 
a o ile wiem takiego motoru w lagunie nie bylo...          
												 Qzyn - 22 Sie 2014,  22:19
  Szybko poszlo    Sam jestem teraz ciekaw co sie stalo lagunie ze uplynni 25 tysi na naprawe   ) No i ja tez nie kojarze 2.0 turbo w lagunie   
												 vegetagt - 22 Sie 2014,  22:41
  i vegeta sie znowu naprodukowal komuś, a ktoś sie zawinal.
 
 
Pier##iele, ide ciąć bude.
 
 
a, i chyba serio wezme sie za faq dot. glupich rzeczy
												 luk-90 - 22 Sie 2014,  23:08
  Jeżeli uważasz, że możesz sobie pozwolić na taką zabawkę to nie słuchaj ludzi tylko buduj. Tylko przelicz dobrze budżet, w N/A przy dobrej obróbce głowicy, remoncie silnika, wystrojeniu i sportowych wałkach wyciśniesz 170km. Ja na twoim miejscu poszedłbym w silnik focusa st170+ ITB+ elektronika i strojenie,pęka 200km.
												 BuMeL - 22 Sie 2014,  23:21
  Taaa, 170KM w 1.8 na sportowych wałkach bez ITB     jeszcze jakieś marzenia ?
												 vegetagt - 22 Sie 2014,  23:36
  BuMeL, i żeby rdzy nie było   
												 Freeman - 23 Sie 2014,  01:02
  Panowie. Nie wierzę, ale dajmy szansę. Niech się chłopak wykaże i nas zadziwi. Nie śmiejemy się.
												 szynszyl - 23 Sie 2014,  08:28
 
  	  | Qzyn napisał/a: | 	 		  | ja tez nie kojarze 2.0 turbo w lagunie  | 	  ale Pan Sławek tak    
												 szynszyl - 23 Sie 2014,  08:29
 
  	  | vegetagt napisał/a: | 	 		  |  ide ciąć bude | 	  ale jaki to ma sens    sama się potnie   
												 kuba87 - 23 Sie 2014,  09:47
 
  	  | szynszyl napisał/a: | 	 		   	  | vegetagt napisał/a: | 	 		  |  ide ciąć bude | 	  ale jaki to ma sens    sama się potnie    | 	  
 
raczej sama sie ZUTYLIZUJE    
												 vegetagt - 23 Sie 2014,  12:01
 
  	  | szynszyl napisał/a: | 	 		   	  | vegetagt napisał/a: | 	 		  |  ide ciąć bude | 	  ale jaki to ma sens    sama się potnie    | 	  
 
 
cięcie odstresowywuje   
												 BuMeL - 23 Sie 2014,  12:54
  odstresowuje stalowa siekiera   
												 vegetagt - 23 Sie 2014,  13:20
  luk-90, no wez, podziel sie przemysleniami   
												 szynszyl - 23 Sie 2014,  13:26
  ale luk-90, przecież nie myśli    on jest jak lord vader - zabija     
 
 
 
												 
					 | 
				 
			 
		 |