Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Dziwne zachowanie na calkiem zimnym silniku, dusi sie

czeski12 - 8 Gru 2014, 18:51
Temat postu: Dziwne zachowanie na calkiem zimnym silniku, dusi sie
Witam

W czwartek, zakupiłem fieste mk V 1999 rok, 1,3 benzyna 60 kucy. Mam kilka pytań :

- pierwsze chciałby zrobić regulacje zaworów, jeśli dobrze się orientuje to mam silnik taki sam jak w MK3 1,3 tylko zamiast gaźnika jest wtrysk. Czy mogę zrobic takie wartosci szczelin własnie jak w silniku z trójki ? czy jakie ?
- gdy je kupiłem paliło fajnie, dzien potem tez, ale juz wczoraj nie mogłem odpalić, było słychać cykanie, podładowałem aku i odpaliło ? Co poza aku mogłoby być przyczyna ?
- Gdy po nocy je odpalam po raz pierwszy, odpali ale zaraz obroty spadna do 0 i zgasnie, drugi raz odpale, pochodzi nie rowno i potem jest ok, czy to moze byc CPP ?
- auto ma troche luzów, tutele tylniej belki, tuleje przednich wachaczy, laczniki stabilizatora, i tu pytanie, bo gdzie sie u siebie w miescie pytalem to nie wiedzieli jake czesci mi dac, mowili ze mk V jest od 2001 roku :D takze podaruje se znawcow i sam se zamowie z internetu. Tylko pytanie czy te tuleje byly takie same jak w mk IV bo na internetowych sklepach forda piszie ze pasuje od 1996-2001 .


To wszystko, bede bardzo wdzieczny za wszystkie podpowiedzi :)

luksob - 9 Gru 2014, 11:43

Na pytania Ci nie odpowiem niestety, ale co do części to kup przez internet. Znam dobrą i tanią stronę z częściami forda. Zamawiam tam od lat i jestem zadowolony. Napisz na PW to podeślę link. Zamawiałem wiele części, ze było napisane 96-01 i wszystko pasuje. Sam mam osobiście mk5 z 99r ale silnik 1.25.
blind227 - 10 Gru 2014, 13:16

Co do cykania jeżeli akumulator sprawny i nic nie pobiera prądu przy wyłączonym zapłonie sprawdź klemy,przewód + i masę jeżeli wszystko ok to albo automat albo koniec szczotek.
Co do obrotów może silniczek krokowy.

czeski12 - 10 Gru 2014, 16:45

Raczej akumulator, po ladowniu potem odpala od strzala, tylko sprawa ze przy podlaczaniu aku podczas gdy jedna klema juz siedzi a druga dotke akumulatora centralny wariuje, czy moze byc zwarcie gdzies w centralnym zamku i to mogloby pobierac prad, czy to raczej normalny objaw ? obroty po okolo minucie, od pierwszego dopalania stabilizuja sie i nie wariuja wiec mysle ze krokowy odpada
blind227 - 10 Gru 2014, 20:50

zdejmij boczki w drzwiach i wymontuj zamki i zobacz jak na sucho działają może przy okazji znajdziesz usterkę. Mi krokowy wariował raz na miesiąc właśnie objaw był taki że spadały obroty. A co do rozładowania akumulatora może po prostu na razie puki nie naprawisz centralnego wyjmij bezpiecznik :)
czeski12 - 10 Gru 2014, 21:02

I tu własnie problem bo wedlug schematu to bezpieczniki centralnego to numer 8 i 11, numeru jedenstaego nie mam a 8 jak wyjmuje to to samo z tym podlaczaniem aku, no ale znalazlem tez schemat jakis dodatkowych bezpiecznikow z numerem i na nich numer 44 odpowiada za centralny tylko kaj sa te bezpieczniki :D a według ciebie to mozliwe zeby bylo zwarcie w centralnym i pobieral prad na wylaczonym zaplonie ?
blind227 - 10 Gru 2014, 21:05

Centralny ma prąd bez zapłonu wiec może jakiś przekaźnik zwiera. Masz fabryczny centralny czy jakiś chińczyk ?
czeski12 - 10 Gru 2014, 21:08

Szczerze to nie wiem, ale wydaje mi się , że fabryczny.
blind227 - 10 Gru 2014, 21:09

Fabryczny nie miał pilota tylko z kluczyka otwierały się wszystkie drzwi.
czeski12 - 10 Gru 2014, 21:29

No nie mam pilota :) i w srodku jak wcisne klamke od kierowcy to slychac wszystkie dzialajace silowniki, brak rekacji jak otwieram z zewnatrz no i od strony pasazera nie chca sie zamknac drzwi tak jakby caly czas "odbijalo: cos
blind227 - 10 Gru 2014, 21:39

Zdejmij zamki i zbadaj bo może po prostu coś się odczepiło 5 min roboty i masz zamki na wierzchu.
czeski12 - 12 Gru 2014, 21:40

Centralny zamek nie jest orginalny, zostal juz wypiety, jakis chinski masic, co ciekawe nie byl podlaczony do zamka wiec z zewnterznej strony nie mogl sie otwierac ani zamykac tylko od wewnatrz :D Co do akumulatora stal teraz 3 dni obok auta w garazu i po zalozeniu auto odpalilo bez zajakniecia, czyli najprawdopodbiej ten centralny mial gdzies zwarcie i pobieralo prad, mam taka nadzieje przynajmiej, wtedy zaoszczedze troche :D . Co do regulacji zaworow juz znalazlem co i jak dzieki ksiazce Sam Naprawiam Ford Ka. Zostalo teraz znalezc przyczyny tego ze gasnie zaraz po odpelniu i dziwnych obrotow oraz dziwnej reakcji na gaz ( zamiast wchodzic na wyzsze obroty przygaza ) ale to wszystko dzieje sie w pierwszej minucie chodzenia auta po dluzym postoju
Freeman - 13 Gru 2014, 00:22

czeski12 napisał/a:
co ciekawe nie byl podlaczony do zamka wiec z zewnterznej strony nie mogl sie otwierac ani zamykac tylko od wewnatrz
a pod co był podłączony?
czeski12 - 13 Gru 2014, 15:00

byl polaczony z lnka wychodzaca od klamki wewnetrznej
Freeman - 13 Gru 2014, 19:41

No to powinien działać od zewnątrz.
czeski12 - 18 Gru 2014, 20:13

Zawory wyregulowane, centralny ogarniety, aku 80 %, został tylko jeszce jeden problem mianowice praca na całkiem zimnym silniku. Po nocy odpalam auto, zaraz zgasnie, potem drugi raz chodzi nie rowno - prycha - gdy dodaje gazu zamiast obroty wzrosnac, auto przygasa tak ze prawie gasnie, lecz po 30-60 sec wszystko jest w porzadku i obroty stabilizuja sie i mozna jechac . Na ciepłym silniku autko chodzi bardzo dobrze, nie muli, wolne obroty ma dobre, nic nie faluje itd, tylko na tym zimnym silniku i to po kilkugodzinnym postojue. Restartowałem komputer dalej to samo. Wydaje mi się, że to czujnik temperatury, ten ktory daje info do komputera bo z tego co czytalem sa 2. Może ktoś ma jakieś inne pomysły ? Dodam, że filtr paliwa wymieniony, olej, świece i reszta filtrow.

Cytat:
1) GAGE - test wskaźników. Po zakończeniu testu wskaźniki pokazują aktualny stan.

2) Test LCD - wyświetla wszystkie segmenty (widać same ósemki na wyświetlaczu)

3) bulb - włącza wszystkie diody i wskaźniki sterowane elektronicznie na tablicy rozdzielczej

4) r - pokazuje wartość hex stanu pamięci ROM (checksum)

5) EE - jw. ale dla EEPROM-u

6) date - prawdopodobnie wartość hex kodowania ostatniego testu producenta (podczas składania auta)

7) dtc - kody błędów DTC, jeśli występują, to naciskanie "reset" będzie pokazywać kolejne błędy, jeśli nie ma żadnych, dostaniemy na wyświetlaczu "none"

8) spd e - prędkość w milach na godzinę

9) spd - prędkość w kilometrach na godzinę

10) tAc - prędkość obrotowa silnika

11) FUEL - pokazuje stan paliwa. Wartość ta jest filtrowana, aby zapobiec nagłym zmianom stanu lub pokazywaniem niedorzecznych wartości.

255 nalane pod kurek (to tylko domniemanie :) )
232 koniec skali*
205-225 pełny*
170-186 3/4*
131-145 1/2*
88-98 1/4*
54-0 niski poziom paliwa (pali się lampka dystrybutora)
37-45 pusty*
0-20 jedziesz na oparach

*odpowiednik wskazania analogówki


12) engine - pokazuje typ silnika
(fermiik miał w swoim benzynowym "petr", ja w turboropniaku mam "diES")

13) C - pokazuje wartość temperatury silnika z czujnika umieszczonego w głowicy

49 Zimny silnik
60 Początek zakresu normalnej temp.
120 Koniec zakresu normalnej temp.
-40 Brak sygnału przez 5 sekund lub dłużej.

Nie zauważyłem osobiście, żeby kiedyś zeszło poniżej 60 :)

13 bis) p - pokazuje ciśnienie oleju - prawidłowe to okolice 0,41 (podawane w atmosferach)

14) batt - pokazuje napięcie w "sieci" bezpośrednio w woltach

15) illu - pokazuje, czy deska jest podświetlona, czy nie "-0" dla wyłączonego podświetlenia, "-1" dla włączonego

16) lcd - pokazuje, czy lcd jest podświetlony, czy nie "069" - podświetlenie wyłączone, "090" - włączone

17) Cr - pokazuje, czy kręcimy rozrusznikiem, czy nie. "-b" - nie kręcimy, "0" - kręcimy

18-25) 16, LS, bst, rdo, rst, fli, bcd, htl - Bóg raczy wiedzieć do czego służą...

25-36) PA, Pb, Pc, Pd, Pe0 <-> Pe7 - kolejne porty, niby nieużywane, ale wartości PA, Pe0, Pe1, Pe5 i Pe7 zmieniają się, jeśli włączy się podświetlenie deski, a Pc zmienia się wtedy z f0 na f1

37) Cykl zaczyna się od początku



Zrobiłem tryb serwisowy i tak :

- bład DTC 9318 - niskie napiecie aku - u mnie na trybie serwisowym 12V na wlaczonym
zaplonie
- i teraz najwazniesze w "13" pokazuje temp silnika z czujnika umieszczonego w glowicy, u mnie odczyt jest taki że na przemian -40C i 255A = brak sygnalu z czujnika, czyli prawdopodbnie uszkodzony ? A ta druga wartosc 255A to cisnienie oleju ? Tez czujnik byłby walniety ? I czy to moze byc przyczyna takie zachowania silnika ?

[ Dodano: Pią Gru 26, 2014 11:50 ]
ktos cos pomoze ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group