|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Elektryka ogólna - Wskazówki licznika - modyfikacja
szerszen - 8 Kwi 2015, 19:31 Temat postu: Wskazówki licznika - modyfikacja Macie jakiś pomysł na to jak przerobić wskazówki głównie chodzi o to iż chcę zrobić niebieskie podświetlenie i czerwone wskazówki zrobić. Tylko teraz pytanie jak je przerobić.
[ Dodano: Sro Kwi 08, 2015 19:32 ]
Wskazówki czerwone znaczy podświetlone na czerwono.
DemptD - 8 Kwi 2015, 22:15
założyć z innego licznika i podświetlić od spodu
Puff - 8 Kwi 2015, 22:33
Miej świadomość, że jeśli da się te wskazówki łatwo ściągnąć, to ich późniejsza kalibracja może być (najsubtelniej ujmując) cholernie problematyczna...
A zrobienie podświetlenia będzie graniczyło z cudem, bo tam są zamontowane silniczki pod spodem i możliwości dorobienia czegokolwiek są mocno ograniczone. Rozbierz najpierw licznik i zobacz jak jest zbudowany zanim zaczniesz się przygotowywać do modów, co nie polegniesz w połowie, zastanawiając się jak to poskładać z powrotem, żeby jadąc 100 na pełnym baku licznik nie pokazywał 20 i w połowie pustego.
szerszen - 9 Kwi 2015, 15:29
ale jakby zrobić screena i zaznaczyć sobie jakoś położenie to też będzie taki problem?
Puff - 9 Kwi 2015, 15:49
Chyba nie rozumiesz
W momencie gdy ściągniesz wskazówkę z tego wałka, stracisz pojęcie jak wałek jest ustawiony, bo porusza się on bardzo swobodnie.
Żeby go skalibrować, musiałbyś wiedzieć jaki prąd przepływa przez cewki, gdy wskazówka jest w konkretnym położeniu (np. 5000rpm, 100km/h, 1/2 baku, ciecz chłodząca 90°C).
Bez tej wiedzy mógłbyś sobie co najwyżej podłubać palcem w nosie, bo wzór na obliczenie kąta wychyłu wskazówki względem położenia "zerowego" to arctan (a/b), gdzie:
a = prąd w mA o przebiegu sinusoidalnym przepływający przez cewkę 1
b = prąd w mA o przebiegu kosinusoidalnym przepływający przez cewkę 2
Musiałbyś być w stanie fizycznie zablokować wałek, żeby nie odchylił się ani drobiny od danego położenia i zamocować później wskazówkę bez zmiany położenia wałka, co wg mnie nie jest możliwe w tym liczniku.
Bardzo chętnie zobaczę jak ktoś mi udowadnia, że się mylę i np. pokazuje, że mikrokontroler licznika posiada funkcję autokalibracji wskazówek, ale póki ktoś nie dokona takiego cudu, będę się trzymał stwierdzenia, że możesz więcej napsuć, niż zyskać.
szerszen - 9 Kwi 2015, 18:13
No ok teraz rozumiem. Ale gdzieś jakiś mechanik dałby radę mi to zrobić? Dobrze by było gdyby tam pasowały jakieś inne wskazówki z innego Forda czy samochodu. Bo na mój chłopski rozum to jest tak, że wskazówka w tym kółku przy wałku ma jakąś diodę chyba wsadzoną dobrze to rozumiem?? no dam tu np. Passata v gen i on ma czerwone podświetlone wskazówki. Jakoś to musi być zrobione i czy bardzo dobiega od mojej teorii?
mario3991 - 9 Kwi 2015, 18:45
Pufcio napisał/a: | Chyba nie rozumiesz
W momencie gdy ściągniesz wskazówkę z tego wałka, stracisz pojęcie jak wałek jest ustawiony, bo porusza się on bardzo swobodnie.
Żeby go skalibrować, musiałbyś wiedzieć jaki prąd przepływa przez cewki, gdy wskazówka jest w konkretnym położeniu (np. 5000rpm, 100km/h, 1/2 baku, ciecz chłodząca 90°C).
Bez tej wiedzy mógłbyś sobie co najwyżej podłubać palcem w nosie, bo wzór na obliczenie kąta wychyłu wskazówki względem położenia "zerowego" to arctan (a/b), gdzie:
a = prąd w mA o przebiegu sinusoidalnym przepływający przez cewkę 1
b = prąd w mA o przebiegu kosinusoidalnym przepływający przez cewkę 2
Musiałbyś być w stanie fizycznie zablokować wałek, żeby nie odchylił się ani drobiny od danego położenia i zamocować później wskazówkę bez zmiany położenia wałka, co wg mnie nie jest możliwe w tym liczniku.
Bardzo chętnie zobaczę jak ktoś mi udowadnia, że się mylę i np. pokazuje, że mikrokontroler licznika posiada funkcję autokalibracji wskazówek, ale póki ktoś nie dokona takiego cudu, będę się trzymał stwierdzenia, że możesz więcej napsuć, niż zyskać. |
Pufcio dla czego Ty się nigdy nie mylisz ???
szerszen - 9 Kwi 2015, 18:48
Człowiek doskonały Nie omylny
Puff - 9 Kwi 2015, 18:52
mario3991 - każdy się myli, ważne by nie robić tego za często
szerszen - odnośnie części drugiej - mniej więcej tak to wygląda. Co do części pierwszej, to daj znać jaki efekt uzyskasz, jeśli uda Ci się znaleźć jakiegoś szaleńca, który się tego podejmie.
szerszen - 9 Kwi 2015, 19:02
No pochwalę pochwalę Zobaczę, poszukam może uda się to zrobić
vegetagt - 9 Kwi 2015, 19:02
to są zegary elektroniczne, czy "linkowe"?
Puff - 9 Kwi 2015, 19:06
vegetagt napisał/a: | to są zegary elektroniczne, czy "linkowe"? |
Nawet mk4 (nie 4,5) nie ma w pełni "analogowych" zegarów. Prędkościomierz może być na linkę, ale resztą steruje elektronika.
vegetagt - 9 Kwi 2015, 19:11
tak pytam, bo np w vagach jest zerowe położenie wałeczków, przynajmniej dla prędkościomierza i obrotomierza. Bez zapłonu lezą na ogranicznikach, po zaplonie podnoszą się o te pół mm
DemptD - 9 Kwi 2015, 19:57
potwierdzam słowa vegety - w vagach można zdjąć wskazówkę i założyć i o dziwo to będzie dalej działać
szerszen, zrób tak:
Puff - 9 Kwi 2015, 20:19
Niestety budowy ich liczników nie znam, nie wiem co tam siedzi...
szerszen - 9 Kwi 2015, 20:29
DemptD, no ciekawie A to są tylko pomalowane czy jak??
DemptD - 9 Kwi 2015, 20:43
pomalowane czerwoną farbą fluorescencyjną
szerszen - 9 Kwi 2015, 21:08
a gdzie dostane ?? w zwykłym z farbami ?
DemptD - 9 Kwi 2015, 21:33
np. moman.pl albo na alle
szerszen - 9 Kwi 2015, 21:46
A jak lakierem do paznokci pociągnę?? Bo przebicia światła przez wskazówkę i tak nie ma bo jest biała
Puff - 9 Kwi 2015, 22:41
Lakier fluorescencyjny dostaniesz też w sklepie z rybkami.
DemptD - 9 Kwi 2015, 23:39
szerszen, wygląda gorzej, a ten przy okazji odbija trochę światło które pada z górnych żarówek - które jak wymienisz na białe ledy świecą lepiej
Pufeć sprecyzuj, że wędkarskim bo pójdzie do rybnego
Puff - 10 Kwi 2015, 00:16
DemptD napisał/a: | Pufeć sprecyzuj, że wędkarskim bo pójdzie do rybnego |
Ha ha ha
|
|