|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Silniki diesla - Wypalanie dpf 
						
												 bartol901 - 19 Maj 2015,  09:50 Temat postu: Wypalanie dpf Witam wszystkich forumowiczow. Posiadam fieste 2009r. 1.6 tdci econetici w zwazku z tym mam pytanie odnosnie wypalania filtra dpf. Po czym poznac, ze filtr sie wypala ? Raz na jakis czas wlacza sie wentylator silnika na maksymalne obroty. W drugim aucie poznaje po tym ze chwilowe spalanie jest wieksze i silnik glosniej pracuje i wydobywa sie dym z rury, zas w fiescie na zauwazylem podobnego zjawiska i wiem ze w aucie jest filtr dpf. Pozdrawiam   
												 Puff - 19 Maj 2015,  15:27
  Najpewniej wzrasta spalanie przez krótki czas. Ale to musiałbyś sporo jeździć na bardzo krótkich trasach, żeby takie coś się działo.
												 bartol901 - 19 Maj 2015,  16:03
  Więc po czym poznac, ze w fieście sie wypala dpf ?czy podczas wypalania moze sie urchamiać wentylator w celu obciążenia silnika ?
												 Puff - 19 Maj 2015,  16:40
  Wentylator to żadne obciążenie.    Po prostu komputer zleca podawanie większej dawki do cylindrów, być może zwiększa trzecią dawkę... tego nie wiem, musiałbyś spytać producenta. Czy ma to powiązanie z wentylatorem jakiekolwiek... szczerze mówiąc nie sądzę (mogę się mylić).
 
 
Proces powinien być tak przezroczysty jak się tylko da, więc jeśli nie da się tego wyczuć, to moim zdaniem wszystko jest w porządku.   
												 mskgs - 19 Maj 2015,  19:07
 
  	  | bartol901 napisał/a: | 	 		  | Więc po czym poznac, ze w fieście sie wypala dpf ?czy podczas wypalania moze sie urchamiać wentylator w celu obciążenia silnika ? | 	  
 
 
IMO może. Nie wiem jak w Fordach, ale np.
 
1) w samochodach koncernu PSA włącza się podgrzewanie tylnej szyby i lusterek... goście nawet specjalne diody montują w lusterku
 
2) znajomy w VW raz spanikował jak właśnie wentylator mu mocno chodził jeszcze po zgaszeniu.. później doczytał, że to z powodu wypalania DPF.
 
3) w Oplach na biegu jałowym komputer zaczyna pokazywać wyraźnie wyższe spalanie. Swoją drogą kilku znajomych przez to kilka razy "jeździło sobie" dopóki spalanie nie spadło do normalnego poziomu     .
 
 
Teoretycznie proces jest przeźroczysty, w praktyce ludzie się naczytają "w internetach" legend jaki to DPF jest diabelski i są tak przewrażliwieni, że co chwilę próbują wychwycić wypalanie filtra     No i w końcu się udaje.
 
 
Pozdrawiam.
												 bartol901 - 19 Maj 2015,  19:34
  Dzieki za odpowiedzi, czyli jezeli wentylator bedzie pracowal przyjmuje ze wtedy nastepuje wypalanie filtra. Wlasnie mam Opla i podczas wypalania na biegu jalowym mam wyzsze spalanie i troszke inaczej silnik zaczyna pracowac oraz wlacza sie ogrzewanie tylnej szyby. Slyszalem rozne opinie o dpf jaki to on zly i niedobry ale sam zrobilem oplem 40tys km w ciagu roku i to glownie w miescie i zero problemow z owym filtrem. Co ciekawe serwis u mnie w miescie na pytanie czy wlaczony wentylator ma powiazanie z wypalaniem dpf niewtety nie umial odpowiadac na to pytanie. pozdrawiam
												 
					 | 
				 
			 
		 |