Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego

majewa - 16 Sie 2016, 12:51
Temat postu: ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego
Witam Szanownych forumowiczów.
Kilka dni temu zakupiłem Fiestkę MK6 1,3 z 2008 r. i mam do Was pytanie bo trochę niepokoi mnie pewien objaw.
Pytanie dotyczy nadmuchu powietrza. Kiedy na rozgrzanym silniku włączam nadmuch powietrza z ustawieniem na max "ciepłe" z wylotów leci bardzo gorące powietrze , natomiast kiedy przestawię na min "zimne" to owszem temperatura powietrza z wylotów znacznie spada ale w dalszym ciągu jest ona wyższa niż temperatura otoczenia. No i tu pytanie czy u Was też tak jest ?
Mimo zapewnień sprzedającego że autko jest bezwypadkowe , oczywiście po dokładniejszym przyjrzeniu się już po zakupie stwierdzam że z pewnością było wypadkowe. Nie zauważyłem wcześniej takich oczywistości jak brak wygłuszenia maski , osłony dolnej silnika , czy brak uszczelki grodzi oddzielającej komorę silnika od komory podszybia . No właśnie , może to jest przyczyna że ciepłe powietrze silnika ogrzewa powietrze zasysane do kabiny ? Co o tym myślicie ?
Z góry dziękuję za ew. podpowiedzi.

slawomirro - 16 Sie 2016, 15:53
Temat postu: ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego
majewa napisał/a:

Mimo zapewnień sprzedającego że autko jest bezwypadkowe , oczywiście po dokładniejszym przyjrzeniu się już po zakupie stwierdzam że z pewnością było wypadkowe. Nie zauważyłem wcześniej takich oczywistości jak brak wygłuszenia maski , osłony dolnej silnika , czy brak uszczelki grodzi oddzielającej komorę silnika od komory podszybia . No właśnie , może to jest przyczyna że ciepłe powietrze silnika ogrzewa powietrze zasysane do kabiny ?.



Witaj :)

Ja też nie mam u siebie fabrycznego wygłuszenia maski, podobno tylko dla diesli dawali.
Osłony silnika w Fieście nigdy nie było, dopiero nowszy model mk7 ją ma. Swoją droga chciałem dokupić dla siebie taką osłonę, ale okazało się, że nie ma do czego jej montować, producent nigdy nie przewidział jej istnienia.

Uszczelka na górze i jej brak to raczej ma charkater izolujący by syfy takiej jak pyłki, liście, itp rzeczy nie dostawały sie pod maskę. Oczywiście może mieć to jakiś wpływ na ciepłe powietrze, ale czy ma to wykonaj dwa testy:
1. Sprawdź czy na postoju tak samo leci ciepłe powietrze jak w czasie jazdy
2. Sprawdź czy jak będziesz cofał energicznie, też będzie powietrze ciepłe leciało.

Jak będzie, to uszczelkę kup np na Allegro lub jakimś złomowisku.
A jesli to coś innego, to może być np rozłączony jakieś przewód, niesprawna nagrzewnica, czyli tylko grzeje, ale nie może się wyłączyć, itp.

_KRis_ - 16 Sie 2016, 20:10
Temat postu: ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego
@majewa: spokojnie, w zimie poleci zimne. Jak szybko jedziesz to też pewnie leci w miarę chłodne.
majewa - 18 Sie 2016, 10:06
Temat postu: ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego
slawomirro napisał/a:
Witaj :)

Ja też nie mam u siebie fabrycznego wygłuszenia maski, podobno tylko dla diesli dawali.
Osłony silnika w Fieście nigdy nie było, dopiero nowszy model mk7 ją ma. Swoją droga chciałem dokupić dla siebie taką osłonę, ale okazało się, że nie ma do czego jej montować, producent nigdy nie przewidział jej istnienia.

Uszczelka na górze i jej brak to raczej ma charkater izolujący by syfy takiej jak pyłki, liście, itp rzeczy nie dostawały sie pod maskę. Oczywiście może mieć to jakiś wpływ na ciepłe powietrze, ale czy ma to wykonaj dwa testy:
1. Sprawdź czy na postoju tak samo leci ciepłe powietrze jak w czasie jazdy
2. Sprawdź czy jak będziesz cofał energicznie, też będzie powietrze ciepłe leciało.

Jak będzie, to uszczelkę kup np na Allegro lub jakimś złomowisku.
A jesli to coś innego, to może być np rozłączony jakieś przewód, niesprawna nagrzewnica, czyli tylko grzeje, ale nie może się wyłączyć, itp.



Ooo , przyznam że to spore zaskoczenie dla mnie , myślałem że wśród samochodów tej generacji takie elementy jak osłona silnika czy wygłuszenie to standard . No ale faktycznie kilku sprzedawców części do forda potwierdziło że producent nie przewidział takich ekstrasów :) Mimo wszystko chyba taką osłonę sobie dorobię , bo jakoś mam wrażenie że przydatne jest ją mieć . Zwłaszcza że w dolnej części zderzaka są wypustki które naturalnie aż się prosi żeby wykorzystać do zamontowania osłony.

Zakupiłem uszczelkę , dziś będę montował i dam znać czy coś się zmieniło w kwestii ciepłego powietrza z nadmuchu.

A jeszcze przy okazji mam takie pytanie.

W centralnej części podłogi jest przetłoczenie najwyraźniej na tłumik środkowy ( a może katalizator ? ) , jest też wolny wieszak , ale to wszystko :)
Przez ten rejon przechodzi tylko goła rura wydechowa która ciągnie się od przodu od łącznika elastycznego , aż do tyłu do tłumika końcowego.
Czegoś mi brakuje ??? :) , Czy też tak powinno być w benzynie , a przetłoczenie wykorzystywane jest do dodatkowego tłumika innej wersji silnikowej np. diesla ?

Z góry dziękuję za odpwowiedź

Parzych - 18 Sie 2016, 20:06
Temat postu: ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego
majewa napisał/a:
W centralnej części podłogi jest przetłoczenie najwyraźniej na tłumik środkowy ( a może katalizator ? ) , jest też wolny wieszak , ale to wszystko :)
Przez ten rejon przechodzi tylko goła rura wydechowa która ciągnie się od przodu od łącznika elastycznego , aż do tyłu do tłumika końcowego.
Czegoś mi brakuje ??? :) , Czy też tak powinno być w benzynie , a przetłoczenie wykorzystywane jest do dodatkowego tłumika innej wersji silnikowej np. diesla ?

W ST 2.0 150KM katalizator jest pod podłogą, a w 1,3-1,25-1,4-1,6 są zaraz za kolektorem wydechowym, także niczego Ci nie brakuje...

slawomirro - 18 Sie 2016, 20:51
Temat postu: ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego
majewa napisał/a:

A jeszcze przy okazji mam takie pytanie.

W centralnej części podłogi jest przetłoczenie najwyraźniej na tłumik środkowy ( a może katalizator ? ) , jest też wolny wieszak , ale to wszystko :)
Przez ten rejon przechodzi tylko goła rura wydechowa która ciągnie się od przodu od łącznika elastycznego , aż do tyłu do tłumika końcowego.
Czegoś mi brakuje ??? :) , Czy też tak powinno być w benzynie , a przetłoczenie wykorzystywane jest do dodatkowego tłumika innej wersji silnikowej np. diesla ?

Z góry dziękuję za odpwowiedź



Zgadza sie. Moja 1.6 ma tłumik środkowy.
Inne silniki (1,25/1.3/1.4) tego nie mają, ale nic nie stoi na przeszkodze by taki tłumik środkowy zainstalować (z pożytkiem dla środowiska)

majewa - 23 Sie 2016, 10:01
Temat postu: ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego
No więc po zamontowaniu uszczelki na grodzi sytuacja z ciepłym zamiast zimnego nadmuchem zdecydowanie się poprawiła więc to chyba jednak był powód . Bardzo dziękuję wszystkim za pomocne odpowiedzi . Nie wiem , chyba nie powinienem zadawać pytań o różnej tematyce w tym samym poście ( jeżeli tak , to przepraszam administratora i proszę o ew. uwagę ). Ale mam jeszcze 1 pytanie dotyczące tłumika. Otóż tłumik końcowy jest mocno przerdzewiały i kiedy chodzi silnik kapie z niego mnóstwo wody. Czy to jest normalne ? Czy też powinienem coś z tym zrobić ? Oczywiście wiem że powinienem wymienić dziurawy tłumik ( choć o dziwo pracuje cały układ bardzo cicho ) , ale obawiam się że przy takiej ilości wody nowy tłumik też zaraz tak samo pordzewieje . Czy coś można z tym zrobić ?
slawomirro - 23 Sie 2016, 10:38
Temat postu: ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego
majewa napisał/a:
Ale mam jeszcze 1 pytanie dotyczące tłumika. Otóż tłumik końcowy jest mocno przerdzewiały i kiedy chodzi silnik kapie z niego mnóstwo wody. Czy to jest normalne ?



Tak, jeśli jest wilgotno w nocy, zbiera się tam para wodna (w tłumiku) i potem jak odpalasz silnik, woda wypływa.
Oczywiście wpływa to na korozję tłumika, ale tak ma każdy tłumik w każdym aucie na świecie.

damianisko5 - 25 Paź 2016, 19:32
Temat postu: ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego
Odświeżę temat. Woda zbierająca się w końcowym tłumiku wyżarła cienką blachę już po 2 latach i tłumik nadaje się raczej do wymiany. Producent MTS - szczerze odradzam zakup /nie był tani/.
Oryginał Forda wytrzymał o wiele dłużej !!
I moje pytanie ; jakiego producenta polecacie ? - ponoć dobrej jakości są produkty polskich Firm np. 08.161POLMOSTRÓW, ASMET 07126.

rafalszczypinski - 26 Paź 2016, 09:59
Temat postu: ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego
Kolego, wszystko zależy ile chcesz zainwestować w auto- używka za 50zł (https://www.olx.pl/oferta... ... 3bcea012f7) albo zainwestuj w wersję z kwasówki- to już podchodzi pod tysiąc zł za wydech - raz a dobrze.
slawomirro - 26 Paź 2016, 13:51
Temat postu: ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego
damianisko5 napisał/a:
ponoć dobrej jakości są produkty polskich Firm np. 08.161POLMOSTRÓW, ASMET 07126.



Mam tłumik końcowy od polskiej firmy ze Śląska. Niestety nie pamiętam nazwy. Kupiłem przez Allegro za ok 200zł.
Tłumik ma tylko jedną wadę. Montażową. Jest zauważalnie węższy od fordowskiego oryginału i wymaga bardzo solidnego
zamocowania. Zamontowanie go ot tak, jak fordowski oryginał powoduje, że wpada w wibracje i hałasuje przy ruszaniu z 1 biegu.

damianisko5 - 27 Paź 2016, 15:09
Temat postu: ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepłego
rafalszczypinski- w używkę raczej nie zainwestuję, tauzena też zdecydowanie nie wydam na wydech /to ok. 1/8 wartości auta.
Kupiłem P 08.161 czyli produkt polski. Zobaczymy jak długo pożyje. Na razie wisi ten zardzewiały.

AnBis - 29 Maj 2019, 10:58
Temat postu: Re: ustawienie chłodnego nawiewu w efekcie daje nawiew ciepł
majewa napisał/a:
Witam Szanownych forumowiczów.
Kilka dni temu zakupiłem Fiestkę MK6 1,3 z 2008 r. i mam do Was pytanie bo trochę niepokoi mnie pewien objaw.
Pytanie dotyczy nadmuchu powietrza. Kiedy na rozgrzanym silniku włączam nadmuch powietrza z ustawieniem na max "ciepłe" z wylotów leci bardzo gorące powietrze , natomiast kiedy przestawię na min "zimne" to owszem temperatura powietrza z wylotów znacznie spada ale w dalszym ciągu jest ona wyższa niż temperatura otoczenia. No i tu pytanie czy u Was też tak jest ?
Mimo zapewnień sprzedającego że autko jest bezwypadkowe , oczywiście po dokładniejszym przyjrzeniu się już po zakupie stwierdzam że z pewnością było wypadkowe. Nie zauważyłem wcześniej takich oczywistości jak brak wygłuszenia maski , osłony dolnej silnika , czy brak uszczelki grodzi oddzielającej komorę silnika od komory podszybia . No właśnie , może to jest przyczyna że ciepłe powietrze silnika ogrzewa powietrze zasysane do kabiny ? Co o tym myślicie ?
Z góry dziękuję za ew. podpowiedzi.


Chodzi mi o tę uszczelkę grodzi oddzielającej komorę silnika od komory podszybia. Jak to wygląda i gdzie ja kupiłeś?? Mam podobny problem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group