|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Tuning mechaniczny - [MK6] Wyciągnięcie maksymalnej mocy 
						
												 pbujoczek - 2 Lut 2017,  16:37 Temat postu: [MK6] Wyciągnięcie maksymalnej mocy Witam. Mam ST150 i chciałbym wyciągnąć z tego wspaniałego durateca jeszcze troszkę. Myślałem o wymianie wydechu kompletnego na militeka, wstawienie stożka i mapowanie ale z tego co sie orientuje Doda to max 20km. Nie chce go utrudniać bo koszta da masakryczne. Macie jakieś pomysły na dodanie kilku kucy więcej?
 
Pozdrawiam
												 Jarecki - 3 Lut 2017,  16:21
  Można wyciągnąć 190-205 koni bez kompresora lub turbiny, tylko że w tym silniku to duże koszta.
 
Niestety silnik nie jest taki wspaniały porównując go do co poniektórych dwulitrówek (mowa o 'wyciąganiu mocy') ale do najgorszych też nie należy.
 
 
Z dolotu, wydechu + strojenia, można wycisnąć ok. 180 koni.
 
 
 
Dodać można do tego przepustnicę 60mm a dalej zostają już tylko wałki , ostrzejszy soft, można też pomyśleć o wydajniejszych wtryskach + kolektor ssący 'Cosworth' lub innego producenta.
 
 
Dużo zależy od kondycji silnika i jego 'realnej' mocy.
 
Kable zapłonowe + świece wysokiej klasy, czysty układ dolotowy, doprowadzenie zimnego powietrza na dodatek, dodatki do paliw np. Millers Eco MAX.
 
 
Z drugiej strony, osiągi nie leżą w samej mocy silnika ale również w masie pojazdu.
 
To się już wiąże z 'mniej' cywilizowanym samochodem, 2 miejscowym, bez klimy, bez kanapy, zapasu, głośników, do tego lekkie koła, lekkie fotele i 180konna fiesta lata jak 200 konna albo i lepiej...
												 Kruku - 3 Lut 2017,  23:37
  Sredni koszt190 / 200 km wynosi w granicach 8 tys zl w St150
												 JanuszTomek :) - 13 Kwi 2017,  02:07
  Jak dobrze poszukasz na ebayu to za 4000 kupisz to samo   
 
Ja już mam 
 
k&n 51i oczywiście będzie odizolowany od komory silnika lecz nawet bez tego to lepsze niż seria mega nagrzana ponieważ ciepło ucieka do góry i na k&n można obniżyć temperaturę dolotu w gorące dni o 10 stopni i nie polecam wkładki bo nic nie daje poza tym, że myjemy i zakładamy więc nie musimy kupować filtra ale trzeba sporo jeździć żeby to się zwróciło a czytałem o tym u angoli i wkładka to max 2 hp czyli błąd hamowni tak więc seryjny dolot to straszny ......... i do wywalenia jak ktoś chce modzić 
 
Przepustnica 60 mm
 
Wydech millteka od kolektora dekat dokładniej mówiąc (już jest wysłany i max 26.04 będzie u mnie   )
 
Rozwiercone wyjście z kolektora wydechowego oraz wygładzone wszystkie spawy, początkowo miało być flexi ale będzie milltek evo 4-1 więc flexi odpuszczam ponieważ za dużo kosztuje a efekt średni i chyba lepiej kupić chiński kolektor za tą samą kasę 
 
Zrobiłem też lekki porting głowicy od strony ssącej jak kogoś to interesuję to mogę opisać w innym wątku 
 
Na przyszły sezon wlecą wałki zostanie obrobiona głowica ale tak już na tiptop oraz całkiem możliwe, że będzie dół silnika od 2.3 lecz to jeszcze nie pewne 
 
A pierwsze co przed sezonem to panewki korbowodowe bo nie będę ryzykować utraty silnika za 3000 PLN
 
Pozdrawiam i życzę udanych modów w 2017   
 
PS czy są organizowane jakieś spoty/zloty oraz gdzie i kiedy ?
												 
					 | 
				 
			 
		 |