Forum FiestaKlubPolska -

Hyde-Park - MK3 Silnik 1.6 XR2 ciągły problem

Miedziany - 30 Lip 2017, 12:15
Temat postu: MK3 Silnik 1.6 XR2 ciągły problem
Witam mam silnik jak w tytule nie mogę sobie już z nim poradzić coś go boli. Zacznę morze od tego co wymieniłem po zakupie. A więc zaraz po kupnie autka silnik wyleciał na stół rozebrany w drobny mak. W pierwszej kolejności poszły wszystkie panewki i pierścienie, stare nie były złe ale jak silnik na stole to wolałem zmienić. Wszystko poszło w nominał firmy mahle. Silnik miał być doładowany więc tłoki na tokarce wyrównane z tych garbów by troszkę odprężyć. Tłoki z korbowodami były ważone co do grama. Zamach też trzeba było toczyć bo wytarty był od tarczy sprzęgła 700g odeszło. Głowica, poszły nowe popychacze,wałek, gniazda zaworowe i grzybki dotarte. A teraz o tym co go boli jak się jedzie ze stałą prędkością czuć jak poszarpuje delikatnie ale czuć, jazda w korku to już masakra.Gdy rano odpalam silnik jest cicho tylko wydech i delikatne cykacie zaworów słychać, jak silnik się rozgrzeje to zawory klepią tak że w kabinie słychać. Ma ktoś jakieś pomysły ?
Mały - 30 Lip 2017, 12:56

Może jakis zły olej?:-)
Miedziany - 30 Lip 2017, 13:26

Już nie wiem co tam lać, w ciągu 3 miesięcy 3 razy olej zmieniałem był mobil1 10w40, motorcraft 10w40, ford formuła f 5w30. Na tym ostatnim chyba najgorzej, lecz dużej różnicy nie ma. Chyba zeteka trzeba będzie szukać bo ten silnik mnie wykończy.
kuba87 - 31 Lip 2017, 23:50

ciśnienie oleju sprawdź na ciepłym
Miedziany - 1 Sie 2017, 20:33

Coś po kombinuje z tym olejem. Mam takie pytanie duża różnica jest między tym 1.6v8 a zetekiem 2.0. Jest sens zmieniać silnik ?
kuba87 - 1 Sie 2017, 21:01

wgl pompę oleju zdejmowałeś i sprawdzałeś jak wyglądają rotory i zawór przelewowy?
czy jest sens, zależy w jakim naprawdę stanie jest ten obecny silnik. Do zeteca musiałbyś mieć łapy wiązkę, alternator, i zależnie czy silnik jest z mondeo, czy z escorta również miskę, pompę oleju i koło zamachowe

Miedziany - 1 Sie 2017, 21:48

Wszystko było rozbierane i czyszczone. Cały silnik rozebrałem i złożyłem osobiście w domu. Każda podejrzana część została wymieniona. Co do zeteka to w fieście był właśnie zetek 1.6 ale miałem ten z xrki i na niego postawiłem. Z zeteka została mi tylko pompa oleju, łapy, mocowanie wspomagania i altek. Ten silnik który teraz mam był ładowany kompresorem na 0.6bara ale głośne to było i kompresor do sprzedania poszedł zostało wolnossące 1.6 z przetoczonymi tłokami. Teraz to troche muł jest. Nie wiem co dalej.
kuba87 - 1 Sie 2017, 22:46

to sprawdź ciśnienie oleju
Miedziany - 2 Sie 2017, 18:18

Muszę gdzieś manometr dorwać bo nie mam takiego urządzenia.
Bujakowski - 4 Paź 2018, 16:17

Bez problemu dorwiesz go w pierwszym lepszym motoryzacyjnym. Ostatnio kupowałem części pod volviaka w zaprzyjaźnionym serwisie [URL=ssspam/]spam/[/URL]. Stamtąd polecili mi udać się do spam24. W niezłych cenach mają tam manometry

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group