|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika silnika - Jaki silnik
Gringo - 4 Sie 2018, 17:52 Temat postu: Jaki silnik Dzień dobry.
Szukam samochodu do ok 8 tys zł z silnikiem benzynowym. Wybór padł na Fiestę MK6.
Samochód będzie używany dość mało (300-400 km na tydzień). Rozważam następujące silniki:
1,25 75KM
1,3 70KM
1,3 68KM
Auto będzie zagazowane. Jakie są typowe usterki tych silników? Piją olej? Jestem świadomy, że mogę trafić trupa, a nie silnik, ale chodzi mi o małą awaryjność/niskie koszty naprawy.
Wirus - 7 Sie 2018, 00:18
Spalanie mają niewiele mniejsze niż 1,6 100km
z instrukcji fiesty:
1,25 miasto: 8,2l/100km, trasa: 4,7l/100 mieszany: 6,0l/100km
1,3 l Duratec, 51 kW (70 miasto: 8,1l/100km, trasa: 4,9l/100km mieszany: 6,1l/100km
KM), przełożenie przekładni
głównej: 4,06
1,6 l Duratec, 74 kW miasto: 8,8l/100km trasa:5,2l/100km mieszany: 6,5l/100km
(101KM) 5-biegowa
mechaniczna skrzynia
biegów
1,4 l Duratorq-TDCi, Durashift EST- miasto: 5,3l/100km trasa: 3,7l/100km mieszany: 4,3l/100km
1,6 l Duratorq-TDCi miasto: 5,2l/100km trasa: 3,9l/100km mieszany: 4,4l/100km
reszty nie podaję.
Spalanie podane w instrukcji fiesty w trasie (benzyna) można osiągnąć jadąc około 70km/h na piątym biegu
Ja mam zagazowaną fiestę 1,6 w BRC, wszystko w instalacji tego producenta ponoć. Zrobione w kilka miesięcy 5500km średnie spalanie gazu 9,4l/100km (wyliczone z paragonów), oraz z 20l benzyny poszło (rozruch, okazjonalna jazda bez gazu). Spalanie moim zdaniem nie najgorsze, z racji tego, że przeciągam biegi.
Zrób jak uważasz, moim zdaniem koni będzie brakować, a różnica spalania nikła.
Ponadto przy takim przebiegu kalkuluje sięw ogóle zakładać instalację? Nie lepiej diesla?
gruby907 - 8 Sie 2018, 19:02
Posiadam 1.3 70KM. 70 i 68KM to ten sam silnik, po przeliczeniu z 51 kilowatów na konie wychodzi 69KM. Ma swoje bolączki, ale silnik niezajebywalny oleju nie pije, kultura pracy średnia ale tragedii nie ma. To stara, sprawdzona konstrukcja pamiętająca jeszcze lata 90. Spalanie u mnie ok. 8l/100km po mieście, średnio w trasie jadąc dość dynamicznie 6l/100km, trasa jadąc max 100km/h to około 5l/100km. Silnik specjalnie awaryjny nie jest, na łańcuszku rozrządu więc wnikliwie weryfikuj przebieg auta. Jak trafisz zadbaną sztuke to będziesz zadowolony Realny przebieg ma ok. 300 tysięcy kilometrów i oprócz lekkiego remontu osprzętu silnika nie ma problemów
slawomirro - 8 Sie 2018, 21:53
Odnośnie silnika 1.3 to warto wiedzieć, ze jest oninaczej zbudowany i ma inny osprzęt niż wszystkie pozostałe silniki benzynowe Fiesty. O ile 90% porad np dla 1.25 dotyczy też 1.4 lub 1.6, to 1.3 to inna bajka.
1.3 wersja słabsza od mocniejszej rózni się oprogramowaniem komputera oraz mocniejszy silnik ma większą przepustnicę. I tyle różnic.
1.3 to stare silniki. Dziś mija 10 lat do zakonczenia ich produkcji. Z cześciami do tych silników będzie tylko gorzej. Silniki 1.25/1.4/1.6 były zaś produkowane do 2012 roku i stosowane w wielu autach (Fiesta, Fusion, Focus oraz... Volvo S40)
1.3 pali tak samo jak 1.25 i 1.4 a ma mniej koni i waży więcej o 9-11kg od innych.
1.3 lubi LPG w przeciwieństwie do reszty silników Fiesty.
gruby907 - 12 Sie 2018, 16:38
Sławku, co do części nie zgodzę się - bardzo dużo zamienników ale zdarzyło sie 2 razy, że musiałem kombinować jak zdobyć orginał, bo zamienników nie produkują np. przewody odmy po stronie pokrywy zaworów lub obudowa termostatu. O ile obudowe termostatu załatwiłem łatwo, to przewody odmy z Niemiec jechały Pewne takie wynalazki typowe tylko dla tego silnika ciężko już dostać ale jeszcze tragedii nie ma. Bolączką przed liftem są też kasety na żarówki do tylnych lamp - przynajmniej mi plastikowe plomby od gniazd sie pourywały i musiałem 2 nowe kasety kupić, bo co chwila paliło żarówki i była z tyłu dyskoteka na nierównościach
frankez - 13 Sie 2018, 09:17
Ja posiadam 1.3 51kw i moja opinia jest taka, że trzeba trafić zadbany egzemplarz bo w innym przypadku licz że trochę w nią będzie trzeba zainwestować , mam w niej lpg to spalanie w trasie 8 l na 100 km w mieście 10 l na 100 km .
|
|