| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Mechanika ogólna - Ogranicznik siły hamowania.
 
 murgrabia - 7 Paź 2021,  14:46
 Temat postu: Ogranicznik siły hamowania.
 W których wersjach były montowane takie ograniczniki? W sam naprawiam pisze : zastosowano o działaniu zależnym od opóźnienia hamowania (wszystkie modele bez ABS). Gdzie się to znajduje? Dodatkowo : stosowane we wszystkich wersjach bez ABS? Powinno być na grodzi koło baku paliwa. Dodatkowo idą dwa ramiona do belki. U mnie tego nie ma? Natomiast mam jakieś dwa termosy w grodzi silnika. I od nich wychodzą przewody hamulcowe?
 JoeMix - 7 Paź 2021,  22:38
 
 To te cylindry przykręcone do pompy hamulcowej,,,
 
 Dlaczego w wersjach bez ABS - bo ABS jak działa to opóźnienia w działaniu nie potrzebuje, czemu nie masz nic na belce? Bo na belce był montowany regulator siły a nie opóźnienia w zależności od przechyłu auta, czyli auto nurkowało, belka odciążona to hamulce tylne prawie wyłączone,,, w sportowych wersjach to bywało,,,
 FIESTA Moondust - 8 Paź 2021,  07:37
 
 To nie jest do końca tak, że jest to przywilej wersji sportowych. Bardziej standardu wyposażenia i zamówionej opcji. Miałem to zesparowane z układem SCS (zresztą innej opcji nie było na regulator siły hamowania) w wersji 1.3 pochodzącej z rynku szwajcarskiego. Mam to też w Futurze z silnikiem 1.4 EFI. A i nie zawsze były to dwa wąsy do belki. W tej książce tego nie ma, były zamiany w dalszym procesie produkcji - na jeden wąs. Właśnie z takimi wersjami miałem/mam do czynienia w swoich Fiestach. Dodatkowo jest to element, który powinno poddawać się kalibracji gdy ingerujemy np. w demontaż belki skrętnej celem wymiany tulei. Służy do tego specjalny sprawdzian serwisowy, który dzięki zwymiarowaniu w dobrych książkach możemy zrobić sami i wówczas dokonać wspomnianej kalibracji na mechanizmie w okolicach tylnej belki skrętnej.
 JoeMix - 9 Paź 2021,  20:41
 
 
 Dobra, źle może to ująłem, nie będzie tego raczej w 1,1 czy 1,3 z naszego czy niemieckiego/francuskiego rynku,,, 	  | FIESTA Moondust napisał/a: |  	  | To nie jest do końca tak, że jest to przywilej wersji sportowych. | 
 FIESTA Moondust - 9 Paź 2021,  21:00
 
 Co do 1.1 to w tej wersji nie występował on nigdy. Od 1.3 wzwyż była to droga opcja dlatego tak mało Fiest to miała/ma. No i tak jak wyżej, czyli uzależniona od rynku zbytu danego egzemplarza. Np. w Polsce nabywcy mogli pomarzyć o tym dodatku. W Futurze z rynku niemieckiego to mam ale silnik jest 1.4. Trzeba by zanurzyć się w dawne konfiguratory co w danym roczniku do danej wersji było oferowane. SCS był tu takim sztandarowym rozwiązaniem bo widać o tym wzmianki w spotach reklamowych z 1989 roku. Czyli tak jak ta generacja wchodziła na rynek.
 luk-90 - 9 Paź 2021,  21:40
 
 Widziałem ten korektor montowany na belce tylnego zawieszenia w dwóch fiestach 1.8 benzyna
 vegetagt - 10 Paź 2021,  10:23
 
 
  	  | murgrabia napisał/a: |  	  | Natomiast mam jakieś dwa termosy w grodzi silnika. I od nich wychodzą przewody hamulcowe? | 
 
 tak, to jest właśnie ogranicznik siły hamowania.
 Działa bezwłądnościowo, w środku masz kulkę. Jak przekrzywisz element na którym jest zamontowany, to popsujesz rozklad siły także z uwagą trzeba ;-)
 FIESTA Moondust - 10 Paź 2021,  21:03
 
 Ten układ ma kilka smaczków o które trzeba dbać by poprawnie on funkcjonował m.in. stan pasków napędowych, ich właściwy naciąg, odpowietrzać układ hamulcowy nie tylko w miejscach standardowych ale też poprzez odpowietrzniki wbudowane w korpus napędu SCS. Generalnie mało jest osób potrafiących się tym zając i znających budowę (mam na myśli mechaników).
 
   
 |  |