Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Słaby ręczny w jednym kole

Vendeur - 21 Lis 2021, 20:43
Temat postu: Słaby ręczny w jednym kole
Cześć,

wymieniłem linki ręcznego, dwie główne długie oraz dwie krótkie dobębnowe, poza pierwszą od dźwigni hamulca, zestaw TRW. Problem jest taki, że po regulacji w prawym kole łapie szybko i mocno, od 3 ząbków już, natomiast w lewym kole nawet w połowie dźwigni nic, dopiero po zaciągnięciu do końca...

Co z tym zrobić? Nie widziałem żadnej regulacji w bębnach, linki mają stałą długość przecież, a jedyna regulacja to nakrętką przy dźwigni ręcznego...

Generalnie nie jest to jakiś wielki problem, ale wiem, że przy badaniu technicznym się przyczepią...

maciekpkow - 21 Lis 2021, 21:33

Są samoregulatory w bębnach i to za ich pomocą można podciągnąć działanie hamulców.
Vendeur - 22 Lis 2021, 02:44

maciekpkow napisał/a:
Są samoregulatory w bębnach i to za ich pomocą można podciągnąć działanie hamulców.


Ale czy przypadkiem samoregulator nie jest odpowiedzialny za regulację działania hamulca standardowego, a nie ręcznego? No i przecież on, jak sama nazwa wskazuje, sam się reguluje, więc chyba nie powinno się go na siłę przestawiać?

Już przez chwilę zgłupiałem i się zastanawiałem, czy przypadkiem nie zamontowałem linek na odwrót, no ale przecież one się różnią długością i nie byłoby to możliwe. Choć już nic nie wiem... Ta linka z zielonym oplotem ma być po prawej stronie? Oraz na tym łączniku metalowym z linką do dźwigni ręcznego jest taka plastikowa zaślepka, aby linka z przodu sama nie wypadła. Czy ta zaślepka powinna być widoczna od spodu, czy na górze?

Bo mam wrażenie, że na początku była na dole a ja zamontowałem odwrotnie, czyli na górze, co by oznaczało, że linki są też na odwrót. Tylko skoro różnica długości pomiędzy nimi to prawie 15 cm, to by się nie zmieściły... Swoją drogą linki są prowadzone taką samą drogą, więc nie wiem, dlaczego miałyby być różnej długości...

JoeMix - 22 Lis 2021, 07:02

Samo regulator działa tak że jak okładzina się ściera to szczeki są dosuwane do ścianek bębna przez co kasowany jest luz,,, teoretycznie można to przestawić ręcznie, ale może być tak że będzie stałe tarcie,,,
maciekpkow - 22 Lis 2021, 09:47

Ja na bębnie powstaje rant to go nie zdejmiesz i trzeba odpuścić samoregulator bo inaczej nic z tego nie będzie.
Szczęki są jedne i samoregulator też jest jeden. Do hamulca zasadniczego i pomocniczego. Różnica jest że do zasadnkczego szczęki rozpycha tłoczek hydrauliczny a do ręcznego dzwigniami linki.
Może się zdarzyć i tak że samoregulator nie działa bo np. się zapiekł lub został nieprawidłowo zamontowany.

slawomirro - 22 Lis 2021, 10:49

Vendeur napisał/a:
Ta linka z zielonym oplotem ma być po prawej stronie?


Zakończenie linek musi być tak zamocowane by blaszka była od strony ulicy, a linki tuż przy podwoziu.

Vendeur - 22 Lis 2021, 12:34

slawomirro napisał/a:
Vendeur napisał/a:
Ta linka z zielonym oplotem ma być po prawej stronie?


Zakończenie linek musi być tak zamocowane by blaszka była od strony ulicy, a linki tuż przy podwoziu.


Byłem sprawdzić stare linki. Linka z zieloną osłoną jest krótsza o 15 cm i NA PEWNO była poprzednio z prawej strony auta! Na 75% blaszka łącznika była od strony ulicy, bo pamiętam czarną zaślepkę. Natomiast linki montowałem zgodnie z kolorem zielonej osłony, no bo tak nakazuje rozsądek oraz długość linek - na odwrót by nie weszły... Z tym że po takim montażu teraz blaszka łącznika jest od strony auta... Dziwne, prawda? Czyżby TRW nieprawidłowo to składało?




Co do regulacji ręcznego z jednej strony, rozepcham nieco ten rozpierak / samoregulator, ale nie jestem przekonany, aby to wiele pomogło, tam jest małe pole do popisu.

A czy przy lince przypadkiem nie ma możliwości? Tam w miejscu mocowania linki przy bębnie, jest taka metalowa końcówka, która jakby ma lekko spłaszczone strony, co mogłoby sugerować, że jest to tak zrobione pod użycie klucza. Co sądzicie? Fotka poniżej.


slawomirro - 23 Lis 2021, 10:11

Vendeur napisał/a:
Linka z zieloną osłoną jest krótsza o 15 cm i NA PEWNO była poprzednio z prawej strony auta!


Zgadza się. Zielona z prawej.

Nagimnastykowałem się pod autem z lusterkiem na wysięgniku i dla pewności sprawdziłem raz jeszcze - blaszka do dołu, linki nad blaszką.

Dla pewności masz jeszcze obrazek z książki serwisowej "sam naprawiam".



Vendeur - 23 Lis 2021, 17:23

@slawomirro

Dzięki za zdjęcie. Czyli wychodzi na to, że TRW popełnia błąd przy produkcji linek, źle ustawiając tę blaszkę na łączeniu... Interesujące.

Mało tego, jedyna linka, jaką znalazłem, która miałaby poprawnie tę blaszkę łącznika od strony ulicy, to producent Linex... Wszystkie pozostałe są na odwrót...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group