|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Tuning mechaniczny - Swap , Przekładka 1.1 -> 1.8 Zetec
Mafios - 10 Lip 2005, 10:50 Temat postu: Swap , Przekładka 1.1 -> 1.8 Zetec wiec powoli zaczynam i moje pierwsze spostrzezenia :
jezeli chcecie cos takiego zrobic to nie wystarczy sam silnik i skrzynia cala drzwignia z koncowkami od skrzyni biego jest inna niz w 1.1 wiec trzeba dodatkowo caly drazek dokupic obudowa alletnatora rowniez jest inna ogolnie trzeba budowac auto od samego poczatku bo nic nie pasuje
Na bierzaco bede zdawal relacje
cinot - 10 Lip 2005, 10:53
Zaczyna sięchyba najbardziej spektakularny SWAP w mFKP
Powodzenia i życzę Ci by wszystko się udało
Lokmen - 10 Lip 2005, 11:19
Czyli wychodzi na to ze bezproblemowy jest tylko swap na 1,6 103KM ......
A mówiłem ci ze bedą problemy z mocowoaniem silnika w komorze (ale nie przypuszczałem ze skrzynia jest inna i nie pasi :yyy: )
mellow - 10 Lip 2005, 14:30
Czesc Mafios
Ja tez mialem okazje sie z tym bawic ale jakos akurat z dzwigienkami od skrzyni nie mialem problemu - u mnie pasowaly i wszystkie biegi dzialaly normalnie, tylko mocowania skrzyni byly inne - mocniejsze
Co do alternatora to napewno musisz miec orgional z 1.8 bo ma inny rozstaw srub mocujacych i jest przygotowany na pasek wielorowkowy - samego kola niestety nie da sie przelozyc.
Mam nadzieje Mafios ze zabrales sie za swap majac 1.8 w garazu rozebrana na czesci bo inaczej to jeszcze duzo zachodu z takimi tailami jak:
- przespawanie kawalka podluznicy z mocowaniem silnika - 3 lapa
- uklad chlodzenia - wszystkie weze i chlodnica
- plaski alternator - calkowicie inny niz w pozostalych fiestach.
- "podkowa" skrecajaca wahacze od dolu - ma calkowicie inny ksztal zrobiony pod wydech do 1.8
- dobrze jakbys jeszcze mial pompe paliwowa z 1.8
- no i cala wiazke z kompem...
Jakbys potrzebowal jakis czesci lub mial problemik to wal smialo - moje namiary znasz.
Pozdrawiam
west - 10 Lip 2005, 14:41
Hm.. Mafios zamienił silniczek z 1.1 na 1.8 ale nie 130 tylko 105 konny.. moim zdaniem chyba lepszym rozwiązaniem byłoby poszukanie silnika 1.6.. tyle samo kucy i mniej roboty.. Ale i tak nie ma co.. każdy SWAP się opłaca
Mafios - 10 Lip 2005, 14:44
wszystko mam wezyki i inne bzdurki :d tylko musze obudowe alternatora gdzies zalatwic bo od mojego 1.8 ucierpialo :(
teraz mi powiedzcie co to jest czy to jest jakies wspomaganie do hamulcow ?
bash - 10 Lip 2005, 14:57
to sa chyba cisnieniowe korektory sily hamowania
mellow - 10 Lip 2005, 15:11
Dokladnie korektory lub nawet bardziej rozdzielacze sily hamowania, przy ABS-ie ich nie montowano. Dobrze Mafios ze dorwales cale auto bedziesz mial znacznie prosciej - kilka dni roboty i bedzie Cie porywalo 105 konikow do przodu !!
Pozdrawiam
Lokmen - 10 Lip 2005, 16:46
west napisał/a: | Hm.. Mafios zamienił silniczek z 1.1 na 1.8 ale nie 130 tylko 105 konny.. moim zdaniem chyba lepszym rozwiązaniem byłoby poszukanie silnika 1.6.. tyle samo kucy i mniej roboty.. Ale i tak nie ma co.. każdy SWAP się opłaca |
Ze roboty mniej to fakt - ale co do ciągu to jest lepszy 1,8 16V ponieważ ma większy moment obrotowy niż 1,6.....
mellow - 10 Lip 2005, 17:02
west napisał/a: | Hm.. Mafios zamienił silniczek z 1.1 na 1.8 ale nie 130 tylko 105 konny.. moim zdaniem chyba lepszym rozwiązaniem byłoby poszukanie silnika 1.6.. tyle samo kucy i mniej roboty.. Ale i tak nie ma co.. każdy SWAP się opłaca |
West ale wiesz jaka jest roznica miedzy 1.6 8V, a 1.8 obojetnie jaka 105 czy 130... kultura pracy (cichszy, rowniej pracujacy), moc, wkrecanie na obroty - 16V itd...
Moim zdaniej warto wlozyc troche pracy (jesli ma 2 auto to tej pracy jest tylko wiecej o wspawanie mocowania silnika - reszta taka sama) zeby miec silnik spokojnie 10 lat mlodszy technologicznie... bo przeciesz 1.6 8V to rozwiercony silnik 1.4,. ktory stosowano w Escortach z lat... moich narodzin...
Pozdrawiam
west - 10 Lip 2005, 17:06
Uhum! Chyba ,że tak! Zwracam HONOR i zazdroszczę.. do czasu kiedy u mnie pod maską będzie siedział 2.1 z Mondiego
Mafios - 10 Lip 2005, 18:34
west napisał/a: | Uhum! Chyba ,że tak! Zwracam HONOR i zazdroszczę.. do czasu kiedy u mnie pod maską będzie siedział 2.1 z Mondiego |
zdrowka zycze ... swap to naprawe nic prostego
squadak - 10 Lip 2005, 18:48
mellow napisał/a: | ... bo przeciesz 1.6 8V to rozwiercony silnik 1.4,. ktory stosowano w Escortach z lat... moich narodzin...
|
nie bo to 1.3 o innych wykorbieniach walu 1.4 to silnik zastosowany dopiero w 86 roku w escorcie mk4 i ma inny ksztalt komory spalania oraz kosztalt i srednice tlokow
a to co zaznaczyles na zdjeciach Mafios to sa reduktory cisnienia do kol tylnych
west - 10 Lip 2005, 23:28
Mafios napisał/a: | west napisał/a: | Uhum! Chyba ,że tak! Zwracam HONOR i zazdroszczę.. do czasu kiedy u mnie pod maską będzie siedział 2.1 z Mondiego |
zdrowka zycze ... swap to naprawe nic prostego |
Dla chcącego nic trudnego A tak na serio to już kupiłem silnik.. i też będę robił SWAPa.. tyle ,że z 1.1 na 1.3... niom ale zawsze 10 kucy do przodu i silnik zdrowy ( chyba.. taką mam nadzieję )
Raffi13 - 18 Lip 2005, 14:55
temat cos zamarł. Czyżby Mafios się rozmyślił?? 1,1 mu wystarcza??
Lokmen - 18 Lip 2005, 16:00
Raffi13 napisał/a: | temat cos zamarł. Czyżby Mafios się rozmyślił?? 1,1 mu wystarcza?? |
brak kasy -brak swapa
Raffi13 - 18 Lip 2005, 23:42
Łokmen napisał/a: | Raffi13 napisał/a: | temat cos zamarł. Czyżby Mafios się rozmyślił?? 1,1 mu wystarcza?? |
brak kasy -brak swapa |
Tyż prowda
PumaRST - 20 Lip 2005, 16:15
co do silnika cvh (1,4 czy 16) to on szedł już w pierwszym przednio napędowym escorcie, czyli początek lat 80-tych. A może i wczesniej ale nie mam dowodu:
przykład: escort RST SI.
Mellow ma racje!!!
squadak - 20 Lip 2005, 23:31
w jednej kwestii masz racje, silniki cvh zostaly wprowadzone w escorcie mk3 czyli 80 rok, ale nie o to mi chodzilo w poprzednim poscie. napisalem tylko ze silnik 1.6 to nie jest rozwiercony 1.4, gdyz 1.4 to jest owszem nadal silnik cvh, ale o troche zmienionej konstrukcji w stosunku do silnikow 1.1, 1.3 i 1.6 takze cvh i na dodatek wprowadzony pozniej(w 86 roku w kolejnej edycji escorta)
PumaRST - 21 Lip 2005, 10:32
Ok, tak jesli mowa o 1,4 ale z tego co wiem to sam w sobie różni sie wałem korbami i tłokami od 1,6 może jeszcze zawory w stosunku do wersi xr/rs. ale łożyskowanie jest to samo w tym samym miejscu i jesli weżmiśz silnik 1,4 rozwiercisz cylindry i wsadzisz kompletny wał to uzyskasz 1,6. defakto jest to 1,6 tylko o zmniejszonej pojemności. a co do wprowadzenia na rynek to pewnie masz racje i tu sie nie sprzeczam . choć według mnie sa to takie same silniki, wiec można przyjąć że pochodzą z lat maleńkości MELLOWA
Tak ogulnie to może sie gdzieś myle ale tak chciałem sobie zabrać głos bo pare silnkików CVH rozebrałem i złożyłem:
Pozdrawiam
|
|