Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Swap 1.1 -> ??

aLd - 18 Lip 2005, 22:53
Temat postu: Swap 1.1 -> ??
Dokladnie takie pytanie.
Musze wymienic kolejny silnik w kolejnej mk3 z 1.1gaznik na jakis inny.
I teraz pytanie - wiadomo, ze pasuje 1.1g, 1.3g bez jakichkolwiek przerobek. Oczywiscie z fiesty, a co z escortem?
Czy bedzie pasowal 1.1g, 1.3g? Ostatnio dowiedzialem sie, ze moze byc problem ze skrzynia i bedzie trzeba cos przerabiac, prawda czy blef? ;)
Mozna tez wrzucic 1.4 na jednopunktowym zamieniajac kolektor ssacy na ten z 1.1. Jak myslicie jak to bedzie chodzic, jakie problemy, przerobki?

pzdr
aLd

mechano - 18 Lip 2005, 23:08

Jak wymienisz na jakiś z wtryskiem, to dochodzi jeden niebanalny problem.
Wiązka elektryczna. Sama rozkosz jeśli chodzi o przeróbki. Jak pasują te silniki to nie wiem, ale małe pytanko:
1.1 50KM
1.3 60KM

Warto??

Jak jesteś mechanikiem, masz kupę czasu, sporo kasy.............. to może swap na coś godnego fiesty np 1.6? albo 1.8?

squadak - 18 Lip 2005, 23:32
Temat postu: Re: Mozliwosci swapa w mk3
aLd napisał/a:

Mozna tez wrzucic 1.4 na jednopunktowym zamieniajac kolektor ssacy na ten z 1.1. Jak myslicie jak to bedzie chodzic, jakie problemy, przerobki?

1.1 i 1.4 to zupelnie inne konstrukcje silnikow wiec nie ma mowy o zamianie kolektora

aLd - 19 Lip 2005, 00:04

mechano, to nie chodzi o konie, ale o sprawnosc samochodu. 1.1 sie sypnal, a nie moge takiego samego nigdzie znalesc :)
Po prostu chce ta fieste postawic na nogi, ale niestety jest problem bo nie ma 1.1 nigdzie :/

Bazyli - 19 Lip 2005, 01:58

Ja mialem u siebie 1,1 OHV, teraz lezy w piwnicy, a w smoku jest 1,3 OHV z essiego. Wchodzi bez problemu. Ze skrzynia tez nie bylo problemu. Auto ma swoje lata a silnik jest z 88r.

BTW. jesli ktos ma taki silnik ale nowszy (maly przebieg) to prosze o cynk :-)

adamuus - 19 Lip 2005, 07:20

silnik do 1,4 na gazniku powinienes moc przelozyc bez wiekszych problemow. jesli chodzi o wtrysk to juz wieksza zabawa i koszty (kable komputer pompa paliwa w zbiorniku). w escorcie silniki byly identyczne jak we fiescie tak wiec przekladka nie stanowi problemow. jesli chodzi o skrzynie to rzeczywiscie w essim byly inne mocowania ale to tez nie problem poniewaz same skrzynie sa takie identyczne tzn ich obudowy (roznia sie tylko tym elementem mocowania ktory jest i tak przykrecany do skrzyni - nie jest na stale zamocowany). tak wiec uchwyt zdejmujesz ze swojej skrzynki i wkladasz do escortowej.

nie wiem czy chcesz tylko czy chcesz to zrobic na legalu. bo o ile 1,1 i 1,3 sa w wygladzie niemal identyczne to 1,4 juz sie sporo rozni.

aLd - 20 Lip 2005, 13:28

Jeszcze jedno pytanie w takim razie.
Zakladamy ze mam silnik, stoi w garazu i jest to 1.3 na monowtrysku, uzbrojony z pelna wiazka itp, itd.
U siebie mialem 1.1 gaznik.

Jak to zrobic zeby wymienic? Da rade wsadzic po prostu 1.3 na wtrysku i podpiac wiazke razem z komputerem czy to bedzie duzo przerabiania elektryki?
Pytanie 2: Czy moge zamienic kolektor ssacy i z 1.3 wtryskowego zrobic 1.3 gaznikowy? Bardziej by mi to odpowiadalo ze wzgledu na inst.gazowa?

PumaRST - 20 Lip 2005, 16:01

pewnie i sie nawet nie zastanawiaj!! jesli masz gaz pod ten 1,1 to załuż kolektor z gażnikiem. odpada ci preróbka gazu, wiązki elektrycznej itp. a najlepiej wykożystaj silnik 1,3 a asprzet z 1,1 tak żebys nie musiał nic przerabiac. to bedzie tak jak bys wsadzał taki sam silnik!!!

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group