Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Silnik : luzy zaworowe kolejność zaworów

maciej - 18 Sie 2005, 14:22
Temat postu: Silnik : luzy zaworowe kolejność zaworów
panowie wiem ze juz bylo ale jaka jest kolejnosc luzów zaworowych w Mk3 1.1gaznik
mechanior twierdzi ze WS WS WS WS
ja znalazlem w ksiazce ze WS WS SW SW
wiec jak ma byc? dzieki

drad - 18 Sie 2005, 14:41

Trzymaj się tego co w książce, patenty mechaników nie zawsze są dobre.


kiedyś taki jeden w 126p obcią mi iglicę bo stwierdził że nie da się inaczej wyregulować wolnych obrotów

trzeci - 18 Sie 2005, 15:14

Kolejność zaworów jak w książce.
Luzy na zaworach:
Dolotowy - nominalny 0,22 dopuszczalny od 0,20 do 0,25
Wylotowy - nominalny 0,32 dopuszczalny od 0,30 do 0,35
Pozdro ...

JoeMix - 18 Sie 2005, 16:25
Temat postu: Re: luzy zaworowe
maciej napisał/a:
mechanior twierdzi ze WS WS WS WS

Jest to kolejnośc zaworów dla silnik OHV
maciej napisał/a:
ja znalazlem w ksiazce ze WS WS SW SW

A ta jest dla silników HCS

Problem jest taki iż w zasadzie nie róznią one się niczym poza tą kolejnością zaworów... no i OHV ma świece tak / / / / a HCS ma tak / / \ \ ... no i HCS ma zazwyczaj elektroniczny zapłon (bez aparatu zapłonowego)

trzeci - 18 Sie 2005, 16:47
Temat postu: Re: luzy zaworowe
JoeMix napisał/a:
Problem jest taki iż w zasadzie nie róznią one się niczym poza tą kolejnością zaworów... no i OHV ma świece tak / / / / a HCS ma tak / / \ \ ... no i HCS ma zazwyczaj elektroniczny zapłon (bez aparatu zapłonowego)


Według mnie Maciej ma właśnie ten drugi.
HCS z elektronicznym zapłonem, montowany w mk3, poj 1,1.
Jeszcze sprawdze w domu w WKŁ.
Pozdro ...

JoeMix - 18 Sie 2005, 16:54

Tak, tak... w Mk3 kłądli HCSy, ale trafiają się okazy z OHV...
maciej - 18 Sie 2005, 17:54
Temat postu: Re: luzy zaworowe
JoeMix napisał/a:
maciej napisał/a:
mechanior twierdzi ze WS WS WS WS

Jest to kolejnośc zaworów dla silnik OHV
maciej napisał/a:
ja znalazlem w ksiazce ze WS WS SW SW

A ta jest dla silników HCS

Problem jest taki iż w zasadzie nie róznią one się niczym poza tą kolejnością zaworów... no i OHV ma świece tak / / / / a HCS ma tak / / \ \ ... no i HCS ma zazwyczaj elektroniczny zapłon (bez aparatu zapłonowego)


no wiec wyglada ze mam HCS (po ukladzie swiec) wiec lepiej jutro pojade do mechaniora w celu ponownej regulacji.przy pierwszym sposobie regulacji przejechalem 10000km,czy moglo cos sie zkopac z tego powodu?
wielkie dzieki panowie za pomoc

Bazyli - 18 Sie 2005, 18:33

teoria glosi ze mozna nadpalic zawory jesli luz nie jest odpowiedni. A co sie stanie jak na wydechu da sie 0.20 a na dolocie 0.35 to nie chce przewidywac :twisted:
JoeMix - 18 Sie 2005, 18:42

Nic sie nie stanie - silnik bedzie kiepsko chodził... są tacy co leją na luzy zaworowe i potem silnik klekocze jak traktor... a na dolocie sa wieksze luzy niż na wylocie...
maciej - 18 Sie 2005, 23:05

wszystko jasne :lol:
wielkie dzieki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group