Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - Obrotomierz w fiescie 1.8D

piotr_r - 14 Lis 2005, 10:04
Temat postu: Obrotomierz w fiescie 1.8D
Witam,

Jedno pytanie: czy w MK3 1,8D był fabrycznie zegar obrotomierza czy tylko predkosciomierz ?

Piotrek

Jareczek - 14 Lis 2005, 11:42

Fabrycznie nie było obrotomierza i nie było tez montowanych 1,6D w mk3 :)
oley - 14 Lis 2005, 18:24
Temat postu: jak rozpoznac czy to diesel
Kupilem licznik z obrotkiem podlaczylem go zamiast mojego orginalnego (bez obrotka) i kiszka obrotomierz wogole niereaguje. Na kostce idacej do licznika fabrycznie sa przewody wszystkie oprocz nr 11 a z tego co sie orientuje obrotomierz jest na 10 wiec powinien dzialac. I teraz sa dwie opcje albo obrotek jest zjarany albo to jest licznik od diesla a skad ten wniosek ?? w momecie przekrecania kluczyka w starym liczniku zapala sie kontrolka poduszek a wtym niema takiej kontrolki ale na ulamek sekundy zapala sie zarowka od ladowania swiec a moj to nie diesel.

Ma ktos pomysl jak to sprawdzic czy to licznik od diesla czy jednak od bendzyny tylko zjarany ??

dday - 14 Lis 2005, 18:30

zdaje siem ze w dislach mk3 nigdy nie montowano obrotomierzy wiec raczej powinien byc od benzyniaka.
Lokmen - 14 Lis 2005, 19:10

były obrotki w dieslach -ale to prawie białe kruki...
diodalodz - 14 Lis 2005, 19:33

hm poznasz po tym ze nie ma kontrolki od świec żarowych .
Radziu - 14 Lis 2005, 19:54

Pali sie kontrolka od swiecy zarowej bo kupiles licznik ze starszego rocznika i w tym miejscu gzdie Ty miales poduszke kiedys byla kontrolka od ssania i swiecy zarowej. Ja tez mam ta kontrolke i mi sie zapala jak wyciagam ssanie!
_-MoKrY-_ - 14 Lis 2005, 21:01

czy trzeba dokonywać jakichś przeróbek...albo cos w tym stylu, czy wystarczy wymienić cyferblaty (cała tą cześć z licznikami) żeby przerobić diesla bez obrotka na diesla z obrotomierzem?
Fordon - 15 Lis 2005, 06:53

Chyba ze kolega kupil czarna MK3 od Szpanera... :) a on mial 1.6 Diesla

Pozdrawiam

piotr_r - 15 Lis 2005, 12:58

Witam,

Ciężko jest utrafić jakis obrotomierz do diesla z innej marki tak aby nie byl wbudowany w wyswietlacz. Mialem kiedys ale do benzyniaka - dzialal na zlicznie impulsow z zaplonu. Natomiast dislowskie dzialaja na zasadzie pomiaru częstotliwości z alternatora ( jest na nim nawet specjalne wyprowadzenie do tego). Moze kiedys uda mi sie trafic na gieldzie samochodowej wolnostąjący obrotomierz i sprobuje go zamontowac. Wtedy podziele sie z uwagami z jakiego auta i marki go wzialem.
Poraz kolejny informuje : mam fieste 92 r jest to bez wątpliwości MK3 a silnik jest 1,6 D i nie chce znow sluchac uwag ze w tych modelach byly tylko 1,8D. Silnik byl pol roku temu przekladany i pochodzi z fiesty MK2 87 , ktorej na oczy nie widzialem bo kupilem juz wyciągniety silnik.
Pozdrawiam.

Piotrek

Fred - 15 Lis 2005, 16:53

Nówke obrotka wolnostojącego do diesla doatniesz za 200 zyli poszukaj na allegro albo w byle sklepie tuningowym. Weź pod uwagę to że alternatory w fiestach nie mają wyprowadzenia pod obrotomierz i musisz dać to komuś żeby to zrobił. U pana Henia/Mietka/Zdzisia czy innego szpeca od wszelkiej elektryczno-elektroniczno-mechanicznej roboty pojazdowej zapłacisz 50 zolek za to.
piotr_r - 15 Lis 2005, 17:18

2 tyg temu obrotomierz do diesla ale od mercedesa (mniejsza marka) na gieldzie w Lubinie gosciu chciał mi oddac z 30 zł - oryginalny w pudelku - widać, że nie używany, tyle tylko ze do zabudowy w kokpicie i niestety garbarytowo byl wielki. Przy obrotomierzu do diesla zawsze zostaje sprawa wyregulowania wskazań. Wszakże różne silniki maja różne przełożenia z alternatora - zakładając,że obrotomierz ma wewnętrzną regulację wskazań-zostaje kwestia jak zmierzyć aktualną wartość obrotow silnika.

Piotrek

oley - 15 Lis 2005, 17:43

a tak przy okazji chcialem sobie zrobic podswietlanie zegarow od spodu i tu zonk moje tarcze sa z aluminium.Tak jest tez w waszych czy tylko ja mam pecha ?? myslalem ze to plastiki
Lokmen - 15 Lis 2005, 18:05

masz pecha - tylko tak u ciebie jest...
GilU - 22 Lis 2005, 15:26

Jesli chodzi o obrotomierz do diesla, kolega podeslal mi skan jak sobie zrobic takie cudo :) DLa zainteresowanych podaje link:


Jesli ktos z was w przyplywie czasu by to zmontowal, prosze o podzielenie spostrzezeniami ;)
Pozdrawiam

piotr_r - 22 Lis 2005, 17:15

No fajna sprawa, jak ktoś siedzi aktualnie w elektronice :) . Może być trochę kłopotu ze zrobieniem plytki do tego, uruchomieniem i wyskalowaniem. Ale jak ktoś ma samozaparcie to może sie udać. Brat mi podesłał link do dość niedrogiego obrotomierza (no to ocena subiektywna) w stosunku np. do tego co oferuje sklep http://www.cyfronika.com.pl i w dodatku jak on wyglada !. Może kiedyś się na niego skuszę :) .

http://sklep.monster-tuni...products_id/221
Pozdrawiam

Piotrek

JoeMix - 22 Lis 2005, 20:34

piotr_r napisał/a:
Może być trochę kłopotu ze zrobieniem plytki do tego, uruchomieniem i wyskalowaniem. Ale jak ktoś ma samozaparcie to może sie udać.
Ale z tego schematu pięknie widac jak podpiąc gotowy obrotek od benzyny do alternatora! - zotaje tylko kwestja kalibracji wtedy...
GilU - 22 Lis 2005, 21:30

Joe mozesz rozwinac mysl z tym podlaczeniem? Bo nie kazdy chyba jest w temacie :D Np. ja nie jestem , co tu ukrywac (4 rok elektroniki na polibudzie heh - az wstyd!). Moze jakos rozpisac/rozrysowac ? :)
piotr_r - 23 Lis 2005, 16:07

JoeMix napisał/a:
Ale z tego schematu pięknie widac jak podpiąc gotowy obrotek od benzyny do alternatora! - zotaje tylko kwestja kalibracji wtedy...


Dla mnie wynika tyle że obrotomierz od diesla zawsze wsadzisz do benzyniaka - wystarczy podpiac pod alternator i wykalibrować. Ostatni obrotomierz od benzyny jaki mialem impulsy pobierał pośrednio z przewodu WN, przewód z kilkoma zwojami nawiniętymi na nim (jednozwojowy transformator). A z alternatora masz sinusoide - dodatnie i ujemne impulsy. NIe wiem - musze miec schemat benzynowego obrotmierza i wtedy można coś analizwoać co bedzie pokazywał.

Piotrek

JoeMix - 23 Lis 2005, 17:14

piotr_r napisał/a:
JoeMix napisał/a:
Ale z tego schematu pięknie widac jak podpiąc gotowy obrotek od benzyny do alternatora! - zotaje tylko kwestja kalibracji wtedy...


Dla mnie wynika tyle że obrotomierz od diesla zawsze wsadzisz do benzyniaka - wystarczy podpiac pod alternator i wykalibrować. Ostatni obrotomierz od benzyny jaki mialem impulsy pobierał pośrednio z przewodu WN, przewód z kilkoma zwojami nawiniętymi na nim (jednozwojowy transformator). A z alternatora masz sinusoide - dodatnie i ujemne impulsy. NIe wiem - musze miec schemat benzynowego obrotmierza i wtedy można coś analizwoać co bedzie pokazywał.

Piotrek
No to wałsnie o to chodzi, na schamacie jest kawałek alternatora, i jest opisane który kawałek ukłądu kształtuje impulsy na poziomie 12V - w to miejsce trzeba podpiąć benzyniaka i wykalibrowac tylko :2xf: mam wszystko paluchem pokazać?
piotr_r - 23 Lis 2005, 17:48

no tak... wyjscie od komparatora... może i masz rację. Pozostaje tylko znaleźć chotnika z obrotomierzem od benzyniaka, który przetestuje to rozwiązanie praktycznie :) .
JoeMix - 23 Lis 2005, 18:41

W tekście jest taki kawałek "Impilsy sterujące o dodatnim napięciu około 15V są pobierane (...) z alternatora (punkt A lub B lub C) (...) Dioda zenera V2 powoduje obcinanie ujemnych połówek napięcia a dodatnie są stabilizowane na poziomie 12V" dlatego sadze że taki kawałek ukłądu wystarczy, i na wyjścu pojawią się impulsy zdolne wysterowac zwykłu obrotek od benzyniaka...

piotr_r - 23 Lis 2005, 19:09

tak... dodatnie połowki sinusoidy obcięte na poziomie ok. 12 V- bez wątpienia są to impulsy - tak czy siak JoeMix - trza przetestować to rozwiązanie w praktyce. Szkoda że nie mam juz mojego obrotomierza to spróbowałbym zrobić pająka w powietrzu i zobaczyć co to będzie się działo.
JoeMix - 23 Lis 2005, 20:19

Ja w jedenj fieście mam alternator z gotowym wyprowadzeniem - oznaczony znaczkiem "~" nakłąda się na to żeński konektorek - podłaczałem pod to obrotka i działało :)
zeeuss - 21 Kwi 2013, 23:24

Witam, posiadam Fiestę mk4 courier, z silnikiem 1.8D 60KM. Zakupiłem licznik od escorta mk7 1.8D (jest literka D na obrotomierzu), drobne przeróbki w kostce były konieczne (do kostki był doprowadzony przewód czarno-biały - pin 8 niebieskiej kostki), ale licznik zamontowałem. Wszystkie kontrolki palą jak trzeba itd. Problem jest z obrotomierzem, na wolnych obrotach opiera się na belce, jak dodam gazu to wskazówka podnosi się do 500-700obr/min a w rzeczywistości będzie pewnie powyżej 4 tys. Ma ktoś pomysł w czym może być problem? Sprzedający twierdzi że licznik w pełni sprawny, jest od wersji diesel wiec powinno chodzić...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group