Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - recyrkulacja spalin vs zetec

Daras84 - 1 Gru 2005, 23:41
Temat postu: recyrkulacja spalin vs zetec
hej...

dowiedziałem sie całkiem przez przypadek od jednago z Modów :) <pozdrawiam> ze ukł recyrkulacji spalin osłabia w jakims tam stopniu silnik.

na ile jest w tym prawdy, praktykował ktos juz to a moze ma wiecej info??
http://img222.imageshack....dscn31356ut.jpg

JoeMix - 1 Gru 2005, 23:54

To nie jest tak że ten układ osłabai silnik, i jak go odłaczysz czy sobie coś wymyślisz to będzie mocniejszy - te jednostki mogą być słabsze z natury, a jak wim zabierzesz odpowietrzenie z recyrkulacji to moga nie chceć chodzić... Mk1 z odłaczonym ukłądem przewietrzania silnika (czyli zasysa czyste powietrze a nie domieszki oparów oleju) spala około 1-1,5 litra wiecej ale więcej mocy to nie czuć...
RKRman - 2 Gru 2005, 00:46
Temat postu: układ
JoeMix napisał/a:
To nie jest tak że ten układ osłabai silnik, i jak go odłaczysz czy sobie coś wymyślisz to będzie mocniejszy - te jednostki mogą być słabsze z natury, a jak wim zabierzesz odpowietrzenie z recyrkulacji to moga nie chceć chodzić... Mk1 z odłaczonym ukłądem przewietrzania silnika (czyli zasysa czyste powietrze a nie domieszki oparów oleju) spala około 1-1,5 litra wiecej ale więcej mocy to nie czuć...



JOE ...ale my tutaj nie mówimy o archaizmach...tylko o MK-3 :D .....układ spokojnie można wymontować i zaślepić ...autko na pewno nie będzie gorzej pomykać ... ;-)

LOY - 2 Gru 2005, 02:59

na niemieckich forach zeteckowców juz dawno trafiłem na często powtarzające się rady by usuwac i zaślepiac ukł recyrkulacji....hym jak na razie jeszce nie przejechałem się na radach niemców..ukł tez zamierzam usunąć
PS.dobrze ze ktos zaczął ten wątek..teraz przydały by sie fakty,dowody i konkrety

PumaRST - 2 Gru 2005, 08:07
Temat postu: Re: układ
piotr-RKRmann napisał/a:



JOE ...ale my tutaj nie mówimy o archaizmach...tylko o MK-3 :D .....układ spokojnie można wymontować i zaślepić ...autko na pewno nie będzie gorzej pomykać ... ;-)


:hahaha: :hahaha:

A tak juz poważnie to ja coś słyszałem ale nie wiem myśle ze niemcy coś dokładniej o tym wiedzą (kwestia ich podejścia do Tuningu), bo angole to odrazu by Turbo zakładali i są bardzo dyrastyczni w swoich poczynaniach :D a szkopy delikatni i suptelni (co moze dziwne patrząc na Historię.....raczej bym sie spodziewał na odwrót :D )

PS. taka sugestia z mojej strony, jesli ktoś sie podejmie takiej zmainy to niech najpierw skoczy na hamownie a po całym zabiegu ponownie...........bedzie wszystko jasne.

Swoją drogą widze że faktycznie zrobi nam sie silna grópa posiadaczy silnika Zetec w fieście...............fajnie :D

NOWITEK - 2 Gru 2005, 08:56
Temat postu: Re: recyrkulacja spalin...
Daras84 napisał/a:
hej...

dowiedziałem sie całkiem przez przypadek od jednago z Modów :) <pozdrawiam> ze ukł recyrkulacji spalin osłabia w jakims tam stopniu silnik.

na ile jest w tym prawdy, praktykował ktos juz to a moze ma wiecej info??
http://img222.imageshack....dscn31356ut.jpg


Ja już się tego pozbyłem. Narazie obciołem te rurki i zaspawałem ale to tak tymczasowo bo przymierzam się do kolektora rurowego. Nie odczułem tez jakiejś różnicy w osiągach.
Z tego co się orientuję to nie jest to układ "recylkulacji spalin" tylko natleniania spalin w celu lepszego ich dopalenia (ekologia)

Rycho - 2 Gru 2005, 09:30

Dokladnie tak. To jest "dotlenianie spalin" i odłącza się samoczynnie po nagrzaniu silnika. Ma na celu wspomaganie pracy katalizatora i przedłużenie jego żywotności. Dlatego uważam, że odcięcie tego nie będzie miało żadnego wpływu na osiągi silnika.

Rycho

xr2fun - 2 Gru 2005, 09:39

Ja ten układ mam odcięty ( rurki z kolektora wykręcone z atwory zaślepione ) od 3 lat w 1,4 CVH. Nie ma absolutnie żadnej różnicy w mocy czy spalaniu.
GienekWichura - 14 Gru 2005, 07:02

A mnie tam uczyli inaczej. Recyrkulacja służy głównie do szybszego
nagrzania silnika i dopalenia CO do CO2. Bardziej zrozumiale: W
spalinach znajduje się kilka procent niedotlenionego węgla czyli
czadu CO. Pomiar CO mamy na stacjach diagnostycznych i są
określane w normach EURO 1,2,3,4 itd. Kiedyś nie było czegoś
takiego jak katalizator spalin który dopala CO na CO2 dlatego
w celu obniżenia emisji zaczęto najpierw stosować recyrkulację.

A odnośnie dopalania oparów olejowych to nie obniża to emisji
ani nie podwyższa mocy. Po prostu sprawa praktyczna. Bardziej
wysilone silniki czyli w fiestach już od 1,4 CVH jest stosowabe tzw.
odpowietrzenie skrzyni korbowej. Ponieważ przy dużych mocach
wydziela się dużo oparów olejowych. Jak chcecie zobaczyć jak
opary olejowe wylatują na zewnątrz co się dzieje z nmimi to
odłączcie tą ODMĘ i sprawdźcie jak to wygląda. Po prostu trzeba
gdzieś to puścić bo jest tłuste i brudzące lakier. W dużych mocach
szczególnie turbo stosuje się nawet kilka odparowań oileju i dodatkowe
skraplacze. U mnie w turbo np tak jest. Jest skraplacz z dodatkowym
filterkiem. Częścć opoarów skrapla się jak woda a częśc silnik
zasysa na podciśnieniach (przy doładowaniu nie zasysa bo jest
nadciśnienie) do komory spalania. Proste jak 100m sznurka w kieszeni

NOWITEK - 14 Gru 2005, 07:34

Gienek układ recylkulacji spalin a układ "dotleniania" spalin to dwie różne sprawy.
RKRman - 14 Gru 2005, 10:23
Temat postu: układ spalin
CZE :P


no no ...zaczyna robić sie ciekawie....to że odma to bardzo istotna sprawa dla silnika to większość nawet słabo siedzących w temacie wie.....ale ciekawej argumentacji chętnie "posłucham" ... :-) .....pewno chłopaki co nie co jeszcze napiszą ..

z tego co wiem...często na zachód od naszej granicy koledzy usuwają dodatkowe rureczki .........wiadomo - normy spalania i ekologia nie idą w parze z mocą i osiągami.....co niektórzy usuwają każdy zbędny gram ........do tej pory nikt nie napisał w poście że taki zabieg szkodzi autku.....

POZDRAWIAM ;-)

PS..........miło widzieć jak TUNING zaczyna nabierać rumieńców ...przeróbki estetycznych drobiazgów to jedno , podstawy i zasady działąnia to drugie........... :-)

adamuus - 14 Gru 2005, 10:52

jedno jest pewne. usuniecie go da efekty tylko wtedy gdy usuniemy niesprawny uklad. w przeciwnym razie zbedna robota.
JoeMix - 14 Gru 2005, 15:44

GienekWichura napisał/a:
Proste jak 100m sznurka w kieszeni
:hahaha:

Usunięcie układu przewietrzania silnika czyli odmy i całej spółki może się kończyć:
- pierscienenie na tłokach nie gwarantują pełnego uszczelnienia częśc spalin dostaje się pod tłoki tworząc szkodliwe nadciśnienie które powoduje iż silnik cieknie na misce olejowej i innych uszczelnieniach...
- zawory i uszczelniacze zaworowe też nie są 100% szczelnie i część gazów przedostaje się wyżej pod dekiel klawiatury tworząc szkodliwe nadciśnieneie które powoiduje iż silnik zaczyna cieknąc pod tą pokrywą...
- Na biegu jałowym przepustnica główna jest w zasadzie całkowiecie zamknięta, i silnik nie dostaje powietrza... aby mugł pracować posiłkuje się niewielki ilośiami paliwa oraz powietrzem z ukłądu przewietrzania silnika własnie...

Darekmk3 - 14 Gru 2005, 15:52

JoeMix napisał/a:
GienekWichura napisał/a:
Proste jak 100m sznurka w kieszeni
:hahaha:

Usunięcie układu przewietrzania silnika czyli odmy i całej spółki może się kończyć:
- pierscienenie na tłokach nie gwarantują pełnego uszczelnienia częśc spalin dostaje się pod tłoki tworząc szkodliwe nadciśnienie które powoduje iż silnik cieknie na misce olejowej i innych uszczelnieniach...
- zawory i uszczelniacze zaworowe też nie są 100% szczelnie i część gazów przedostaje się wyżej pod dekiel klawiatury tworząc szkodliwe nadciśnieneie które powoiduje iż silnik zaczyna cieknąc pod tą pokrywą...
- Na biegu jałowym przepustnica główna jest w zasadzie całkowiecie zamknięta, i silnik nie dostaje powietrza... aby mugł pracować posiłkuje się niewielki ilośiami paliwa oraz powietrzem z ukłądu przewietrzania silnika własnie...

no ciekawe... a z kąd takowe informacje posiadasz?

RKRman - 14 Gru 2005, 15:59
Temat postu: hehe zamotanie tematu
JoeMix napisał/a:
GienekWichura napisał/a:
Proste jak 100m sznurka w kieszeni
:hahaha:

Usunięcie układu przewietrzania silnika czyli odmy i całej spółki może się kończyć:...
-...


JOE ...poczytaj dokładnie ...nikt nie mówi o usunięciu odmy.. być może Gienek troche za mocno odbiegł od właściwego tematu posta...dlatego takie lekkie zamieszanie ..

PumaRST - 14 Gru 2005, 16:02

JoeMix napisał/a:
GienekWichura napisał/a:
Proste jak 100m sznurka w kieszeni
:hahaha:

Usunięcie układu przewietrzania silnika czyli odmy i całej spółki może się kończyć:
- pierscienenie na tłokach nie gwarantują pełnego uszczelnienia częśc spalin dostaje się pod tłoki tworząc szkodliwe nadciśnienie które powoduje iż silnik cieknie na misce olejowej i innych uszczelnieniach...
- zawory i uszczelniacze zaworowe też nie są 100% szczelnie i część gazów przedostaje się wyżej pod dekiel klawiatury tworząc szkodliwe nadciśnieneie które powoiduje iż silnik zaczyna cieknąc pod tą pokrywą...
- Na biegu jałowym przepustnica główna jest w zasadzie całkowiecie zamknięta, i silnik nie dostaje powietrza... aby mugł pracować posiłkuje się niewielki ilośiami paliwa oraz powietrzem z ukłądu przewietrzania silnika własnie...


Z tym że nie dokońca, a co powiesz na temat aut które mają np. 116KM z pojemności 1500cm i nie majhą wogóle odmy na skrzyni korbowej tylko małe gówno z dekla????
A wcale nie ciekną i nic im nie jest a silnik pracuje normalnie na biegu jałowym.

Pele - 14 Kwi 2011, 11:14

Odgrzeję kotleta :radocha:

Odma połączona jest z filtrem powietrza, jakbym zaślepił ten przewód co idzie do filtra to grozi mi to co JoeMix napisał ?? A może zamiast do filtra powietrza pociągnąć ten przewód do jakiegoś dodatkowego odstojnika który bym musiał sobie wykonać ??

Tommur - 14 Kwi 2011, 12:47

Oczywiście, żę możesz. Butelka PET 1,5 po coli :) . LUb zakup bardziej profesjonalnego . Kontrolowac stan oleju w butelce. w temacie chyba RS Pucio jest jak wykonać odmę na BK Magnolia 2009 :)
trzeci - 14 Kwi 2011, 18:53

Tommur napisał/a:
w temacie chyba RS Pucio jest jak wykonać odmę na BK Magnolia 2009 :)

Na dodatek taką która to BK przeszła ;-))

TomeX500 - 14 Kwi 2011, 20:09

Oil catch tank, albo filterek za 20 zł na wylocie odmy.
Tommur - 15 Kwi 2011, 16:06

i olej żyga w filterek i wszystko ładnie leci na ulicę, a za tobą fruwają po ulicy na poślizgach. Ten filterek to tylko taki tiuning, a pewnie Pele za duzo oleju traci przez odmę i chce gdzies olej zbierać :rotfl:
TomeX500 - 16 Kwi 2011, 12:00

No nie wiem, w E30 tak miałem, jak i wiele innych ludzi i nie rzygało olejem... Co najwyżej dymek sobie leciał. Kwestia konstrukcji pokrywy zaworów.
Krawiec - 17 Kwi 2011, 14:20

Panowie bo ja nie rozumiem temat jest o usunieciu recyrkulacji spalin a wy o oli catch tankach piszecie a pozniej czlowiek sie pomyli jak nie bedzie wszystkiego kumal.
Pele - 22 Kwi 2011, 21:25

Tommur napisał/a:
w temacie chyba RS Pucio jest jak wykonać odmę na BK Magnolia 2009


Hmmm przejrzałem te 6 stron tematu Pucia i nie ma :sad: w wyszukiwarce też tylko ten temat mi wyskakuje :sad: Ale dzięki, coś tam sobie wykombinuję :)

Tommur napisał/a:
Pele za duzo oleju traci przez odmę i chce gdzies olej zbierać :rotfl:


No prawie :-P Cały filtr powietrza mam czarny a co za tym idzie dolot i przepustnicę też :|

Krawiec napisał/a:
Panowie bo ja nie rozumiem temat jest o usunieciu recyrkulacji spalin a wy o oli catch tankach piszecie a pozniej czlowiek sie pomyli jak nie bedzie wszystkiego kumal.


Po pierwsze to jest temat z 2005 roku i nikt się wo chyba nie bawi.
Po drugie już wtedy ten temat zszedł z toru i ja go tylko pociągnąłem dalej.
Po trzecie z dyskusji o recyrkulacji nie wynikają żadne znaczące konkrety.
A po czwarte jak niekumaty weźmie się za usuwanie recyrkulacji spalin to ja dziękuję ...

Fordon - 23 Kwi 2011, 01:16

Karwa dziewczyny w zetecu jest to uklad napowietrzania spalin zimnego silnika w przypadku silnikow z EGR ma i napiwietrzanei oraz recyrkulacje spalin tylko po to zeby spelnic emisje normy spalin dla danego roku produkcji....
Dajcie sobie spokoj z dywagacjami co ile daje...
Podstawa to FUCK THE FUEL ECONMY!! i pipeprzyc zielonych....
Wywalajac w/w ulklady daje sie silnikowi czyste zycie... a roznice jest w stranie tylko hamownia wyczuc...

Krawiec - 24 Kwi 2011, 13:27

Pele napisał/a:
A po czwarte jak niekumaty weźmie się za usuwanie recyrkulacji spalin to ja dziękuję ...


faktycznie ogromny problem odciac 4 rurki i zaslepic srubami... definitywnie trzeba miec doktorat...

TomeX500 - 24 Kwi 2011, 14:22

Trza jeszcze odpiąć przewód podciśnienia, odłączyć wtyczkę i wywalić te rurki :P
Pele - 24 Kwi 2011, 16:18

Krawiec napisał/a:
faktycznie ogromny problem odciac 4 rurki i zaslepic srubami... definitywnie trzeba miec doktorat...


Krawiec napisał/a:
a pozniej czlowiek sie pomyli jak nie bedzie wszystkiego kumal


Zdecyduj się :-P A resztę Fordon wyjaśnił :ok:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group