| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Silniki diesla  - [MK4] Silnik - różnica pomiędzy 1.8D a Endura-De
 
 ruskm - 24 Sty 2006,  22:51
 Temat postu: [MK4] Silnik - różnica pomiędzy 1.8D a Endura-De
 Czym sie roznia silniki
 1,8D a endura-de
 ruskm - 24 Sty 2006,  23:21
 
 z tego co mi wiadomo to w endurze jest pompa lukasa i egr ale czy cos jeszcze
 Fordon - 25 Sty 2006,  07:12
 
 
  	  | ruskm napisał/a: |  	  | egr ale czy cos jeszcze | 
 Eeee EGR i kata to i ja mam w 1.8D 1992r a 1.8 TD Endura DE ma zupelnie inne tloki kolektor dolotowy , wydechowy i chyba kobry oraz wal ale tu na 100% pewien nie jestem...
 ruskm - 25 Sty 2006,  07:35
 
 ale nie chodzi mi o Endure turbo tylko o wolnossaca
 kangurczak - 25 Sty 2006,  19:31
 
 Jesli na silniku mas Endura de to jest to jednostka T. Popatrz do poprzedniego postu gdzie prowadzilismy dyskusje na temat tych silnikow i kolega Fordon wkleil ladne fotki- czy o ten motor (2 fotka) Ci chodzi?
 Fordon czy to co wymieniles nie bylo modyfikacjami jednostki Endura di do 1.8 tdci ?
 Masz moze gdzies dokladne dane endury? porownamy co pisze fabryka bo ja gdzies pamietam mialem 1.8tdci spisane.
 ruskm - 25 Sty 2006,  23:28
 
 to co to jest turba nie ma a endura-de jest napisane
 
 http://img462.imageshack....obraz0130vv.jpg
 Jimbo - 25 Sty 2006,  23:38
 
 dolaczam sie do pytania... w temacie do ktorego odsylasz jest tylko o endura di a nie ma slowa o de... czy to to samo a jeli tak to gdzie jest moja turbina
   
 [ Dodano: Sro Sty 25, 2006 22:41 ]
 p.s.
 ruskm strasznie brudny masz ten silnik(zarzygany) - sprawdz uszczelke pod pokrywa glowicy.
   Fordon - 26 Sty 2006,  06:56
 
 
  	  | kangurczak napisał/a: |  	  | Fordon czy to co wymieniles nie bylo modyfikacjami jednostki Endura di do 1.8 tdci ? Masz moze gdzies dokladne dane endury? porownamy co pisze fabryka bo ja gdzies pamietam mialem 1.8tdci spisane.
 | 
 Chyba jednak z DE na Di oraz z Di na TDCI... bo DE ma mniejsze doladowanie i inna pompe Di ma wg serii 1bar doladowania nominalnego i  pompe Bosch chyba "VP44"
 Niestety nie mam wszystkiego pozapisywanego mozliwe ze odkopie to na kompie, bo wszystkie informacje zebralem z neta...
 
 
  	  | Cytat: |  	  | dolaczam sie do pytania... w temacie do ktorego odsylasz jest tylko o endura di a nie ma slowa o de... czy to to samo a jeli tak to gdzie jest moja turbina | 
 A nie zauwazyliscie ze kapy zaworowe pasuja na mocowania
    jak bym mial taka moralna potrzebe to zalozyl bym kape od TDDI lub jak kto woli od DI   silniki:
 ENDURA D-wolnossacy wyst w modelach Fiesta MK4,Courier, Escort i Escort Courier
 ENDURA DE- jednosta doladowana, wyst. w modelach Escort,Escort Courier Mondeo
 ENDURA DI- Jednosta doladowana z besposrednim wtryskiem paliwa jednak na pompie a nie na ukl. CommonRail wyst. w modelach Fiesta MK5, Courier,Escort, Mondeo, Focus
 Nie wypisywalem wszystkich modeli do danego silnika bo zajelo by to kupe czasu i miejsca...
 
 Pozdrawiam
 Jimbo - 26 Sty 2006,  09:15
 
 A nie zauwazyliscie ze kapy zaworowe pasuja na mocowania
    jak bym mial taka moralna potrzebe to zalozyl bym kape od TDDI lub jak kto woli od DI   silniki:
 ENDURA D-wolnossacy wyst w modelach Fiesta MK4,Courier, Escort i Escort Courier
 ENDURA DE- jednosta doladowana, wyst. w modelach Escort,Escort Courier Mondeo
 ENDURA DI- Jednosta doladowana z besposrednim wtryskiem paliwa jednak na pompie a nie na ukl. CommonRail wyst. w modelach Fiesta MK5, Courier,Escort, Mondeo, Focus
 Nie wypisywalem wszystkich modeli do danego silnika bo zajelo by to kupe czasu i miejsca...
 
 Pozdrawiam[/quote]
 
 no dobra... po pierwsze primo: jezeli endura de jest doladowana to znaczy ze ma turbine tak? (jesli sie myle to mnie poprawcie, bo dopiero zdobywam wiedze w tym temacie)... wiec gdzie ja mam ta turbine?
   po drugie primo: jezeli jest doladowana to ile ma kuców no chyba nie 60
 po trzecie primo: jakie jest prawdopodobienstwo ze i u ruskm i u mnie ktos sobie zmienil pokrywe?
 
 mecze ten temat no ale chcialbym miec juz pewnosc i wiedziec na 100 czym jezdze
   kratek - 26 Sty 2006,  11:39
 
 
 z tego co mi wiadomo to Endura DE ma hydrauliczne popychacze zaworów - a 1.8D ustawiane plytkami - stad roznica. Jest takze roznica w osprzecie ( inna pompa itd...) Pozdrawiam 	  | Cytat: |  	  | Czym sie roznia silniki 1,8D a endura-de
 | 
 ruskm - 26 Sty 2006,  15:02
 
 pompa jest Lukasa tak mi mowili
 
 i chyba EGR w 1,8D jest podcisnieniowy
 a w endurze sterowany elektronicznie ale ja sie nie znam mowie co mi sie o uszy obilo
 Fordon - 26 Sty 2006,  16:39
 
 
  	  | ruskm napisał/a: |  	  | moja byla brana z poczty sugerujesz zeby w poczczie zmieniali pokrywe ? po co?
 dawac turbo...
 
 Ja tak ostatnio do dziury trafialem polalem go calego zeczywiscie sie poci ale nie tak jak tu widac
 | 
 Ja moge odpowiedziec pytaniem na pytanie... to po co ford zakladal dwa lewe wahacze lub po co zakladal 2 prawe wachacze... to jest Polityka wewnetrzna firmy i tego do konca nie wybadasz... dodam tylko tyle ze co spotkalem silki ENDURA DE w np Mondeo lub Escorcie byly to silniki TD lub TDi...
 kratek - 26 Sty 2006,  20:24
 
 Silniki Endura De faktycznie byly montowane w Escortach i mondeo. Escorty mialy zarowno 1.8D jak i Endure ( z roznymi mocami od 60 - do 90 KM ) W mondeo byly tylko 90 konne TD z intercolerem, pompa sterowana komputerem. A to ze na kapie zaworów widnieje napis ENDURA DE oznacza ze popychacze zaworowe mają regulacje hydrauliczną i nie koniecznie musi oznaczac ze jest turbo. Roznice pomiedzy turbo a wolnossącym są dosc duze - inna jest pompa wtryskowa, wydajniejsze są wtryskiwacze, kolektor wydechowy jest inny - bo jest zamontowana turbina
  w wersji z intercolerem jest tez inny dolot - smialo mozna powiedziec ze tylko pojemnosc jest taka sama 1753cm3 reszta moze wydawac sie podobna,ale sądze,ze to nie to samo - przeciez obliczone jest na inne wytrzymałosci. Co do jednego z pytan, ktore widzialem ponizej - male prawdopodobieństwo zeby ktos w niemczech lub holandii bawil sie w zmiane kapy zaworowej - oni dobierają czesci wg. nr VIN - i jesli jest taka kapa zaworowa to widocznie musiala taka byc  Pozdrawiam kangurczak - 26 Sty 2006,  22:30
 
 tak tak moj blad di ma T- literowka a tyle zamieszania.
 Oczywiscie Fordon ma racje. ja sie mylilem, przepraszam.
 Jimbo - 26 Sty 2006,  23:16
 
 no dobra... zagadka rozwiazana...  juz wiemy ze nie mamy co szukac turbiny bo jej poprostu nie mamy
   teraz tylko z checia dorwalbym jakas publikacje z ktorej moglbym sie dowiedziec jakie sa konkretnie zmiany/roznice miedzy zwyklym 1.8D a 1.8 endura de.
 Wogole to jakas tajemnicza sprawa... niech mnie ktos poprawi jesli bredze.
 Mianowicie gdy nabylem moja fieste to zaczalem sie rozgladac za ksiazka obslugi co zeby sie troche o niej dowiedziec bo nie mialem bladego pojecia (zreszta wogole nie mialem pojecia o czym kolwiek i dopiero sie ucze o silnikach itd.). Juz na poczatku moich poszukiwan wyniknal problem - w ksiazce do Mk4 nie ma nic na temat silnika 1.8D!! Wiec w moim parciu do wiedzy podpieram sie ksiazka do Mk3 gdzie owy silnik jest opisany... no dobra, wszystko spoko... tylko ze tam nie ma nic napisane o endura... wiec mam pytanie: od kiedy montowali endure? jesli zaczeli w Mk4 to dlaczego nie ma jej w ksiazce obslugi dla tej wersji ?!
 
 nie wiem czy mi ktos to wytlumaczy, no ale musialem to z siebie wyrzucic bo mi spac nie pozwalalo od pol roku
   
 pzdr.!
 Fordon - 27 Sty 2006,  06:51
 
 
  	  | Cytat: |  	  | 90 konne TD z intercolerem, pompa sterowana komputerem. | 
 Mowa o TDintercooler czy TDDI
    bo pierwszy byl sterowany praktycznie w pelni mechanicznie... na tomiast drugi przed kompa...   JoeMix - 28 Sty 2006,  14:51
 
 
   MATEUSZ - 30 Sty 2006,  10:27
 
 1.8D też ma egr
 ruskm - 30 Sty 2006,  10:28
 
 ale sterowany podcisnieniowo czy elektronicznie?
 MATEUSZ - 30 Sty 2006,  11:08
 
 podciśnieniem  z serwa
 ruskm - 30 Sty 2006,  11:19
 
 w endurach chyba jest elektronika z tego co wiem
 kangurczak - 30 Sty 2006,  15:18
 
 
  	  | Cytat: |  	  | a co to jest egr?   | 
 
 Exhaust Gas Recilculation- czyli recyrkulacja spalin. Najprosciej mowiac to zawor laczacy kolektor wydechowy z dolotowym. Ciekawy wymysl ekologow instalowany po to aby zmniejszyc ilosc NOx w spalinach.
 Czyli do kolektora dolotowego oprocz czystego powietrza trafia tez niewielka ilosc spalin. Dzieki czemu nasze auto zostaje zamulone.
 ruskm - 30 Sty 2006,  15:32
 
 ale tylko w przypadku gdy nie jest obciazone jak mu sie sandal to to zamyka zawor(powinien)
 i daje pelna pare
 on chyba jeszcze mniej spala prze to
 MATEUSZ - 1 Lut 2006,  11:59
 
 ja juz dawno to wywaliłem u siebie i auto lepiej chodzi  bo jeśli nie czyszczy sie tego zaworu systamatycznie to ona w 1.8  sie zasyfia strasznie i auto tez zamula
 Misior - 1 Lut 2006,  12:04
 
 A mozesz na jakiejs focie pokazac gdzie ten zawór jest?
 MATEUSZ - 1 Lut 2006,  12:20
 
 jak patrzysz od przodu to po prawej stronie kolektora ssącego z góry wychodzi wężyk podciśnienia i zasuwa do pompy wtrystkowej
 Misior - 1 Lut 2006,  13:51
 
 A mozesz jeszcze powiedziec co zrobic z tym wezykiem zeby ominąc egr? Calkiem go zdjąc i zaślepic czy co?
 kratek - 2 Lut 2006,  09:42
 
 
 nie bardzo wiem o co Ci chodzi...nie ma czym sie przejmowac - kazde auto podczas badanie technicznego ma spelniac norme emisji spalin przewidziana dla danego modelu i wieku auta, a fiesta diesel spelnia norme Euro 2 - z tego co wiem - bo ma katalizator spalin. Co do dbania o ekologie - to roznie z tym bywa - paliwa ekologiczne lub zawierające mniejszą ilość szkodliwych skladników  nadal są droższe i malo kto przejmuje sie ekologią - nie ukrywajmy kazdy chce jezdzic jak najtaniej. 	  | Cytat: |  	  | To sie moze zle skonczyc jezeli wprowadza "prawdziewe" przeglady i naprawde beda badali spaliny emialo byc euro2 nie ma auto nie sprawne!!! | 
 ruskm - 2 Lut 2006,  09:46
 
 No wiadomo ze u nas (w karaju) patrzy sie zeby bylo taniej i wcale nie uwazam tego za zle
 no bo ile sie u nas zarabia i ile paliwo kosztuje kazdy wie!!!
 Tylko pytanie czy Fiesta bez EGR dalej spelnia Euro 2?
 Lokmen - 2 Lut 2006,  09:54
 
 odłacz EGR i jedź na badanie spalin a nie zadajesz głupie pytania
   kratek - 2 Lut 2006,  10:01
 
 
  	  | Cytat: |  	  | odłacz EGR i jedź na badanie spalin a nie zadajesz głupie pytania | 
 
                   Misior - 2 Lut 2006,  12:25
 
 No ale dalej dokladnie niewiadomo jak go odłączyc? Czy zdjąc ten wezyk tylko czy co?
 kratek - 2 Lut 2006,  12:32
 
 
 tylko czemu ma to sluzyc 	  | Cytat: |  	  | No ale dalej dokladnie niewiadomo jak go odłączyc? Czy zdjąc ten wezyk tylko czy co? | 
     kratek - 2 Lut 2006,  13:05
 
 Chcialem tylko siedowiedziec dlaczego chcesz odlaczyc EGR - mam diesla od 5 lat i nie slyszalem nigdy o potrzebie odlaczania EGR'u  - po to chyba jest ten topic czyz nie
  ale przepraszam Pana znawce ze robie zamieszanie - juz nie bede  Pozdrawiam Garfield - 3 Lut 2006,  08:33
 
 odłączenie EGR spowoduje koniec kopcenia...
 
 |  |