|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika - Silnik : temperatura silnika 
						
												 AeRJot - 8 Paź 2004,  11:03 Temat postu: Silnik : temperatura silnika Potrzebuje pomocy z temperatura bo ... nie jestem w stanie nagrzac silnia (a wlasciwie chodzi o wskaznik) na trasie jado 110-120 tem jest ledwo ponad minimum, w miescie jeszcze nigdy (nawet w wysokiej tem zewnetrznej nie doszeglem do 1/2 temperatury, co dziwne bo jezdze na gazie a ponoc z gazem oiaga wyzsze temeratury, jeszcze anie razu mimo kilku tysiecy przebiegu nie wlaczyl mi sie wiatrak, czy to termostat ?
 
Wskaznik działa !!!
 
HILFE
												 poldi76 - 8 Paź 2004,  11:33
  te typy tak mają ja  mam 1,25 16v i tez mam wiecznie minimum ja stoje w korku to łapie mi 1/2 i wtedy zbija go wentylator... ale nie przejmuje sie tym gorzej by było w drugą strone
												 AeRJot - 8 Paź 2004,  11:49 Temat postu: ... hmm, od jakiegos czasu mam problemy z ta temperatura i troszke wzroslo mi spalanie na gazie (ok 1-1,5l na 100) czy moze miec to cos wspolnego?
												 muzz - 8 Paź 2004,  12:06
  podczas normalnej jazdy(nie stania w korkach) powinienes miec wskaznik gdzies w okolicach drugiej literki od dolu...jak jedziesz w trasie ciutke nizej...jak masz mniej to moze cos byc nie tak...pewno termostat...tez mialem takie objawy jak ty opsujesz...ze bardzo nisko byl wskaznik...myslame ze tak ma byc...
												 Sławek - 8 Paź 2004,  12:07
  Witam. Może Mk4 tak mają ale stwierdzenie ten typ tak ma to małe nieporozumienie,bo Mk3 jaka ma kolega raczej nie. Najprawdopodobniej padł termostat i jest ciągle otwarty. Wymień termostat i zobacz wtedy. Wskazówka powinna być mniej więcej na literze,,M.. w skali NORM. Koszt termostatu ok 25zł. Pozdrowionka   
												 poldi76 - 8 Paź 2004,  12:12
  sorry ale jeżeli by była temp. na M to wentylator cały czas byłby pracował , bynajmniej u mnie
												 garys - 8 Paź 2004,  12:15
  ten temat bardzo czesto sie tu pojawia i w wiekszosci przypadkow te silniczki po prostu tak maja, u mnie tez  wskazowka nie wychyla sie poza polowe a wiatrak wlaczyl mi sie tylko raz od w ciagu kilku lat...czywiscie nie wykluczam innych przyczyn, pozdro
												 Sławek - 8 Paź 2004,  12:22
  Po pierwsze kolega ma silnik 1.3i, więc taki sam jak ja i temperatura jest normalnie w okolicach literki M ponieważ skala NORM w Mk3 zaczyna się od M a kończy na N. U mnie przy takim silniczku wentylator owszem włącza się czasami ale na literce N. To czy silniki 1.1 tak mają nie dyskutuje bo tak owego nie mam ale z tego co czytałem na forum to podobno tak jest. Pozdrowionka
												 easy - 8 Paź 2004,  14:56
 
  	  | poldi76 napisał/a: | 	 		  | sorry ale jeżeli by była temp. na M to wentylator cały czas byłby pracował , bynajmniej u mnie | 	  
 
 
Pomyliło ci sie na N sie załancza a M na dole jest  i zwykle mi w 1.1 tyle wskazuje.
												 suchy - 8 Paź 2004,  15:11
  w moim MK3 1.3 tez jest na M a wetylator uruchamia sie na R
												 bash - 8 Paź 2004,  16:19
  u mnie w 1.4i - caly czas stoi na M, rzadko  w korkach powyzej R zalacza sie wentylator i zbija
												 Rafał32 - 8 Paź 2004,  19:03
  niska temperatura na wskazniku może również wskazywać na uszkodzony czujnik temeratury, przynajmniej u mnie tak było. Dopóki go nie wymieniłem to nigdy wskazówka mi nie podeszła wyżej jak na początek M a zazwyczaj stała na końcu biłego pola, po wymianie zaczął pokazywać normalnie czyli w okolicy góry M. Koszt czujnika w granicach 40zł
												 Kurtus - 9 Paź 2004,  11:13
  u mnie nigdy do R nei doszlo,a poprzedni wlasciciel mowil ze wlasnie przy R sie zalancza,wiec przez okres co mam fieste nie slyszalem jeszcze wentylka (sprawdzalem i dziala) .Moze za spokojnie jezdze  :lol:  :lol:
												 AeRJot - 10 Paź 2004,  11:15 Temat postu: .............. Wszystko super, ale zwiekszone zuzycie paliwa, lekkie zadlawianie samochodu i spadek bez gazu do bardzo niskich obrotów, na poziomie zgasniescia (nawet po kilku minutach postoju typowe objawy zimnego silnika), czy nie są to objawy niedogrzanego silnika, i koniecznosci wymiany termostatu? I to wszystko przy gazie, wiec powinno byc chyba inaczej, zamiast niedogrzany, to chyba powinien byc przegrany silnik, a co do wiatraka, dziala, ale nawet w prawie 40 minutowym korku przy temeraturze oroczenia na poziome 20 stopni nie zalaczyl wiatraka, a jest sprawny, bo sprawdzilem. Wiec konkretne pytanie, czy o "ten typ tak ma" czy wymieniac ????
												 bash - 10 Paź 2004,  11:21 Temat postu: Re: ..............
  	  | arj napisał/a: | 	 		  | Wszystko super, ale zwiekszone zuzycie paliwa, lekkie zadlawianie samochodu i spadek bez gazu do bardzo niskich obrotów, na poziomie zgasniescia (nawet po kilku minutach postoju typowe objawy zimnego silnika), czy nie są to objawy niedogrzanego silnika, i koniecznosci wymiany termostatu?  | 	  
 
Wg mnie moze tak byc - wyciagnij termostat i zobacz czy zimny nie ma szparki i nie przepuszcza (przygotuj sie na uzupelnienie płynu - pewnie z 2 litry bedzie trzeba dolac - najlepiej miec w pogotowiu 5 litrową butlę   
												 AeRJot - 10 Paź 2004,  12:08 Temat postu: ............. hmmm, skoro i tak jedyna możliwości sprawdzenia jest rozebranie i strata plynu, to czy jest sens bawic sie w sprawdzania czy z punktu wymieniac, koszt terostatu to 25 zl, plus jesli da sie zrobic to samemu, to mniej zabawy niz w rozbieranie i sprawdzanie a ponoc, nawet milimetrowa nieszczelnosc jest juz wada a można to przegapic. Ile czasu i na ile skomplikowana jest taka wymiana??
												 Andreoz - 11 Paź 2004,  18:07 Temat postu: Re: ............. Witam
 
W tamtym roku mailem to samo, ciagle zimny silnik( nawet gdy jechalem do pracy 30km!!!), w aucie zimno jak cholera, az wkoncu wymianilem termostat. Po przejechaniu ok 4-5 km wskazowka temp. jest w polowie i w autku ciepelko. Chlopie wymieniaj ten termostat bo zima idzie.U mnie koszt termostatu to 17 pln ale ja mam MK2
												 suchy - 11 Paź 2004,  18:28
  z moimi danymi jest ciepełko tez po  2-3km
												 Rycho - 11 Paź 2004,  19:20
  przecierz termostat łatwo jest sprawdzić bez rzbierania czegokolwiek. Wystarczy włączyć silnik i macać przewody wokół termostatu. Przez pwewien czas przewody z wyjątkiem grubego idącego na chłodnicę powinny się grzać a ten gruby bez zmian. W pewnym momencie po zagrzaniu silnika otwiera się termostat i zaczyna się nagrzewać też ten gruby przewód co do  chłodnicy idzie   
 
Rycho
												 JoeMix - 11 Paź 2004,  19:49
  Racja, tylko jak masz walnięty termostat, to nie otworzy się przy 85 stopniech tylko naprzukład przy 60... albo gorzej przy 95... a tego reką nie odczujesz... ten test jest dory na sam początek, do diagnozy czy termostat przy zimnym silniku jest zamknięty, a nie czy jest sprawny, bo miże mieć milimetrowe uchulenie, i z poczatku wąz też bedzie zimnu i szybko się zrobi ciepłu,,,
												 Yoshimitsu - 12 Paź 2004,  00:22
  No wlasnie mialem pisac nowy temat ale widze ze juz chlopaki zaczeli pyatc wiec sie podlacze:
 
Dlaczego mam slabe grzanie w aucie? mam wlaczone ogrzewanie na maxa a tam takie lekko cieple powietrze idzie i obojetne jak dlugo jade.Co to moze byc?  Termostat?  bo wskazowke tez mam na 1/4  skali na dole i nigdy wyzej nie poszla ale po wlaczeniu zaplonu rusza sie na ta 1/4 skali.
 
 
Dzikei z gory 
 
narx :wink:
												 AeRJot - 12 Paź 2004,  11:06 Temat postu: ...... hmm czytam, ze problem z termostatem jest połaczony z ogrzewania, a co jesli na trasie nie wychodzi poza biale pole, w miescie dochodzi do M, a w samochodzi cieplutko. Co moze byc, czy jednak termostat?
												 muzz - 12 Paź 2004,  11:30
  wydaje mi sie ze tak...w sumie to sam wskaznik powinien chyba zawsze wychodzic poza biale pole, tak powyzej literki "M"...tak mi sie wydaje...ja mialem tak jak piszesz i okazalo sie ze zle...a tez bylo w samochodize cieplo...
												 
					 | 
				 
			 
		 |