|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika - [MK3] Zawór bocznikowy powietrza - XR2i 
						
												 DiabloHR - 18 Wrz 2006,  18:00 Temat postu: [MK3] Zawór bocznikowy powietrza - XR2i Poniżej zamieszczam foto. Czy mi się tylko wydaje czy mylę się, że krokowiec w mojej Xr2i jest, że tak powiem jednorazowy i nie rozbieralny? Czytałem o krokowcu z 1.1 wygląda inaczej i da się go rozebrać a co z tym?? Chciałbym przeczyścić te styki w środku, ponieważ mam nadzieje, że to pomoże na obroty na jałowym...
 
Pozdrawiam!
 
 
 
												 szynszyl - 18 Wrz 2006,  20:12
  to nie jest krokoy!! to jest zawór bocznikowy powietrza. działa jak elektromagnes. rozkręcasz zalewasz wd40 i już..potem zalewasz jakimś olejem w sprayu i masz na lata
												 DiabloHR - 18 Wrz 2006,  21:11
  Zwariowałem!!  :yyy: Czas zmienić mechanika!! Mechanik wyraźnie pokazywał na to mówiąć żebym przeczyścił silnik krokowy... Możesz mój drogi wybawco powiedzieć mi gdzie go szukać??    
												 Tommur - 18 Wrz 2006,  23:00
  H chair ehe. Jacy ci mechanicy wyszkoleni. Właśnie wróciłem z dworu i dokładnie mechanik wskazał mi to samo   . Rozebrałem tylko cos za bardzo ufajdane mi się wydawało.
 
 
Spoko czyli zdjęć nie muszę zamieszczać, ale skoro już się zacząłem uczyć silnika 1,6 to za chwilę wrzucę kilka zdjęć i może wskażecie gdzie jest krokowy.
												 DiabloHR - 18 Wrz 2006,  23:05
  Tommur popieram i oczekuję na to samo...     
												 Tommur - 18 Wrz 2006,  23:42
  Jako, że jestem młodym adeptem XR-ki zapytuję cóż to jest:
 
 
3. strzelam - czujnik temperatury zasysanego powietrza?
 
4. strzelam - mapsensor, bo tam grzebali diagności jak u nich byłem?
 
5. to jest bardzo zardzewiałe - pewnie cos od podciśnienia powietrza, ale co?
 
1 i 6. odolejacz? - jak zajrzałem w miejsce gdzie rurka wychodząca z tego ustrojstwa wchodziła do filtra powietrza to lekko tam było ufajdane smarem z brudem. tak ma być?
 
 
 A gdzie jest krokowy? Bo może to jest źródłem mych problemów z obrotami.
 
 i jeśli moglibyście podać co raz na jaki.ś czas należy czyścić, aby nie mieć przykrych niespodzianek z obrotami (o czujniku przepustnicy już wiem).     
 
 
 
 
 
 
 
 
Pozdrawiam
												 szynszyl - 19 Wrz 2006,  05:58
 
  	  | Cytat: | 	 		  | A gdzie jest krokowy?  | 	   #$%^%#@#^%$#^#$ czy ja po rusku pisze...
												 jackrzec - 19 Wrz 2006,  06:47
  Ludzie!!! Powariowaliście? Przecież w Xrce nie ma krokowca (takiego jak w 1,1-1,3) zamiast niego jest ZAWÓR BOCZNIKOWY POWIETRZA tak jak pisze kolega Szynszyl. Krokowiec w 1,1 działa mechanicznie, tzn wysuwa się bolec który uchyla przepustnicę dając w ten sposób więcej powietrza i zwiekszają obroty, a zawór bocznikowy to poprostu otwiera elektromagnesem dodatkowy dostęp powietrza. W Sumie wychodzi na to samo. Niektórzy używają nazwy krokowiec, ale czy to zawór czy "prawdziwy" krokowiec i tak o to samo w sumie chodzi!!!
												 szynszyl - 19 Wrz 2006,  06:58
  1 i 6 odma.. źródło moich kłopotów - olej mi uciekł 
 
2 taa od podciśnienia. musi byś szzcelne i działać ylko w jedną stronę
 
4. map 
 
5. nom w końcu na rurce co leci od mapa .. zatem musi byc od podciśnienia
												 squadak - 19 Wrz 2006,  08:45
 
  	  | szynszyl napisał/a: | 	 		  
 
5. nom w końcu na rórce co leci od mapa .. zatem musi byc od podciśnienia | 	  
 
5 czyli to zardzywiale to zawor odprowadzania oparow paliwa do zbiornika z weglem aktywnym umieszczonego w prawym nadkolu - na zdjeciu tego nie widac ale te wezyki ktore tam dochodza to kawalek ukladu paliwowego
												 szynszyl - 19 Wrz 2006,  14:36
  acha... rano było    
												 DiabloHR - 19 Wrz 2006,  16:21
  szynszyl, czy da się rozebrać tą odmę 6 żeby przeczyścić? a może kupić nową? Jedno wejście  mam zatkane
												 szynszyl - 19 Wrz 2006,  17:13
  wrzucasz na noc w benzynę... jak bardzo zatkane. jak nie to sprężarkę jak masz i wio.. bena i powietrze... tylko pamiętaj te zaworki przepuszczają jednostronnie. stąd wrzucenie do beny bezpieczniejsze.
												 Tommur - 19 Wrz 2006,  17:29
  Czyli rozumiem, że powinienem zawór bocznikowy przeczyścić, bo na pewno nie ma tam smaru w spray-u tylko coś co przypomina czarną maź zalaną przepalonym olejem. W benzynie mozna to przepłukać? Czy lepiej zostawić? Oczywiście nie będę płukał elektromagnesu.     
 
 
 
Dzięki za inf jackrzec. Jak napisałem w poście uczę sie dopiero tego silnika i jasnowidz nie jestem żeby wiedzieć, żę w xr zawór bocznikowy działa jak krokowiec. OT
												 szynszyl - 19 Wrz 2006,  17:39
 
  	  | Tommur napisał/a: | 	 		  W benzynie mozna to przepłukać? Czy lepiej zostawić? Oczywiście nie będę płukał elektromagnesu.     | 	  wd-40, PB95, olejem w sparyu.. ma leciutko chodzić i już.
												 Tommur - 19 Wrz 2006,  22:42
  Szynszyl dzieki za opis fotki, ale nie podałes co to jest pod 3.   
 
 
Pozdrawiam
												 squadak - 20 Wrz 2006,  08:58
  3 to czujnik temp powietrza tak jak napisales
												 szynszyl - 26 Gru 2006,  18:41
 
  	  | squadak napisał/a: | 	 		  | 5 czyli to zardzywiale to zawor odprowadzania oparow paliwa do zbiornika z weglem aktywnym umieszczonego w prawym nadkolu - | 	  no dobra.. tego zbbiornika nie mam od 10 lat.. nachodzi mnie szalona myśl.. zeby to wywalić.. i zatkac w pieron.
												 duhasz - 28 Lut 2007,  22:12
  a czy przez ten zawór bocznikowy powietrza może być spowodowane spadanie obrotów     na 500  a następnie gasnietecie xr-ki?
												 szynszyl - 28 Lut 2007,  22:13
  duhasz, na wolnych obr.  jak najbardziej... a rónie  dobrze na dupnych kablach WN... czy świecach.. XR2i to zaraza  :-(
												 Tommur - 28 Lut 2007,  22:17
  Dobrze guru "Szynszyl" gada. Co do falowania obrotów i wpłyeu na nie kabli Wn to za 2 dni się okaże. Dziś potraktowałem je trochu spryuskiwaczem z  woda jak "DIODA' zaleca i ładniw mi świecił nr 1 oraz lekko nr 4 :(. w końcu wiewm o co chodzi ze świeceniem kabli (ładne to)
												 duhasz - 1 Mar 2007,  17:37
  swiece mam nowe. 12zł sztuka wiec chyba nie sa takie marne!czyli mowisz zeby kable wymienic?moze przez to gasnac?moze byc wiecej przyczyn gasniecia fiesciny bez powodu?
												 Tommur - 1 Mar 2007,  17:58
  Słuchaj. W teamie warszawskim na pewno ktoś ma czujnik mogowy i sprawdzi ci błędy na kompie. Od tego zacznij bedziesz wiedział co jest. A kiedy zdjęcia silnika?
												 
					 | 
				 
			 
		 |