|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK4] Jakim momentem dokręcać łożysko z tyłu
Marcin - 29 Lis 2006, 11:12 Temat postu: [MK4] Jakim momentem dokręcać łożysko z tyłu Jak w temacie chodzi o mk4, znalazłem różne wartości: 220Nm, 280Nm, na maxa? Budowa jest taka sama czy inna niż w mk3?
pzdr.!
ElGrey - 30 Lis 2006, 18:47
skat to wytrzasnoles? :yyy:
nakretka osi kola czyli lozyska 27 Nm
Jak dowalisz tak jak pisales to odrazu kupuj nowe lozyska
Marcin - 30 Lis 2006, 19:58
dlatego pytam. jesteś pewnien że to tylko 27Nm... hmmm to tak jakby dokręcać je palcem
ElGrey - 1 Gru 2006, 15:38
Wedlug ksiazki servisowej 27 Nm
To kala dokreca sie z sila 80 Nm
Wojtass - 1 Gru 2006, 15:50
27Nm... to jakby postawić 3kg na 1-metrowym ramieniu klucza. Nie patrzyłem do książki ale to faktycznie nie będzie dobre rozwiązanie. No, chyba że chce się pogubić kółka
Marcin - 1 Gru 2006, 17:00
...może 270Nm a nie 27Nm.
ElGrey - 3 Gru 2006, 13:24
27 Mn nie mniej nie wiecej, jakos wymienialem lozyska i kola jeszcze mam.
anjko - 3 Gru 2006, 22:21
Około 25 Nm dokręca sie świece a 35 korek spustu olejutak wiec łożysko jesli juz to napewno 270 Nm. Mało który klucz posiada taką skale bo przewaznie są do 200 Nm tak wiec najlepiej wziasc rure i do oporu z łożyskami nic sie nie stanie bo nie są regulowane chodzi tylko o to żeby sie nie odkręciło. Pozdrawiam.
ElGrey - 3 Gru 2006, 23:03
anjko napisał/a: | Około 25 Nm dokręca sie świece a 35 korek spustu olejutak wiec łożysko jesli juz to napewno 270 Nm. Mało który klucz posiada taką skale bo przewaznie są do 200 Nm tak wiec najlepiej wziasc rure i do oporu z łożyskami nic sie nie stanie bo nie są regulowane chodzi tylko o to żeby sie nie odkręciło. Pozdrawiam. |
To sa lozyska stozkowe jak dowalisz tak to po pierwsze kolo nie bedzie sie krecic, a jak juz pokrecisz to sie bierznie rozsypia, mam ksiazke i ostatnia wymiane lozyska zawdzieczan dokreceniu lozyska z sila 80 Nm (dokrecilem bo powinno sie dobrze trzymac i ksiazki ze soba nie zabralem), wiec nie chrzncie mi pierdul chair
I nie sugerujcie sie mometem dokrecania nakretek w MK3, bo tam jest 50 - 76 Nm
Marcin - 4 Gru 2006, 10:47
ElGrey nie wiem jaką posiadasz ksiązke serwisową ale cos jest nie tak...
Tak są tam łożyska stożkowe i nie mozna ich za mocno dociągnąć, tak samo jak za słabo je dokręcisz to też się szybciej zużyją... nie jestem mechanikiem ale co nie co wiem...
Rozmawiałem z Diodą, dla którego wartośc 27Nm też jest za mała.
Dane z auto daty 2004 dla mojego modelu:
przód: 290Nm
tył: 235Nm
ElGrey - 4 Gru 2006, 16:09
w takim ukladzie dokrec jak w Mk3 i po sprawie banghead
bo kilka ksiezek juz nie moze klamac, a wszystkie mowia o takim momecie, od Mk3 oczywiscie
Marcin - 4 Gru 2006, 16:21
Dokręciłem je ostatnio momentem ok 280Nm i jakoś żyją, po przykręceniu koła nie stały w miejscu, obracały się luźno. Przejechałem od tamtej pory gdzieś ok 100km. Jedyne co teraz zrobie to je poluźnie. Poza tym nigdzie nie pisałem, że jest tak samo jak w mk3 tylko o to sie zapytałem i odpowiedź jeszcze nie padła.
Szkoda, że jeszcze ktoś z posiadaczy mk4 sie na ten temat nie wypowiedział...
pozdro!
ciaastus - 4 Gru 2006, 20:06
Marcin napisał/a: | Poza tym nigdzie nie pisałem, że jest tak samo jak w mk3 tylko o to sie zapytałem |
No to moim zdaniem jest tak samo. Skoro w katalogu bebny do MK3 i MK4 są te same to i łozyska chyba też?????? No to qrcze dlaczego miałoby sie dokręcać innym momentem??????
A i w escorcie jest podobnie.
anjko - 4 Gru 2006, 23:05
ElGrey napisał/a: | anjko napisał/a: | Około 25 Nm dokręca sie świece a 35 korek spustu olejutak wiec łożysko jesli juz to napewno 270 Nm. Mało który klucz posiada taką skale bo przewaznie są do 200 Nm tak wiec najlepiej wziasc rure i do oporu z łożyskami nic sie nie stanie bo nie są regulowane chodzi tylko o to żeby sie nie odkręciło. Pozdrawiam. |
To sa lozyska stozkowe jak dowalisz tak to po pierwsze kolo nie bedzie sie krecic, a jak juz pokrecisz to sie bierznie rozsypia, mam ksiazke i ostatnia wymiane lozyska zawdzieczan dokreceniu lozyska z sila 80 Nm (dokrecilem bo powinno sie dobrze trzymac i ksiazki ze soba nie zabralem), wiec nie chrzncie mi pierdul chair
I nie sugerujcie sie mometem dokrecania nakretek w MK3, bo tam jest 50 - 76 Nm |
Fakt są to łożyska stozkowe ale nie REGULOWANE bieżnie wewnetrzne są tak obrobione ze schodza sie ze soba po dokrecenu na maksa i nie jest mozliwe uszkodzenie łożyska.
8 lat pracuje w warsztacie moze nie jest to zbyt duzo ale pare razy mialem okazje to robić i w Mk3 i 4 jest tak samo i w Escorcie tez jak ktoś wyżej zauwazył i łozyska tez sąte same.
diodalodz - 4 Gru 2006, 23:30
dokładnie . Szczerze powiem że nie chciałem sie w tym temacie wypowiadać bo mam dość takich rozważań . Ale ostatni głos jest mądry i trzeba go sluchać
Marcin - 5 Gru 2006, 11:11
AMEN.
Lokmen - 5 Gru 2006, 14:41
anjko napisał/a: | Fakt są to łożyska stozkowe ale nie REGULOWANE bieżnie wewnetrzne są tak obrobione ze schodza sie ze soba po dokrecenu na maksa i nie jest mozliwe uszkodzenie łożyska.
8 lat pracuje w warsztacie moze nie jest to zbyt duzo ale pare razy mialem okazje to robić i w Mk3 i 4 jest tak samo i w Escorcie tez jak ktoś wyżej zauwazył i łozyska tez sąte same. | ja to oddawna mówie - nie raz mowiłem ze mozna na chama skręcać i nic nie bedzie
Dawcio - 6 Gru 2006, 08:44
Witam!
Chciałbym dopiąć się do tematu i dowiedziec się czy w mk3 wymiana łozska tylnego koła jest skąplikowana?
anjko - 6 Gru 2006, 20:04
Nie jest skomplikowana pod warunkiem ze ma sie czym i gdzie to zrobic bo np. pod blokiem moze byc ciezko. Najwiekszym problemem moze byc sciagniecie bebna moze sie okazac ze bedzie potrzebny kanał zeby popuscic linke recznego po drogie trzeba dobrze wprasowac bierznie zewnetrzne zeby nie popękały najlepiej na prasie mozna tez wbijac ale ostroznie i przy tym zwrocic uwage zeby weszły do konca bo inaczej łozyska szlak trafi. I jeszcze jedna wskazówka przy wymianie lewego łozyska śruba mocujaca odkreca sie w lewo.
ciaastus - 9 Gru 2006, 12:41
anjko napisał/a: | przy wymianie lewego łozyska śruba mocujaca odkreca sie w lewo |
Zgadza się, ale w MK3 i to w starszych rocznikach. Właśnie mnie to zdziwiło ale w MK4 i nowszych MK3 jest na prawej i lewej stronie prawy gwint nakrętek.
anjko - 9 Gru 2006, 14:43
ciaastus napisał/a: | Zgadza się, ale w MK3 i to w starszych rocznikach. Właśnie mnie to zdziwiło ale w MK4 i nowszych MK3 jest na prawej i lewej stronie prawy gwint nakrętek. |
W takim razie sorry za pomyłke i dzięki za sprostowanie. Pozdrawiam.
|
|