|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - Bardzo niska temperatura silnika.
zsedc - 7 Gru 2006, 20:37 Temat postu: Bardzo niska temperatura silnika. Hej,
W mojej maszynie temperatura silnika nawet latem utrzymuje się na bardzo niskim poziomie. Poza białe pole nie wychodzi praktycznie nigdy (czasami tylko w czasie postoju).
Po odpaleniu autka węże do chłodnicy nagrzewają się tak jak silnik, a więc zakładam, że termostat jest na stałe otwarty.
Samochód od kiedy go mam to tak ma - ale zbliża się zima i chyba trzeba się za to zabrac:). Mam w związku z tym wątpliwości - pytania:
1. Czy możliwe jest, że ktoś specjalnie "zepsuł" termostat, aby silnik się za bardzo nie nagrzewał ? Czy jest możliwość, że miał ku temu jakiś cel. np. że silnik kiedyś się przegrzał? albo żeby nie palił więcej oleju?
2. Czy możliwe, że z powodu niedogrzanego silnika autko właśnie bierze więcej oleju (pół litra na 1000km)?
3. Czy ma to znaczący wpływ na spalanie benzyny (gazu) ?
Pozdrawiam
i z góry dzięki za odpowiedź
Marcinus - 7 Gru 2006, 20:49
1.Raczej dziwne żeby ktoś termostat wyciągał zeby sie nie dogrzewał chyba że uszczelka po głowicą walnieta ale te silnik ciezko przegrac
2.Raczej nie pierscienie do roboty albo uszczelniacze zaworowe cyba ze sie myle to poprawcie
3.Oczywiście że tak niedogrzany silnik pali wiecej
Z tego co napisales to masz wszystkie weze cieple to znaczy ze termostat caly czas otwarty albo go brak wymien termostat i zobacz co bedzie.
machinesjb - 7 Gru 2006, 21:08
Panowie chair , setki razy bylo o wymianie czujnika temperatury, poprostu sie zestarzał i trzeba go wymienic, a wiem to dlatego ze sam mialem dokladnie taki sam problem, ze stal na zimnym polu. Wymiana czujnika (20zl) i po problemie. Znajduje sie na obudowie termostatu na boku, tam nizej troche, wchodzi jeden przewod do niego. Przy kupowaniu czujnika zamow zielony. I po naprawie. Pozdro
zsedc - 7 Gru 2006, 21:42
Nie sądze aby był to czujnik.
1. Wężę do chłodnicy są ciepłe w minute po odpaleniu samochodu.
2. Gdy na dworze jest +5 stopni, włączam ogrzewanie na maxa i .... ? i w samochodzie ciągle zimniej niż w maluchu przy - 10 ! Oczywiście leci ciepłe powietrze, ale nie nazwał bym go takim jakie znam z innych tego typu urządzeń (samochodów).
p.s.
Rozumiem że czujnik temperatury odpowiedzialny jest tylko za jej prawidłowe wyświetlanie prowadzącemu pojazd?
MARIUSZ.B - 7 Gru 2006, 21:53
zsedc napisał/a: | Rozumiem że czujnik temperatury odpowiedzialny jest tylko za jej prawidłowe wyświetlanie prowadzącemu pojazd? |
Tak
Ale dam głowę uciąć, że po wymianie termostatu wskazania wskaźnika temperatury nie będą jeszcze idealne. Więc radzę wymienić czujnik.
zsedc - 7 Gru 2006, 22:01
No ok!
Na początek chciałem żeby silnik miał dobrą temperaturę.:)
Może potem będę chciał aby została mi przedstawiona jego poprawna temperatura w środku:)
machinesjb - 8 Gru 2006, 09:33
jak juz zagladasz pod maske wymien i termostat i czujnik, poco sie babrać dwa razy. Tym bardziej ze musisz upuscic plyn chlodzący. Zrob odrazu dwie wymiany i spokoj. Pozdro
zsedc - 9 Gru 2006, 17:56
no , zmieniłem termostat
hmmm, chyba ktoś miał rację z tym czujnikiem:) ale fakt taki, że czujnika nie miałem i tak, a wymiana termostatu to żadne babranie.
tak z ciekawosci, jak już silnik się nagrzeje to wskazówka od temeperatury powinna być dokładnie w połowie pola NORM ?
moja jest na samym dole pola NORM, ale jak np włącze ogrzewanie w aucie to ciepłe powietrze leci tak gorące, że nie da się ręki utrzymać, to już chyba ok?
Dzięki
Pozdrawiam
madek - 9 Gru 2006, 18:02
zsedc napisał/a: | tak z ciekawosci, jak już silnik się nagrzeje to wskazówka od temeperatury powinna być dokładnie w połowie pola NORM ? |
w 1.1 na pewno nie
zsedc napisał/a: | moja jest na samym dole pola NORM |
jak jest w okolicach M to normalka. jak postoisz troche w korkach to powinno sie podniesc na O/R (chociaz w zimie niekoniecznie)
kang - 9 Gru 2006, 20:00
madek napisał/a: | zsedc napisał/a: | tak z ciekawosci, jak już silnik się nagrzeje to wskazówka od temeperatury powinna być dokładnie w połowie pola NORM ? |
w 1.1 na pewno nie
zsedc napisał/a: | moja jest na samym dole pola NORM |
jak jest w okolicach M to normalka. jak postoisz troche w korkach to powinno sie podniesc na O/R (chociaz w zimie niekoniecznie) |
u mnie to wyglada tak,mam pojemnosc 1.1 i wskaznik nigdy nie wychodzi poza biale pole,sprawdzilem węże i okazlo sie ze nie nagrzewaja sie obydwa jednoczesnie w zwiazku z czym wnioskuję,iż termostat sprawny...
postanowilem wiec przysłonic chlodnice kawalkiem tektury co zaskutkowalo podniesieniem sie temperatury nawet w okolice literki r a co jest ciekawe jednoczesnie załaczyl sie wiatrak i wyłaczył dopiero gdy wskazowka opadla w okolice litery m..wniosek z tego jeden,ze normalna temperatura to ta w okolicach białej kreski a juz troche wyzej sie załacza wiatrak..
machinesjb - 9 Gru 2006, 20:06
Pitu Pitu, zagotujesz wode nie potrzebnie. Chlodnicy sie nie zasłania, bo do dogrzewania słuzy własnie termostat - utrzymuje temperature na optymalnym poziomie. Co do pojemnosci 1.1 to wlasnie taki mam i mialem kiedys strzalke na polu bialym. Wymienilem czujnik i stoi w polowie - miedzy literą O i R. WIĘC WYMIEN CZUJNIK hammer
kang - 9 Gru 2006, 20:32
spoko to byla tylko forma testu,karton wyjety:)dzieki temu dowiedzialem sie w ktorym miejscu załacza sie wiatrak i tym samym zauwazylem ze cos jest nie tak ze wskazaniami nie z temperatura bo juz sie chcialem brac za wymiane termostatu...zeby wymienic ten czujnik trzeba zlac plyn?
Marcinus - 9 Gru 2006, 21:11
nie trzeba zlwac płynu zeby wyminic czujnik wykrecasz go a drugi trzymasz w pogotowiu jak sie odkreci zatykasz dziurke palcem i wkładasz nowy i zakrecasz zadna filozofia !
machinesjb - 9 Gru 2006, 21:28
Gdy ja wymienialem to nawet nie zatykalem palcem hehe, po prostu troszke wyplynelo, ale tylko troche, wiec mozesz spokojnie wymieniac. Powodzenia
Viagra_XL - 29 Gru 2006, 14:18
Hej.
A co wy na to, zmieniłem termostat i czujnik gdyż się zepsuł,był tylko mały obieg i się fofi grzała.
Teraz jak piszecie wskaźnik jest na białej kostce(niby ok w 1.1).
Ale ogrzewanie jak w maluchu muszę przynajmniej z 10 km przejechać żeby coś tam letniego zaczęło dmuchać :? i co jest grane????????????
jackrzec - 30 Gru 2006, 09:53
Viagra_XL napisał/a: | Hej.
A co wy na to, zmieniłem termostat i czujnik gdyż się zepsuł,był tylko mały obieg i się fofi grzała.
Teraz jak piszecie wskaźnik jest na białej kostce(niby ok w 1.1).
Ale ogrzewanie jak w maluchu muszę przynajmniej z 10 km przejechać żeby coś tam letniego zaczęło dmuchać :? i co jest grane???????????? |
O co chodzi z tą białą kostką? A druga sprawa, to może być "zawalona" nagrzewnica...
MARIUSZ.B - 30 Gru 2006, 10:05
Może włożyłeś jakiś trefny termostat albo faktycznie nagrzewnica jest przypchana. Sprawdz czy termostat poprawnie pracuje.
madek - 30 Gru 2006, 13:23
jackrzec napisał/a: | O co chodzi z tą białą kostką? |
pewnie ta biała kreska przed M, jesli tak to silnik zdecydowanie niedogrzany
Lokmen - 30 Gru 2006, 16:13
madek napisał/a: | pewnie ta biała kreska przed M, jesli tak to silnik zdecydowanie niedogrzany | ja bym takich zdecydowanych opinii nie wygłaszał na podstawie wskaźnika - we fordach te wskaźniki są niedokładne
madek - 30 Gru 2006, 16:34
Łokmen napisał/a: | ja bym takich zdecydowanych opinii nie wygłaszał na podstawie wskaźnika - we fordach te wskaźniki są niedokładne |
zgadza sie, ale pisał takze ze leci mu ledwo letnie powietrze wiec by sie zgadzalo. no chyba ze silnik ciepły a nagrzewnica jakas trafiona, albo zaworek.
tak czy inaczej termostat mozna latwo sprawdzic na dotyk i bylo o tym nie raz na forum.
Viagra_XL - 31 Gru 2006, 20:47
Tak tak ta biala kostka o którą mi chodziło to jest niska temp.(przed M) dzieki za rady sprawdze i dam znac
PzdrForAll
Viagra
goku - 1 Sty 2007, 13:23
Wszyscy piszecie żeby wymieniać ten czujnik bo wam nie pasuje temp. Ale co ma ten wskażnik pokazywać jeżeli płyn chłodniczy ma niską temperature.
Ja miałem też to samo po przejechaniu 1,5 km do 2 km leciał w miare ciepłe powietrze a wskazówka była cały czas na tym biuałym polu przed M i przyczyny trzeba szukać w Termostacie bo to on steruje płynem kiedy puścić kiedy zamkąć. Więc wymieniłem termostat, był w połowie sprawny bo się zacinał.
Teraz po przejechaniu 1 km leci ciepłe powietrze, a po 2 km można w majtkach jechać. No i wskazówka temperatury zatrzymuje się troszeczkę ponad R bo mniej więcej w tym miejscu otwiera się termostat ( sprawdzałem ).
Tak więc nie radze zaraz wymieniać wszystkich czujników jak leci bo to zbyteczne, trzeba szukać przyczyny u żrudła.
MARIUSZ.B - 1 Sty 2007, 17:57
goku napisał/a: | Wszyscy piszecie żeby wymieniać ten czujnik bo wam nie pasuje temp. Ale co ma ten wskażnik pokazywać jeżeli płyn chłodniczy ma niską temperature. |
Mi chodziło o to że jak po wymianie termostatu nadal wskaźnik pokazuje niską temperaturę to należy go wymienić. U mnie tak właśnie było, termostat nówka a wskaźnik cały czas na literce M i to jego maksymalne wychylenie. A więc niech wymienia ten komu zależy na w miarę prawidłowych wskazaniach temperatury.
goku - 1 Sty 2007, 18:10
MARIUSZ.B napisał/a: | termostat nówka |
Może być nowy ale nie musi działać poprawnie. A skąd wiesz że działa tak jak ma działać. Ja swuj sprawdziłem.
A jeżeli jesteś pewien że działa poprawnie to się zgodzę że wtedy jak ktoś chce to może wymienić ten czujnik, z tego co wiem to nie ma znaczenia czy on działa czy nie bo nie steruje niczym, a jest tylko dla naszej wiadomość jaka temp.
MARIUSZ.B napisał/a: | Mi chodziło o to że jak po wymianie termostatu nadal wskaźnik pokazuje niską temperaturę to należy go wymienić. |
Ale ja na nikogo nie najeżdzam he he
Pozdrawiam
MARIUSZ.B - 1 Sty 2007, 19:42
goku napisał/a: | Ale ja na nikogo nie najeżdzam he he |
Ja tym bardziej
Termostat działa idealnie wiem bo sprawdzałem. Otwiera się w momencie kiedy wskazówka od temperatury jest minimalnie wyżej niż połowa
goku - 2 Sty 2007, 19:22
MARIUSZ.B napisał/a: | minimalnie wyżej niż połowa |
Czyli ponad "R" bo tak u mnie jest i jest super cieplutkooooooo
MARIUSZ.B - 2 Sty 2007, 20:26
goku napisał/a: | Czyli ponad "R" |
Dokładnie tak
|
|