Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Zbieżność

pawloplus - 5 Kwi 2007, 21:20
Temat postu: Zbieżność
Temat może wałkowany ale szukałem i nie natrafiłem na swoje pytanie. Mianowicie. Czy da sie ustawic w przednich kołach zbierzność pionową i poziomą? Strasznie mi tnie opony od wewnątrz i to obydwie. Dodam że obniżyłem auto o jakieś 40 mn. PZDR
Ćwirek - 5 Kwi 2007, 21:41

Najprościej będzie jak pojedziesz na najbliższą stację diagnostyczną a tam fachowiec od przeglądów powinien ustawić Ci zbieżność i wszystkie kąty.Ja za taką przyjemność dałem 36 zeta i wiem że teraz już wszystko gra pod tym kątem fajka .
anjko - 5 Kwi 2007, 22:55

Regulowana jest tylko zbierzność a reszta kątów nie i nie powinna ich wartość sie zmienić. A jeśli sie zmieniła to znaczy ze był jakiś dzwon i kiepsko została buda naciągnieta.
jackrzec - 6 Kwi 2007, 00:24

anjko napisał/a:
Regulowana jest tylko zbierzność a reszta kątów nie i nie powinna ich wartość sie zmienić. A jeśli sie zmieniła to znaczy ze był jakiś dzwon i kiepsko została buda naciągnieta.
Dokładnie tak! Fiesta to nie kaszlak, gdzie można było kręcić we wszystkie strony...
diodalodz - 6 Kwi 2007, 01:02

jeśli tnie ci wewnętrze ranty opon znaczy że zbieżna . trzeba przestawić na przekładni kierowniczej wkręcając końcówki drążków . A o ile wkręcić dowiesz sie dopiero po założeniu urządzenia pomiarowego na koła .
genov - 6 Kwi 2007, 12:25

koszt zbieżnosci przy urzadzeniu 4głowicowym tak to fachman okreslił 50zł i jak mi ''te głowice'' załozył na kola przy okazji powiedział cała prawde o zawieszeniu nie ma co sie samemu bawic lepiej dac 50zł i miec z głowy;) a u mnie auto jest nie do poznania po tej zbieżnosci o wiele lepiej sie prowadzi:d
pawloplus - 6 Kwi 2007, 14:03

auto było po dzwonie ale konstrukcja napedu czy zawieszenie nie była ruszona tylko przedni pas i błotnik był pogiety. Dodam ze koła mi sie troche bardziej polozyły. Sa bardziej pod skosem. Jednak udam sie na ustawienie zbieznosci i dzieki za rady. PZDR

[ Dodano: Pią Kwi 06, 2007 13:04 ]
Tzn położyły sie chyba po obnizeniu zawieszenia o te 40 czy 50 mm

matthew - 8 Lip 2007, 12:44

Witam!
Czy ktoś posiada instrukcję obsługi do fiesty 94', 1.8D? Chodzi mi o podanie ustawień zbiezności.Będę bardzo wdzięczny.
Auto kupiłem miesiąc temu, no i wiadomo, co chwilę pojawia się jakiś nowy problem.
8)

ruskm - 8 Lip 2007, 22:38

Ja bym sie podpiol mialem do czynienia z aparatura to kontroli zbierznosci przejazdowa
tzn przepycha sie auto po takich plytach i wyskakuje na kompier co i jak to dokladne jest?

SpiderMAN - 8 Lip 2007, 22:57

matthew napisał/a:
Witam!
Czy ktoś posiada instrukcję obsługi do fiesty 94', 1.8D? Chodzi mi o podanie ustawień zbiezności.Będę bardzo wdzięczny.
Auto kupiłem miesiąc temu, no i wiadomo, co chwilę pojawia się jakiś nowy problem.
8)
No zbieznosc se sam chcesz ustawic... Jedz lepiej na stacje obslugi Bosch Service... 80zl zaplacisz, a bedzie na pewno dobrze zrobione... Ja bylem, zaplacilem i jestem zadowolony.
matthew - 9 Lip 2007, 17:14

SpiderMAN napisał/a:
matthew napisał/a:
Witam!
Czy ktoś posiada instrukcję obsługi do fiesty 94', 1.8D? Chodzi mi o podanie ustawień zbiezności.Będę bardzo wdzięczny.
Auto kupiłem miesiąc temu, no i wiadomo, co chwilę pojawia się jakiś nowy problem.
8)
No zbieznosc se sam chcesz ustawic... Jedz lepiej na stacje obslugi Bosch Service... 80zl zaplacisz, a bedzie na pewno dobrze zrobione... Ja bylem, zaplacilem i jestem zadowolony.

Dzięki za poradę, jednak potrzebuję tych parametrów. Jeśli ktoś posiada instrukcję obsługi, naprawdę byłbym wdzięczny za tą informację na temat zbieżności.
8)

madek - 9 Lip 2007, 17:40

matthew, moze byc ciezko z takimi informacjami. w instrukcji nic o tym nie ma. jedynie na stacjach diagnostycznych maja to zapisane w komputerze...
jackrzec - 9 Lip 2007, 20:03

Nie ma żadnego problemu:


madek - 9 Lip 2007, 20:23

No fakt, cos mi sie pomyliło i myslalem ze chodzi o Mk4 :)

Moze przyda sie jeszcze taki wydruk ze stacji diagn.:


jackrzec - 9 Lip 2007, 20:30

Madek te normy co masz podane na tym wydruku obowiązywały tylko do 92 roku, potem zmienili ustawienia na te co podałem.
matthew - 10 Lip 2007, 14:31

Dzięki serdeczne!
Ps. A mam jeszcze takie pytanko, może trochę dziwne. Nie wiem jaką wersją jeżdżę, bo nigdzie na aucie tego nie mogę znaleźć, ani też w papierach. Buda jest 3-drzwiowa, lusterka i szyby mechaniczne. Ma czerwone obudowy migaczy bocznych i zderzaki w kolorze nadwozia. Nie wiem czy była taka wersja, czy ktoś delikatnie optycznie go stuningował.
8)

maczeta10 - 16 Wrz 2007, 08:42

matthew, Daj zdjęcie jak masz jakieś nadwozia komory silnika i wnętrza a na pewno ktoś z forum ci to zidentyfikuje :-)
matthew - 20 Wrz 2007, 08:51

Dzięki maczeta 10, już zidentyfikowałem. :-)
8)

Founder - 17 Cze 2008, 19:21

Witam,
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat.
U mnie sprawa wygląda następująco: tylne koła mają kąty jak przeładowana tatra /.../---------\...\ .
Obie opony zebrane po wewnętrznej stronie.
Dziwi mnie to, że równo miesiąc temu zmieniałem koła na letnie i nie zauważyłem zebrania ani na zimówkach ani na letnich. A teraz (wymiana opon na nowe) te stare są mocno zebrane.
Ostatnio zbieżność była robiona w sierpniu ubiegłego roku (14 000 km temu), a powodem było zebranie przedniego prawego koła. Diagnosta ustawił jak trzeba i nic o tyle nie mówił.

W kilku tematach piszecie, że z tyłu nic się nie reguluje.
Mechanik powiedział, że kąty to jedno i lekkie mogą być ale moja Fiesta jest lekko rozbieżna i to trzeba zrobić.
Zaproponował, że może ją (belkę) lekko naciągnąć.

I tu moje pytanie do Was - można pozwolić na taką "regulację" (mechanik polecany, od lat zajmuje sie geometrią), czy lepiej kupić nową belkę (ile to kosztuje?), czy używaną (jak sprawdzić czy jest OK?), a może to sprawa innych elementów zawieszenia?

Dodam, że nie przypominam sobie żadnej "przygody" zarówno z krawężnikiem jak i z dziurą.

Pozdrawiam ;)

Edit:
Zdjęcia starych opon.




Foty auta dodam jutro.

Pozdrawiam ;)

madek - 17 Cze 2008, 22:43

Mozesz zrobic jakas fote jak to wyglada ? Generalnie kazda fiesta ma z tyłu lekko pochylone koła w ten sposob jak pokazales
JoeMix - 17 Cze 2008, 22:59

Z tyłu się nie reguluje, możesz jedynie sprawdzić czy czop piasty Ci się nie odkręcił na przykład gdyż masz na śruby... jak kąty odchodzą od normy (da się zmierzyć i norma pewnie podana jest) to niestety - belka do wymiany, jeszcze od luzu na łożyskach się koła mogą pochylać, tak samo jak z przodu... jak kąty siadają to nowe zwrotnice i reszta zawiechy, a i tak nie zawsze pomaga.

[ Dodano: Wto Cze 17, 2008 23:13 ]
Founder napisał/a:
Mechanik powiedział, że kąty to jedno i lekkie mogą być ale moja Fiesta jest lekko rozbieżna i to trzeba zrobić.
Zaproponował, że może ją (belkę) lekko naciągnąć.
Mk3 z tyłu ma specyficzne zawieszenie, nie jest to typowa belka tylko 2 wahacze wleczone połączone C-ownikiem o właściwościach skrętnych (dzięki czemu nie trzeba drążka panharda (czy jak on się nazywa) i jak ten c-ownik podegniesz w jakikolwiek sposób to na pewno będziesz miał belkę do wymiany.
A co do rozbieżności fiesty to jest to normalne, jako przednionapędowy ma koła ustawione na zewnątrz (\\---//) i wartość zbieżności jest w minusie. (chyba że będziemy mówić o rozbieżności wtedy będzie w plusie - ale to zamotane jest), generalnie koła ustawia się tak \\---// gdyż podczas jazdy silnik ciągnie je do środka i koła ustawiają się tak ||---|| (w dużym uproszczeniu) i jeśli normalnie koła mamy tak ||---|| to podczas jazdy ustawiają się tak //---\\ i auto zaczyna nam tańczyć po drodze...

Founder - 18 Cze 2008, 10:35

Witam,
poglądowe zdjęcia jak sprawa wygląda:
Brzeg opony do brzegu opony:


Rant felgi do brzegu opony:


Kąt:


pozdrawiam ;)

Edit:
Właśnie dostałem cenę belki z rybnickiego salonu Forda - jedyne 2026zł.

Są jakieś sprawdzone metody kontroli używanej belki? moja wygląda (na oko) dużo lepiej niż te z allegro.

Pozdrawiam ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group