Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - 1.1 + Głowica z 1.3

Nuki - 10 Cze 2007, 23:59
Temat postu: 1.1 + Głowica z 1.3
Da się bez jakiś głębszych modyfikacji zrobić taką zamiane?? :fox:
jackrzec - 11 Cze 2007, 00:07

Wyglądają identycznie, tylko nie wiem jak z zaworami. Jeszcze jeden szczegół - w 1,3 są te rurki od napowietrzania spalin i trzeba by je było zaślepić. Wg mnie powinna pasować.
Laskosz - 11 Cze 2007, 00:10

kolektory też powinny pasować więc to żaden problem to napowietrzanie
jackrzec - 11 Cze 2007, 00:19

Kolektory pasują "na bank". Właśnie sprawdziłem wymiary zaworów i są identyczne
Wojtass - 11 Cze 2007, 02:23

Ale jest przecież zasadnicza różnica w średnicy cylindrów, więc i głowice będa inne. Teoretycznie da się przykręcić ale od razu będzie wywalać uszcelkę pod głowicą i nie będzie to chodziło jak należy.
jackrzec - 11 Cze 2007, 08:00

Wojtass napisał/a:
Ale jest przecież zasadnicza różnica w średnicy cylindrów, więc i głowice będa inne. T
Różnica w średnicy jest, ale uszczelki raczej nie wywali, . Może niech się Puma wypowie, albo ktoś kto porównywał głowice - ja mam 1,1 i 1,3, ale nie miałem okazji naraz zobaczyć dwóch zdjętych głowic.
Kolin - 11 Cze 2007, 18:22

Wystarczy załorzyć uszczelka pod głowice od 1.3 i wszystko będzie smigało ja do swojego xr 1400 miałem zakładac głowicę od xr 1600 bo ma większe zawory i wystarczyło dac tylko uszczelkę od 1,6
Nuki - 11 Cze 2007, 23:25

A jest różnica wielkości zaworów ?? chciałem dać głowice z 1.3 w nadziei że zawory są większe potrzebuje podrasować troszke malca:D jaki przyrost mocy uzyskam zwiększając stopień sprężania na 9,5?? i czy jest sens zabawy z głowicą z 1.3?? :devil:
Kolin - 11 Cze 2007, 23:45

Cytat:
czy jest sens zabawy z głowicą z 1.3?? :devil:


Na twoim miejscu bym sie tam w to nie bawił,powiedz mi wydasz pieniądze i ile ci to da?? za pare miesięcy dojdziesz do wsniosku ze wrzucasz mocniejszy motor bo przy obecnym bedzie ci znowu brakowac mocy ;-) moja rada kup sobie minimum 1.4 i zacznij dziubać i zrobisz całkiem ładne auto które bedzie sie legitymowało przyzwoitymi osiągami jak na 1.4 w Fiescie

Ad@mus - 11 Cze 2007, 23:50

Kolin napisał/a:
zrobisz całkiem ładne auto które bedzie sie legitymowało przyzwoitymi osiągami jak na 1.4 w Fiescie

a z ciekawosci ile twoje 1.4 ma teraz mocy??

Kolin - 12 Cze 2007, 00:01

ile mocy ma trudno powiedzieć...bo coś ciężko mi sie wybrac na chamownie czyt ( przejechac sie 120km zeby schamowac silnik ) ale z testów porównawczych samochody o mocach 90-95KM odpadają przy ostrej jeździe predkosc jaką udało mi sie uzyskac wg wskazan licznika to 190km/h i jest problem bo skrzynia sie zaczyna kończyć więc jak dla mnie te osiągi są zadowalające jak na silnik 1.4 bo smiem smiało twierdzić ze nie jeden wyjechany z fabryki silnik nie potrafi tego :D

Jest jeden minus tej zabawy przy ostrej jeździe samochód jak na 1.4 naprawde potrafi pochłonąc duże ilosci paliwa :-P

Co mi sie najbardziej podoba to Elastycznosc silnika podcas wyprzedzania nie trzeba redukowac zeby sprawnie wyprzedzić

Nuki - 12 Cze 2007, 08:10

Tj moge tanio kupić głowicce z 1.3 nie chce kupować całego silnika ani auta 8)
ile moge zyskać na 1.1 + głowica z 1.3 + stopień sprężania~9,5

Ad@mus - 12 Cze 2007, 10:36

jesli bys ta glowice wyremontowal(300zlmax)
to cos by dalo....ale nie zapominaj ze oprocz sprezenia liczy sie pojemnosc

Kolin, no to ladnie pomyka, czyli slabsze xr2i objezdzasz

Nuki - 12 Cze 2007, 13:45

koszty odpadają - ojciec jest mechanikiem samochodowym po kosztach znajomy zrobi, tylko jaki remont masz na myśli?? przeszlifowanie głowicy wyjdzie u znajomego z 80zł
i przy takim nakładzie chyba sie opłaca... tylko jaki wzrost mocy może wystąpić?
pod warunkiem że uszczelka nie oleci w kosmos :V:

Darekmk3 - 12 Cze 2007, 14:04

Nuki napisał/a:
... tylko jaki wzrost mocy może wystąpić?
:

zrób-załóż-shamuj auto,wtdycsie dowiesz czy sie opłacało...

pozdro :)

Ad@mus - 12 Cze 2007, 14:08

Darekmk3 napisał/a:
Nuki napisał/a:
... tylko jaki wzrost mocy może wystąpić?
:

zrób-załóż-shamuj auto,wtdycsie dowiesz czy sie opłacało...

pozdro :)

dokladnie, takie slabe silniki najlepiej wyremontowac a nie tuningowac
zmien pierscienie, zrob glowe i bedzie ok,
ale ja bym juz wolal te 1.4/1.6 i sie bawic bo koszta te same(wieksza uciecha)

SpiderMAN - 12 Cze 2007, 18:12

Ad@mus napisał/a:
Darekmk3 napisał/a:
Nuki napisał/a:
... tylko jaki wzrost mocy może wystąpić?
:

zrób-załóż-shamuj auto,wtdycsie dowiesz czy sie opłacało...

pozdro :)

dokladnie, takie slabe silniki najlepiej wyremontowac a nie tuningowac
zmien pierscienie, zrob glowe i bedzie ok,
ale ja bym juz wolal te 1.4/1.6 i sie bawic bo koszta te same(wieksza uciecha)
Wlasnie, to powiedz no mi ile by mnie mogl kosztowac taki maly remont. Pierscienie, uszczelki, regeneracja glowicy, szklanki zaworow. Jakie to koszty i czy sobie dam rade sam poradzic z niewielka pomoca kolegi mechanika?
odyniec - 12 Cze 2007, 18:28

dla chetnego nic trudnego.

sam zrobisz - ok 500-600zl - w zaleznosci co po drodze wyjdzie
u mechanika ok 2000zl.

kazi - 12 Cze 2007, 19:31

odyniec napisał/a:
dla chetnego nic trudnego.

sam zrobisz - ok 500-600zl - w zaleznosci co po drodze wyjdzie
u mechanika ok 2000zl.

ze co? samemu? a ty wiesz ile to jest roboty? trzeba do tego miec i doswiadczenie i sprzęt jak mi sam to zrobisz to ci druga fieste daje gratis!! ale sam dzisiaj !! wiec jak sie nie znasz to nie gadaj bzdur! mechanik owszem zrobi to i nie bedzie dla niego problemem sam mam doczynienia z samochodami na codzien i pokaze ci kiedys przyrzad do mierzenia glowicy. banghead

odyniec - 13 Cze 2007, 00:42

kazi napisał/a:
odyniec napisał/a:
dla chetnego nic trudnego.

sam zrobisz - ok 500-600zl - w zaleznosci co po drodze wyjdzie
u mechanika ok 2000zl.

ze co? samemu? a ty wiesz ile to jest roboty? trzeba do tego miec i doswiadczenie i sprzęt jak mi sam to zrobisz to ci druga fieste daje gratis!! ale sam dzisiaj !! wiec jak sie nie znasz to nie gadaj bzdur! mechanik owszem zrobi to i nie bedzie dla niego problemem sam mam doczynienia z samochodami na codzien i pokaze ci kiedys przyrzad do mierzenia glowicy. banghead


poczytaj kolego to forum... dla chetnego nic trudnego. lekture oraz info tutaj masz nieprzecietne, starczy tylko miejsce troszke kasy i zapalu.

a jesli dajesz gratisy, to owszem, jak dostane garaz to po wakacjach chetnie przyjme.
poki zyje piątkiem...

sam zreszta wiesz ze mechanike znam nie najgorzej....

jackrzec - 13 Cze 2007, 08:28

Sam głowica z 1,3 nic nie da, bo jest taka sama jak z 1,1 - nie rozumiem o co Wam chodzi. Przyrost mocy zerowy. W silniku 1,1 takie tuningi są pozbawione sensu, bo nawet jak Ci się uda podnieść moc o 10%, to będzie to tylko 5 KM, a tego na pewno nie odczujesz w żaden sposób!
Ad@mus - 13 Cze 2007, 09:51

myslalem nad tym "tuningiem"
i wymyslilem, wytnij kata, zaloz tuningowy wydech koncowy
bedzie ryczec i chyba to jest max co ten silnik potrafi
dla przykladu A-Tiger zalozyl 1.6 cvh z oriona a cala operacja kosztowala go 500zl(samodzielna robota)
kolega tomekk58 kupuje zestaw na swapa 1.6xr2i za 500zl wiec az takie koszty to to nie sa
koszt swapu 2l z remontem 3000zl(nie liczac roboty i masy czujnikow, przepustnic, kompow itp)
ale oplacalo sie:) wiekszego przyrostu mocy nie potrzeba:) 142,5ps i 203nm robi swoje

Darekmk3 - 13 Cze 2007, 10:03

Ad@mus napisał/a:
myslalem nad tym "tuningiem"
i wymyslilem, wytnij kata, zaloz tuningowy wydech koncowy
bedzie ryczec i chyba to jest max co ten silnik potrafi
dla przykladu A-Tiger zalozyl 1.6 cvh z oriona a cala operacja kosztowala go 500zl(samodzielna robota)
kolega tomekk58 kupuje zestaw na swapa 1.6xr2i za 500zl wiec az takie koszty to to nie sa
koszt swapu 2l z remontem 3000zl(nie liczac roboty i masy czujnikow, przepustnic, kompow itp)
ale oplacalo sie:) wiekszego przyrostu mocy nie potrzeba:) 142,5ps i 203nm robi swoje


znamy sie osobiscie i znasz mnie troche...,podales ceny tych cvh po 500zl od sztuni,rozumie ze kompletne tzn,silnik z osprzetem,poduchami,wiazką, calym dolotem,wydechem itd...,nie wiem jak Ty ale ja takiego silnika za 500zl bym nie zalozyl bez przemierzenia kompresji i sciagniecia głowicy,to chyba ze chce sie potem pieprzyc z ciagle wyskakującymi usterkami ,a dwa wiem ze do tej kwoty 500zl jak mowisz musisz liczyc conajmniej drugie tyle na wyskakujące po drodze niespodzianki... oleje ,rozrzad filtry itd..,co tego 2,0 to byl robiony jak nalezy bo ktos podszedl do tego uczciwie(Gaszu) i gdybys kupil jakies 2.0 i wlozyl go bez takiej zabawy z nim jak Gaszu zrobil to chodzilo by Ci to conajmniej przeciętnie...,i przestan głupoty gadac ze swapy kosztują po 500zl bo do mocniejszego silnika potrzebne sa mocniejsze hamulce i mocniejsze zawieszenie,stabilizatory i inne srutututu a bylo nie bylo to nie jest maly koszt i tez nie mały nakład pracy...

pozdro :)

Ad@mus - 13 Cze 2007, 10:13

zgadam sie....o heblach i zawiasie nie wspomnialem ale to juz jest noram przy swapie wiec nie bd wspominal o tym, 500zl za cvh jest realna cena(spytaj kolegi z gliwic;p),
podobno A-Tiger mial ok silnik zalozyl i jezdzi, jak sie pytalem ile go wyszlo to powiedzial ze 500lzl
sugeruje sie tym co slyszalem,

sukces mojej 2l zawdzieczam oczywiscie Gaszowi:D, ogien na tloki, zamiata rowno

Darekmk3, ja cieei tez znam osobiscie wiec nie pisz ze gadm glupoty tylko nie cala prawde, bo zdarza sie o czyms zapomniec;p

Darekmk3 - 13 Cze 2007, 11:29

Ad@mus napisał/a:
zgadam sie....o heblach i zawiasie nie wspomnialem ale to juz jest noram przy swapie wiec nie bd wspominal o tym, 500zl za cvh jest realna cena(spytaj kolegi z gliwic;p),
podobno A-Tiger mial ok silnik zalozyl i jezdzi, jak sie pytalem ile go wyszlo to powiedzial ze 500lzl
sugeruje sie tym co slyszalem,

sukces mojej 2l zawdzieczam oczywiscie Gaszowi:D, ogien na tloki, zamiata rowno

Darekmk3, ja cieei tez znam osobiscie wiec nie pisz ze gadm glupoty tylko nie cala prawde, bo zdarza sie o czyms zapomniec;p

jest realna cena za silniki z osprzetem za 500 a gdzie materioaly eksploatacyjne itd ?
bez jaj nie robmy kina tutaj bo ja mowie o porzadnym swapie a nie o amatorce...powiedz mi ile wyniosą rzeczy eksploatacyjne i te heble it a nie wciskaj kitu ze swapa zrobisz za 500zl :D :) :P

Ad@mus - 13 Cze 2007, 11:48

jak sie ma taka baze na swapa jaka kupil moj brat to swap wyjdzie mniej niz 1000zl z malym remontem silnika;p

HA! i co Darku;p

Darekmk3 - 13 Cze 2007, 11:53

Ad@mus napisał/a:
jak sie ma taka baze na swapa jaka kupil moj brat to swap wyjdzie mniej niz 1000zl z malym remontem silnika;p

HA! i co Darku;p

no bo ja tam caly zawias zmienialem po to by swapowac,ale mowimy tu o seryjnej fiescie a nie juz przerabianej bo taka byla rs1300 i taka chyba dalej jest...,wiec zejdzmy na ziemie,zreszta nie moje małpy i nie moj cyrk jak ktos uwaza se swapa za 500zl idzie zrobic to niech zyje dalej w tym przeświadczeniu...

pozdro

ps.miales mi foty mojej rs1300 zapodac i co ?

Ad@mus - 13 Cze 2007, 11:55

Cytat:
ps.miales mi foty mojej rs1300 zapodac i co ?

Brat w opolu siedzi bo ma sesje, w piatek wraca a w sobote umyjemy autko i foty przesle:)
Darekmk3 napisał/a:
no bo ja tam caly zawias zmienialem po to by swapowac,ale mowimy tu o seryjnej fiescie a nie juz przerabianej bo taka byla rs1300 i taka chyba dalej jest...,wiec zejdzmy na ziemie,zreszta nie moje małpy i nie moj cyrk jak ktos uwaza se swapa za 500zl idzie zrobic to niech zyje dalej w tym przeświadczeniu...

wiadomo, poscik potraktuj jako zart;p

Daras84 - 13 Cze 2007, 15:49

panowie jak dizeci ;P fakt faktem puszczam kpl. zestaw na swapa za pincet w skł. wchodzi wsztsko co jest potrzebne <pomijajac heble zaiwas itp. ) ale Tomek bardzo dobrze wie z enie wklada silnika i jezdzi tylko ze nalezy mu zrobic remont aby to chodizlo si. conie zmienia faktu ze 500z łza taki zestaw jest dobra cena, sprobujcie poskladac caly kpl. kupujac czesci kazda z osobna :d
Darekmk3 - 13 Cze 2007, 16:18

Daras84 napisał/a:
panowie jak dizeci ;P fakt faktem puszczam kpl. zestaw na swapa za pincet w skł. wchodzi wsztsko co jest potrzebne <pomijajac heble zaiwas itp. ) ale Tomek bardzo dobrze wie z enie wklada silnika i jezdzi tylko ze nalezy mu zrobic remont aby to chodizlo si. conie zmienia faktu ze 500z łza taki zestaw jest dobra cena, sprobujcie poskladac caly kpl. kupujac czesci kazda z osobna :d

no Dariusz dokładnie ,wiadomo ze to odbra cena i nikt tego nie kwestionuje,ale chodzilo o wlasnie te dodatkowe koszta remontu eksplatacji i zawiasu ktore przy kazdym swapie wystepuja :)

pzodro :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group