|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						LPG - Instalacja do 1.3i 95r. 
						
												 kruszyna1696 - 18 Maj 2008,  11:44 Temat postu: Instalacja do 1.3i 95r. tak jak w temacie bardzo proszę o rady jaki gaz założyć do fiestki?? Jaką butle i może jeszcze jakies podpowiedzi! z góry dzięki    
												 diodalodz - 18 Maj 2008,  16:45
  gaz 2 generacji butla w koszyk od koła . Ja propaguje instalki BRC i do tego sterownik staga .
												 zenek213 - 18 Maj 2008,  20:51
  Witam.Ja mam w mk5 1.3i gaz sekwencyjny sterownik stag 200 i małą butle 30l brutto pali 8l gazu.
												 diodalodz - 18 Maj 2008,  21:06
  ale kolega ma mk3 na monowtrysku wiec wtrysku gazu nie opłaca się zakładać bo tylko to podbije koszty niepotrebnie .
												 kruszyna1696 - 19 Maj 2008,  18:53
  no wlasnie myslalem o normalnej instalacji a nie o sekwencji!! a bulta za ta mniejsza czescia tylnej kanapy jaka ma pojemnosc??
												 trocki - 20 Maj 2008,  10:41
  kruszyna1696, Jeśli mówimy o tej samej, to 28 litrów gazu płynnego...   
												 clain - 20 Maj 2008,  11:57
  A jakie są orientacyjne koszta takiej instalacji ? z tym że mam 1.3 na gaźniku. Orientuje się ktoś ?
												 kruszyna1696 - 23 Maj 2008,  08:36
  jak sie dowiadywałem do swojej fiestki to BRC 1500zł
												 trocki - 23 Maj 2008,  08:45
  kruszyna1696, Tylko Kolega clain ma fiestkę z gaźnikiem, a to będzie mniej o jakieś 500 zł...   
												 kruszyna1696 - 23 Maj 2008,  11:06
  niestety wiem    
												 Mike - 28 Cze 2008,  19:09
  Witam! 
 
Nie chciałem zakładac nowego tematu wiec podpinam sie pod ten,a  mam kilka pytan. Czy ktos zna jakiegos fachowca który w Lublinie zalozy dobra instalacje lpg do 1.1 90 rok gaznik ?? Drugie pytanie to czy jezdził ktos na gazie fiesta z automatyczna skrzynia biegów CTX ?? Chodzi mi glownie o spalanie i zachowanie sie auta. I wreszcie trzecie i ostatnie pytanie z czego jest zorbiony pływak w gazniku? 
 
Pozdrawiam Michał
												 diodalodz - 28 Cze 2008,  21:14
  z plastiku
												 Mike - 28 Cze 2008,  23:06
  dzieki wielkie    
												 murgrabia - 12 Lip 2008,  00:54
  To tak samo, aby nie zakładać nowego tematu. Moja fiestka 1.3i pali po mieście 7-7.5 litra benzyny. Ile może palić gazu na instalacji I generacji. Tej z przełącznikiem i ssaniem gazu?
												 bordo - 12 Lip 2008,  12:43
  murgrabia,  	  | murgrabia napisał/a: | 	 		  | Ile może palić gazu na instalacji I generacji. Tej z przełącznikiem i ssaniem gazu? | 	   Przy takiej instalacji, jak piszesz i silniku "i" to jakieś 10 litrów spokojnie.   
												 diodalodz - 13 Lip 2008,  21:41
 
  	  | murgrabia napisał/a: | 	 		  |  Tej z przełącznikiem i ssaniem gazu? | 	  
 
Nie wiem o co wam za bardzo chodzi . 
 
I generacja to parownik + mikser = gaźnik 
 
II generacja to parownik + komputer+mikser= mono wtrysk i elektroniczne gaźniki 
 
III generacja to parownik+ listwa wtryskowa + komputer= pełen wtrysk 
 
czasami między 2 a 3 generację wciska sie wtrysk gazu z mechanicznym rozdzielaczem (bez komputera) coś na wzór K-jet .
 
Wiec 1 generacja nie ma ssania a ten guzik o którym piszecie  to dodatkowy elekromagnes który podaje dawkę startową . w ewolucji 1 generacji zastąpiono to elektronicznym układem czasowym w przełączniku i pozbawiono parowniki membran sterowanych podciśnieniem kolektora ssącego .
 
 
PS
 
Wywaliłem wasze prywatne wycieczki jak ktoś coś znowu zacznie wrzucać na kogoś post zamknę . 2 dni mnie nie było i już , jak dzieci !!!!!
												 yarbin - 18 Paź 2008,  10:52
  Nie chcę zakładać nowego tematu, bo chyba chodzi o ten sam silnik: Escort '98 1,3 endura, 60KM. Również 2gen czy coś innego?
												 kandyk - 18 Paź 2008,  11:27
  diodalodz,  	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | III generacja to parownik+ listwa wtryskowa + komputer= pełen wtrysk | 	   To akurat jest IV-ta generacja...Trzeciej już nikt nie montuje, a jaka to była - zapewne wiesz.
												 mamuten - 18 Paź 2008,  21:52
  a czemu III już nie montują
												 diodalodz - 19 Paź 2008,  00:10
  ale 3 gen wg którego rozpisu bo są aż 3 szkoły podziału historycznego LPG o kolejność kłucił się nie bede bo to rozmowa ch.... z butem .
												 yarbin - 19 Paź 2008,  07:46
  diodalodz,  możesz odpowiedzieć na moje pytanie? bo wiem, że mocno siedzisz w temacie
												 kandyk - 19 Paź 2008,  10:08
  diodalodz,  	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | bo to rozmowa ch.... z butem . | 	   Niezwykle rozwojowe podejście...    Wolę być butem, jeśli wolno wybierać... III-cia generacja zwykle jest określana, jako bezpośredni wtrysk gazu w fazie lotnej do kolektora ssącego z pominięciem zastosowania miksera...   
												 diodalodz - 19 Paź 2008,  10:18
  powinna tam wylądować instalka wtryskowa gazu . Zasada jest taka że nie można cofać norm spalania . czyli jeśli auto ma pełen wtrysk paliwa to powinien temu odpowiadać taki sam rodzaj LPG ,aby utrzymać normy. Tyle tytułem prawa. W życiu bywa różnie i zwykła instalka od monowtrysku też da rade , ale na stacji diag. mogą go nie przepuścić na przeglądzie .
												 yarbin - 19 Paź 2008,  13:15
  dzięki
												 
					 | 
				 
			 
		 |