Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [Mk3] Xr2i rally

michalck - 21 Gru 2008, 15:37
Temat postu: [Mk3] Xr2i rally
Autko dla nie wielu forumowiczow pewnie dobrze znane ale mimo wszystko najwyzszy czas zeby sie pochwalic ;)



MODEL: Ford Fiesta [Mk3]
WERSJA: xr2i
ROCZNIK: Mk3 90r
SILNIK: 1600 8v 104km
OPIS AUTA: Autko przygotowane typowo pod amatorski sport motorowy Kjs itp jak kazde uzywane auto do doinwestowania;)

DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
wizualne: 14calowa fordoska felga, wspawana klatka bezpieczenstwa (samorobka podobno bardzo solidna), rozpurki kilichow przod i tyl, wybebeszony caly srodek z auta wstawione dwa kubelki sparco, pasy szelkowe sparco, sportowa kierownica i takie tam bajery:-P
mechaniczne: silnik seria wstawiona tylko wkladka filtra K&N, wydech to: kolektor seria a reszta to przelot na dwoch tlumikach noname, zawias z przodu to BILSTEIN b4 + eibach tyl: WITECH + eibach, Hamulce: przod: nacinane tarcze noname + klocki FERODO, tyl seria
audio: brak

PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
wizualne: nic w planach, moze wymiana kierownicy na taka z odsadzeniem
mechaniczne: remont silnika;)
audio: niepotrzebne

FOTKI AUTA:








Żółwik Tuptuś - 21 Gru 2008, 16:31

Dobrze że ją opisałeś ( zresztą tak jak pisał Puma - mam nadzieje że to miejsce to przejściówka do Projektów FKP )

Mam prośbę - czy mógłbyś obfotografować klatkę - ale najbardziej zależy mi na miejscach łączeń rur oraz wygięć - sam zaczynam się przymierzać do takiego czegoś i chcę zebrać jak najwięcej informacji na temat tego jak zrobili to inni .

michalck - 21 Gru 2008, 16:42

nie ma problemu w przyszlym tygodniu podesle ci zdjecia klatki
Fordon - 22 Gru 2008, 11:46

Zrob silnik, lekko poprawcie glowice i uklad wydechowy, a bedziesz sie cieszyl fajnym autem :)
Czy to nie jest przypadkiem byla Fiesta Herkama ??

Tommy - 22 Gru 2008, 13:26

Przychylam sie do prośby o fotki klatki ;)
michalck - 22 Gru 2008, 14:37

zdjecia klatki beda lada dzien:) ale panowie dzisiaj bylem troche podlubac i natchnolem sie na dwa smieszne problemy: 1. w ktora strone sie odkreca kolo rozrzadu z walka:P bo w zadna nie chce sie odkrecic:/ 2. walek rozrzadu z glowicy sie wyjmuje od strony kola rozrzadu czy od tej drugiej? bo od strony kola wychodzi do polowy i dalej tak jakby krzywki mu nie pozwalaly wyskoczyc:/
PumaRST - 22 Gru 2008, 17:34

ad1) normalny gwint czyli odkręcasz w lewo

ad2) wychodzi przez zaślepke pod cewką czyli w strone skrzyni

michalck - 22 Gru 2008, 19:12

tak tez myslalem z tym ze mam problem z odkreceniem kola rozrzadu:/ no ale nic cos sie wymysli
Żółwik Tuptuś - 22 Gru 2008, 19:18

łyżka do opon , albo zaprzyjaźniony warsztat wulkanizacyjny z dobrym kluczem pneumatycznym .
michalck - 23 Gru 2008, 19:57

Obiecane zdjecia klatk na niektorych malo co widac ale mysle ze w pewien sposob da sie wyobrazic jak ona wygladai:

napis OMP na klatce to tylko naklejka

















No i pare fotek z przebiegu remontu silnika;-)




PumaRST - 24 Gru 2008, 08:00

widze że prace ruszyły pełną parą i dobrze bo sezon w CK bedzie długi i bedziesz miał gdzie sie ścigać.

BTW: Herrkam zrobił mocne auto tyle lat juz mineło jak je sprzedał a ona nadal żyje i cieszy kolejnego właściciela :yes:

michalck - 24 Gru 2008, 21:48

moze nie pelna para ale ruszyly, czesci dopiero bede ogarnial po nowym roku

[ Dodano: Pon Sty 19, 2009 15:51 ]
prace nareszcie ruszyly pare dni temu :-P : wypolerowane kanaly w glowicy i zaworki na lusterko, dotarte zawory do gniazd zaworowych i wszystkie graty juz w garazu czekaja na montaz;) lada dzien oddaje glowice do planowania i bede skladal wszystko do kupy.
Jeszcze kilka fotek (sorki ze tak malo ale mi sie aparat rozladowal ;-( )




PumaRST - 16 Lut 2009, 21:18

i jak postępy??
michalck - 17 Lut 2009, 11:21

autko zlozone z tym ze klepanie nie ustapilo:/ obecnie serce wyjete i sprawdzam jak dol silnika mam nadzieje ze tam lezy przyczyna bo jak nie to sie wku......
PumaRST - 17 Lut 2009, 20:12

tak jak ci na Pw pisze musicie opróżnic szklanki bo inaczej zawsze bedzie klepal na zaworach.
squadak - 18 Lut 2009, 10:40

Przeciez nowe chyba zalozyl, sadzac po fotkach.
A korzystajac z okazji - ja niestety mialem zle doswiadczenia z walkiem Febi - byl wykonany z gownianego materialu i po 10tys zuzyl sie bardziej niz orginalny po 140tys ;)

PumaRST - 18 Lut 2009, 10:52

squadak napisał/a:
Przeciez nowe chyba zalozyl, sadzac po fotkach.
A korzystajac z okazji - ja niestety mialem zle doswiadczenia z walkiem Febi - byl wykonany z gownianego materialu i po 10tys zuzyl sie bardziej niz orginalny po 140tys ;)


nowe też sa napełnione olejem i też trzeba opróżniać, a co do wałka to ja byłem z niego zadowolony co wiecej Żółw nadal ma go w swoim silniku (50tyś juz nalatane)

Żółwik Tuptuś - 18 Lut 2009, 20:31

Od Żółwiego wałka sie odczepcie :V:

Co do klepania - po opróżnieniu opinia kolegi , który się na tym zna jest taka że przez pewien czas mogą jeszcze postukać ( tzn parę cykli odpalenia i rozgrzewania zimnego silnika )

Dla pewności - zobacz jaki luz ma 8 szklanka od rozrządu siedząc w gnieździe .

PumaRST - 18 Lut 2009, 23:01

Żółw oni wsadzili szklanki bez opróżniania iwc musi klepać
squadak - 19 Lut 2009, 09:22

Wybaczcie, ale wtrace jeszcze swoje 3 grosze.
Co ma klepac jesli popyhacze bylyby napelnione za bardzo (czyli nie oproznione)? jakby byly napelnione za malo to wtedy moze klepac dopuki sie nie uzupelnia olejem. A przy za bardzo napelnionych nic by nie klepalo chyba ze zawory o tloki :P a przy okazji nie bylo by kompresji.

Dodatkowo mialem przyjemnosc przeczytac instrukcje do nowych popyhaczy jakie kiedys kupowalem i wkladalem do swojego silnika - pisalo tam ze fabrycznie sa napelnione zadkim olejem i po zamontowaniu i dokreceniu walka i dzwigienek zaworowych nalezy odczekac 30 min aby sie oproznily do pozadanego poziomu za pomoca sily sprezyn zaworowych.

W kwestii walka - moze ja mialem z jakiejs innej partii - ewidentnie jego material nie byl lity tylko widac bylo cos jakby babelki powietrza na zuzytych krzywkach, przy tym popyhacze byly nie zuzyte i idealnie plaskie od spodu.

adi08 - 19 Lut 2009, 10:41

a ja mam takie pytanie z inne beczki :P

napisałeś że zawory był tylko docierane... podpisałeś sobie który zawór na którym cylindrze pracował?? Bo widze, że wszystkie razem ładnie kąpały się w jakimś pojemniku. Jeżeli ich zapomniałeś podpisać to małe prawdopodobieństwo że trafiły na swoje miejsce...
pozdro i powodzenia :)

michalck - 19 Lut 2009, 14:53

obrocona panewka na pierwszym cylindrze jest prowokatorem calego zamieszania;)




[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 14:59 ]
adi08 napisał/a:
a ja mam takie pytanie z inne beczki :P

napisałeś że zawory był tylko docierane... podpisałeś sobie który zawór na którym cylindrze pracował?? Bo widze, że wszystkie razem ładnie kąpały się w jakimś pojemniku. Jeżeli ich zapomniałeś podpisać to małe prawdopodobieństwo że trafiły na swoje miejsce...
pozdro i powodzenia :)

moge nawet smialo powiedziec ze napewno nie trafily ale skoro byly polerowane i pozniej kazdy docierany 3 roznymi pastami do gniazda czy to ma jakis wplyw? jakas roznica? jak zamontowalem sprezyny to wlewalem w kazdy kanal nafte zeby sprawdzic ich szczelnosc

adi08 - 19 Lut 2009, 20:41

michalck napisał/a:


moge nawet smialo powiedziec ze napewno nie trafily ale skoro byly polerowane i pozniej kazdy docierany 3 roznymi pastami do gniazda czy to ma jakis wplyw? jakas roznica? jak zamontowalem sprezyny to wlewalem w kazdy kanal nafte zeby sprawdzic ich szczelnosc


ma wpływ i to DUŻY i nieważne że były docierane... jakbyś je szlifował to OK ale samo docieranie nie załatwia sprawy... moim zdaniem popełniłeś poważny błąd w tej sztuce

pozdrawiam

michalck - 16 Mar 2009, 16:29

ha nareszcie :-) dzis jest ten dzien w ktorym fiesta ujrzala swiatlo dzienne po wielomiesiecznym postoju w garazu :-P odpalila od drugiego razu bo jak chcialem ja z pierwszego w sobote to okazalo sie ze akumlator odmowil posuszenstwa :rotfl: tak czy inaczej dzisiaj odpalila pochodzila okolo godziny na wolnych obrotach i wydaje sie ze wszystko jest na dobrej drodze zeby chodzia tak jak nalezy :yes: puki co jestem niezmiernie zadowolony bo ogarnolem ja kompletnie sam :) no i wielkie dzieki dla PUMY ktory praktycznie krok po kroku pomogl mi przez internet jak tylko sie dalo :-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group