Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [escort] swap silnika

lukasz_61 - 29 Mar 2009, 22:08
Temat postu: [escort] swap silnika
witam. wiem, ze to nie to forum, ale jakos FEFK nie wydaje mi sie odpowiednim miejscem na zadanie takiego pytania, tu chyab jest wiecej specow ;)
a wiec tak, mam escorta mkIII, obecnie silnik 1.3 69KM CVH na gazniku. no i problem jest taki, ze silnik sie skonczyl :P potrzebuje w miare szybko 'nowego' silnika i dlatego chce, zeby pasowal on bez wiekszych/zadnych przerobek. z tego co sie wstepnie rozejrzalem to pasowac mi bedzie 1.4 z escorta MKIV, ma on gaznik czy wtrysk jednopunktowy? podejdzie bez problemu?
obecnie mam tez skrzynie IV-bieg, takze przy okazji chcialbym wrzucic piatke.
a moze jakies 1.6 podejdzie bez wiekszej rzezby? :hihihi:
mam nadzieje, ze mi podpowiecie ;)

Laskosz - 29 Mar 2009, 22:17

1.6 cvh na gaźniku + skrzynia z eśka mk4 xr3 bądź fiesty mk2 xr2, tylko załatw sobie lewarek zmiany biegów do eśka mk3 na 5 biegów :) myśle że u Ciebie będzie to sprawa plug&play :)

pewnie z daleka jesteś ale jakby co to moge zrobić takiego swapa :)

lukasz_61 - 29 Mar 2009, 22:19

no z daleka chyba :P swapa sam bede raczej robil dlatego nie chce kombinacji. a skad takie 1.6 wytrzasnac? z jakiego modelu ma byc? bo z escorta mkIII dorwac taki silnik to chyba nielatwe zadanie ;)
Żółwik Tuptuś - 29 Mar 2009, 22:23

lukasz_61, - ogarniasz trochę elektrykę ? jeżlei tak to proponowałbym kupić zestaw z fiesty mk3 XR2i - jest tego trochę i za rozsądne pieniądze dostaniesz jako taki stan . silnik z fiesty mk2 xr2 to już raryras - tym bardziej w dobrym stanie . Minusem jest wielopunktowy wtrysk , któy by trzeba u Ciebie zaszczepić .
Laskosz - 29 Mar 2009, 22:23

Cytat:
1.6 cvh na gaźniku + skrzynia z eśka mk4 xr3 bądź fiesty mk2 xr2

to Ci napisałem :)

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 22:25 ]
choć żółw ma w sumie racje bo wtrysk jest bardziej bezobsługowy :) ale jeśli miałbym się bawić już w elektryke to pchałbym ziutka pod maskę :)

Żółwik Tuptuś - 29 Mar 2009, 22:28

Laskosz, - apetyt rośnei w miarę jedzenia ;)
Ale pamiętaj że facet chce to zrobić sam i to będzie chyba dziewiczy swap .

Moim zdaniem jakby trafił zgniłka mk3 XR2i i poprzekładał graty to z pomocą forum i przy użyciu własnej mózgownicy by dał radę . +++

lukasz_61 - 29 Mar 2009, 22:29

pelnego wtrysku nie chce (przynajmniej na razie) bo sam tego nie ogarne raczej, chyba, ze bym kupil cala fieste i przekladal, ale na to brak czasu/pieniedzy/checi. napisales 1.6 cvh na gazniku, ale nie wiedzialem, gdzie jeszcze oprocz eśka mkIII taki siedzial. juz wiem i chyba takiego nie znajde. a zaszczepic monowtrysk to duzo zabawy czy moze jakies p'n'p? :D

EDIT: przy swapie bylem tylko podczas wymiany jednego silnika na drugi taki sam, tyle, ze po remoncie, takze bylo bez zadnych problemow. tak jak napisalem wielopunktu przynajmniej na razie nie wszczepie. a tak poza tym to slyszalem sporo negatywnych opinii o k-jetroniku i pochodnych

EDIT2: http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C8101250
to zwykly gaznik?

Laskosz - 29 Mar 2009, 22:36

k-jet sobie daruj :)

skoro nie chcesz sie bawić z elektryką to szukaj silnika z eśka mk3/4 bądź fiesty mk2/3 (tak w mk3 fieście 1.6 też zdarzały się na gaźniku :) ) i powodzenia życzę :)

[ Dodano: Nie Mar 29, 2009 22:37 ]
lukasz_61 napisał/a:
EDIT2: http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C8101250
to zwykly gaznik?

tak i o taki silnik nam lotto :)

Miły - 29 Mar 2009, 22:39

lukasz_61 napisał/a:
EDIT2: http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C8101250
to zwykly gaznik?
hah z mojej miejscowości :D
lukasz_61 - 29 Mar 2009, 22:42

no to z tego co wczesniej szukalem to dosyc ciezko o taki silnik, ale bedziemy szukali. podejrzewam, ze silnik pasuje na lapy, a co ze skrzynia? bo chyba siedzi tam standardowo Vbieg?
Laskosz - 29 Mar 2009, 22:44

lukasz_61 napisał/a:
bo chyba siedzi tam standardowo Vbieg?

pasuje bez niczego

Żółwik Tuptuś - 29 Mar 2009, 22:45

No - taki zestaw by Ci załatwił sprawę, ale ja bym go brał w nieco dziwny sposób - rozrusznik podejdzie Twój , altek też , za to gaźnik i podciśnienia by się przydały , skrzynia podobnie ( półosie i przeguby możesz sobie darować .

Jakie masz heble z przodu ?

lukasz_61 - 29 Mar 2009, 22:50

kurde, daleko tylko, 540 km w jedn astrone :/ osprzet prawdopodobnie bym bral caly, chyba, ze sporo drozej to bym pasowal swoj. heble z tego co wiem to w 1.3 tarcze w przodu, rozmiaru w tej chwili nie pamietam, ale w katalogu intercars mozna sprawdzic

takie cos jeszcze znalazlem: http://moto.allegro.pl/it...acji_pilne.html

Żółwik Tuptuś - 29 Mar 2009, 22:56

lukasz_61, - widzisz - i o to chodzi - wyjmujesz coś z jeżdżącego auta ( tzn odpalającego pracującego itd , stan budy nieistotny ) i przekładasz powoli do siebie .

Zaufaj nam - kupno zestawu na swapa we własnym zakresie to bardzo ciężka sprawa bo musisz wiedzieć od kogo kupujesz ( że ta osoba faktycznie daje CI zestaw ) albo dokładnei wiedzieć czego potrzebujesz .
W innym razie będziesz się srał przez pół roku z jakimiś pierdołąmi , któych brakuje i płacił za nei ciężkie pieniądze .

lukasz_61 - 29 Mar 2009, 22:59

tyle to ja wiem, tylko jednak moze byc problem z elektryka a drugie to uklad paliwowy. a opcja B - taki 1.4 z fiesty MKIII/escorta MKIV chyba bez problemu pasi? do tego meczy mnie ta skrzynia, czy z tego silnika podejdzie bez problemu do mojej budy? lewarek do escorta mkIII na Vbiegów to chyab tez nei latwa sprawa

ide spac, do uslyszenia/przeczytania :D jutro
mowilem, ze to forum bedzie najodpowiedniejsze do fordów :P

Żółwik Tuptuś - 29 Mar 2009, 23:40

nie do końca się zrozumieliśmy . Zacznę z drugiej strony .

Najbardziej p&p silnik na swapa do Ciebie będzie taki , któy ma zasilanie gaźnikowe ( bez znaczenia czy to 1.3 z escorta , czy 1.4 z escorta/fiesty czy 1.6 z fiesty ) ale problem polega na tym że te silniki przestali wkładać do aut na przełomie lat 80-tych i 90 tych , a co za tym idzie znalezienie takowego może być trudne , a znalezienie takowego w stanie innym niż agonalny może być bardzo trudne ( fachowcy od gaźników praktycznei wyginęli a silnik będzie miał około 20 lat czyli natrzepane naprawde sporoo )

Z punktu widzenia rozsądku ( jeżlei można o takowym mówić przy swapie ) lepiej przełożyć silnik z wtryskiem EFI - znajdziesz go w fiestach mk3 ( 1.4 , 1.6 ) i będzie neico nowszy niż ten gaźnikowy , a dodatkowo teraz mk3 jest głownym tematem żyleciarzy , czyli ludzi tnących auta , bo można ją dostać za grosze .

Z punktu widzenia rozsądku w połączeniu z jakimśtam doświadczeniem - kupiłbym jeżdżacą , ale rozbitą fiestę mk3 xr2i ( ta sama robota co przy 1.4 a koni o 24 więcej ( teoretycznie )) i przełożył wszystko . Jedyne co muszisz opanować to strach przed zakupem całego auta na części ( wpadnij najpierw do działu ubezpieczeń na naszym forum i zobacz jak to sięma jeżlei kupisz auto z papierami itd ) Wiem co czujesz bo kiedyś czułem to samo :yes:

Znajdż w dziale MK1/2 temat Laskosza o swapowaniu z gaźnikowego 1.4 na wtryskowe 1.8 - jeżlei chodzi o silniki to zupełnie Cię nie dotyczy , ale popatrz na elektrykę i układ zasilania paliwem .

ps : Masz LPG ?

diodalodz - 29 Mar 2009, 23:54

jeśli masz kawałek placu to lepiej wstawić całe auto i tak jak mówią koledzy dziubać co potrzeba . między instalacją pełnego wtrysku a monowtrysku różnica jest 3 kabli do 3 oddzielnych wtrysków reszta problemów i w jednym i w drugim podobna .
Z przerobiemiem na gaźnik można się pobarować ale jeśli trafisz CVH z miejscem na aparat zapłonowy bywało to w mk3 tak jak piszą to jesteś w domu . Bo nawet jak w głowicy będzie zalany kanał na pompe paliwa to dajesz pompe za 100 zł z allegro do gaźnikowców i dajesz zestaw kolektor plus gaźnik z jakiegoś cvh . Gimnastyki troche trzeba ale sprawa jest wykonalna Ale tylko na silniku CVH który ma aparat zapłonowy a nie czujnik na kole zamachowym .

lukasz_61 - 30 Mar 2009, 16:04

Żółwik Tuptuś, raczej cie zrozumialem, moze zle sie wyrazilem. rozumiem wszystko co napisales, kilku znajomych mialo do czynienia z 'wyrejestrowywaniem' auta, takze do tez do ogarniecia.
LPG nie mam i nie bede mial, przynajmniej w tym aucie.
speca od gaznikow mysle, ze moglbym znalezc u siebie w okolicy, ale nie chce kupic silnika do remontu, bo taki to ja posiadam, wiem, ze 1.6 cvh na gazniku sa stare, ale bede szukal.
na razie nie chce kupowac calej fiesty, chce cos p'n'p do zrobienia na spokojnie w jeden weekend. moze za jakis czas bede chcial wrzucic jakies 16v czy cos ;) ale to na pewno nie teraz.
a myslalem, ze przerobic auto z gaznika na monowtrysk to szybka sprawa, a tu wychodzi, ze prawie to samo co na pelny wtrysk, czyli gra nie warta swieczki.
tematowi Laskosza doglebnie sie przyjrze wieczorem.

diodalodz, srednio rozumiem twoja wypowiedz :P mowisz, ze fajnie by bylo trafic 1.6 na wtrysku (moze jakies 1.8 8v?:D) z miejscem na aparat zaplonowym i zlozyc to na moim dolocie?

silnik w escorcie mkIII xr3i czyli 1.6 na wtrysku to taki sam jak escorcie mkV 1.6? oba maja po 105KM i na pierwszy rzut oka wygladaja tak samo. ewentualnie fiesta mkIII xr2i wczesniejsza, czyli tez 1.6
o takie cos na moim dolocie: http://moto.allegro.pl/it..._6b_silnik.html
czy nie da sie tego zlozyc latwo?

diodalodz - 30 Mar 2009, 16:50

napisałem że bywały pierwsze roczniki silników CVH 1.6 w mk3 i escortach które były na pełnym wyrysku i prawie zwykłym aparacie zapłonowym . w tej opcji przekładasz osprzęt ze swojego silnika do tego w opcji elektryczna pompa paliwa i koniec .
lukasz_61 - 30 Mar 2009, 16:54

a mozesz dac linka przykladowego najlepiej z allegro jak rozpoznac taki silnik? myslalem, ze to to samo co w fiescie mkII xr2 tylko z zalozonym wtryskiem, czyli przekladam kolektor dolotowy z gaznikiem i wszystko :-P
diodalodz - 30 Mar 2009, 20:49

poszukam ale zrób zdjęcie swojego silnika wcześniej coby mieć pewność ze to CVH .

http://www.allegro.pl/ite...rt_1_6_1_4.html

generalnie widze że susza na allegro z tymi modelami 89-91 .
Hm w twoim imieniu się zapytam czy jak były cewki zapłonowe DIS to w głowicy nie był frezowany otwór na aparat czy wbijali jakiś brok ??
bo robiłem sierre w CVH i miała wbity brok właśnie tak jak na tej aukcji .
http://www.allegro.pl/ite...91r_silnik.html

Laskosz - 30 Mar 2009, 21:41

diodalodz napisał/a:
czy wbijali jakiś brok ??

w każdym cvh efi masz wbity brok :) ja jak wkłądałem1.4cvh to ono z fabryki wyszło na mono :) i też miało brok który wywaliłem itp itd

lukasz_61 - 30 Mar 2009, 22:10

jestem pewny, ze to CVH :P mam szeroka glowice, a z tego co wiem to po tym najlatwiej rozpoznac, w fiestach 1.1 i 1.3 jest przewaznie OHV i tam jest sporo wezsza glowica (przynajmniej sam dekiel zaworowy).
a takie 1.6 ktorego sporo jest na allegro (z escorta mkV chyba) nie da sie tak latwo przerobic jak te co pokazales? poza tym, ze latwiej znalezc to i silnik nowszy by byl.

a co do skrzyni: lewarek z fiesty mk2 xr2/escorta mkIV/fiesty mk3 nie da sie przerobic zeby pasowal do mojego escorta?

diodalodz - 30 Mar 2009, 22:10

czyli teoretycznie każdy silnik CVH efi po zmianie kolektora i założeniu gaźnika + aparatu zapłonowego będzie ok .
lukasz_61 - 30 Mar 2009, 22:29

aparatu zaplonowego i gaznika obojetnie jakiego? no i to tylko teoretycznie ;) fajnie by bylo, jakby ktos byl pewny :P bo taki 1.6 efi mysle, ze moge tanio wyrwac i moge go osoboscie odebrac, bo wiekszosc, ktore sa potencjalnymi kandydatami to w drugim koncu polski i trzeba kuriera brac
Laskosz - 31 Mar 2009, 07:03

w efi na wałku rozrządu nie ma krzywki do napędzania pompy paliwa i kolektor ssący z gaźnika nie pasuje pod efi
więc jak chcesz to na gaźniku to albo szukaj silnika na gaźniku albo na monowtrysku (ja jakieś 3 lata wstecz kupiłem 1.4 cvh na monowtrysku z 94r i tylko aparat zapłonowy i kolektor z gaźnikiem mu dołożyłem i do dziś jeździ :)

diodalodz - 31 Mar 2009, 09:13

hm pompa to nie poblem . A bardzo zmienili kolektor ??
pvzon - 31 Mar 2009, 15:45

głowica też ma inne podejście pod kolektor
Laskosz - 31 Mar 2009, 22:00

diodalodz napisał/a:
A bardzo zmienili kolektor ??

na tyle że od gaźnika nie pasuje (w głowicy są rozwiercone kanały ssące bo wchodzą do nich wtryski z kol. ssącego) :)

lukasz_61 - 31 Mar 2009, 22:33

http://moto.allegro.pl/it..._150tys_km.html
pierwszy to monowtrysk a drugi pelny wtrysk?

diodalodz - 31 Mar 2009, 22:35

to można zrobić ONLY LPG :)
lukasz_61 - 31 Mar 2009, 22:43

oba? lpg to ja w tym aucie nie bede mial :P
Laskosz - 31 Mar 2009, 23:08

lukasz_61 napisał/a:
pierwszy to monowtrysk a drugi pelny wtrysk?

tak :) i kupując mono to możesz od biedy założyć swój aparat zapłonowy i kolektor z gaźnikiem choć co do kolektora to nie jestem pewien czy podejdzie na 100% bo między 1.3 a 1.6 może być jakaś różnica choć między 1.4 a 1.6 nie ma

diodalodz - 1 Kwi 2009, 02:52

pod warunkiem że ma CVH bo zdjęcia nadal niema .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group