Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Silnik: strzela, krztusi sie, muli, szarpie

Orzeszex - 20 Lip 2009, 17:23
Temat postu: [MK3] Silnik: strzela, krztusi sie, muli, szarpie
Witam
Moj problem polega na tym ze po zmianie świec przez mojego tate w mojej Fiescie zaczely sie dziac dziwne rzeczy. Ogolnie swiece(NGK) zostały wymienione na ciepłym silniku po przejechaniu ok 6km, z jedna ze swiec byl problem zeby ja wykrecic na poczatku szla lekko a poźniej strasznie ciezko w druga stronie znowu lekko a poźniej bardzo ciezko. Od tego czasu auto strasznie muli tzn ja gaz w podlodze a on prawie nic chwila mija silne szarpniecie i jedzie dobrze ladnie przyspiesza zmiana biegu i to samo. Do tego dochodza czasem strzały z pod maski. Robi sie lepiej jak przejade z 10km. Jak myslicie wymiana swiec czy moze wystarczy pogrzebac przy tej jednej swiecy??Moze mi zle swiece sprzedali i mam te do wersji z gaznikiem??

MARIUSZ.B - 21 Lip 2009, 22:23

Pewnie masz stare przewody WN i któryś się naderwał przy ściąganiu.
Orzeszex - 22 Lip 2009, 17:03

przy wymianie swiec wymienialem przewody a pozatym jeden dzien jezdzilem na nowych swiecach a kable wymienilem dzien pozniej i wtedy tez szarpał. chodzi mi tylko o to czy moglo pasc cos jeszcze nie wiem mapsensor przepłypwomierz (strzelam tak bo sie nie znam) czy wystarczy pogrzebac przy swiecach boje sie tylko ze z ta jedna swieca jest cos nie tak z gwintem i ja urwe albo cos
bidżej - 24 Lip 2009, 18:02

Orzeszex napisał/a:
przy wymianie swiec wymienialem przewody
a dobrze popodpinałeś pod cewkę? :fox: w razie czego rozmieszczenie przewodów w cewce znajdziesz w FAQ o wymianie świec w mechanice
marian - 24 Lip 2009, 20:23

Orzeszex napisał/a:
Moj problem polega na tym ze po zmianie świec przez mojego tate w mojej Fiescie zaczely sie dziac dziwne rzeczy
może za małe lub za duże przerwy między elektrodami ustawił
JoeMix - 24 Lip 2009, 21:56

Te,,, kto normalny rusza świece na ciepłym silniku,,, można sobie gniazda skasować, jak świece były wkręcona na ciepłym, to proponuje je wykręcić (na ZIMNYM!) sprawdzić na wypadek przerwy i wkręcić prawidłowo...
Pawełos666 - 24 Lip 2009, 22:56

a napisz mi jakie Ci swiece sprzedali do tego silnika 1,1i ? sprawdzimy czy sie wogole nadają
Orzeszex - 25 Lip 2009, 10:19

Kable na cewce sa dobrze podłączone. Oznaczenie swiec NGK-BPR6EFS. Jak sie ustawia przerwy pomiedzy elektrodami??I jak to sprawdzic??
Zrobilem fotki tych swiec wydaje mi sie ze ta jedna jest jakas inna wiecej jest na niej sadzy czy czegos dla porównania wrzucilem zdjecie innej swiecy(3 zdjecie) pozostale wygladaja tak jak ta ostatnia. Ocenencie czy tak powinno byc
http://img520.imageshack....g=p1000359y.jpg

marian - 25 Lip 2009, 14:08

człowieku wykręć najpierw świece i zrób zdjęcie elektrod,bo to co teraz widać to mi się kojarzy z reklamą"pan kierowca i kolacja przy świecach'
Pawełos666 - 25 Lip 2009, 14:37

ej ja jestem wyrozumiały na tym forum, czasem ktoś chce mi dokopać, udaje że się zna albo uważa, że ja się nie znam, ale to co to widzę to ma być żart? a może to wina kół? albo samochodu co?

[ Dodano: Sob Lip 25, 2009 14:42 ]
Orzeszex napisał/a:
Kable na cewce sa dobrze podłączone. Oznaczenie swiec NGK-BPR6EFS. Jak sie ustawia przerwy pomiedzy elektrodami??I jak to sprawdzic??
Zrobilem fotki tych swiec wydaje mi sie ze ta jedna jest jakas inna wiecej jest na niej sadzy czy czegos dla porównania wrzucilem zdjecie innej swiecy(3 zdjecie) pozostale wygladaja tak jak ta ostatnia. Ocenencie czy tak powinno byc
http://img520.imageshack....g=p1000359y.jpg


Świece Ci sprzedali dobre na 100% (sprawdzałem w katalogu). Tylko może się też zdarzyć że uszkodzona jest (zdarza się). Ty tam masz kable z zapinkami i cewkę, a masz pewność że zapinki założone są dobrze - że wszystko jest pięknie wpięte i ładnie się styka? że nie ma tam syfu pomiedzy gniazdami cewki i wtyczkami kabli? I wogole że założyłeś odpowiednio kable? kolejność! długość kabli! wykreć świece i żrób sobie kolacje przy świecach, zobacz w tym czasie czy któraś nie jest czarna... albo mokra (dojdziesz tak do wniosku który gar ma kłopoty) w ten sposób wyelimujesz parę innych spraw i zajmiesz się 1 garem. to po pierwsze. jesli cos takiego zauwazysz na ktorej swiecy to napisz, a bede pomagal dalej. musisz tylko stwierdzic czy ktoras swieca po wykreceniu wyglada inaczej niz reszta. Żeby było smieszniej jestem od Ciebie rok mlodszy, ale rozumiem, że do tej pory jeździłeś samymi dieslami i wiesz wszystko na temat common 2, a stere benzyniaki Cię nie kręcą, więc szacunek :ok:

Orzeszex - 25 Lip 2009, 15:31

No widze ze troche mi sie oberwalo:)Fiesta jest moim pierwszym samochodem wiec mam prawo nie wszystko wiedziec prawda??
Zapinki i kable sa dobrze podlaczone sprawdzilem i jest tak jak w FAQ w dziale mechanika.Zdjecia swiec zrobie jak silnik troche wystygnie. A te swiece to dobre mi sprzedali czy jednak nie...

bidżej - 25 Lip 2009, 15:33

Orzeszex, zacznijmy od tego, że do HCSów (czyli silników 1.1 i 1.3) kupuje się świece Motorcraft AGFS 22CM1 ;-))
Orzeszex - 25 Lip 2009, 15:39

Wczesniej byly zalozone Bosche ale nie pamietam oznaczenia i takiego problemu nie bylo. Mozliwe ze jak kupie i zaloze oryginaly to problem sie rozwiaze??
Pawełos666 - 25 Lip 2009, 15:41

Orzeszex napisał/a:
No widze ze troche mi sie oberwalo:)Fiesta jest moim pierwszym samochodem wiec mam prawo nie wszystko wiedziec prawda??
Zapinki i kable sa dobrze podlaczone sprawdzilem i jest tak jak w FAQ w dziale mechanika.Zdjecia swiec zrobie jak silnik troche wystygnie. A te swiece to dobre mi sprzedali czy jednak nie...


DOBRE! Nie opowiadać głupot! Sam na takich jezdzilem... wiem jak chodzi...


[ Dodano: Sob Lip 25, 2009 15:42 ]
Orzeszex napisał/a:
Wczesniej byly zalozone Bosche ale nie pamietam oznaczenia i takiego problemu nie bylo. Mozliwe ze jak kupie i zaloze oryginaly to problem sie rozwiaze??


NIE! Zrób tak jak Ci napisałem. Najpierw je obejrz po kreceniu silnikiem... możesz odpalić na chwilę. Ale nie przegrzej silnika za bardzo, bo potem je bedziesz wykrecal.

[ Dodano: Sob Lip 25, 2009 15:45 ]
Orzeszex napisał/a:
Wczesniej byly zalozone Bosche ale nie pamietam oznaczenia i takiego problemu nie bylo. Mozliwe ze jak kupie i zaloze oryginaly to problem sie rozwiaze??


moglbym Ci napisac jakie bosche, ale to nie jest problem zle dobranych swiec tylko albo wady swiecy albo inna przyczyna... zastosuj sie do zalecen wyżej, będziemy pomagać

Orzeszex - 25 Lip 2009, 16:40

A nie rozwala sie te swiece podczas wykrecania jak byly zakladane na cieplym silniku??Pytam bo nie chce ich rozwalic zwlaszcza ze za tydzien wyjezdzam na urlop a nie przewidziane wydatki nie bardzo mi pasuja ;-(
Pawełos666 - 25 Lip 2009, 17:20

Rozwalic to mozesz gniazda swiec jak krecisz kluczem wkrecajac lub wykrecajac swiece na goracej glowicy lub goraca swiece w goracej glowicy. Wiesz chyba, że jak materiał staje się gorący to się rozszerza... Tak samo masz w silniku, dlatego pisali Ci wczesniej, że mozna sobie skasować w ten sposób gwint w gniazdach swiec. teraz to juz sie nie moze nic stac. wykrec je na zimnym i zobacz moze ktorys gar wogole nie chodzi albo zarzuca ktorys gar... - bedzie widac po swiecy-bedzie ktoras mokra albo okopcona. albo moze Wy po prostu tych swiec nie dokreciliscie jak potrzeba? wielu ludzi się "sra", że przekreci gwint a potem jezdzi i sie same odkrecaja... albo kompresji nie ma, bo nie dokrecane byly. Jestes pewny, że swiece sa odpowiednio dokrecone? trzeba je mocno dokrecic, ale nie do***ywać calym cialem :D musisz wyczuc ile dokrecic. tak czy siak wykrec je i powiedz co widzisz. czy wszystkie takie same sa. i uwazaj zeby Ci cos nie wpadlo do silnika...
JoeMix - 25 Lip 2009, 17:56

Jak były wkręcona na ciepłym to jest szansa że sa źle wkręcone, świece ze stożkiem (bez podkładki) wkręca się do lekkiego oporu, a następnie dokręca o około 15 stopni, a najlepiej kluczem specjalnym z odpowiednią siłą (ustawiasz na kluczu)
Pawełos666 - 26 Lip 2009, 12:43

JoeMix napisał/a:
Jak były wkręcona na ciepłym to jest szansa że sa źle wkręcone, świece ze stożkiem (bez podkładki) wkręca się do lekkiego oporu, a następnie dokręca o około 15 stopni, a najlepiej kluczem specjalnym z odpowiednią siłą (ustawiasz na kluczu)


dokładnie... na cieplym nigdy nie wykrecaj ani też nie dokrecaj, bo nie dokręcisz, nawet jesli wkrecasz zimna w gorący, JoeMix ma rację, lekki opór następnie 15-20stopni

Orzeszex - 26 Lip 2009, 12:43

Epizod tej histori byl taki ze 3 swiece poszly gladko a ta jedna z ktora byl problem nie chciala za nic sie ruszyc nie wiem czy to moja wina czy swiecy ale ukruszyla sie ta porcelanowa biala izolacja swiecy na szczescie moglem odpalic. Dzis od rana pojechalem do Norauto(jedyny otwarty warsztat w niedziele)i kupilem komplet swiec i dalem do zalozenia bo i tak bym sobie z nia nie poradzil wymiana 33zl krztuszenie i strzaly zniknely wiec jest ok.Dziekuje forumowiczom za pomoc i porady
Pawełos666 - 26 Lip 2009, 12:44

Drobiazg :yyy:
JoeMix - 26 Lip 2009, 13:30

Orzeszex napisał/a:
nie wiem czy to moja wina czy swiecy ale ukruszyla sie ta porcelanowa biala izolacja swiecy
Twoja a pewniej Twojego klucza,,, do dobry przykład że na kluczu do świec się nie oszczędza, dobry klucz nie dotyka tej porcelanki, i/lub ma w środku specjalną gumowa osłonę i wtedy jedynie można ją złamać zakładając klucz krzywo.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group