|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika silnika - [MK2] luz zaworowy dla fiesty '87 + walka z duzym spalaniem
vegetagt - 9 Kwi 2010, 13:03 Temat postu: [MK2] luz zaworowy dla fiesty '87 + walka z duzym spalaniem cytując z http://www.fiestaklubpols...p=296906#296906
diodalodz napisał/a: | mk2 po którymś tam roku zdaje się 86 ma mieć 0,2 ssący i 0,3 wydech . Zrobili zmiany w głowicy . informacja pewna bo z naklejki pod maską jednej z dziewic |
Natomiast w danych technicznych mk2 1.1 ssący ma mieć 0,22 a wydechowy 0,59mm.
Mam książke H.R. Etzolda, która w opisach napraw uwzględnia ( chyba ) tą zmiane. Np przy sprawdzeniu i regulacja kąta zwarcia przerywacza jest oddzielnie opisana dla silników OVH do grudnia 85r a oddzielnie dla nowszych, natomiast przy regulacji zaworów nie ma czegoś takiego.
Pytanie: ustawiać wg diody na 0.2 i 0.3 czy wg książek 0.22 i 0.59 ?
JoeMix - 9 Kwi 2010, 14:27
Kod: | Valve clearances (only OHV applicable):
Inlet:
At operating temperature . . . . 0.22 mm (0.009 in)
Cold . . . . . . . . . . . . . . 0.20 to 0.25 mm (0.008 to 0.010 in)
Exhaust:
At operating temperature . . . . 0.59 mm (0.023 in)
Cold . . . . . . . . . . . . . . 0.56 to 0.61 mm (0.022 to 0.024 in) |
vegetagt - 9 Kwi 2010, 23:55
ustawilem 0,59 na wydechowym i klepie masakrycznie. Tak jeszcze nie miałem
JoeMix - 10 Kwi 2010, 07:10
Jak zastałeś luz w granicach 0,3 to może faktycznie taki powinien być, choć książka o tym nie wspomina,,,
vegetagt - 10 Kwi 2010, 15:23
luz na wydechowym byl od ~0.4 do 0.7
Teraz przy 0.3 mniej klepie, lecz mam wrazenie, ze się ciutke mocniej trzęsie ( chociaż dzisiaj zaczal deszcz padac, a fiesta nie lubi wilgoci )
xr2fun - 10 Kwi 2010, 20:59
Najpierw to zdemontuj klawiaturę i zobacz czy dźwigienki nie są wyklepane. Jak są to to luzu nie ustawisz (może być jeszcze luz na łożyskowaniu osi). Pytanie jak wygląda wałek i łańcuch rozrządu?
Lepiej jest jak klepie na większym luzie niż za mały luz i wypalenie zaworów.
vegetagt - 10 Kwi 2010, 21:35
xr2fun napisał/a: | Lepiej jest jak klepie na większym luzie niż za mały luz i wypalenie zaworów |
przy 0,59 klepalo z metalicznym odgłosem, teraz jest podobnie jak przed regulacja.
Jeżeli one zawsze były ustawiane na 0.3, to już chyba powinny się wypalić Nie sądze, by z luzu 0,59 mógł się zrobić 0.7 i 0.4
xr2fun napisał/a: | jak wygląda wałek i łańcuch rozrządu? |
jakich charakterystycznych cech zużycia szukać?
xr2fun napisał/a: | zobacz czy dźwigienki nie są wyklepane |
tzn powinny być w miare równe, bez wgłębień?
xr2fun - 10 Kwi 2010, 21:50
vegetagt napisał/a: | przy 0,59 klepalo z metalicznym odgłosem, teraz jest podobnie jak przed regulacja |
Na taki luz na pewno nie ustawiłeś szczelinomierzem 0,6 prawdopodobnie. vegetagt napisał/a: | jakich charakterystycznych cech zużycia szukać? |
Na wałku czy krzyki nie są objechane. Łańcuch jaki ma luz i czy napinacz jest ok.
W tym pierwszym przypaku musisz go zdemontować.
Drugi przypadek jest prostszy - jak łańcuch jest naciągnięty to zmieniają się fazy rorządu i należy go wymienić najlepiej z napinaczem.
Dźwigienki bez wgłębień!
vegetagt - 10 Kwi 2010, 22:00
xr2fun napisał/a: | Na taki luz na pewno nie ustawiłeś szczelinomierzem 0,6 prawdopodobnie. |
racja
No cóż, zobacze na ile starczy mi narzędzi, czasu i zamozaparcia by to posprawdzac
Ogólnie to robie to wszystko w ramach walki z dużym spalaniem, bo skoczyło do 11,1 l/ 100km bez wciskania gazu do końca, podczas gdy rok temu na tej samej drodze było do 10l/100km przy deptaniu.
Jeszcze dopisałem do poprzedniego postu swoje przemyslenia o wypaleniu zaworów - niewiem czy widziałeś, bo edytowałem w podobnym czasie, gdy ty pisałeś
JoeMix - 11 Kwi 2010, 07:51
vegetagt, Zacznij oz zmiany filtra powietrza, mnie w zimie łykała okolo 9 i było to dla mnie akceptowalne, teraz w ramach przygotowań do okresu wiosennego zmienił filtr i nagle się okazało że auto pali w granicach 7,,,
vegetagt - 17 Kwi 2010, 13:27
dźwigienki są wybite, lecz powiedziano mi, ze tragedii nie ma.
diodalodz - 17 Kwi 2010, 14:08
ale sam silnik jest tragedią sądząc po nagarach.
vegetagt - 17 Kwi 2010, 14:10
przy mrozach palił bez problemu, kompresja od 8 do 10 na zimnym.
diodalodz - 17 Kwi 2010, 18:57
hm benzyna to pali i przy -80 jak nie ma kompresji . A ciśnienia wskazują na jego koniec (80-100 tyś km max)
vegetagt - 23 Cze 2010, 21:39
JoeMix napisał/a: | vegetagt, Zacznij oz zmiany filtra powietrza, mnie w zimie łykała okolo 9 i było to dla mnie akceptowalne, teraz w ramach przygotowań do okresu wiosennego zmienił filtr i nagle się okazało że auto pali w granicach 7,,, |
nowy filter powietrza, wyregulowany luz, ustawiony zapłon, cisniene 2,1 bara w oponach - nadal 10-11l/100km
Wredny stwór
JoeMix - 23 Cze 2010, 21:56
Jaki mas gaźnik, najlepiej strzel foto bez obudowy filtra,,,
vegetagt - 25 Cze 2010, 21:10
JoeMix - 29 Cze 2010, 18:51
Musisz dodawać gazu / naciskać gaz jak odpalasz, czy wystarczy że kluczyk przekręcisz? Jak się zachowuje to coś zielone na odpalanym silniku?
szczepan522 - 29 Cze 2010, 20:15
JoeMix napisał/a: | Jak się zachowuje to coś zielone na odpalanym silniku? |
to coś zielone powinno przy uruchomionym silniku być cały czas przymknięte a gdy dodajesz gazu "otwiera się" (chowa się do środka gaźnika) a mieszanka paliwa zostaje wtryskiwana do środka
JoeMix - 29 Cze 2010, 20:31
szczepan522, nie pytam jak się powinno zachowywać, tylko jak się zachowuje u vegetagt'a
szczepan522 - 29 Cze 2010, 20:34
JoeMix, dlatego piszę jako powinno się zachować
vegetagt - 30 Cze 2010, 00:06
JoeMix napisał/a: | Musisz dodawać gazu / naciskać gaz jak odpalasz, czy wystarczy że kluczyk przekręcisz? Jak się zachowuje to coś zielone na odpalanym silniku? |
jak jest zimny to bez gazu, jak ciepły to z gazem. Kiedyś zapalała bez gazu ale strzeliła focha.
To coś zielone sie chowa przy dodawaniu gazu. ( http://amanda99.olpw.com/fiestowoz/MOV00024.MP4 )
vegetagt - 28 Cze 2011, 20:52
odkopuje, by pochwalić się głupotą i ślepotą - na kielichu mam napisane, jaki luz zaworowy powinien być... 0.22 ssacy, 0.59 wydechowy, mimo ze auto z '87 roku.
|
|