|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] Siłownik zamka centralnego z innego Forda
marimar - 9 Kwi 2010, 17:16 Temat postu: [MK3] Siłownik zamka centralnego z innego Forda witam
wie może ktoś czy do fiesty mk3 pasuje siłownik zamka centralnego z innych fordów np.sierry czy z innego
prośba o info
bochun0554 - 11 Maj 2010, 13:34
dzisiaj wieczorkiem jadę do kumpla wyciągać cały centralny i el. szyby z escorta, to dam znać co i jak z tego coś się mniej więcej orientuje, to najwygodniej jest przełożyć całe zamki. okaże się wieczorem co i jak pasuje. pozdro
pablon - 11 Maj 2010, 18:44
Szkdoa że nie mieszkasz bliżej to bym za pare złotych pozbył sie tego ustrojstwa .
bochun0554 - 11 Maj 2010, 23:51
czemu ustrojstwa a ja całość dostaje w prezencie . Wiem już ze zamków nie przełożę, bo śruby są inaczej w essim diw u góry zamka, a w fofi dwie na dole . zabrałem zamek do domu i w garażu nastąpiła transplantacja. Siłownik i czujnik domknięcia drzwi pasują, czujnik w innym miejscu niż w escorcie ale wchodzi. Zamki są chyba w większości przystosowane do takich zabaw, bo u mnie w opcji nie ma niczego->tzw. "wersja dla ubogich". Mankamentami są: różnice między wkładką zamka escorta i fiesty, jutro postaram się zarzucić fote, to raz, a dwa nie miałem centralnego wcześniej i osłona przeciwpyłowa i kurzowa wylatuje, nie ma miejsca na siłownik i czujnik. jakbyś potrzebował jakieś fotki porównawcze to daj znać postaram się coś pstryknąć
pablon - 12 Maj 2010, 20:38
Powiedz jak u Ciebie wyglda i gdzie znajduje sie centralna cześc sterująca i jakieś bezpieczniki wyłączajaće to. Napisz gdzie to montujesz i jak.
bochun0554 - 12 Maj 2010, 23:11
Właśnie wróciłem z demontażu i padam z nóg... w escorcie centralka była "na błotniku" kierowcy, a u siebie to nie mam pojęcia gdzie ją zamontować... cały dzień męczyłem się z wyciągnięciem kompletnej instalacji i co się okazuje elektryczne szyby i centralny zamek na jednej centralce. teraz staje przede mną wyzwanie, bo w escorcie centralka szła pod skrzynkę bezpieczników, a jak łatwo się domyślić w fofi jest inna... muszę rozgryźć jaki kabel do czego idzie i bawić się w dostarczenie zasilania. Centralkę myślę umieścić podobnie jak w escorcie, o ile znajdzie sie na tyle miejsca, z resztą długość kabli też swoje zrobi. Jak na razie przerwa na dłuższą rozkmine co gdzie i jak. Jak tylko ruszę z pracami to dam znać.
jackrzec - 13 Maj 2010, 08:14
We fieście w ogóle nie ma centralki od centralnego. Siłowniki sterowane są bezpośrednio.
bochun0554 - 13 Maj 2010, 23:22
Czytam ostatnio o centralnych zamkach w fordach (escort i fiesta) i ludzie mi piszą że nie ma centralki. To niech mi ktoś wyjaśni co to jest, bo już zgłupiałem:
tutaj zdjęcie
http://img408.imageshack.us/i/p130510162401.jpg/
jackrzec - 13 Maj 2010, 23:25
To nie jest od fiesty tylko od escorta z roczników 91-95
bochun0554 - 13 Maj 2010, 23:43
dokładnie '92 ;] ale mnie ciekawi to że na forach piszą, że w escorcie też jako tako centralki nie ma tylko siłowniki sterowane są zmianą biegunowości i tak się nastawiłem przy wyciąganiu instalacji i tu niespodzianka ot takie białe pudełeczko.
jaskrzec od razu pytanko, bo widzę że masz większe doświadczenie: znalazłem u siebie taką wtyczkę, obsłużę na niej centralny i el. szyby pomijając tą "skrzyneczkę"?? instalacje do szyb i zamków mam od escorta jak łatwo się domyśleć.
zdjęcia
http://img532.imageshack.us/i/p1305101657.jpg/
http://img69.imageshack.us/i/p1105101419.jpg/
P.S. Zabawa z cięciem, sztukowaniem i lutowaniem kabli JAK NAJBARDZIEJ wchodzi w rachubę
drjanusz - 14 Maj 2010, 00:37
http://img532.imageshack.us/i/p1305101657.jpg/ To jest ori gniazdo do podpięcia el.szybek i zasilania centralnego
jackrzec - 14 Maj 2010, 07:52
Jest tak jak drjanusz pisze. Tam jest jeszcze zasilanie do otwierania tylnej klapy. Co do tego escorta, to oczywiście nie wszystkie to miały - ktoś kiedyś kupił opcjonalne wyposażenie. nie wiem czy np ten escort nie miał tzw podwójnego ryglowania zamków (tak jak nowsze fiesty mk4 - tez zresztą w opcji). Wtedy centralka jest potrzebna.
marimar - 15 Maj 2010, 10:18
ja mam kłopot z głowy bo zakupiłem ori z fiesty cały zestaw pod elektrykę
początkowo też chciałem z escorta podpasować ale jest niestety trochę roboty z tym
luk-90 - 17 Maj 2010, 00:38
ja mam podstawową wersję fiesty C, nie ma tam żadnej instalacji od el szybek czy cz, kompletnie nic, co potrzebne mi jest, żeby założyć centralkę z siłowników uniwersalnych?? jakieś przekaźniki do skrzynki bezpieczników(bo tam też mam puste miejsce na bezpiecznik od CZ)?? proszę o info, bo myślę nad założeniem
marimar - 17 Maj 2010, 15:16
ja zakupiłem za 150 zł cały zestaw pod elektrykę,wszystko co potrzebne(kable,siłowniki,podnośniki szyb,przyciski itp) a fiesta była też"goła" a teraz mam prawie full wypas
można kombinować z uniwersalnym sprzętem ale moje zdanie jest takie że nie ma jak oryginały bo wtedy wszystko super pasuje przy montażu
jak się ma cierpliwość to można tanio wyrwać różne graty,dla przykładu -kupiłem do fifi zderzak tylny od XR w dobrym stanie za 30 zl bo sprzedawca myślał że sprzedaje zderzak to starego escorta szkoda że przedniego nie miał w podobnej cenie
luk-90 - 17 Maj 2010, 15:29
dobrze ale mi chodzi juz nie o same silowniki, tylko elektryke pod deską rozdzielczą, nie mam w skrzynce bezpieczników żadnych przekaźników, ani pinów do bezpiecznika na CZ i wszsytko inne, to też trzeba gdzieś ogarnąć, czy wystarczy tylko dwa kableki + i - do silownika master i od silownika master kable do slave??
marimar - 17 Maj 2010, 16:26
luk-90 napisał/a: | dobrze ale mi chodzi juz nie o same silowniki, tylko elektryke pod deską rozdzielczą, nie mam w skrzynce bezpieczników żadnych przekaźników, ani pinów do bezpiecznika na CZ i wszsytko inne, to też trzeba gdzieś ogarnąć, czy wystarczy tylko dwa kableki + i - do silownika master i od silownika master kable do slave?? |
w moim przypadku fiesta była "goła" i jak wszystkie kable podłączyłem to elektryka śmiga,widocznie mam skrzynkę bezpieczników z lepszej wersji,więc nie było problemu
u mnie w skrzynce jest wszystko oprócz 2 wolnych miejsc na bezpieczniki
a co do uniwersalnego wyposażenia to ja nie pomogę ,było dużo wątków na ten temat
jackrzec - 17 Maj 2010, 17:35
marimar napisał/a: | ,było dużo wątków na ten temat | O samym centralnym też. A co do bezpieczników i przekaźników, to w skrzynce nie ma żadnych przekaźników do szyb ani centralnego. Są puste miejsca na bezpieczniki i wystarczy je tam włożyć i na tej wtyczce pod deską pojawi się prąd do zasilania szyb i centrala.
luk-90 - 17 Maj 2010, 18:57
jaskrzec, zrobiłem zdjęcie panelu z bezpiecznikami, jak widzisz to włożyć bezpieczniki sobie mogę, tylko co one będą wtedy zierać?? chyba nic i o to sie pytam co tam zrobić
Uploaded with ImageShack.us
jackrzec - 17 Maj 2010, 19:33
No fakt - nie popatrzyłem na rocznik Twojej fiesty. Faktycznie "golas". W moich obu z 95 jest kompletna instalacja, a jedna to była golas całkowity. No to musisz ciągnąć kable. Do centralnego powinien być 3 bezp. Czyli 3 na dole od lewej strony 20A. Powinno być na nim cały czas napięcie.
Masz schemat do 92 roku włącznie:
http://jackrzec.republika....bagaz_do92.jpg
bochun0554 - 8 Cze 2010, 15:08
Panowie mam prośbę jak wyżej pisałem mam centralny całą instalacje od essiego i problem z kablami, chciałbym wpakować do fofi. Potrzebowałbym albo schemat bez tej centralki (z escorta) tylko czytelny, bo znalazłem książkę w wersji elektronicznej "Sam naprawiam ford escort" ale schematy elektryczne są tak nie wyraźne że nie odczytam jaki kabel idzie na jaki pin. Bądź rozpiskę pinów ze zdjęcia poniżej kable są takie:
kostka A:
1. czarny z żółtym paskiem
2. czerwony z żółtym paskiem
3. brązowy
4. czerwony z żółtym paskiem
wszystkie kable grube jak domniemam zalilanie
kostka B:
1. czarny (gruby)
2. czerwony (gruby)
3. czarny (gruby)
4. szary z żółtym paskiem
5. dwa czarne kabelki z żółtym paskiem
6. brązowy z żółtym paskiem
7. brązowy z żółtym paskiem
8. niebieski
9. brązowy z zielonym paskiem
10. bez kabla
Ta wtyczka była wpięta pod skrzynkę bezpieczników w escorcie przewody idą w centralkę i dalej do wiązki, jakbym wiedział jaki kabel jest od czego to już sobie sam wszystko pociągnę i podepnę
JoeMix - 8 Cze 2010, 15:23
Myślę że informacje który przewód od czego w instalacji centralnego z eskorta szybciej dostaniesz na forum eskorta,,, niż fiesty,,,
[ Dodano: Wto Cze 08, 2010 15:29 ]
luk-90 napisał/a: | co potrzebne mi jest, żeby założyć centralkę z siłowników uniwersalnych? | Teraz mi się rzuciło w oczy,,, potrzebne jest +12V i masa gdzieś na stałe (np. bezpośrednio z klem akumulatora + bezpiecznik na to)
bochun0554 - 8 Cze 2010, 15:29
Już się zalogowałem na jednym, ale nie mogę dojść jak odpowiedzieć na post, naciskam przycisk odpowiedz, strona się ładuje i wyskakuje to samo
jackrzec - 8 Cze 2010, 18:48
Tu masz schematy do escorta - to złącze jest na pierwszej stronie "Wiązka przewodów drzwi" M9.
http://jackrzec.republika.pl/escort_schematy.pdf
Plik "waży" 18,5 MB i jest w sporej rozdzielczości.
bochun0554 - 9 Cze 2010, 09:45
jackrzec jesteś wielki tego mi brakowało, teraz to już tylko porozgryzać jaki kabel do czego i będzie grało ;] schematy z późniejszych stron mam tylko w takiej rozdzielce że nie widać nic ;]
RicoSB - 27 Cze 2011, 14:28
Witam. Jestem użytkownikiem Escorta i nie mogę nigdzie znaleźć opisu tej złączki. Można prosić o ponowne wrzucenie tego linka?
jackrzec - 30 Cze 2011, 22:39
RicoSB napisał/a: | Można prosić o ponowne wrzucenie tego linka? | już jest z powrotem.
bochun0554 - 30 Cze 2011, 23:33
RicoSB sory że tak późno ale nie miałem dostępu do kompa, z tego co pamiętam to z jednej strony plusy z drugiej minusy, tylko teraz nie wiem gdzie co, ja to w końcu zrobiłem metodą prób i błędów. Która strona plus a która minus mam zapisane w garażu, jak nadal potrzebujesz to podeśle jutro. Pzdr
|
|