|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Elektryka - [MK3] problem z ładowaniem
krystian29 - 2 Maj 2010, 10:25 Temat postu: [MK3] problem z ładowaniem witam mam pewien problem mianowicie podczas jazdy po wybojach zapala mi się kontrolka ładowania a po przejechaniu kilkuset metrów na równej drodze wszystko wraca do normy pasek klinowy jest na miejscu kable wyglądają ok ale jakoś tak dziwnie się zaczął zachowywać proszę o rade co robić
LukaszM803 - 2 Maj 2010, 10:44
może powoli się końcą szczotki w altku? Ja u siebie tak mialem że niespodziewanie padlo wszystko co zwiazane z ładowaniem. A przyczyna byly skończone szczotki. Wymienilem wszystko regulator napiecia, szczotki, mostek prostowniczy praktycznie nowy altek i loto az miło spr szczotki moja rada!
masska13 - 2 Maj 2010, 11:03
Moim zdaniem również mogą być to szczotki, kiedyś miałem podobnie tylko, że altek mi się skończył, bo głośno chodził i nie ładował i kupiłem na allegro nowy za 40zł podajże i dalej śmigam
krystian29 - 2 Maj 2010, 13:45
LukaszM803 napisał/a: | może powoli się końcą szczotki w altku? Ja u siebie tak mialem że niespodziewanie padlo wszystko co zwiazane z ładowaniem. A przyczyna byly skończone szczotki. Wymienilem wszystko regulator napiecia, szczotki, mostek prostowniczy praktycznie nowy altek i loto az miło spr szczotki moja rada! |
dzieki za odpowiedz a mam pytanie da rade samemu wymienic szcztoki
JoeMix - 2 Maj 2010, 14:27
da rade,,,
krystian29 - 2 Maj 2010, 17:59 Temat postu: Re: problem z ładowaniem
krystian29 napisał/a: | witam mam pewien problem mianowicie podczas jazdy po wybojach zapala mi się kontrolka ładowania a po przejechaniu kilkuset metrów na równej drodze wszystko wraca do normy pasek klinowy jest na miejscu kable wyglądają ok ale jakoś tak dziwnie się zaczął zachowywać proszę o rade co robić |
teraz na dodatek nie zapala mi się kontrolka ładowania przy odpalaniu czyli gdy przekręcam kluczyk na zapłon świeci tylko ręczny i kontrolka oleju a ładowania nie , nie wiem co może być przyczyna czy chodzi o te szczotki a ma ktoś może jakiś opis jak wymienić szczotki w altku
LukaszM803 - 2 Maj 2010, 19:17
szczotki da rade wymienic samemu. Musisz wyciagnac calego altka odkrecic bodajze regulator napiecia bo na nim sie znajduja szczotki. Koszt szczotek to ok 10zl ( tak mi pow w sklepie) lub wymien caly regulator napiecia za ok 40zl z nowymi juz szczotkami. Tylko pamietaj przy wymianie trzeba byc delikatnym poniewaz moge sie one ulamac wiec ostroznie iiiii odlacz + z aku zanim wszystko zaczniesz robic
http://moto.allegro.pl/it...r_napiecia.html taki regulator ze szczotkami zalozylem u siebie do fiesta mk3 1.4 95r
bidżej - 2 Maj 2010, 19:41
LukaszM803, z tymi cenami jeszcze zależy jaki masz altek. na przykład regulator do boscha wygląda TAK i kosztuje poniżej 20pln
krystian29 - 2 Maj 2010, 21:21
JoeMix napisał/a: | da rade,,, |
a da rade go wyjąc bez kanału
bidżej - 2 Maj 2010, 21:23
krystian29, zajrzyj pod maskę to zobaczysz. alternator wyjmiesz bez kanału, wystarczy odkręcić 3 śruby pod klucz 13. w boschu regulator wymienisz nawet bez wyciągania altka, trzeba odkręcić 4 małe nakrętki trzymające tylny dekiel i regulator jest jak na dłoni
krystian29 - 3 Maj 2010, 08:35
bidżej napisał/a: | krystian29, zajrzyj pod maskę to zobaczysz. alternator wyjmiesz bez kanału, wystarczy odkręcić 3 śruby pod klucz 13. w boschu regulator wymienisz nawet bez wyciągania altka, trzeba odkręcić 4 małe nakrętki trzymające tylny dekiel i regulator jest jak na dłoni | wszystko fajnie dojście jest dobre ale zauważyłem ze mam jakiś luźny kabel koło altka
http://yfrog.com/6xdsc03677qj
http://yfrog.com/6xdsc03680yj
http://yfrog.com/6xdsc03680zj
LukaszM803 - 3 Maj 2010, 11:06
bidżej, masz racje z tymi cenami tylko ze ja mialem altka na szeroki pasek nie na waski, moze to ma jakas roznice nie wiem. A ten kabelek on powinien byc podlaczony pod taka cienka wystajaca srube lub bolczyk ktory sie znajduje w altku. Wiem ze u mnie on idzie do + w aku, sprawdz poszukaj moze sie odczepil. A co do wymiany regulatora bidżej, dokladnie Ci opisal co robic.
JoeMix - 3 Maj 2010, 11:29
Regulator to jest to czarne kółko na jasnym plastiku widoczne na tym zdjęciu: http://yfrog.com/6xdsc03680zj i żeby go zdjąć trzeba odkręcić 2 śrubki,,, (regulator+szczotki to jeden kawałek),,,
Kabelek, czy ten kabelek jest koloru niebieskiego? I dokąd idzie ten jasny przewód widoczny na w/w zdjęciu,,,
eden13 - 3 Maj 2010, 12:37
Witam
Ja sie dołącze do tematu. U mnie nie ładowało wogóle ,tylko przy duzych obrotach. Wymieniłem regulator z szczotkami taki jak tu jest http://moto.allegro.pl/it...r_napiecia.html . I teraz zauwazyłem ze przy wolnych obrotach ładuje ale minimalnie ,ale jak włącze swiatło i radio to juz łądowanie , nie wystarcza i bierze prąd z aku. Wiecie moze w czym tkwi problem w moim przypadku?? Czy mozeliwe jest to ze jak te szczotki sie dotrą to zacznie dopiero wtedy dobrze ładować ??
LukaszM803 - 3 Maj 2010, 14:24
moze to ma cos wspolnego z mostkiem prostowniczym? U mnie jak padl altek to mialem koniec szczotek ( wymieniony regulator ) i bodajze ktoras z diod w mostku nie laczyla dobrze. Ale tym zajal sie juz fachowiec.
krystian29 - 3 Maj 2010, 15:43
JoeMix napisał/a: | Regulator to jest to czarne kółko na jasnym plastiku widoczne na tym zdjęciu: http://yfrog.com/6xdsc03680zj i żeby go zdjąć trzeba odkręcić 2 śrubki,,, (regulator+szczotki to jeden kawałek),,,
Kabelek, czy ten kabelek jest koloru niebieskiego? I dokąd idzie ten jasny przewód widoczny na w/w zdjęciu,,, | tak masz racje ten luźny wolnobieżny przewód jest niebieski ale dla czego jest luźny nie wiem ???!!! do altka dochodzi gruby czerwony i w przezroczystej koszulce
Miły - 3 Maj 2010, 15:52
ten kabelek wtyknij na śrubę co jest na 1 planie... co widać ją na zdjęciu po lewej...
masz obrazkowo -
JoeMix - 3 Maj 2010, 16:55
Ten kabelek jest właśnie od włączania i wyłączania alternatora... mam nadzieje że Miły podajesz sprawdzone info,,,
krystian29 - 3 Maj 2010, 19:13
JoeMix napisał/a: | Ten kabelek jest właśnie od włączania i wyłączania alternatora... mam nadzieje że Miły podajesz sprawdzone info,,, | ok dzięki jutro sprawdzę i dam znać co i jak ale wydaje mi się ze gdyby nie lądował to akumulator musiał by paść a jest ok jutro mam wolne wiec się do tego zabiorę spróbuje ten kabelek nasadzić na te śrubę i zobaczę a teraz jechałem samochodem i było wszystko ok nawet kontrolka lądowania się zapala przy przekręceniu zapłonu dziwnie się to zachowuje ale jutro będę walczył
JoeMix - 3 Maj 2010, 19:17
Jak ten kabelek jest wiszący i to jest ten kabelek co myślimy to kontrolka nie ma prawa się świecić bo in właśnie do kontrolki prowadzi,,,
krystian29 - 3 Maj 2010, 19:22
JoeMix napisał/a: | Jak ten kabelek jest wiszący i to jest ten kabelek co myślimy to kontrolka nie ma prawa się świecić bo in właśnie do kontrolki prowadzi,,, | to juz kompletnie nic nie wiem sprawdzałem napięcie na akumulatorze i miałem 12.57 a jak odpaliłem to spadło do 12.03 dopiero po dodaniu rosło ale do ilu tego nie wiem bo moja żonką sprawdzała z dzieckiem na rekach wiec nie umiem nic powiedzieć
Miły - 3 Maj 2010, 20:08
ten kabelek jest TYLKO od kontrolki...
bidżej - 3 Maj 2010, 20:09
chyba niekoniecznie, on przypadkiem nie odpowiada też za wzbudzenie alternatora? (cokolwiek to jest )
krystian29 - 3 Maj 2010, 20:13
bidżej napisał/a: | chyba niekoniecznie, on przypadkiem nie odpowiada też za wzbudzenie alternatora? (cokolwiek to jest ) | a może ktoś mi powiedzieć jakie napięcie powinno być jeśli latek ładuje na wolnych obrotach bez obciążenia
bidżej - 3 Maj 2010, 20:23
u mnie jest ok. 13.8V. ważne, żeby zawsze było to powyżej 12.7V (napięcie sprawnego akumulatora), a poniżej 14.5V
krystian29 - 3 Maj 2010, 20:25
bidżej napisał/a: | u mnie jest ok. 13.8V. ważne, żeby zawsze było to powyżej 12.7V (napięcie sprawnego akumulatora), a poniżej 14.5V | czyli jak na włączonym silniku będzie ok. 13 v będzie ok
Miły - 3 Maj 2010, 21:29
może nie ok, ale wystarczające...
JoeMix - 3 Maj 2010, 21:35
krystian29 napisał/a: | sprawdzałem napięcie na akumulatorze i miałem 12.57 a jak odpaliłem to spadło do 12.03 dopiero po dodaniu rosło | Właśnie pewnie dlatego ze kabelek masz odłączony,,, nie chce mi się kolejny raz pisać jak to działa, on włącza i wyłącza alternator,,, a jak nie to jest szansa że alternator się sam włączy na wysokich obrotach właśnie,,,
krystian29 - 4 Maj 2010, 14:14
JoeMix napisał/a: | krystian29 napisał/a: | sprawdzałem napięcie na akumulatorze i miałem 12.57 a jak odpaliłem to spadło do 12.03 dopiero po dodaniu rosło | Właśnie pewnie dlatego ze kabelek masz odłączony,,, nie chce mi się kolejny raz pisać jak to działa, on włącza i wyłącza alternator,,, a jak nie to jest szansa że alternator się sam włączy na wysokich obrotach właśnie,,, | podłączyłem kabelek jak mówiłeś i żadnej różnicy a teraz ładuje sam z siebie i wszystko działa napięcie jest 14.05 nawet na obciążonym i wszystko cacy już sam nie wiem jak jeszcze czegoś będę próbował dam znać
|
|