Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] problem z ładowaniem

krystian29 - 2 Maj 2010, 10:25
Temat postu: [MK3] problem z ładowaniem
witam mam pewien problem mianowicie podczas jazdy po wybojach zapala mi się kontrolka ładowania a po przejechaniu kilkuset metrów na równej drodze wszystko wraca do normy pasek klinowy jest na miejscu kable wyglądają ok ale jakoś tak dziwnie się zaczął zachowywać proszę o rade co robić
LukaszM803 - 2 Maj 2010, 10:44

może powoli się końcą szczotki w altku? Ja u siebie tak mialem że niespodziewanie padlo wszystko co zwiazane z ładowaniem. A przyczyna byly skończone szczotki. Wymienilem wszystko regulator napiecia, szczotki, mostek prostowniczy praktycznie nowy altek i loto az miło :D spr szczotki moja rada!
masska13 - 2 Maj 2010, 11:03

Moim zdaniem również mogą być to szczotki, kiedyś miałem podobnie tylko, że altek mi się skończył, bo głośno chodził i nie ładował i kupiłem na allegro nowy za 40zł podajże i dalej śmigam
krystian29 - 2 Maj 2010, 13:45

LukaszM803 napisał/a:
może powoli się końcą szczotki w altku? Ja u siebie tak mialem że niespodziewanie padlo wszystko co zwiazane z ładowaniem. A przyczyna byly skończone szczotki. Wymienilem wszystko regulator napiecia, szczotki, mostek prostowniczy praktycznie nowy altek i loto az miło :D spr szczotki moja rada!

dzieki za odpowiedz a mam pytanie da rade samemu wymienic szcztoki

JoeMix - 2 Maj 2010, 14:27

da rade,,,
krystian29 - 2 Maj 2010, 17:59
Temat postu: Re: problem z ładowaniem
krystian29 napisał/a:
witam mam pewien problem mianowicie podczas jazdy po wybojach zapala mi się kontrolka ładowania a po przejechaniu kilkuset metrów na równej drodze wszystko wraca do normy pasek klinowy jest na miejscu kable wyglądają ok ale jakoś tak dziwnie się zaczął zachowywać proszę o rade co robić


teraz na dodatek nie zapala mi się kontrolka ładowania przy odpalaniu czyli gdy przekręcam kluczyk na zapłon świeci tylko ręczny i kontrolka oleju a ładowania nie , nie wiem co może być przyczyna czy chodzi o te szczotki a ma ktoś może jakiś opis jak wymienić szczotki w altku

LukaszM803 - 2 Maj 2010, 19:17

szczotki da rade wymienic samemu. Musisz wyciagnac calego altka odkrecic bodajze regulator napiecia bo na nim sie znajduja szczotki. Koszt szczotek to ok 10zl ( tak mi pow w sklepie) lub wymien caly regulator napiecia za ok 40zl z nowymi juz szczotkami. :) Tylko pamietaj przy wymianie trzeba byc delikatnym poniewaz moge sie one ulamac wiec ostroznie ;) iiiii odlacz + z aku zanim wszystko zaczniesz robic ;)

http://moto.allegro.pl/it...r_napiecia.html taki regulator ze szczotkami zalozylem u siebie do fiesta mk3 1.4 95r

bidżej - 2 Maj 2010, 19:41

LukaszM803, z tymi cenami jeszcze zależy jaki masz altek. na przykład regulator do boscha wygląda TAK i kosztuje poniżej 20pln :)
krystian29 - 2 Maj 2010, 21:21

JoeMix napisał/a:
da rade,,,

a da rade go wyjąc bez kanału

bidżej - 2 Maj 2010, 21:23

krystian29, zajrzyj pod maskę to zobaczysz. alternator wyjmiesz bez kanału, wystarczy odkręcić 3 śruby pod klucz 13. w boschu regulator wymienisz nawet bez wyciągania altka, trzeba odkręcić 4 małe nakrętki trzymające tylny dekiel i regulator jest jak na dłoni :D
krystian29 - 3 Maj 2010, 08:35

bidżej napisał/a:
krystian29, zajrzyj pod maskę to zobaczysz. alternator wyjmiesz bez kanału, wystarczy odkręcić 3 śruby pod klucz 13. w boschu regulator wymienisz nawet bez wyciągania altka, trzeba odkręcić 4 małe nakrętki trzymające tylny dekiel i regulator jest jak na dłoni :D
wszystko fajnie dojście jest dobre ale zauważyłem ze mam jakiś luźny kabel koło altka
http://yfrog.com/6xdsc03677qj
http://yfrog.com/6xdsc03680yj
http://yfrog.com/6xdsc03680zj

LukaszM803 - 3 Maj 2010, 11:06

bidżej, masz racje z tymi cenami ;) tylko ze ja mialem altka na szeroki pasek nie na waski, moze to ma jakas roznice nie wiem. A ten kabelek on powinien byc podlaczony pod taka cienka wystajaca srube lub bolczyk ktory sie znajduje w altku. Wiem ze u mnie on idzie do + w aku, sprawdz poszukaj moze sie odczepil. A co do wymiany regulatora bidżej, dokladnie Ci opisal co robic.
JoeMix - 3 Maj 2010, 11:29

Regulator to jest to czarne kółko na jasnym plastiku widoczne na tym zdjęciu: http://yfrog.com/6xdsc03680zj i żeby go zdjąć trzeba odkręcić 2 śrubki,,, (regulator+szczotki to jeden kawałek),,,

Kabelek, czy ten kabelek jest koloru niebieskiego? I dokąd idzie ten jasny przewód widoczny na w/w zdjęciu,,,

eden13 - 3 Maj 2010, 12:37

Witam

Ja sie dołącze do tematu. U mnie nie ładowało wogóle ,tylko przy duzych obrotach. Wymieniłem regulator z szczotkami taki jak tu jest http://moto.allegro.pl/it...r_napiecia.html . I teraz zauwazyłem ze przy wolnych obrotach ładuje ale minimalnie ,ale jak włącze swiatło i radio to juz łądowanie , nie wystarcza i bierze prąd z aku. Wiecie moze w czym tkwi problem w moim przypadku?? Czy mozeliwe jest to ze jak te szczotki sie dotrą to zacznie dopiero wtedy dobrze ładować ??

LukaszM803 - 3 Maj 2010, 14:24

moze to ma cos wspolnego z mostkiem prostowniczym? U mnie jak padl altek to mialem koniec szczotek ( wymieniony regulator ) i bodajze ktoras z diod w mostku nie laczyla dobrze. Ale tym zajal sie juz fachowiec.
krystian29 - 3 Maj 2010, 15:43

JoeMix napisał/a:
Regulator to jest to czarne kółko na jasnym plastiku widoczne na tym zdjęciu: http://yfrog.com/6xdsc03680zj i żeby go zdjąć trzeba odkręcić 2 śrubki,,, (regulator+szczotki to jeden kawałek),,,

Kabelek, czy ten kabelek jest koloru niebieskiego? I dokąd idzie ten jasny przewód widoczny na w/w zdjęciu,,,
tak masz racje ten luźny wolnobieżny przewód jest niebieski ale dla czego jest luźny nie wiem ???!!! do altka dochodzi gruby czerwony i w przezroczystej koszulce
Miły - 3 Maj 2010, 15:52

ten kabelek wtyknij na śrubę co jest na 1 planie... co widać ją na zdjęciu po lewej...

masz obrazkowo -

JoeMix - 3 Maj 2010, 16:55

Ten kabelek jest właśnie od włączania i wyłączania alternatora... mam nadzieje że Miły podajesz sprawdzone info,,,
krystian29 - 3 Maj 2010, 19:13

JoeMix napisał/a:
Ten kabelek jest właśnie od włączania i wyłączania alternatora... mam nadzieje że Miły podajesz sprawdzone info,,,
ok dzięki jutro sprawdzę i dam znać co i jak ale wydaje mi się ze gdyby nie lądował to akumulator musiał by paść a jest ok jutro mam wolne wiec się do tego zabiorę spróbuje ten kabelek nasadzić na te śrubę i zobaczę a teraz jechałem samochodem i było wszystko ok nawet kontrolka lądowania się zapala przy przekręceniu zapłonu dziwnie się to zachowuje ale jutro będę walczył
JoeMix - 3 Maj 2010, 19:17

Jak ten kabelek jest wiszący i to jest ten kabelek co myślimy to kontrolka nie ma prawa się świecić bo in właśnie do kontrolki prowadzi,,,
krystian29 - 3 Maj 2010, 19:22

JoeMix napisał/a:
Jak ten kabelek jest wiszący i to jest ten kabelek co myślimy to kontrolka nie ma prawa się świecić bo in właśnie do kontrolki prowadzi,,,
to juz kompletnie nic nie wiem sprawdzałem napięcie na akumulatorze i miałem 12.57 a jak odpaliłem to spadło do 12.03 dopiero po dodaniu rosło ale do ilu tego nie wiem bo moja żonką sprawdzała z dzieckiem na rekach wiec nie umiem nic powiedzieć
Miły - 3 Maj 2010, 20:08

ten kabelek jest TYLKO od kontrolki...
bidżej - 3 Maj 2010, 20:09

chyba niekoniecznie, on przypadkiem nie odpowiada też za wzbudzenie alternatora? (cokolwiek to jest :rotfl: )
krystian29 - 3 Maj 2010, 20:13

bidżej napisał/a:
chyba niekoniecznie, on przypadkiem nie odpowiada też za wzbudzenie alternatora? (cokolwiek to jest :rotfl: )
a może ktoś mi powiedzieć jakie napięcie powinno być jeśli latek ładuje na wolnych obrotach bez obciążenia
bidżej - 3 Maj 2010, 20:23

u mnie jest ok. 13.8V. ważne, żeby zawsze było to powyżej 12.7V (napięcie sprawnego akumulatora), a poniżej 14.5V
krystian29 - 3 Maj 2010, 20:25

bidżej napisał/a:
u mnie jest ok. 13.8V. ważne, żeby zawsze było to powyżej 12.7V (napięcie sprawnego akumulatora), a poniżej 14.5V
czyli jak na włączonym silniku będzie ok. 13 v będzie ok
Miły - 3 Maj 2010, 21:29

może nie ok, ale wystarczające...
JoeMix - 3 Maj 2010, 21:35

krystian29 napisał/a:
sprawdzałem napięcie na akumulatorze i miałem 12.57 a jak odpaliłem to spadło do 12.03 dopiero po dodaniu rosło
Właśnie pewnie dlatego ze kabelek masz odłączony,,, nie chce mi się kolejny raz pisać jak to działa, on włącza i wyłącza alternator,,, a jak nie to jest szansa że alternator się sam włączy na wysokich obrotach właśnie,,,
krystian29 - 4 Maj 2010, 14:14

JoeMix napisał/a:
krystian29 napisał/a:
sprawdzałem napięcie na akumulatorze i miałem 12.57 a jak odpaliłem to spadło do 12.03 dopiero po dodaniu rosło
Właśnie pewnie dlatego ze kabelek masz odłączony,,, nie chce mi się kolejny raz pisać jak to działa, on włącza i wyłącza alternator,,, a jak nie to jest szansa że alternator się sam włączy na wysokich obrotach właśnie,,,
podłączyłem kabelek jak mówiłeś i żadnej różnicy a teraz ładuje sam z siebie i wszystko działa napięcie jest 14.05 nawet na obciążonym i wszystko cacy już sam nie wiem jak jeszcze czegoś będę próbował dam znać

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group