Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK4] Słabe ciśnienie w cylindrach

konri - 21 Gru 2010, 21:09
Temat postu: [MK4] Słabe ciśnienie w cylindrach
Witam,
Jestem tu nowy, a to mój pierwszy temat więc proszę doświadczonych użytkowników forum o wyrozumiałość :)
Posiadam Forda Fiestę MK4 rocznik 99 z silnikiem diesla 1.8
Mój problem zaczął się już poprzedniej zimy, ale jakoś z nim przetrwałem ;)
Przy temperaturze koło 0stopni i niższej mam problemy z zapalaniem. W ostatnich dniach było na tyle źle, że nie odpalił, udałem się więc do mechanika. Po wymianie świec, sprawdzeniu akumulatora, założeniu zaworku przy pompie paliwa, sprawdzeniu czy nic nie cieknie zostałem poinformowany, że mogą być dwie przyczyny. Słaby rozrusznik, lub pompa paliwa. Rozrusznik dobrze kręci więc stwierdziłem że dobrze by było sprawdzić pompę paliwa. W mojej okolicy nikt się tego nie podejmuje więc musiałem udać się w okolice Tarnowa. Tam dowiedziałem się, że ciśnienie w cylindrach jest "bardzo niskie" czyli 25 na dwóch i 26 na kolejnych dwóch. Mechanik stwierdził, że pozostała wymiana silnika, lub wymiana tłoków i pierścieni.

Pytanie jest następujące. Co zrobili byście na moim miejscu? Może miał ktoś do czynienia z podobnym problemem? :bezradny:

Dzięki za przeczytanie i proszę radę :)

kuba87 - 21 Gru 2010, 21:15

szukaj silnika ale najlepiej jakbys miał mozliwosc sprawdzenia go ew musi miec gwaranję rozruchową
ramses123 - 21 Gru 2010, 21:16

No w takim stanie rzeczy, pozostaje tylko to co doradził mechanik. remont wyniesie pewnie ok. 2 tys złotych, a silnik w miarę w dobrej kondycji można nabyć taniej. ja osobiście szukałbym silnika, najlepiej z jakiegoś anglika, a swój schowałbym w garażu i miał na cześci :)
To taka moja osobista sugestia :)

Nie wiem, pewnie zostanę za to zbesztany ale może na początek spróbuj tej zimy poprawić sytuację i dolać jakiś doktor engine, albo regenerator z STP. Podobno poprawia kompresję, czy działa ... ? ;-( Kosztuje 25 zł chyba, a może akurat zadziała ... :)

przykładowy silnik :

http://moto.allegro.pl/si...1376913241.html
http://moto.allegro.pl/si...1375392650.html
http://moto.allegro.pl/fo...1360213233.html
<oki> <oki> <oki>

konri - 21 Gru 2010, 21:42

Jestem miło zaskoczony tak szybką odpowiedzią:)
Byłbym za wymianą silnika jednak mam sporo obaw. Może źle myślę, ale wydaje mi się, że wymieniając silnik, nawet mając gwarancje rozruchową, nigdy nie mam pewności czy za pół roku nie będę miał tego samego problemu z ciśnieniem. W sytuacji kiedy jednak remontuje silnik wkładam w niego nowe części, które powinny pochodzić dłużej. Dlatego remontując silnik mam większą gwarancje, że będzie ok :)
Proszę o naprostowanie jeśli źle rozumuję ;)

kuba87 - 21 Gru 2010, 21:49

jesli juz chcesz remontowac silnik to kupuj częsci z jak najwyszej półki cenowej zadbaj o szlif cylindrow i wału korbowego daj takze nowe panewki warto od razu zajrzec do głowicy jak się zawory trzymają
tyle ze taka inwestycja jest nieopłacalna chyba ze chcesz fiestą jezdzic jeszcze kilka lat

luki - 21 Gru 2010, 21:49

uderz do usera rapet miał 1,8 TD na sprzedaż :)
konri - 21 Gru 2010, 21:56

kuba87 chce to zrobić niższym kosztem jednak boje się, że kupię silnik w gorszym stanie niż mój..

luki86 moja fiesta jest bez turba, można do niej wrzucić silnik z turbem?

Bez - 21 Gru 2010, 22:01

Poszukaj gdzie w twoich okolicach firmy która zajmuje się wymianą i szukaniem dla ciebie silnika. U mnie są tacy dają gwarancję na silnik i samochód zastępczy. Za 1.1 w benzynie krzyczeli ze 700zł i 3 miechy gwarancji na silnik.
konri - 21 Gru 2010, 22:20

Bez 700zł z robocizną? To chyba bardzo dobra cena. Pojeżdżę po okolicy i sprawdzę ile zawołają.
rafantek - 22 Gru 2010, 03:36

to zalezy jak dlugo chesz jeździc autem. Z wymiana silnika, problem o tyle zeby znaleśc dobry. Remont dobry ale drogi. Ja bym pojechał jeszcze na sprawdzenie jakie cisnienie daje pompa wtryskowa, bo częsta bolączka tych silnikow jest uszkodzenie jej i paliwa niet wtedy.

A swoja droga wyczyscic rozrusznik i przewody zeby dorze krecił + swiece dobre.

ramses123 - 22 Gru 2010, 10:00

konri napisał/a:
Mój problem zaczął się już poprzedniej zimy, ale jakoś z nim przetrwałem ;)
Przy temperaturze koło 0stopni i niższej mam problemy z zapalaniem


to znaczy że problem nie zależy od pompy, tylko chłopak ma faktycznie słabą kompresję ...

rafantek napisał/a:
częsta bolączka tych silnikow jest uszkodzenie jej i paliwa niet wtedy.


jak pompa pada to każdy silnik ma problemy, to raz a dwa częstą bolączką silników tych jest źle ustawiony kąt wtrysku po wymianach rozrządu ... niestety nasi mechanicy wymieniają te rozrządy, zakładają bez blokad i potem są efekty .... ahhh :(


konri napisał/a:
dowiedziałem się, że ciśnienie w cylindrach jest "bardzo niskie" czyli 25 na dwóch i 26 na kolejnych dwóch.


niestety kompresja ...

p.s
a jaki masz przebieg w na tym silniku zrobiony ?

rafantek - 22 Gru 2010, 10:30

moj escort przy podobnej kompresji jeszcze palił :)
konri - 22 Gru 2010, 13:07

rafantek dzisiaj jadę do mechanika po auto, miał też sprawdzić stan pompy paliwa więc będę wiedział dokładnie. Co do silnika, macie może jakieś rady, na co powinienem zwrócić uwagę przy kupnie takiego silnika?

ramses123 ja go mam od 2 i pół roku i jeżdżę nim bardzo mało, ile faktycznie przejechał pewnie nigdy się nie dowiem przy kupnie powiedzieli mi że 230 tys

rafantek w zimie też palił bez problemu?

ramses123 - 22 Gru 2010, 19:29

konri napisał/a:
Co do silnika, macie może jakieś rady, na co powinienem zwrócić uwagę przy kupnie takiego silnika


tani silnik najprawdopodobniej lata świetności ma już za sobą, ale nie koniecznie. jeśli się na tym znasz to obejrzyj z grubsza ... może jakiś zaufany mechanik by z Tobą pojechał ...
ile chcesz przeznaczyć na remont/silnik ? i wtedy odpowiemy sobie co lepsze za te pieniądze :)

konri - 22 Gru 2010, 22:28

Po wizycie u mechanika dowiedziałem się, że skoro ciśnienie w cylindrach jest takie słabe to nawet nie sprawdzał pompy bo to by tylko się wiązało z kosztami. Powiedział że aby ten silnik palił przy -10 stopniach ciśnienie powinno wynosić minimum 30, nowy silnik ma 34.
Stwierdził, że można wymienić silnik, lub sprzedać auto. Co myślicie o sprzedaniu auta? Może właśnie to by było jakieś rozwiązanie ;)

Co do kwoty jaką chce włożyć w to auto to trudno powiedzieć. Chciałem, żeby jeszcze ze 2-3 lata pojeździło :sad:

ramses123 - 22 Gru 2010, 22:40

to zmieniaj silnik chłopaku ... i śmigaj fiestą dalej, nieś sztandar chwały na przedniej atrapie !!!! :)
kamil wolski - 23 Gru 2010, 14:39

Wywalaj ten silnik i kup 1.8TD. Spalanie będzie takie samo, odpalał będzie dobrze, a przy okazji zapas mocy wzrośnie.
rafantek - 23 Gru 2010, 17:12

konri napisał/a:
rafantek w zimie też palił bez problemu?

nie bez problemu, 2-3 razy grzanie świec, i troche krecenia. tyle ze to był TD

Co do kupowania uzywki, tylko taka z auta, co to mozna sprawdzic czy zimy odpali przy - 10 :)

Stunt_Man - 23 Gru 2010, 22:25

nio szukasz sprzedawcy który ma silnik do sprzedania (najlepiej TD :ok: ) ale taki który jest jeszcze w samochodzie i można go odpalić i koniecznie zmierzyć kompresje
konri - 23 Gru 2010, 23:10

mechanik powiedział mi, że wkładając silnik TDI do mojej fiesty może być sporo problemów to prawda?
kamil wolski - 23 Gru 2010, 23:15

konri napisał/a:
mechanik powiedział mi, że wkładając silnik TDI do mojej fiesty może być sporo problemów to prawda?


TDI tak, bo TDI nie występował w Fordach. Z TD nie ma praktycznie żadnych większych kłopotów, zresztą, wszystko jest w FAQ w dziale.

pablon - 24 Gru 2010, 10:29

konri napisał/a:


Co do kwoty jaką chce włożyć w to auto to trudno powiedzieć. Chciałem, żeby jeszcze ze 2-3 lata pojeździło :sad:


Trzeba było kupic benzynke z silniczkiem 1.1 na te dwa trzy latka. Spalanie to samo 6,5 litra i pali na dotyk przy - 20. Co wy sie tak u;peracie na te ropniaki.

Stunt_Man - 24 Gru 2010, 15:27

pablon ekspercie
po 1 nie było mk4 z 1.1 a po drugie 6,5 litra w 1.1? ha ha ha

ramses123 - 24 Gru 2010, 19:28

pablon napisał/a:
Co wy sie tak u;peracie na te ropniaki.



bo DIESEL jest BOGIEM, a TURBO NAŁOGIEM :)

konri - 28 Gru 2010, 23:35

kamil wolski pomyliłem się z tym TDI :) możesz mi podać gdzie dokładniej jest to w FAQ bo przeszukałem FAQ w mechanice a nawet w elektryce i nie znalazłem?

[ Dodano: Czw Maj 12, 2011 12:40 ]
ktokolwiek wie, ktokolwiek widział? :) :) ponawiam zapytanie o instrukcje :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group