Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] gaznik tldm 23-21 fiesta 1.4 - problem z przepustnica

Pawełos666 - 8 Mar 2012, 17:08
Temat postu: [MK3] gaznik tldm 23-21 fiesta 1.4 - problem z przepustnica
gaznik jest na ssanie z linki. sprawa wyglada tak ze nie otwiera sie druga przepustnica z pedalu..., ani reka z dzwigni od linki gazu. jak otworze rzecznie jedna linką potem druga zlapie za dzyndzel i otworze to silnik smiga jak szalony i nic nie smierdzi. w czasie pracy silnika druga przepustnica sie nie otwiera - ta od strony silnika nie wiem czemu tak jest... jak stoi zgaszony to otwiera sie

jak otworze je na hama reka to silnik chodzi jak w F1

teraz nie wiem czy to wina podcisnien czy nie, z tego co wiem to juz nic nie wiem... czy to wina gaznika czy steruja tym jakies podcisnienia. wiem ze jest silownik cisnieniowy opozniania zamkniecia przepustnicy ale ktorej to nie wiem... i nie wiem czy on w przypadku gaznika z linka ssania ma wplyw na otwieranie tej drugiej, czy po prostu mechanizm gaznika jest skopany...

mam gaznik TLD lub TLDM (okragly)

Weber 23-21 tak jest napisane z prawej strony gaznika

jest tez tabliczka w gornej prawej czesci z modelem: 89 SF FA
i w drugim rzadku nizej taki symbol: A 2499

czyli gaznik wyglada na gaznik z fiest 1.1 / 1.3

do tego ktos bawil sie dyszami, na pewno bo widac ze krecone

jedna powietrza siedzi 200 a druga 243 !!!!!!!!!!!!!!!

domyslam sie ze ktos wsadzil tez nizej wieksze dysze paliwa ale nie rozkrecalem tego bo zlozone jest na uszczelke i widac silikon

jesli ktos wie czemu nie otwiera sie druga przepustnica to prosze powedzcie.

silnik chodzi kiedy uchyle ja na stale troszke i wlacze ssanie na 1 przepustnicy zamykajac jej doplyw powietrza, wtedy sie wkreca na obroty, ale tak sie nie da jezdzic... bo obroty wisza na 3000

moze sa jakies inne sposoby zeby sie nie zalewal? np czy mozna zablokowac doplyw paliwa do drugiej dyszy?

gaznik taki


szynszyl - 8 Mar 2012, 20:49

popraw temat bo wleci do kosza
JoeMix - 8 Mar 2012, 22:09

To zwykły gaźnik na linkę jak ciągniesz to otwiera się najpierw pierwsza (ta co u góry ma przepustnice ssania) a potem od pewnego momentu zaczyna się otwierać druga (ta z tum dzyndzlem u góry) - zwykły mechanizm dźwigienkowy tam jest
kuba87 - 8 Mar 2012, 22:17

wygląda na podobny do 34 DCHD z fiata
rozbierz na czystej szmacie tylko nie na Kupę tylko układaj tak jak było w gazniku, wymyj dokładnie w benzynie, złóż i probuj wyregulować
musi isc paliwo Obiema dyszami paliwa bo nie będzie wchodził na obroty pod obciążeniem

Pawełos666 - 8 Mar 2012, 23:42

ale mi pali 15 litrow ! w porywach do 20 :) a tak serio to z 15
diodalodz - 8 Mar 2012, 23:47

Hm jedyna metoda to rozebrać na drobne. sprawdzić luzy i szczelność przepustnic. Następnie poskładać i ustawić. Do tego nowy zestaw naprawczy gaźnika, by wyeliminować wycieki z pompki przyspieszenia i wywalić silikon.
Pawełos666 - 8 Mar 2012, 23:57

jutro ten przyspieszacz odlacze, wtedy nie bedzie lac wogole? powinno byc dobrze bo jak uchylalem lekko druga przepustnice na stale wlaczalem ssanie to z pedala wkrecal sie na obroty ok, wiec musi go zalewac, moze z tej pompki, dzieki za pomoc
Pawełos666 - 9 Mar 2012, 07:15

wyczailem tez taki gaznik tldm 28/32 26/30 itp... z silnika forda 1.4 zdaje sie ze druga przepustnica otwierana dzieki urzadzeniu z napisem "weber" - silownik otwierania drugiej przepustnicy jednak nie wiem za bardzo jak go teraz polaczyc z podcisnieniami. gdzie go wpiać.

http://www.fotosik.pl/pok...61826112c1.html - pierwsze foto

http://www.fotosik.pl/pok...d111bf9a51.html - drugie foto

JoeMix - 9 Mar 2012, 07:38

Pawełos666 napisał/a:
powinno byc dobrze bo jak uchylalem lekko druga przepustnice na stalem wlaczalem ssanie to z pedala wkrecal sie na obroty ok
To nienaturalne,,,, jedna gardziel zamknięta ssaniem a druga uchylona,,, tak ten ze zdjęcia to właśnie sterowany podciśnieniowo,,, i z ssaniem automatycznym
Pawełos666 - 9 Mar 2012, 08:00

i jak podlaczyc taki gaznik? jak to sie podlacza te podcisnienia i ssanie? z czym to laczyc? musze jakos rurki od odmy podlaczac? teraz mam tylko odme waż ten gruby z pokrywy zaworow do filtra i reszta odpowietrzenia z silnika nie ruszana... pomiedzy co wpiac gaznik? i jak z tymi cienkimi rurkami od podcisnienia?

w moim gazniku zablokowalem przepustnice druga przy tym jej dzyndzlu po lewej stronie gaznika potem pociagnelem za linke ssania i zaslonila sie pierwsza. i odpalalem to wkrecal sie na obroty ale mial wysokie bez wciskania gazu, bo ta druga przepustnica bylo ucholona na stale 2-3mm. dodam ze ostatnio jak nic jeszcze nie bylo ruszane w czasie jazdy wkrecal sie na obroty do 6 tys ale przy dalszym wciskaniu gazu czuc bylo juz rzucanie silnikiem i nie osiagal maksymalnych. lepiej sie wkreca jesli wciskam gaz powoli, jesli depne chooyowo

JoeMix - 9 Mar 2012, 08:07

Jak pisałem, podciśnieniowy znam z obrazka, ale podciśnienia powinien mieć w swoim zakresie,,, ssanie jest wpięte w układ chłodzenia w mały obieg , tak samo lub podobnie jak wpina się reduktor LPG,,,
Pawełos666 - 9 Mar 2012, 08:09

aha to jakis podgrzewacz...czaje, kupilbym ten gaznik ale nie wiem jak podcisnienia podlaczyc :| moze ktos na forum wie?
JoeMix - 9 Mar 2012, 08:12

Tak, dokładnie na tej zasadzie działa,,, grzeje się bimetal i ze wzrostem temperatury uchyla przepustnice,,, jak dobrze ustawione to najcieplejsze ssanie w mojej opinii,,, (potem ręczne na linkę a jako trzecie, automatyczne, ale elektryczne, czyli grzane grzałką)

Na rysunku nie widać by były jakieś wężyki,, poproś aby Ci sprzedawca obcykał z każdej strony,,,

Pawełos666 - 9 Mar 2012, 10:35

to moj 1000 post na tym forum, odlaczylem przyspieszacz auto wkreca sie zajebiscie po ustawieniu gaznika - zubozylem mieszanke ustawilem powietrze...dysze sa co prawda wieksze, ale wkrecilem 1 nowa swiece pojedzilem i jest blada, chodzi jak bolid, lepiej niz na gazie, dziekuje jestes WIELKI MISTRZU notw
JoeMix - 9 Mar 2012, 10:46

No to jak tak to wychodzi ze zrypany lub źle ustawiony był i za dużo paliwa tam wtryskiwał i pewnie przy każdym ruchu pedałem gazu, stąd zalewanie i ogromne spalanie,,,
Pawełos666 - 9 Mar 2012, 11:12

ogolnie szlo duzo nie pomagalo ubogie ustawienie, teraz jak nie podaje paliwa dodatkowego to jest super
Pawełos666 - 9 Mar 2012, 11:15

jeszcze tylko dysze musze wymienic... czy jesli mam dysze powietrza 200 i 243 czy to duzo? wydaje mi sie ze powinny byc 175 i 200, jakie powinny byc mniej wiecej dysze paliwa te w srodku gaznika... czy moge wsadzic wieksze powietrza? by mieszanka byla ubozsza bez rozkrecania go? przyjmuje ze w srodku w gazniku sa z 1.6, 1.8 czy 2.0 forda lub innego auta ponad f115. tylko ze auto ma gaz i jezdze na swiecach 0,7mm irydowych na 1,0 zamulalo na gazie tzn wkrecalo sie bdb ale slabo odpychalo, na pasie wzmocnienia swiece maja byc agpr22cd z przerwa 0,95-1,05mm, mam tez przyspieszony zaplon o 2-3mm od znakow. ogolnie paliwo na takiej przerwie lipnie sie spala... lepiej by chodzilo na 1,1 czy 1,2 przy irydowych to wiem przy wiekszych dyszach, ale mam gaz dobrze ustawiony, dlatego chce zubozyc mieszanke, nie wiem tylko jakie dysze wsadzic moze podpowiesz?
Pawełos666 - 10 Mar 2012, 08:24

JoeMix zalatwilem sobie drugi gaznik z escorta 1.4 54kW z '87, jaki torx numer idzie do odkrecenia gory gaznika? chodzi mi o te 4 sruby torx t...? ile?
JoeMix - 10 Mar 2012, 09:37

Pojęcia nie mam :P jakiż z kompletu przypasuje, albo dobry płaski śrubokręt,,,
Pawełos666 - 10 Mar 2012, 13:03

pisalem tyle o tym ale dopiero teraz skapnalem sie ze dysza powietrza 1 siedzi mniejsza od dyszy powietrza nr 2, mondy mehanik grzebal przy dyszach paliwa. i na koniec wkrecil dysze 200 jako powietrza nr 1 a 250 (243) prawie jako powietrza 2, bo dysza paliwa nr 2 byla wieksza, a powinno byc odwrotnie
Pawełos666 - 12 Mar 2012, 14:05

oprocz tego auto mialo za wysoki poziom paliwa w gazniku. w czasie jazdy po nacisnieciu pedalu gazu do konca przerywalo szarpalo. wpadlem na ten pomysl odcinajac doply paliwa pstryczkiem od gazu pare razy odcinalem co chwile jadac na benzynie. po ustawieniu na pozycje "0" (gaz i benzyna odciete) auto zaczelo isc normalnie tak jak powinno chodzic..., chodzilo tak roweniez jak konczyla sie benzyna w baku, problem rozwiazany
JoeMix - 12 Mar 2012, 14:20

No to gites jak się udało rozwikłać problem,,, pływaczki podtopione? czy po prostu źle ustawione?
Pawełos666 - 12 Mar 2012, 15:47

nie mialem na razie czasu patrzec, ona na benzynie nigdy mi dobrze nie chodzila mechanik rece wsadzal, bo gaznik byl rozbierany i tak kupilem. narazie tylko zrobilem przeszczep organu na gotowy przygotowany wczesniej z essiego '87 wkrecilem dysze 1 gardzieli o 10 mniejsza i drugiej o 20 wieksza i powietrza tez o 20 wieksza co by osiagi miala ok i malo palila na niskich obrotach, a jak przycisne buta zeby milo jechalo na drugiej przepustnicy otwartej, gaznik byl od 75 konnej wersji gaznik skladalem 2x bo w oryginale osiagi mial gorsze. jak narazie moja stara dalej kreci kolami... <oki> :luzik: niedlugo 300 na blacie, pompke przyspieszenia na razie odlaczylem zobacze czy spali wiecej jak 7, jak beda problemy z odpalaniem zimnego to wsadze zawleczke i podlacze jak byla, dzieki za pomysla z ta pompka moze zejde do malego spalania, podobno te dwugardzielowe potrafia w miare oszczednie jezdzic na benzynie
JoeMix - 12 Mar 2012, 21:28

Pawełos666 napisał/a:
podobno te dwugardzielowe potrafia w miare oszczednie jezdzic na benzynie
Tak, jak jeździsz delikatnie że druga się nie otwiera :P
Pawełos666 - 12 Mar 2012, 21:55

da sie wyczuc kiedy zalacza sie TURBO - gardziel 2 :hihihi: , jedyna rzecz ktora podoba mi sie w mk3 z gaznikiem
JoeMix - 12 Mar 2012, 22:32

W HCSie 1,1 z mk3 w budzie mk1 na trasie schodziłem do 4 litrów, w mieście niewiele więcej :P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group