|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Nasze auta - [Inny] VARIO(T) w TDI :O
Sztandi - 22 Sie 2012, 12:32 Temat postu: [Inny] VARIO(T) w TDI :O 1. NICK: Sztandi
2. IMIĘ: Grzesiek
3. MODEL: SEAT Cordoba Vario
4. WERSJA: Stella
5. ROCZNIK: 2001
6. SILNIK: 1.9 TDI ALH (90KM)
7. OPIS AUTA:
Autko od Sierpnia 2010 roku w rodzinie, użytkowane wcześniej przez moją mamę, jako następca nieszczęsnego Peugeota 306 HDI Seacik kupiony z pierwszej ręki za pół ceny jako "Auto po gradobiciu", nie była to żadna super okazja, bo wymagał kapitału, żeby zacząć nim po ludzku jeździć, ale w tej kasie ciężko wtedy było kupić przedliftową Cordobę...
Ledwo po zakupie (171 tyś. km.) otrzymało nowy rozrząd, nowe tłumiki, amortyzatory tył. Niewiele po tym o wymianę poprosił przepływomierz - efekty tego, że poprzednia właścicielka średnio pilnowała przez ostatni czas wymian eksploatacyjnych... Potem trzeba było wymienić tarcze przód + klocki i autko hulało bez większych problemów aż do 200 tyś. km... Gdy to zaczęły zapiekać się kierowniczki łopatek w turbinie - tak 1.9 TDI ALH posiada turbo ze zmienną geometrią i jakże "niedoceniany" dwumas... Turbawka została "zregenerowana", po czym samochodzik niewiele pojeździł ponieważ okazało się, że jeden uszczelniacz pluł olejem w wydech i pękła ośka w tejże turbinie... Samochód robił serwis, bo po doświadczeniach z peugeotem woleliśmy uniknąć napraw we własnym zakresie, a jednak...
Z warsztatu odholowaliśmy do nas na garaż, gdzie zawsze serwisowana była moja fiesta. Głowica została zdjęta do szlifu, założyliśmy nowe pierścienie i uszczelniacze oraz dmuchawkę po regenerce... od pierwszego odpalenia (przebieg: 208 555) zrobiłem już ponad 2 tyś. km i jak narazie jestem pozytywnie zaskoczony, choć dalej niesamowicie wku... mnie terkot TDI-ków... ale co tu poradzić, grunt, że się kula i byle jak najdłużej
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: brak
b. mechaniczne: Wymienione tylko to co prosiło się o wymianę - a było tego trochę
c. audio: Seryjne radio MID zastąpione lepszym modelem HIGH BC, z tyłu głośniki MAC Audio MAC Mobil 915, montaż Adaptera USB/SD/AUX (XCARLINK) w interfejs zmieniarki, wymiana popalonych oryginalnych tweeterów na takie same, ale grające
d. inne: standardowo czarna choinka zapachowa na lusterku a tak poza tym to nic
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: Może kiedyś inne felgi, ale nie prędko
b. mechaniczne: Kusi lekkie wzmocnienie tego silniczka, ale to też raczej nie prędko
c. audio: odseparowany zestaw DIORA GDS 1603, wygłuszenie drzwi przednich.
d. inne Halogeny, ogarnięcie popękanych i zdartych rączek do zamykania drzwi, montaż MFA, wymiana popękanej blendy na tylnej klapie i coś by się jeszcze znalazło...
10. FOTKI AUTA
Po Zakupie - 2010 rok
  
  
Przymiarka ATS-ów od kumpla...
  
Każdy kiedyś musi wylądować z kombi w dieslu, żeby potem znowu kupić sobie fieste...
kamilocha1 - 22 Sie 2012, 13:28
DIIIZEL :D:D lubisz to suuuko ;d
tadzias - 22 Sie 2012, 18:38
Autko fajne, ATS-y mniut
Stunt_Man - 22 Sie 2012, 18:43
paskudne. na prawde paskudne auto
Peedro - 22 Sie 2012, 20:58
Golf w przebraniu i tyle Chociaż przyznać trzeba że dobry TeDeIk nie jest zły
tadzias - 23 Sie 2012, 11:16
Gadaj zdrów! Najładniejsza buda polo jaka wyszła
Mariox003 - 23 Sie 2012, 11:44
Stunt_Man napisał/a: | paskudne. na prawde paskudne auto |
ochydne
Puff - 23 Sie 2012, 21:10
Kupa, ale pewnie nie gnije tak bardzo i jeździ niebo lepiej...
Sztandi - 24 Sie 2012, 01:08
Cytat: | Gadaj zdrów! Najładniejsza buda golfa jaka wyszła |
Toż to nie golf tylko polo
Nie jest to może coś nadzwyczajnie pięknego, ale z założenia ma się nim wygodnie jeździć i w tym sprawdza się doskonale Na zakrętach prowadzi się gorzej od mojej fiesty - teraz przynajmniej wiem, że dało się jeszcze gorzej Ale silniczek przynajmniej ma jakąś tam skromną moc, może i nie do końca wystarczającą, ale wkońcu idzie wyprzedzać w trasie bez stresu, że zaraz będę musiał uciekać w stronę drzewa bo coś nadjeżdża z przeciwka
A z tym nie gniciem to czy ja wiem... też troche rudej było, co prawda nie tyle co w fifie, ale przecież rocznik '94 a '01 to jest trochę różnicy
tadzias - 24 Sie 2012, 09:19
Sztandi napisał/a: | Toż to nie golf tylko polo |
już poprawione
Sztandi - 28 Wrz 2012, 23:00
Tweetery wymienione, oryginalne do VAGów, ale nieco się różnią wyglądem... w brzmieniu większych różnic nie zauważyłem
Zamontowałem wkońcu zmieniarkę z XCARLINKA, działa to całkiem sprawnie, choć na dzieńdobry nieco wariuje przez przepełnionego pendrive... Dla ciekawskich filmik
Z rzeczy eksploatacyjnych... od odpalenia po małym "remoncie" nastukane już 4600km i wszystko hula... tylko jedna poduszka pod silnikiem padła... Ale to się zrobi
Spalanie nie przekracza 6 litrów/100km w mieście, więc nie ma najgorzej... Szkoda tylko, że silnik opada z sił powyżej 3500rpm... Przydałaby się zmiana programu No i ten świst turbo denerwuje... to nie to co ten fordowski 1.8D... który wkręcony na 4000rpm trząsł całą budą
Podsumowując... nie jest to najgorsze auto, jeździ oszczędnie, jak na klekota jest w miarę cicho i ogólnie to ten... tęsknię za moją fiestą
Na koniec kilka aktualnych fotek zrobionych słoikiem po ogórkach kiszonych...
 
van - 28 Wrz 2012, 23:10
to jest seat ? ................straszne
kuba87 - 28 Wrz 2012, 23:19
van, seat seat. zwykły vw. to jest dopiero straszne
Sztandi - 28 Wrz 2012, 23:19
Lepszy SEAT od Skody
hubi_2006 - 16 Paź 2012, 12:16
Sztandi napisał/a: | Lepszy SEAT od Skody |
A jakbyś miał skodę to byś napisał odwrotnie
Sztandi - 16 Paź 2012, 22:51
Cytat: | A jakbyś miał skodę to byś napisał odwrotnie |
Nie, wtedy udawałbym, że taka marka jak SEAT nie istnieje
Od remontu już 6 tyś km. Jak narazie wszystko działa tak jak działało w momencie zakupu, ciężko się do tego przyzwyczaić gdy w przypadku mojej kochanej fiesty po 2 tyś. km musiałem patrzeć co tym razem padło w alternatorze Nie narzekam - miało to swój urok
Do zrobienia w najbliższym czasie:
- wymiana filtra kabinowego - ostatnio zmieniany był ok 40 tyś. km temu... "trochę" szyby parują w deszczu
- ręczny - od kiedy mamy te auto jest masakrycznie słaby
- bliższe spotkanie z łożyskami z tyłu - podczas jazdy z przyczepką "coś" huczy
- ogarnięcie niedziałającego ABSu - któryś czujnik postanowił strzelić fochem
- przerywacz znowu zaczyna wariować - problem ze stykiem - a był spokój na 5 tyś. km... - wtedy po prostu sam sie naprawił
- przegląd stanu przedniego zawieszenia na "trzepakach" - coś sobie stuka, choć auto jedzie prosto
Podsumowując: Czy to Fiat, FORD, Francuskie czy Folcwagen w owczej skórze... eeem.... znaczy się ze znaczkiem Seata to robota i tak zawsze się znajdzie
DemptD - 18 Paź 2012, 22:08
tak szczerze to dobrze ze się psuje bo tak byś mówił, jakie to seatwaginy dobre a tak masz za swoje
Sztandi - 12 Sty 2013, 14:08
Trochę czasu minęło więc czas opisać doświadczenia z "Seatowaginą"
Od remontu naklepane ponad 11 tyś, kabinowy zmieniony 6 tyś km temu, niedawno wymieniony olej i filtry, przy następnej wymianie oleum znów pora na wymianę filtru kabinowego.
Kilka spraw eksploatacyjnych:
- Przerywacz dalej cyka mimo tego, że zdjąłem kierownicę i wyczyściłem styki w pałąku, teraz pora na zmianę przerywacza (na forum Seata częstszą przyczyną są styki na pałąku, dlatego zacząłem od tego), cykanie to raz jest, potem zdarza się miesiąc przerwy, dlatego tak opornie mi idzie ta wymiana...
- Ręczny już jest ok
- Łożyska z tyłu jednak były spoko
- ABS już działa, okazało się, że panowie w diesel serwis odj***li manianę i zostawili luźne kable, jeden się przypalił i ogólnie brak ABS to nie była wina któregokolwiek z czujników
- Po przeglądzie zawieszenia konieczne do wymiany były drążki kier, końcówki drążków i sworzeń wachacza z prawej str. Znalezienie drążków do tego samochodu to była istna tragedia, sprawdzałem w IC z 8 typów, 3 typy w FOTA i żaden nie pasował, dopiero krótka konsultacja z ASO VW i podanie nr VIN naprowadziło na odpowiednie drążki... (dla Polo do 99 roku - WTF?), na koniec ustawienie geometrii i jeździ się przyjemnie
- radio HIGH/BC musiałem zdemontować i wyczyścić płytkę drukowaną - typowy problem z tym radiem - wilgoć, która doprowadzała do tego, żę samo się załączało co chwila...
- Antena odpadła bo gwint się "rozpadł", ale szykuje się inna antena więc tragedii nie ma
Przydałaby się chyba drobna korekta kątu wtrysku, na zimnym trochę za głośno poklepuje, nawet jak na TDI
Generalnie masa pierdółek, jest to może i dobre auto do jazdy, ale potwierdziło moje przekonanie, że VAGiny wcale takie bezawaryjne i doskonałe nie są
Teraz tylko jeździć i czekać do wiosny na ogarnianie audio w przednich drzwiach W planach mam montaż głośników Diora GDS1607 i wytłumienie drzwi, ewentualnie zasilenie tych głośników wzmacniaczem który robił DUP DUP DUP w fieście, będzie miał teraz nieco bardziej ludzkie zastosowanie...
DemptD - 12 Sty 2013, 21:25
Sztandi napisał/a: | VAGiny wcale takie bezawaryjne i doskonałe nie są |
i tym pozytywnym akcentem należało zakończyć
Stunt_Man - 12 Sty 2013, 22:17
DemptD napisał/a: | Sztandi napisał/a: | VAGiny wcale takie bezawaryjne i doskonałe nie są |
i tym pozytywnym akcentem należało zakończyć |
temat
Sztandi - 17 Sie 2013, 22:24
Co nowego u Seata?
W tym tygodniu wkońcu miałem trochę czasu podłubać przy nim i wspólnymi siłami z kolegami udało nam się przyciemnić boczne szyby Nie jest to jakaś profi robota, ale grunt, że spełnia swoją rolę, tylna szyba to dla nas narazie czarna magia, musi trafić do szpecjalistów chyba :-/
Aktualnie wygląda to mniej więcej tak:

Drugą modyfikacją jest oświetlenie schowka paskiem diod LED. Bardzo przydatna rzecz gdy szukamy czegoś "po ciemoku". Plus "podciągnięty" z kostki radia, po drodze stycznik reagujący na nacisk zawiasu drzwiczek i wszystko bangla, będzie okazja to wrzucę zdjęcia
Ostatnią i najbardziej udaną modyfikacją było wzmocnienie fabrycznego radia poprzez wymianę scalaka i kondensatora, różnica jest zauważalna i choć nie jest ogromna to sprawia, że cięcie deski w celu montażu drugiego radia przestaje mieć sens...
Plany na najbliższe miesiące:
- wymiana amortyzatorów z tyłu (rozlały się pierony!)
- wyprowadzenie wyjsć RCA na wzmacniacz i montaż subwoofera w bagażniku - został po fieście więc wypadałoby coś z nim zrobić
- Montaż Diora GDS 1603 w drzwiach i solidne wytłumienie drzwi
- zdrapanie tego szarego badziewia z rączek do zamykania drzwi, wygląda to okropnie.
- przed zimą zakup akumulatora... BOSCH po 3 latach nadaje się na śmietnik...
Na koniec kilka zdjęć z "sesji zdjęciowej" z punciakiem kolegi Jeszcze z tyłu na felgach z gofrownicy, ale już jeżdżę na komplecie Seatowych
  
  
Na samym końcu wypadałoby podziękować Michciowi i Romeowi za pomoc, a w zasadzie ogarnięcie większości tych rzeczy, których moje ręce potrafiące posłużyć się wyłącznie młotkiem nie ogarniają
Puff - 17 Sie 2013, 22:28
Vaginwagen, blee
A oświetlenie żeś ode mnie zerżnął
Sztandi - 17 Sie 2013, 22:31
Pufcio napisał/a: | A oświetlenie żeś ode mnie zerżnął |
Akurat romeo natchnął mnie do tego , nie przeglądałem ostatnio forum, za dużo mam innych zajęć VAG jak VAG, sie kulo, a fiesta i tak kiedyś jeszcze będzie
DemptD - 17 Sie 2013, 22:31
Sztandi napisał/a: | Na samym końcu wypadałoby podziękować Michciowi i Romeowi za pomoc |
a jo za pomoc przy radiu u hanyska?
|
|