Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Brak tylnego prawego hamulca

tlu - 19 Wrz 2012, 17:08
Temat postu: [MK3] Brak tylnego prawego hamulca
Witam,
Byłem na przeglądzie i wszystko jest okej oprócz tylnego prawego hamucla, który w ogóle nie hamuje. Ręczny działa świetnie, reszta kół również a ten prawy tylny nie hamuje. Sciągnąłem bęben i zauważyłem że tłoczek się nie porusza po naciśnieciu pedała hamulca. Wcisnąłem tłoczki do cylinderka i po naciśnięciu na hamulec wypychają się ale nie dochodzą do szczęk.

Fiesta z 1994 wersja z ABSem.

A więc czy przyczyną może być zapowietrzony hamulec? Ponieważ cylinderek wydaje się być ok, nie cieknie a tłoczki moge wepchnąć do środka.

Czy może to te regulatory? Mozna je odłączyć na próbe?

Układ SCC odpwietrzony. Hamulca jeszcze nie odpowietrzałem bo natrafiłem na problem z odpowietrznikiem, może ktoś miał podobny problem i może mnie jakos naprowadzić.
pozdrawiam

Marcinowaty - 19 Wrz 2012, 20:03

Wg. mnie wymiana obydwu cylinderków hamulcowych z tyłu
JoeMix - 19 Wrz 2012, 21:59

tlu napisał/a:
Hamulca jeszcze nie odpowietrzałem
A od tego by wypadało zacząć,,,
tlu napisał/a:
natrafiłem na problem z odpowietrznikiem
Demontuje się w tym wypadku cylinderek z auta i mocuje w imadle i odkręca odpowietrznik, a jak nie chce po dobroci to trzeba siłowo,,,
kuba87 - 19 Wrz 2012, 22:07

JoeMix napisał/a:
tlu napisał/a:
Hamulca jeszcze nie odpowietrzałem
A od tego by wypadało zacząć,,,
tlu napisał/a:
natrafiłem na problem z odpowietrznikiem
Demontuje się w tym wypadku cylinderek z auta i mocuje w imadle i odkręca odpowietrznik, a jak nie chce po dobroci to trzeba siłowo,,,

Joe cylinderki są tanie jak barszcz. z opisu wynika że zwyczajnie się zapiekł. wymienić na nowy odpowietrzyć i gra

Davidstm1 - 19 Wrz 2012, 22:27

ja miałem identyczny problem i był to problem z korektorem siły hamowania na tylnej belce a mianowicie zgubiłem dźwignię a wtedy 0 hamulca. Zajrzyj może pod auto i sprawdź czy tam wszystko w porządku.
vegetagt - 19 Wrz 2012, 23:55

Davidstm1, hm, mk3 ma oddzielny korektor na prawo i na lewo?
Davidstm1 - 20 Wrz 2012, 08:37

vegetagt w moim przypadku są oddzielnie, dwie dźwignie są na belce.
Marcinowaty - 20 Wrz 2012, 20:27

A ja nie mam korektora, i co? :hahaha:
vegetagt - 20 Wrz 2012, 22:00

Marcinowaty, więc albo masz reduktor (tak jak ja w mk2), albo ustawia Cie bokiem przy hamowaniu w zakrętach ;))
JoeMix - 20 Wrz 2012, 22:59

vegetagt, gadki szmatki, nie mam ani regulatora na tylnej belce a nie reduktorów przy pompie i bokiem mnie nie stawia,,,
vegetagt - 20 Wrz 2012, 23:36

JoeMix, na pewno? W mk2 reduktory są schowane nad łączeniem tylnego przewodu elastycznego z przewodem sztywnym od strony budy, w zaglębieniu, po stronie pasażera. Może fiesta jest magiczna, ale w kadecie miałem skopane reduktory i jak się zapomniałem pare razy, to poleciałem bokiem niczym na rękawie :)

Fotka tego miejsca:

JoeMix - 21 Wrz 2012, 04:49

Na pewno,,, wymieniałem przewody i nie mam nic między pompą a zaciskami czy tłoczkami z tyłu.
tlu - 21 Wrz 2012, 12:37

A więc znalazłem czas żeby pogrzebać pod fiestą, nie mam oddzielnego korektora hamowania w swoim aucie więc awarie korektora wykluczam (lewe tylne koło hamuje dobrze).

Czy mechanizm samoczynnej regulacji szczęk może mieć wpływ na brak hamulca?

A odpowietrznik poprzedni właściciel zjechał, tzn sześciokąt jest chyba naruszony bo klucz oczkowy 8 się ślizga a 7 jest za mała. Czy mogę odpowietrzyć przez przewód miedziany który wchodzi do cylinderka?

Mam układ SCS, czy pod maską są jakieś reduktory/regulatory siły hamowania? Układ SCS już odpowietrzony.

Marcinowaty - 21 Wrz 2012, 21:34

Czasem reduktor nie występował w wersji z SCS lub mocniejszymi silnikami??
Bokiem mnie nie stawia podczas hamowania.

JoeMix - 22 Wrz 2012, 01:01

tlu napisał/a:
Czy mogę odpowietrzyć przez przewód miedziany który wchodzi do cylinderka?
Nie, bo się nie odpowietrzy dobrze,,,
Marcinowaty - 23 Wrz 2012, 21:00

W ogóle się nie odpowietrzy, tylko bardzie zapowietrzy jeszcze. "TLU" poczytaj o odpowietrzaniu..
tlu - 26 Wrz 2012, 08:02

ok co zrobiłem do tej pory: wymiana płynu + odpowietrzenie, wymiana przewodu - tego gumowego, wymiana szczęk, odpowietrzenie układu ABS i... jak hamulca nie było tak nie ma :D Słuchajcie pod maską z pompy wychodzą przewody i idą do "takiego jakby prostokątnego rozdzielacza" dwa wchodzą z góry i dwa wychodzą po bokach - czy ten "jakby rozdzielacz" jest może odpowiedzialny za siłę hamowania tylnych hamulców?

Wydaje kasę i naprawiam coś co jest sprawne :D po wymianie płynu, odpowietrzeniu, wymianie szczęk hamulec w ogóle się nie zmienił, co jeszcze można sprawdzić? Wymienić przewód stalowy?

JoeMix - 26 Wrz 2012, 09:32

tlu napisał/a:
Wydaje kasę i naprawiam coś co jest sprawne
W drugim poście dostałeś w mojej opinii słuszną koncepcje ale robisz po swojemu więc kombinuj dalej,,,
mick1973 - 26 Wrz 2012, 10:06

tlu, A ten cylinderek ogarnięty?
tlu - 26 Wrz 2012, 15:09

no joe cylinderek ogarnięty, wszystko odpowietrzone, zastosowałem się do udzielonych rad
JoeMix - 26 Wrz 2012, 15:34

Jak cylinderek ogarnięty, i pracuje dobrze, jak odpowietrzony i płyn leci dobrze to zostaje mechaniczna sprawa szczeki kontra bębny, może są porowkowane czy coś,,, może źle są szczeki ustawione, samoregulator się sam reguluje tylko z nazwy w praktyce trzeba go nastawić odpowiednio,,,
mick1973 - 26 Wrz 2012, 17:39

Jak leci płyn przy odpowietrzaniu to ok jak nie zapchana rurka albo zapchany reduktor siły hamowania.
Ja proponuje sprawdzić ranty na bębnach jak ich niema to ustawić samoregulatory tak żeby bęben wchodził prawie na ciasno ale nie obcierało szczęki. A bębny w ogóle mierzyłeś czy jeszcze w normie i jak wyglądały bo o nich nic nie pisałeś?Sądząc po tym jak opisałeś stan to samoregulatory miałeś mocno rozparte i tak nie hamował więc było dużo luzu jeszcze między szczękami a bębnem.Jak odpowietrzyłeś to cylinderek rozpierał czy nadal nie dochodził do szczęk? A może coś źle poskładane ?
Same znaki ???? :-)

JoeMix - 26 Wrz 2012, 18:02

mick1973 napisał/a:
Ja proponuje sprawdzić ranty na bębnach jak ich niema
A jak mogą być, kto zakłada bębny z rantami, jak masz bęben w ręku i ma rant (i nie daj rowkowanie) to się ślusarzowi daje do wyrównania,,,
tlu - 26 Wrz 2012, 23:27

Bębny bez rantów czy rowkowania, słuchajcie ręczny trzyma jak diabeł, drugi tylny hamulec hamuję pięknie. Szukam informacji jak wyregulować ten samoregulator... Przy zakładaniu bęben wchodzi na styk, nie jest to wina przewodów bo płyn przy odpowietrzaniu leci tak samo jak w każdym innym kole gdzie hamulce są brzytwa. Auto ma na lewarku, można pompować ile się chce a szczęki ani drgną... W weekend prześledzę cały układ jeszcze raz, to jest archiwum x dla mnie panowie.
JoeMix - 27 Wrz 2012, 07:15

Złap cylinderek palcami tzn kciukiem i wskazującym za tłoczki i niech ktoś ręka lub noga z wyczuciem naciśnie hamulec.
mick1973 - 27 Wrz 2012, 08:05

JoeMix napisał/a:
A jak mogą być, kto zakłada bębny z rantami

JoeMixCzepiasz sie :-) Nie pisał więc spytałem.
JoeMix napisał/a:
Złap cylinderek palcami tzn kciukiem i wskazującym za tłoczki i niech ktoś ręka lub noga z wyczuciem naciśnie hamulec.

tlu napisał/a:
Auto ma na lewarku, można pompować ile się chce a szczęki ani drgną...

W/g serwisu auta z SCS mają oddzielne korektory na tylnej belce.Zarówno pompa i SCS działąją na krzyż więc gdyby to one nawalały miałby kiepski lewy przód.
tlu napisał/a:
A więc znalazłem czas żeby pogrzebać pod fiestą, nie mam oddzielnego korektora hamowania w swoim aucie więc awarie korektora wykluczam (lewe tylne koło hamuje dobrze).

A może przeoczyłeś? Korektory hamowania są oddzielne dla prawy i lewy tył nad tylną belką, więc lewy może być OK.

Marcinowaty - 28 Wrz 2012, 20:30

Wymień szczęki z regulatorami na nowe i po kłopocie
http://moto.allegro.pl/fo...2640143833.html
Kupuje klocki hamulcowe tej firmy, i są ok. Firma POLSKA z Budzynia koło Chodzieży

mick1973 - 28 Wrz 2012, 20:58

tlu, jak auto masz na lewarku i masz jednak te regulatory siły hamowania nad belką to raczej trudno by to koło hamowało bo dźwignia regulatora nie jest naciśnięta i nie puszcza płynu na to koło, Marcinowaty, szczeki już robił
tlu,zobacz

JoeMix - 28 Wrz 2012, 21:42

mick1973 napisał/a:
jak auto masz na lewarku i masz jednak te regulatory siły hamowania nad belką to raczej trudno by to koło hamowało bo dźwignia regulatora nie jest naciśnięta i nie puszcza płynu na to koło
To wydaje mi się ze i by nie odpowietrzył,,,
mick1973 - 28 Wrz 2012, 21:56

jednak pisał że płyn leciał.
tlu napisał/a:
Auto ma na lewarku, można pompować ile się chce a szczęki ani drgną...

sam nie wiem ??? może odpowietrzał na kołach i coś tam leciało

Via forum można się zakochać z seksem już gorzej :-) :-) :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group