Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK5] Klimatyzacja włącza się i wyłącza co kilka sekund

zabka35i - 25 Cze 2013, 18:13
Temat postu: [MK5] Klimatyzacja włącza się i wyłącza co kilka sekund
Mam prośbę do posiadaczy klimatyzacji w mk4/m5 by sprawdzili jej działanie na biegu jałowym. Czy się włącza i wyłącza cyklicznie co kilka sekund?
przemo_rsr - 25 Cze 2013, 18:43

zabka35i, jak się wyłącza i załącza co kilka sekund możesz mieć uszkodzony czujnik ciśnienia,
Puff - 25 Cze 2013, 20:05

... albo za mało czynnika w układzie :)
zabka35i - 25 Cze 2013, 20:10

Klimatyzacja jest po serwisie więc odpadają braki czynnika itp. Dodam, że wentylator w tym czasie chodzi cały czas nie wyłącza się jak kompresor a sama klimatyzacja dobrze chłodzi. A jeżeli to czujnik ciśnienia, to jak mogę to sprawdzić ? Mogę np na chwilę go odłączyć? Czy w wdedy nawet nie uruchomi się klimatyzacja.
Puff - 25 Cze 2013, 20:40

Jak klima rozpina i zapina sprzęgło co kilka sekund*, to coś masz nie w porządku. Jeden tu już taki był, co miał serwis zrobiony, a nikt mu klimy porządnie nie sprawdził :)

*nie mówiąc o nie wyłączającym się wentylatorze

A "dobrze chłodzi" to pojęcie względne. Nie masz chyba czujników w palcach, które wciskasz do kratki nawiewu i stwierdzasz, że masz 4°C na wylocie :)

tymoteusz88 - 25 Cze 2013, 20:44

Witam, pracuje w Serwisie i zajmujemy się oponami i klimatyzacja. Sprawa wygląda następująco jeżeli sprężarka włącza i wyłącza się co chwile to mogą być dwie przyczyny : Masz nabite w układzie za dużo czynnika. Spręzarka ma zabezpieczenie i jeżeli ciśnienie w niej jest za duże a jest to spowodowane zbyt duża ilością czynnika to się rozłącza i tak co chwilke - załącza i rozłącza.

Druga rzecz to może być czujnik od klimatyzacji, który pokazuje że klima schładza a defakto nie schładza...

Na Twój opis pasuje mi zbyt duża ilość czynnika w układzie. Na komputerze sprawdzisz czujnik ale nie czynnik.

zabka35i - 25 Cze 2013, 20:50

Wiec zostaje mi sprawdzić działanie na innym czujniku i podjadę do innego serwisu sprawdzić ilość tego czynnika w układzie. A jeżeli chodzi o temperaturę z nawiewu to po sprawdzeniu termometrem jest 5.4 stopnia.
tymoteusz88 - 25 Cze 2013, 20:56

temperatura 5,4 to bardzo dobra temperatura, oczywiście mierzona przy wylotach powietrza. Zanim pojedziesz na komputer zobacz sobie ten czynnik. Jeżeli będzie opk to moim zdaniem czujnik. Nie wiem jak w twoim modelu ale w Fordzie Galaxy 2005 2,2 kosztował 300 pln. Powodzenia.

Daj znac jak ustalisz co to za przyczyna.

zabka35i - 25 Cze 2013, 21:04

Akurat do mojego czujnik to koszt rzędu 80 zł nowy a używkę można za 30 zł kupić.
przemo_rsr - 25 Cze 2013, 22:05

zabka35i, kup nówkę, bo używka moze się okazac zepsuta i wtdy nie wydasz 80 zł tylko 110zł, więc myśl opłacalnie
Puff - 25 Cze 2013, 23:00

Napomknę tylko, że czujniki - jak to czujniki zwykły robić - mierzą jakąś wartość. Żeby mierzyć ciśnienie, to muszą być wpięte w magistralę, ergo wymiana czujnika wiąże się ze spuszczaniem czynnika i ponownym nabijaniem (a tego spec od klimy za "dziękuję" nie zrobi...).
zabka35i - 26 Cze 2013, 18:47

A jak zmostkuję ten czujnik chwilowo to powinienem dowiedzieć się czy to na pewno jego wina. Dobrze myślę? A czy czasem jak wykręcę czujnik to tam nie ma zaworu który nie wypuści gazu i będę mógł go zmienić sam? Pytam bo czytając po innych forach twierdzą że można samemu to zrobić bez spuszczania gazu i jego utraty.
diodalodz - 27 Cze 2013, 01:33

a nie lepiej podpiąć najpierw manometry do układu i zobaczyć jakie ciśnienia są na niskiej i wysokiej magistrali ? To będzie kosztować na 100% mniej niż czujnik i jego wymiana . JA tego nie ogarniam. Każdy automat do nabijania ma manometry a nikt z pracowników serwisu nie po co one są. Klima to bardzo proste urządzenie a w PL nadal uchodzi za cudo techniki.
zabka35i - 27 Cze 2013, 18:31

Po sprawdzeniu ciśnienia wszystko wskazuję jednak na czujnik ciśnienia klimatyzacji.
tymoteusz88 - 28 Cze 2013, 08:24

Po przypięciu złączek serwisowych do układu manometry pokażą ci ciśnienie na Niskim i Wysokim Ciśnieniu. Natomiast jeżeli czynnika jest za dużo to manometry będą pokazywać dobre ciśnienie, bo sprężarka będzie się załączać na minimalny czas dobijać i wyłączać się. Ciśnienie będzie wyższe ale nie aż na tyle żeby być pewien co to za usterka.

Jeżeli byłeś i sprawdziłeś i wiesz że to czujnik, to wymiana nie jest trudna, tylko prawidłowo przy wymianie czujnika nie włączaj klimatyzacji. Chodzi o to żeby przed wymiana nie włączać klimatyzacji. Powinno się wyciągnąć cały czynnik i dopiero wymieniać, ale efekt będzie ten sam przy wyłączonej klimie, żeby go wymienić nie trzeba rozszczelnić układu...

zabka35i - 28 Cze 2013, 08:42

Bo trochę nie zrozumiałem. Czyli konieczne jest wyciągnięcie czynnika ? Czy może bez tego się da zmienić czujnik ? Wiem, że część pojazdów ma taką możliwość.
tymoteusz88 - 29 Cze 2013, 08:27

Możesz bez odciagania czynnika. Tylko na włączonym silniku i wylaczonej klimatyzacji. Może to co pisze wydaje ci sie oczywiste ale proszę mi uwierzyć widziałem już rożne cuda :)
diodalodz - 29 Cze 2013, 09:16

tymoteusz88 napisał/a:
Tylko na włączonym silniku i wylaczonej klimatyzacji.

A dlaczego tak ? CO za różnica czy silnik jest włączony czy nie jak sprzęgło od klimy jest rozpięte ?

zabka35i - 29 Cze 2013, 12:31

No i po wymianie czujnika nadal ten sam problem :/ Jedno jest pewne że jak na chwilę zewrę ze sobą przewody od czujnika to klimatyzacja działa prawidłowo, więc wiadomo tyle że to ten czujnik odłącza kompresor. Tylko jeszcze kwestia czemu?
JoeMix - 30 Cze 2013, 14:51

Jedź na servis, niech opróżnią układ klimy i nabiją jak i ile trzeba - przynajmniej jednego będziesz pewny wtedy,,,
zabka35i - 30 Cze 2013, 15:18

Masz rację, tylko muszę znaleźć jakiś zaufany serwis
zabka35i - 3 Lip 2013, 17:42

Dobra czynnik ponownie nabity i klimatyzacja działa. Duże prawdopodobieństwo, że jest jakaś nieszczelność. Mam pojeździć tydzień i później sprawdzą lampą ultrafioletową czy są wycieki.
diodalodz - 3 Lip 2013, 18:43

zabka35i napisał/a:
lampą ultrafioletową czy są wycieki.

Ten system nie działa
Jedyny dobry system to nabicie klimy azotem i poszukiwanie na tester szczelności

zabka35i - 3 Lip 2013, 21:28

Tak mi powiedzieli w warsztacie, że w taki sposób to sprawdzą więc myślę, że chyba wiedzą co robią. Czemu twierdzisz że to nie działa?
kuba87 - 3 Lip 2013, 21:46

trzeba dobrze auto przeszukać i dać więcej barwnika UV
zabka35i - 3 Lip 2013, 21:50

Myślę, że dali go tyle ile potrzeba bo nawet wzięli tylko połowę pieniędzy za nabicie klimatyzacji i powiedzieli że rozliczy się wszystko jak sprawdzą za tydzień czy są te wycieki
kuba87 - 3 Lip 2013, 22:11

do forda wchodzi 740 gram czynnika+ olej i ew. barwnik UV
zabka35i - 3 Lip 2013, 22:15

Tak wiem ale 110 gram było odzyskane. Ale tak sobie myślę, że przecież urządzenie do obsługi klimatyzacji podczas tego odzyskiwania, nabijania itp. sprawdza też szczelność układu. Mam rację?
kuba87 - 3 Lip 2013, 23:22

automatyczna/ ręczna stacja klimatyzacji przeprowadza tylko test podciśnienia, niektóre auta przechodzą ten test, klima zostaje nabita po czym nieszczelne połączenia puszczają pod wpływem wysokiego ciśnienia w układzie względem niższego atmosferycznego, dzieje się nawet na odwrót że nie przechodzi testu podciśnienia a nabita azotem nie wykazyje nieszczelności, generalnie klima to temat rzeka :D
zabka35i - 4 Lip 2013, 07:17

To zobaczymy co będzie , szwagier ma lampę UV więc jutro sobie wstępnie zobaczę czy coś widać. Czy może jednak klima szczelna tylko mnie naciągli w serwisie pierwszym bo robiłem tam klimę z gruponu. Już wolałbym by mnie tam oszukali jak mieć te nieszczelności.
Puff - 4 Lip 2013, 11:13

Normą, z tego co słyszałem (i sam przechodziłem) jest padanie uszczelnień, które są w/przy sprężarce. Jeśli czynnik wylatuje, to na 99% uszkodzenie nie siedzi to nigdzie na zaworach ani przewodach, a właśnie przy/w sprężarce :)
I obyś tego nie miał, bo uszczelnień się (już) nie produkuje - jedynym remedium jest wymiana sprężarki na full regen (np. z Valeo), co 5zł nie kosztuje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group