Forum FiestaKlubPolska -

Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa - Naprawa i konserwacja podwozia.

mario3991 - 5 Lip 2013, 20:39
Temat postu: Naprawa i konserwacja podwozia.
Siemanko wszystkim, nie dawno zobaczyłem że podwozie mojej czwórki jest w kiepskim stanie, jest trochę rdzawych nalotów z przodu, jest dziura od strony pasażera która zrobiła się w wyniku lania wody z pod deski rozdzielczej a wszystko przez nie szczelność po między filtrem kabinowym. Mam taki plan aby dziurę wyczyścić dokładnie szczotą drucianą następnie spryskać jakimś środkiem przeciw korozji później kupić matę i żywicę epoksydową i zakleić to (nie wiem czy to jest dobry pomysł i tutaj liczę na jakieś podpowiedzi). Następnie chcę wyjąć fotele wykładzinę i wygłuszenie oznaki korozji wyczyścić i zabezpieczyć.

Teraz pytania:
1) jakich środków użyć do zabezpieczenia antykorozyjnego tej dziury po wyczyszczeniu
2) na forach znalazłem aby zastosować NOXUDOL 750 do profili zamkniętych (rozumiem że do progów drzwi i klapy) i jak wpuścić go do progów w 4 i czy będzie to dobry środek
3) Noxudol 1600 do całego podwozia podobno jest dobry i mocny
4) Jaki podkład dać na podwozie
5) Czym pomalować oznaki korozji po wyczyszczeniu wewnątrz samochodu
6) Jaką żywicę zastosować

Trochę dużo tych pytań ale czytałem sporo na różnych forach i jedni mówią tak a drudzy jeszcze inaczej a chciałbym pojeździć trochę tym autem.

Parzych - 5 Lip 2013, 21:37

mario3991 napisał/a:
kupić matę i żywicę epoksydową i zakleić to (nie wiem czy to jest dobry pomysł
To nie jest dobry pomysł, takie dziury łata się wspawując łatkę z blachy... :yes:
ElGrey - 5 Lip 2013, 22:17

Mogę cię zapewnić, że masz więcej rdzawych dziur, niestety nic sensowniejszego od spawania jeszcze nie wymyślono, więc nie ma co szukać żywic, a poszukać blacharza co to wyprowadzi :ok:
4) podkład epoksydowy
5) wytrawić, podkład epoksydowy i może być farba nawierzchniowa, ale nie musi

wawrzyc - 6 Lip 2013, 09:46

Podjedz do kogos z migomatem aby ci wspawal kawaleczek blachy. Na to pasta do spawow, podklad antykorozyjny, podklad i jakis lakier, ewentualnie pozniej bitumit i masz spokoj,
mario3991 - 6 Lip 2013, 17:14

ok no to dziurę już wiem jak zrobić, a co z punktami 2,3 ?? Podkład epoksydowy obojętnie jaki ????
ElGrey - 7 Lip 2013, 09:03

Jest mnóstwo producentów, i raczej większość trzyma jakość, wiec wszystko jedno :)
Do wytrawiania możesz użyć kortanin polski skuteczny tani, ale możesz zastosować inne droższe środki, a następnie podkład antykorozyjny.
Jeśli chodzi o preparaty do profili to tak jak z podkładami bierzesz co jest, bo są podobnej jakości. Do aplikacji stosuje się pistolet specjalny do tych środków, ale musisz mieć kompresor, jeśli nie posiadasz i nie masz dostępu do niego, wystarcza preparaty w spreju, choć wychodzi to znacznie drożnej :ok:

mario3991 - 7 Lip 2013, 18:27

Mam kompresor tylko pistolet do tego muszę kupić, a powiedz jak dostać się do progów żeby wpuścić ten środek ??? Bo drzwi i tylna klapa to bez problemu.
vegetagt - 7 Lip 2013, 18:33

mario3991, od wewnątrz powinny być otwory technologiczne. Valvoline do preparatów konserwujących dodaje sonde i zaślepki - więc jak nie ma dostępu, to wg nich plan jest taki: wiertara, konserwacja, zaślepka.
mario3991 - 7 Lip 2013, 20:09

Jutro wstawię fotkę jak wygląda ta dziura bo tam są jakieś gumowe zaślepki i nie wiem do czego to jest.
ElGrey - 8 Lip 2013, 06:37

Właśnie to są otwory technologiczne (pewnie chodzi ci o podłużnice), a do progów są naklejki z neoprenu po bokach, po naprawie i konserwacji trzeba nakleić nowe najlepiej :)
mario3991 - 8 Lip 2013, 07:07

Właśnie podłużnica jest deko zgnita i nie wiem czy można ten kawałek wyciąć i wspawać nowy ciekawe czy przy przeglądzie nie będzie cyrków.
ElGrey - 8 Lip 2013, 22:54

Wycina się do zdrowego, czystości od serca :twisted: itd :yes:
vegetagt - 8 Lip 2013, 23:02

mario3991, na przeglądzie nie będzie problemu, jeżeli to będzie zrboione z głową - poza tym, biteks zasłoni wszystko ;)
ElGrey - 8 Lip 2013, 23:27

Jaki bitex :krzesłemgo:
Moja stara też nie wyglądała wesoło i została wyciągnięta na prosta :yes:
przed po
Wycinanie spawanie i pasta, później jeszcze nawierzchniowa :nawalony:

vegetagt - 8 Lip 2013, 23:30

ElGrey, cotam konkretnie chcesz to kładź ;) Jakieś coś jako ostatnia warstwa ochronna, potocznie biteks :rotfl:


ps. działa podobnie do droższych specyfików a kosztuje grosze gy

mario3991 - 9 Lip 2013, 19:05

elgrey ja mam identycznie zjedzone do samo jak u cb, blacharz jakoś ci odtworzył ten kawałek czy jak ????
ElGrey - 9 Lip 2013, 22:16

Z kolegom odtwarzałem :-P wtedy, a było to już z 7 lat temu dopiero uczyłem się blacharki i spawania aut ;/
mario3991 - 14 Lip 2013, 13:52

ELgrey miałeś rację od strony pasażera z maleńkiej dziurki zrobiła się spora locha, ale podłużnica jest tylko powierzchownie zjedzona, prócz tego są jeszcze inne mniejsze dziury opryskałem kortaninem wszystkie miejsca korozji i jutro do blacharza.

a oto dzieło rudej ;p
http://www.fotosik.pl/pok...81457116e2.html
http://www.fotosik.pl/pok...60a52275f6.html


Mam mały problem, otóż przy fotelu kierowcy i fotelu pasażera jest plastikowa listwa która zasłania śruby odczepiłem ją i są tam kable jakieś które są podłączone do fotela, czy jak je rozłączę to nic się nie stanie. Wyciągam całe wnętrze aby zobaczyć podłogę od góry i ewentualnie naprawić.

Parzych - 14 Lip 2013, 15:46

mario3991 napisał/a:
są tam kable jakieś które są podłączone do fotela, czy jak je rozłączę to nic się nie stanie.
Kable są od napinaczy pasów, jeśli po odłączeniu nie będziesz włączał zapłonu, nic się nie stanie, jak włączysz to wyskoczy błąd i może świecić kontrolka poduszek...
mario3991 - 14 Lip 2013, 18:12

Ok, a jak ściągnąć te plastiki po bokach wyciągnąłem te plastikowe bolce ale nie ma tam żadnych śrub a dalej trzyma.
ElGrey - 14 Lip 2013, 22:20

Wyciągnąć stanowczo, jedynie z tylu jest pod zaślepka śruba :ok:
By dobrze zrobić wnętrze należny wymontować fotele, kanapę i całe boczki zanim wyciągniesz obie wykładziny :yes:

mario3991 - 15 Lip 2013, 06:51

Wiem jak wyciągnąć fotele boczki i tą konsole na której są biegi, postanowiłem odpuścić blacharza i zrobić to sam pożyczyłem tiga, podłużnice wyczyszczę tam gdzie jest blacha pordzewiała wytnę kątówką i wspawam nowy kawałek później pasta do spawów zabezpieczenie antykorozyjne i git będzie. A co do konserwacji starą powłokę muszę wyczyścić do golutkiej blachy czy tylko oczyścić odtłuścić i położyć nową warstwę ???
ElGrey - 15 Lip 2013, 17:24

A umiesz spawać Tigiem ? bo do pordzewiałej blachy to słaby pomysł, raczej Mig !a nawet wyłącznie Mig bo wypalisz dziury a nie pospawasz solidnie, no chyba że na co dzień spawasz tą metoda zwykłą stal.
Ja bym się nie odważył, a spawam wszystkimi metodami... na co dzień

mario3991 - 15 Lip 2013, 21:12

Może dam komuś do pospawania w sumie nie wiem jeszcze.
Kameleon340 - 16 Lip 2013, 13:10

Migomatem to tak :)
mario3991 - 16 Lip 2013, 14:54

A wie ktoś jakiej grubości blachę wspawać ?? Bo nie mam jak zmierzyć suwmiarką tej blachy na podłodze, blacha z karoserii innego auta może być będzie się nadawać??
ElGrey - 16 Lip 2013, 15:47

Wszystkie blachy poszycia to 0,7 mm, wzmocnienia 2 mm, a podłożnice są z 3 mm blachy.
Lepiej zastosować czysta blachę ocynk, bo jest pewność ze nie ma korozji i nie trzeba czyścić do pospawania, tylko pamiętać należny o dobrej wentylacji bo cynk jest bardzo szkodliwy :yes:

mario3991 - 17 Lip 2013, 15:20

Po co mi ocynk we fieście ???? Zwykłą blachę ze drzwi wytnę na złomie i też będzie grać, ocynk też się ciężko spawa. ElGrey a powiedz mi czy ja muszę całe podwozie wyczyścić do gołej blachy czy tylko tam gdzie rdza i tam gdzie odpada bitex ??
ElGrey - 17 Lip 2013, 17:15

Może dlatego że cala fiesta jest ocynkowana :ok:
Tam gdzie to jest konieczne, tam czyścisz, jeśli był użyty bitex to już tego gówna nie szczycisz :twisted:

mario3991 - 17 Lip 2013, 20:37

MK4 jest ocynkowana ??? ciekawe w którym miejscu chyba na kołpakach XD
Hans - 17 Lip 2013, 21:02

Tak poza konkursem, przy okazji zapytam, z czystej ciekawości, dlaczego wszyscy są wielkimi przeciwnikami żywicy i włókna w przypadku małej, punktowej dziurki, powiedzmy 3 mmx3mm, po obrobieniu wyjdzie powiedzmy 5x5 ? Robota tymczasowa fakt, ale mniej pracochłonna i kosztowna a w przyszłości ewentualnie jak już generalny remont podłogi. Jakieś konkretne argumenty przeciw ?
mario3991 - 18 Lip 2013, 14:26

Ja chcę zrobić porządnie to raz, dwa że mam dziury tylko w miejscu nóg pasażera bo lała się woda z podszybia, trzy chcę za rok sprzedać fiestę i nie chce żeby ktoś później gadał na mnie że sprzedałem bubel. Z żywicy i włókna możesz sobie odtworzyć np zderzak albo inne elementy plastikowe a nie blachę (ludzie tak robią ale to na długo nie starcza)
ElGrey - 18 Lip 2013, 18:29

Hans napisał/a:
Tak poza konkursem, przy okazji zapytam, z czystej ciekawości, dlaczego wszyscy są wielkimi przeciwnikami żywicy i włókna w przypadku małej, punktowej dziurki, powiedzmy 3 mmx3mm, po obrobieniu wyjdzie powiedzmy 5x5 ? Robota tymczasowa fakt, ale mniej pracochłonna i kosztowna a w przyszłości ewentualnie jak już generalny remont podłogi. Jakieś konkretne argumenty przeciw ?

Taniej zrobić spawarko, niż paprać się z żywicami :ok:
Nie będę tu walił całego wykładu o laminowaniu, :-P oczywiście laminować się da, ale trzeba posiadać umiejętności dobry dostęp do otworu z obu stron i należny użyć poza żywicom (i nie epoksydową) jeszcze kilku środków które sprawdzają się lepiej na łodziach.

vegetagt - 18 Lip 2013, 21:37

ElGrey, a przy spawaniu na zakładkę, jakim środkiem zabezpieczyć miejsca, gdzie blacha nachodzi na drugą?
ElGrey - 19 Lip 2013, 13:24

Jak nie jest to na wierzchu (patrz progi zewnętrzne) to pasta na spawy i naprzód :) na to jeśli od spodu jeszcze farba nawierzchniowa, jeśli na facjacie jest to standardowo wytrawianie, podkład, szpachla, podkład i farba :ok: a w progi duża ilość preparatu do profili zamkniętych :yes:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group