|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika silnika - 1.3 - zerwany pasek alternatora ?? 
						
												 Mad_MAX - 6 Lip 2014,  19:05 Temat postu: 1.3 - zerwany pasek alternatora ?? Witam wszystkich serdecznie jako nowy na tym forum   
 
 
Chciałem zasięgnąć porady , bo zapewne wy będziecie wiedzieć lepiej ode mnie    
 
 
Otóż jadąc dzisiaj , nagle zaświeciła mi się kontrolka od akumulatora i tak się świeciła aż do domu i zaraz po tym jak się zaświeciła ta kontrolka wzrosła mi temperatura praktycznie pod czerwone pole i zaczęła się woda gotować , na szczęście miałem blisko do domu , to dojechałem i jak otwarłem maskę , to zobaczyłem po lewej stronie taki cienki pasek był zerwany , to chyba od alternatora ?? 
 
 
Czy to ma jakiś związek z zagotowaniem się wody ??
 
 
Bardzo proszę o radę co to może być za pasek i gdzie taki kupię   
 
 
Z góry dziękuję   
												 diodalodz - 6 Lip 2014,  20:15
  Ma 
 
W silnikach OHV 1.1 1.3 pompa wody napędzana jest wspólnym paskiem z alternatorem. Jeśli się zerwał, silnik stracił chłodzenie.
												 brewa7 - 6 Lip 2014,  20:52
  a pasek powinieneś dostać w pierwszym lepszym sklepie z częściami. Tylko zmierz długość paska i jego szerokość bo te "chinckie" czasem są za szerokie i nie wchodzą na koła pasowe.
												 Mad_MAX - 6 Lip 2014,  21:31
  A powiedzcie mi , ciężko ten pasek wymienić we Fieście ?? Standardowo poluzować alternator i tyle , czy coś jeszcze ?
 
 
I czy jest szansa dojechać tak ok. 10km , bo tyle mam do kanału   
												 Freeman - 6 Lip 2014,  21:41
  A po co Ci kanał. Spokojnie od góry dasz rade wymienić. Lepiej nie jeździj przy becnych temperaturach bez chłodzenia. Wystarczy poluzować alternator.
												 Mad_MAX - 6 Lip 2014,  21:53
  OK , wielkie dzięki za odpowiedź    Jutro go wymienię    
 
 
To teraz mam jeszcze trzy pytania , które mnie nurtują , chyba , że muszę je zadać w innym dziale to prosze o nakierowanie    
 
 
1. Czasami nie zawsze chce mi zakręcić/odpalić , powiedzmy za 3-4 razem nagle zaskakuje i już normalnie odpala, a czasami normalnie odpala.
 
 To może być rozrusznik??
 
 
2. Pękła mi linka od strony pasażera od elektrycznej szyby , trzeba cały mechanizm wymienić czy można coś z samą linką pokombinować ? Jeśli tak , to bardzo proszę o nakierowanie   
 
 
3. Od kilku lat nie było nic robione z bębnami z tyłu , nie ma jakichś odgłosów niepokojących czy czegoś podobnego ale w trasie czuć i słychać tył , że nie bardzo chce  hamować. Jak się do tego zabrać samemu i na co się nastawić ?? 
 
 
Serdecznie dziękuję za odpowiedzi.
												 Freeman - 6 Lip 2014,  22:01
 
  	  | Mad_MAX napisał/a: | 	 		  1. Czasami nie zawsze chce mi zakręcić/odpalić , powiedzmy za 3-4 razem nagle zaskakuje i już normalnie odpala, a czasami normalnie odpala. 
 
To może być rozrusznik??  | 	    Czy jak przekręcisz stacyjkę to słychać pracę rozrusznika? Czy tylko takie cyknięcie i nie kręci. 
 
 
Najlepiej poczytaj sobie o tych tematach, które Cię interesują.
												 brewa7 - 6 Lip 2014,  22:07
 
  	  | Mad_MAX napisał/a: | 	 		  | 3. Od kilku lat nie było nic robione z bębnami z tyłu , nie ma jakichś odgłosów niepokojących czy czegoś podobnego ale w trasie czuć i słychać tył , że nie bardzo chce  hamować. Jak się do tego zabrać samemu i na co się nastawić ?? | 	  
 
Ściągnij sobie książkę sam naprawiam do MK3. Możesz nawet ode mnie z Chomika, to zobaczysz co i jak i na co się nastawić.
												 Mad_MAX - 6 Lip 2014,  22:25
 
  	  | Freeman napisał/a: | 	 		   	  | Mad_MAX napisał/a: | 	 		  1. Czasami nie zawsze chce mi zakręcić/odpalić , powiedzmy za 3-4 razem nagle zaskakuje i już normalnie odpala, a czasami normalnie odpala. 
 
To może być rozrusznik??  | 	    Czy jak przekręcisz stacyjkę to słychać pracę rozrusznika? Czy tylko takie cyknięcie i nie kręci. 
 
 
Najlepiej poczytaj sobie o tych tematach, które Cię interesują. | 	  
 
 
Żadnego kręcenia nie słychać , słychać tylko takie hmm ciche wycie/szumienie , nie wiem jak to określić , jak by coś tam chciało i robiło ale nie mogło hehehe   
												 Puff - 6 Lip 2014,  22:29
  Co prawda temat główny dotyczy mechaniki silnika, ale mamy tu świeżego kolegę, więc można tym razem zbiorczo odpowiedzieć    Następnym razem prosimy jednak o użycie "szukajki" (zwłaszcza, że poniższą odpowiedź znalazłbyś po jej użyciu)   
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  2. Pękła mi linka od strony pasażera od elektrycznej szyby , trzeba cały mechanizm wymienić czy można coś z samą linką pokombinować ? Jeśli tak , to bardzo proszę o nakierowanie    | 	  
 
Istnieje mit, że ponoć da się to naprawić, ale w praktyce nie widziałem nikogo, kto by to potwierdził   
 
Szukaj nowego mechanizmu (cały) do mk3, 4 lub 5 (różnią się minimalnie, da się je dopasować). Ważne jest natomiast czy masz do wersji 3-drzwiowej czy 5-drzwiowej. Nie pasują zamiennie - warto o tym pamiętać   
												 Freeman - 6 Lip 2014,  22:36
 
  	  | Mad_MAX napisał/a: | 	 		  | Żadnego kręcenia nie słychać , słychać tylko takie hmm ciche wycie/szumienie , nie wiem jak to określić , jak by coś tam chciało i robiło ale nie mogło hehehe  | 	   Więc obstawiam elektromagnes.
												 diodalodz - 7 Lip 2014,  02:24
 
  	  | Mad_MAX napisał/a: | 	 		  | Żadnego kręcenia nie słychać , słychać tylko takie hmm ciche wycie/szumienie , nie wiem jak to określić , jak by coś tam chciało i robiło ale nie mogło hehehe | 	  
 
a ja sprzęgło kierunkowe zwane bendiksem o ile słyszysz taki dźwięk jak miksera do ciasta.
 
Co do podnośnika szyby, to są warsztaty które dorabiają linki i zajmują się naprawą tych podnośników. W Łodzi jest zakład na ul pomorskiej prowadzony przez pana Grzyba http://lodz.cylex.pl/firm...e-10876846.html
 
 
pasek alternatora o ile nie masz klimy i wspomagania (pasek klinowy nie wielorowkowy) 10x800
												 Puff - 7 Lip 2014,  09:01
 
  	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Co do podnośnika szyby, to są warsztaty które dorabiają linki i zajmują się naprawą tych podnośników. | 	  
 
(w ramach delikatnego offtopu, na przyszłość) Jak Krzysiek polecasz, to powiedz ile za taką przyjemność trzeba wyłożyć, coby się nie okazało, że to skórka za wyprawkę   
												 diodalodz - 7 Lip 2014,  15:02
  Dałem telefon, trzeba sobie zadzwonić i zapytać. Jeśli uważasz, że używany podnośnik z allegro, w niewiadomym stanie jest coś warty to sorry.
												 Puff - 7 Lip 2014,  17:05
  Swoich naprawiać nie potrzebuję - wymieniłem zepsute na używane i działają już parę lat, więc uważam, że demonizujesz używki. Tym bardziej, że mielą się tam linki, a żeby padł komuś silnik, to nigdy nie słyszałem.
 
 
A pytałem, bo wyszedłem z założenia, że skoro coś/kogoś polecasz, to pewnie nieraz korzystałeś z usług i wiesz ile to kosztuje. Zamiast napisać, stwierdzasz, że mam sobie zadzwonić. Jak tak ma wyglądać wymiana zdań na forum to sorry   
												 diodalodz - 7 Lip 2014,  20:34
  Są różne typy napędów z użyciem linek. Czasami są nitowane kołowrotki, czasami trzeba też zmieniać pancerze. Czasami wyłamują się prowadnice, zacierają bloczki. Jak zadzwonisz to Pan ci powie. Jak jesteś bystry i wyślesz mu linkę na wzór to ci zrobi za 20-40 zł. Ja sobie zrobiłem prasę, zgrzewarkę i naprawiam sam.
												 TSRules - 7 Lip 2014,  21:25
  zasadniczo na szrocie całe drzwi kosztują max 100, więc ile taki mechanizm może kosztować    
												 Mad_MAX - 8 Lip 2014,  11:26
  Znalazłem cały mechanizm za 50zł z wysyłką , myślę , ze to w miarę cena   
 
 
Odnośnie paska , to ja mam wspomaganie i u mnie ten pasek jest jakiś taki cieniutki   
 
 
Odnośnie tego wycia przy zapalaniu , to powiedzmy , że to coś jak mikser tylko bardziej cichy i tępy dźwięk    
 
 
[ Dodano: Wto Lip 08, 2014 13:21 ]
 
Właśnie wyciągnąłem z lekkim trudem ten pasek , bez rozkręcania czegokolwiek , bo pęknięty był , tylko się wkręcił w inną rolkę.
 
 
Teraz pytanie odnośnie założenia , bo u mnie to jakoś inaczej wszystko wygląda niż w tematach które znalazłem. 
 
 
Tam siedzi jeszcze jeden pasek , taki grubszy i ten cienki co pękł był założony pod tym grubszym na jednej z rolek i teraz zapewne muszę ściągnąć ten gruby pasek , założyć ten cienki , potem ten gruby i powinno być ?? Tylko jak się do tego zabrać ??    
 
 
Tak to wygląda na zdjęciu , zaznaczyłem na żółto jak szedł ten pasek co się zerwał albo tak mi się wydaje    Bardzo proszę o szybką odpowiedź   
 
 
  
												 brewa7 - 8 Lip 2014,  13:25
  Przychyl się gdzie są śruby napinacza tego szerszego paska. Poluzuj rolkę i zdejmij pasek.
 
Potem poluzuj alternator, załóż nowy ten cienki pasek tak jak narysowałeś to na fotce, napnij pas i przykręć alter. 
 
Potem załóż drugi pasek tak jak był i napnij go rolką i skręć. Ot cała filiozofia.
												 Mad_MAX - 8 Lip 2014,  13:31
 
  	  | brewa7 napisał/a: | 	 		  | Przychyl się gdzie są śruby napinacza tego szerszego paska. Poluzuj rolkę i zdejmij pasek.  | 	  
 
 
A mógłbyś pokazać na moim zdjęciu, którą tą rolkę mam popuścić ??
												 brewa7 - 8 Lip 2014,  13:37
  ta najmniejsza wygląda na napinacz. Ta duża przed butem wygląda na pompę wspomagania, więc muszą do niej dochodzić przewody hydrauliczne to tego nie ruszaj.
												 Mad_MAX - 8 Lip 2014,  14:39
 
  	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | pasek alternatora o ile nie masz klimy i wspomagania (pasek klinowy nie wielorowkowy) 10x800 | 	  
 
 
Taki pasek mi właśnie sprzedali w InterCars i powiedzieli , że to jest do mnie , a ja mam wspomaganie. Continental AVX10x800
												 brewa7 - 8 Lip 2014,  14:43
  no bo jeden pasek jest od napędu pompy wspomagania, to ten szeroki, a ten co kupiłeś jest do alternatora i pompy wody.
												 Mad_MAX - 8 Lip 2014,  15:31
  Pasek wymieniony      Bułka z masłem     
 
 
Dziękuję za pomoc   
												 diodalodz - 8 Lip 2014,  16:30
  czarna plastikowa rolka pomiędzy dwoma stalowymi kołami (jedzie po zewnętrznej stronie paska). Trzeba zobaczyć jak jest napinana i ją odblokować.
												 Mad_MAX - 8 Lip 2014,  17:23
  Odkręciłem tą rolkę całą , bez męczenia się    Lekki problem z altkiem miałem , bo się skubaniec zastał ale młotek czyni cuda jak zawsze   
 
 
Teraz musze się zająć bębnami z tyłu , już tak łatwo pewnie nie będzie   
 
 
Jeszcze raz dziękuję za pomoc    , zaoszczędziłem 30zł na mechaniku , których i tak nie miałem hehehe   
												 brewa7 - 8 Lip 2014,  19:32
  do bębnów to wejdź na mojego chomika i tam sobie ściągniesz całą sam naprawiam do MK3, tylko tam piszą żeby piastę odkręcić od tarczy kotwicznej, ale można odkręcić przecież nakrętkę piasty, zdjąć bęben i skontrolować przypadkiem łożyska. Nakrętki odkręcają się standardowo, czyli przeciwnie do wskazówek zegara.
												 Mad_MAX - 8 Lip 2014,  19:46
  Właśnie szukałem na twoim chomiku ale kurcze nie widzę tam nic do fiesty mk3 :(
												 brewa7 - 8 Lip 2014,  20:57
  http://chomikuj.pl/brewa7/Sam+Naprawiam-*5bPass-serwis*5d/Ford
												 Mad_MAX - 8 Lip 2014,  22:59
  No to ja wiem , że jest folder z Fordem ale widzę tam do Fiesty tylko diagramy , reszta jest od Mondeo   
												 brewa7 - 8 Lip 2014,  23:28
  Sorki już wiem czemu. Zaraz postaram się udostępnić Ci ten plik.
												 
					 | 
				 
			 
		 |