Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Konwersja bębnów na tarcze

DeeDee - 21 Kwi 2015, 11:32
Temat postu: Konwersja bębnów na tarcze
Witam wszystkich jestem nowy na forum dlatego jeśli dodaję temat nie poprawnie z góry przepraszam .
Mam pytanie, chcę w fieście mk7 z tyłu założyć tarcze jest to 2011r. 1.6 benzyna 120km wersja sport. Czy ktoś robił coś takiego ? czy jedynym rozwiązaniem jest belka od ST razem z całym kompletem? a jeżeli tak to może ktoś ma na sprzedaż taki cały komplet?
pozdrawiam :)

Puff - 21 Kwi 2015, 17:18

Jesteś w stanie przedstawić choćby 1 rzeczowy argument, który przemawiałby za sensownością takiej wymiany? Piszę to bez bez złośliwości, całkowicie poważnie.
MisiekT - 21 Kwi 2015, 17:36

wygląd :-P

PS. Fiesta to moj pierwszy samochod z bebnami i jestem poniekad zachwycony - poza czyszczeniem/smarowaniem zero obslugi, mocny reczny, zero problemow w zime... oczywiiscie gdyby heble byly slabe, to wiadomo - ale MK7 to żyleta a w razie braków wystarczy mod z przodu i za pare stowek jest 300mm, ktore bedzie juz zatrzymywac to auto w miejscu

DeeDee - 22 Kwi 2015, 22:55

nie założyłem tego tematu aby przedstawiać "choćby 1 rzeczowy argument, który przemawiałby za sensownością takiej wymiany" tylko po to aby się poradzić ;)
Puff - 22 Kwi 2015, 22:59

To jak chcesz serio porady, to przeznacz kasę na większe heble z przodu, co proponował Misiek wyżej. Jest całe mnóstwo powodów dlaczego grzebanie w tylnych hamulcach to kiepski pomysł, a to że pytasz o taką kwestię, pokazuje tylko, że temat jest Ci obcy - stąd było pierwsze moje pytanie. Z przodem się baw, tyłu nie ruszaj.
DeeDee - 22 Kwi 2015, 23:01

przód już zamówiony a kompletny tył mam w dobrej cenie.
Puff - 22 Kwi 2015, 23:03

No dobrze, ale dalej - po co? Chcesz coś wymienić, ale nie wiesz jakie są plusy i minusy rozwiązania, ergo chcesz wymienić, ale nawet nie wiesz po co (poza ew. wyglądem, który obydwoje z Miśkiem podejrzewaliśmy).
DeeDee - 22 Kwi 2015, 23:04

hmm a co jest na minus w takiej wymianie ?
Puff - 22 Kwi 2015, 23:07

1) poczytaj o korektorze siły hamowania, bo nie chcę niepotrzebnie rozwlekać postu
2) tarcze i klocki trzeba częściej wymieniać
3) powstaje problem z hamulcem ręcznym
4) płacisz za coś, co generuje same problemy i nie daje żadnego zysku

vegetagt - 22 Kwi 2015, 23:34

Puff, a wlasnie - jak jest ABS, to korektor jest wbudowany w niego? Czy całą prace korektora przejmuje układ absu i po wyjęciu bezpiecznika robią się problemy?
Puff - 23 Kwi 2015, 01:56

Nie wiem czy moja wiedza jest wystarczająca, żeby fachowo odpowiedzieć, najwyżej ktoś inny się wypowie i mnie poprawi.
Są auta bez ABS-u i tam masz typowy korektor. Są auta z ABS-em i tam funkcję "korektora" pełni pompa ABS. Zakładając, że mowa o nowym aucie, to mogą tam być systemy czteroobwodowe (pompa steruje każdym kółkiem z osobna), jednakże to ECU decyduje "co i jak".

I tutaj pojawia się właśnie spory zgryz. Zakładając, że możesz bezkarnie wymieniać sobie hamulce, pozostanie do rozwiązania kwestia tego, co komp przetwarza i jak interpretuje. Jeśli bęben daje np. 60 impulsów na obrót, a tarcza 40 (liczby z 4 liter wzięte, to tylko przykład), to układ zgłupieje i przy mocnym hamowaniu będzie odpuszczał tylne hamulce, sądząc że się blokują, gdy tak naprawdę do granicy blokowania będzie im sporo brakowało.

Wiem, że w niektórych autach oficjeli przy wymianie kół w serwisach wprowadza się do kompa auta wymiary kół, bo systemy typu ABS czy ESP biorą to pod uwagę przy obliczeniach, nie sądzę więc by zmiana bębnów na tarcze (czy na opak, nieistotne że bez sensu) była mniej istotna i mniej inwazyjna aniżeli zmiana kół w aucie.

A wracając do pytania odnośnie bezpiecznika - to wymagałoby udzielenia odpowiedzi na pytanie czy w pompie ABS-u są wbudowane reduktory na tylną ośkę w autach FWD. Jeśli tak, to po wyjęciu bezpiecznika nie powinno być większych problemów. Jeśli nie, mogłoby, w aucie z lekkim tyłem, najpierw blokować zadek.

MisiekT - 23 Kwi 2015, 07:56

nic zlego się nie stanie po zmianie na tarcze z tylu, chociaż najlepiej utrzymać proporcje mocy hamowania - czyli dodając tarcze z tylu, zrobić tez znaczący upgrade przodu...

tylko, ze to naprawdę sztuka dla sztuki - Fiesta MK7 nawet zapakowana po dach hamuje swietnie z predkosci autostradowych, na seryjnym klocku i tarczy... do tego jest tak lekka, ze podczas nawet ostrej jazdy w gorach nie ma opcji przegrzać hebli (o ile ktoś umie jezdzic)

tak wiec hebel, choć to bardzo fajny mod, jest zdecydowanie poza "potrzebami" MK7... a jak już, to zacząć trzeba od przodu i na to sa gotowe rozwiązania za ~1000zl z tarczami i klockami w komplecie, wiec w sumie bardzo tani mod

DeeDee - 4 Maj 2015, 10:48

od ostatniego postu minęło troszkę czasu i trochę modów odnośnie hamulców przybyło ,chciał bym się podzielić tym z wami , myślę że po wszystkim stworzę oddzielny temat na forum bo nigdzie tego nie ma , więc:
wymienione zostały tarcze z seryjnych na nawiercane i wentylowane tarcze firmy Mikoda i klocki firmy Ferodo i powiem szczerze że efekt jest powalający. Różnica jest przeogromna nie sądziłem że bez zmiany wielkości tarczy (zostało dalej tak jak seria) będzie to aż tak odczuwalne, samochód "staje w miejscu".
Udało się wyrwać kompletną belkę z ST za śmieszne pieniądze na tył na dniach zdam relację jaki był koszt i czas montażu i czy wszystko poszło okej :)
Pozdrawiam :)

MisiekT - 4 Maj 2015, 11:01

dawaj znaka z ta belka, ciekawe ile roboty i jak bedzie hamowac

DeeDee napisał/a:
samochód "staje w miejscu"

na sprawnej serii Fiesta juz i tak staje w miejscu :)

Puff - 4 Maj 2015, 11:51

Jestem strasznie sceptyczny jeśli mowa o tyle, więc tym chętniej zobaczę co z tego wyszło. :)
vegetagt - 4 Maj 2015, 11:53

Puff, a co ma wyjść? Najwyżej ABS będzie nadrabiał zbyt dużą moc hamowania tyłu w np śliskich zakrętach :P .

Ostatnio gosciu się na drzewie zatrzymał, jak mu przy 100km/h zblokowało tył ;) Też tarcze włożył, korektory chyba zostały od bębnów, absu brak.

Puff - 4 Maj 2015, 11:56

vegetagt napisał/a:
Puff, a co ma wyjść? Najwyżej ABS będzie nadrabiał zbyt dużą moc hamowania tyłu w np śliskich zakrętach :P .

Mam nadzieję, że nie skończy się to owinięciem alfabetu słupków wokół drzewa i Autor zda relację. Praktyka pokaże czy ABS (z ew. ESP) jest na tyle inteligentny, żeby ogarnąć temat czy auto nagle przestanie być sterowne na śliskiej, mokrej (a w skrajnym wypadku także suchej) nawierzchni.

DeeDee - 4 Maj 2015, 12:36

jeśli chodzi o korektor to Ford powiedział że tutaj ABS steruje tym i ogarnie to bez zmiany czegokolwiek ale dobrze że zrobiliśmy też przód więc myślę że będzie wszystko w porządku ;)
DeeDee - 5 Maj 2015, 09:47

Siemanko, więc tak belka przełożona w serwisie zajęło im to około 5-6 godzin bo chcieli być pewni że wszystko jest ok ale w zasadzie wszystko pasowało plug&play bez kombinowania bez przerabiania itd. nawet zawias mój został więc jak ktoś by chciał to mam na sprzedaż amortyzatory i sprężyny od ST w bardzo dobry stanie (ok. 4k przebiegu). Wrażenia z jazdy? warto było .. :jupi: udało się wyrwać belkę za śmieszne pieniądze praktycznie nową i różnica jest ogrooomna . Po pierwsze najważniejsze samochód nie nurkuje przy hamowaniu , po 2 przy hamowaniu z prędkości 160-170 do 0 mimo tego że hamulce się grzeją to nadal jest czym hamować , strata jest praktycznie nie odczuwalna, na razie to tylko pierwsze testy napisze co i jak po przejechaniu x kilometrów i powiem jak wszystko się sprawuję :) niestety nie mam zdjęć z samego montażu ale mam już po założeniu. Reasumując jeżeli ktoś chce ulepszać hamulce to naprawdę warto zainwestować w zmianę belki z tyłu no i oczywiście coś mocniejszego na przód :)
Tutaj zdjęcie przodu : tarcze Mikoda , klocki Ferodo

Tył po swapie :


MisiekT - 5 Maj 2015, 10:02

qrcze - polalatem ST po torze i dosc mocno nurkowal przy hamowaniu (co wcale nie jest do konca złe), wiec udalo Ci się zrobić lepszy mod niż TeamST w Fordzie :)

PS. sorry za sarkazm, wiem jak kiedyś jarały mnie modyfikacje - ale troche za duzo kolorujesz

Puff - 5 Maj 2015, 10:08

MisiekT - wsadziłby trzysetki, to by się śmiał na myśl o obecnych heblach ;) Niemniej pewnie jest lepiej niż było.

Autorze - zdaj jeszcze relację jak to jedzie w zakrętach, gdy spadnie/pada deszcz. :)

DeeDee - 5 Maj 2015, 10:21

Misiek
jasne że tak , hamuje Hu**** ale piszę posty po to żeby ludzie wypieprzali pieniądze bo moje mody się nie powiodły POLECAM !:)

Co do jazdy po mokrym to po zdjęciach widać że było jeżdżone po deszczu i nawet przy prędkościach rzędu 140-150 hamowanie nie sprawia problemów :)

MisiekT - 5 Maj 2015, 10:42

Młody jestes, to mozna Ci wybaczyc :)

masz nowe heble i syndrom zajarania - pare razy zahamowales i wydaje Ci sie, ze to Audi RS8 teraz...
jak zmieniasz stare hamulce na nowe, to zawsze jest WOW (nawet seria na serie), jak zmieniasz stary filtr powietrza na nowy to "od razy lepiej oddycha", a niektorzy to nawet czują "silnik chodzi jak nowy" po zmianie oleju...

a Ty zrobiles 2 rundki wokol komina i mowisz, ze heble sie nie grzeja :D no a grzaly sie wczesniej? serio? to moze trzeba bylo naprawic? :-P

zjezdzilem MK7 w tej chwili juz 100tys. i na fabrycznym heblu nie bylo NIGDY nawet cienia problemu, niezaleznie czy latam wokol komina, po autostradzie czy w zapakowanym po dach autem po Chorwackich górach przy 45st. C.

dla mnie najwajniejsze na czym bym sie skupil - naprawde DOBRZE WYGLĄDA!

DeeDee - 5 Maj 2015, 10:47

Aj tam szkoda się przepychać ;) masz rację. Moim zdaniem hamują lepiej i niech tak zostanie co do wyglądu postaram się wrzucić jakieś fotki jak w piątek ogarnę auto na wyjazd przed zlotem w Bełchatowie , ale prezentuję się naprawdę fajnie :)
DeeDee - 5 Maj 2015, 11:26

a tak wogóle to zapraszam do udziału w konkursie który organizuję moja firma do wygrania pakiet odświeżający auto!:)
https://www.facebook.com/klinexsiedlce

bardzo proste zasady wystarczy wbić polubić stronę i napisać KONKURS pod postem :)
Mam nadzieję że administracja forum nie obrazi się za taką reklamę :hihihi:

MisiekT - 5 Maj 2015, 12:09

ja bym sie bardziej martwil o administracje FB - "konkurs" niezgodny z zasadami portalu
DeeDee - 5 Maj 2015, 12:12

w sensie ?


juz zmieniłem chodzi o polubienie strony tak ?:)

MisiekT - 5 Maj 2015, 12:19

glownie tak :)
DeeDee - 5 Maj 2015, 12:43

juz zalatwione ;)
TomeX500 - 5 Maj 2015, 15:12

Zamiast w belkę trza było zainwestować w stalowy oplot.
DeeDee - 6 Maj 2015, 00:03

To jest seria z ST

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group