Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Silnik : spalanie stukowe korektor liczby oktanowej

krzysztof_0 - 30 Wrz 2004, 20:14
Temat postu: Silnik : spalanie stukowe korektor liczby oktanowej
Witam
Czy ktoś wie co może byc przyczyną spalania stukowego?
Występuje to w mojej fieście od czasu gdy ją kupiłem a dzieje się to na rozgrzanym silniku przy normalnej jeżdzie nawet na prostej drodze bez obciążenia jak dodam gazu, jak miałem poloneza i ustawiłem za wczesny zapłon to były takie same objawy,jest to takie dzwonienie jak gra na cymbałkach :D

Lokmen - 30 Wrz 2004, 20:36

pRzyczyną spalania stukowego może być:
1) niewłaściwy zapłon
2) źle dobrane świece (nieospowiednia ciepłota)
3) zbyt wysoki stopień sprężania (nadmiernie splanowana głowica0
4) paliwo o zbyt małej liczbie oktanowej

P.S. Trochę teorii - http://www.ktp.pl/?YSVyMT...GpyLCwtb254Zg==

krzysztof_0 - 1 Paź 2004, 17:13

Witam
1) niewłaściwy zapłon-jak się reguluje zaplon w moim silniku?
2) źle dobrane świece (nieospowiednia ciepłota)-świece nowe orginał do forda fiesty 1.1i CLX KAT
3) zbyt wysoki stopień sprężania (nadmiernie splanowana głowica)-to odpada
4) paliwo o zbyt małej liczbie oktanowej-tankuje PB95

JoeMix - 1 Paź 2004, 18:03

Masz wtrysk więc sie nie ustawia (chyba).. mogło się coś rapnąc w pamięci sterownika, lub uszkodzony jest jeden z czujników, np. położenia wału....na komputer chyba trzeba jechać...
Żółwik Tuptuś - 1 Paź 2004, 20:36

przypomnijcie mi czy w mk3 1.1 nie było czasem zwory którą sięustawiało rodzaj paliwa ? 91 lub 95 oktan ?
krzysztof_0 - 2 Paź 2004, 03:24

Taka zworka to rzeczywiście powinna być ! :D ponieważ nasza "PB 95" kwalifikuje sie na dużo niżej niż jest to napisane na dystrybutorach :D
olijacek - 11 Paź 2004, 15:53

Cytat:
Taka zworka to rzeczywiście powinna być ! ponieważ nasza "PB 95" kwalifikuje sie na dużo niżej niż jest to napisane na dystrybutorach


Tylko gdzie ?

easy - 11 Paź 2004, 16:10

no jest taka zwora tylko zę nikt niewie czy ma być załączona cz nie.
olijacek - 11 Paź 2004, 16:11

Gdzie ??? bo jak jest załączone to wyłącze i odwrotnie
easy - 11 Paź 2004, 16:15

w tym temacie jest zdjecie ale to chyab nie to z tego co chłopaki wydumali
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0

olijacek - 11 Paź 2004, 16:39

Text z instr obsługi do fordów od 95r ze zdjęciem

bezpiecznik nr 34

Dopasowanie liczby oktanowej
W przypadku, gdy do dyspozycji jest paliwo o
niższej liczbie oktanowej, niż wymaga tego
silnik (np. LO 91 a nie LO 95), należy
postępować w sposób następujący:
Rozłączyć złącze serwisowe umieszczone w
komorze silnika. Spowoduje to automatyczną
zmianę punktu zapłonu, tj. przestawienie z
paliwa LO 95, na paliwo o niższej liczbie
oktanowej. Jeśli to możliwe, należy jak
najszybciej zatankować paliwo o właściwej
liczbie oktanowej i przestawić ponownie
zapłon.

JoeMix - 11 Paź 2004, 17:21

Coś nie tak jest z tym textem, piszesz cos o bezpieczniku 34 a chwil potem o złaczu diagnostycznym w silniku... zresztą w/g moich materoiałow bespiecznikó jest 20 kilka...
easy - 11 Paź 2004, 17:54

a pozatym, ja od kąd mam auto mam te złoncze rozłonczone i z tego co wiem większosc z nas też(mówie o tym kabelku co jest na zdjeciach w tamtym temacie) ale jesili chodzi o złącza serwisowe to sa one chyba przy akumulatoze prawda??
olijacek - 12 Paź 2004, 13:42

Tak jak napisałem to opis do modeli po 95 roku.
jupati35 - 12 Paź 2004, 20:02

Cześć
W mojej fieście która jest 91r 1.1i jest też takie złącze i w tym samym miejscu ale nie jest zaślepiona jak to jest pokazane na zdjęciu a w środku tego złącza są dwie szpileczkii to złącze jest dużo głębsze ,a na tym zdjęciu jest pokazane jakby tam już było coś włożone,prosze o sprawdzenie czy ze środka to coś da się wyciągnąć może to jest łaśnie już włożona zworka.
Nowy użytkownik Forda Fiesty

krzysztof_0 - 18 Paź 2004, 13:44

Witam
Znalazłem w mojej fieście złącze korektora liczby oktanowej i napewno nie jest to na przegrodzie silnika 2 pinowe tylko znajduje sie całkiem w innym miejscu i DZIAŁA :D i służy do zmiany prędkości obrotowej na biegu jałowym o 100obr/min oraz do opóżnienia zapłonu o 2-3 stopnie i o 4-6 stopni.

olijacek - 18 Paź 2004, 13:52

krzysztof_0 napisał/a:
Witam
Znalazłem w mojej fieście złącze korektora liczby oktanowej i napewno nie jest to na przegrodzie silnika 2 pinowe tylko znajduje sie całkiem w innym miejscu i DZIAŁA :D i służy do zmiany prędkości obrotowej na biegu jałowym o 100obr/min oraz do opóżnienia zapłonu o 2-3 stopnie i o 4-6 stopni.


Fajnie a gdzie to jest ?? Podaj miejsce a ja zrobię u siebie fotkę i zobaczymy czy mam a Może to coś takiego...

http://www.fiestaklubpols...p?p=21690#21690

krzysztof_0 - 18 Paź 2004, 16:51

:D Zdjęcia nie będe robił ponieważ link już podałeś i właśnie to drugie jest złączem korektora liczby oktanowej.

korekta zapłonu / obr/min.
Działanie
Złącze to wykorzystywane jest do zmiany prędkości na biegu jałowym i/lub ustawień zapłonu.

Specyfikacje

Podłączyć końcówkę 3 do masy aby zwiększyć regulowaną prędkość na biegu jałowym o 100 obr/min. Podłączyć końcówkę 23 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 2 - 3°.
Podłączyć końcówkę 24 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 4 - 6°
kolory kabli:
23-brazowoczerwony
24-brazowoniebieski
3-brazowozolty

Lokmen - 18 Paź 2004, 18:22

krzysztof_0 napisał/a:
:D Zdjęcia nie będe robił ponieważ link już podałeś i właśnie to drugie jest złączem korektora liczby oktanowej.

korekta zapłonu / obr/min.
Działanie
Złącze to wykorzystywane jest do zmiany prędkości na biegu jałowym i/lub ustawień zapłonu.

Specyfikacje

Podłączyć końcówkę 3 do masy aby zwiększyć regulowaną prędkość na biegu jałowym o 100 obr/min. Podłączyć końcówkę 23 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 2 - 3°.
Podłączyć końcówkę 24 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 4 - 6°
kolory kabli:
23-brazowoczerwony
24-brazowoniebieski
3-brazowozolty

A jak to sie przedstawia na oktany :?: :roll:

krzysztof_0 - 18 Paź 2004, 20:12

Łokmen ? :roll: :shock:
olijacek - 19 Paź 2004, 11:28

No nie wiem jak to dokładnie działa ale zobaczcie elementy "W" , i "X" to są te wtyczki co zrobiłem im zdjęcie .



"W" Złącze autodiagnostyki
"X" Łącze diagnostyczne

JoeMix - 19 Paź 2004, 15:42

No, tymbardziej że korektor liczby oktanowej, ma tylko 2 złocza, które sie łączy lub rozłacza, nic do masy sie nie podaje...

"G" - Korektor liczby oktanowej...

krzysztof_0 - 19 Paź 2004, 15:56

Witam
No dobra widze że te wasze schematy są jakies dziwne :roll:

olijacek - 19 Paź 2004, 16:04

Joe tak jest w silnikach gaźnikowych u mnie na mono jest inaczej tak jak na schemacie i zdjęciu mam dwie wtyczki żeńskie z trzema wejściami.
Teraz tylko czym się one różnią od siebie ??

krzysztof_0 - 19 Paź 2004, 16:40

Schemat jest w mojej poczcie : fiesta1113@wp.pl hasło:22222
JoeMix - 19 Paź 2004, 22:23

olijacek napisał/a:
mam dwie wtyczki żeńskie z trzema wejściami.
Teraz tylko czym się one różnią od siebie ??

Jedno to złacze disgnostyczne do połączeia testera, a drugie to korektor liczby oktanowej (95/98) nawet jeśli są 3 piny to używa się 2 (nie wiem po co tam jest masa podciągnięta)

olijacek - 20 Paź 2004, 09:12

JoeMix napisał/a:
olijacek napisał/a:
mam dwie wtyczki żeńskie z trzema wejściami.
Teraz tylko czym się one różnią od siebie ??

Jedno to złacze disgnostyczne do połączeia testera, a drugie to korektor liczby oktanowej (95/98) nawet jeśli są 3 piny to używa się 2 (nie wiem po co tam jest masa podciągnięta)


http://www.fiestaklubpols...opic.php?t=1913

Tu mamy odpowiedź po co tam jest masa :D

JoeMix - 20 Paź 2004, 09:31

Ja nie mówiłem o złczu diagnostyki (są 3 piny i fakt, jest masa, tylko z łączu korektora... nawet w ksiazce jest napisane zwora założnona, zwora wyjąta, nia ma ze jeden przewód do masy albo drugi przewód do masy, jak ktoś to napisał ze zmienia sie ont zapłonu wtedy... albo wlączone albo wyłączone - 95/98
olijacek - 20 Paź 2004, 10:44

Oj Joe się nie dogadamy jak się nie spotkamy :lol:

Dobra więc tak piszesz że korektor liczby oktanowej z 95/98 a w jakiej wersji jest 92/95 ? bo jest na pewno.

krzysztof_0 - 20 Paź 2004, 13:30

Witam
W silnikach z gaźnikiem zapłon mozna przyśpieszyc bądź opóżnić kręcąć aparatem zapłonowym a z wtryskiem jednopunktowym czym kręćić? a komputer w naszych fiestach 1.1i niejest taki mądry żeby wiedzieć w jakim stopniu jest zużyty łańcuszek rozrządu a w miare zużywania się łańcuszka lub paska zozrządu (pisze tu o dużych przebiegach )następuje samoistne przyspieszenie zapłonu i co jest z tym związane? za szybki zapłon=spalanie detonacyjne, trzeba zaplon opóżnić lub wymienic rozrząd, w moim przypadku występowało spalanie detonacyjne i połączyłem wyjścia tak jak to opisałem wcześniej i silniczek pięknie pracuje a gdy nazbieram kasy to wtedy wymienie rozrząd i nie będe musiał korzystać z półśrodków.

JoeMix - 20 Paź 2004, 13:35

krzysztof_0 napisał/a:
W silnikach z gaźnikiem zapłon mozna przyśpieszyc bądź opóżnić kręcąć aparatem zapłonowym a z wtryskiem jednopunktowym czym kręćić?.

Dobrze gadasz... ale pokaż mi fieste po 89 roku z gaznikiem gdzie jest aparat zapłonowy, którym można pokręcić? I gażnik i wtrysk i wielkowtrysk mają ten sam komputer (tylko ze stoswnie rozbudowany) i we wszystkich tych autach nie ma mozliwości regulacji zapłonu...

krzysztof_0 - 20 Paź 2004, 14:01

JoeMix napisał/a:
krzysztof_0 napisał/a:
W silnikach z gaźnikiem zapłon mozna przyśpieszyc bądź opóżnić kręcąć aparatem zapłonowym a z wtryskiem jednopunktowym czym kręćić?.

Dobrze gadasz... ale pokaż mi fieste po 89 roku z gaznikiem gdzie jest aparat zapłonowy, którym można pokręcić? I gażnik i wtrysk i wielkowtrysk mają ten sam komputer (tylko ze stoswnie rozbudowany) i we wszystkich tych autach nie ma mozliwości regulacji zapłonu...

A czy ja napisałm o fieście z gaźnikiem :shock: podalem przykład silnik z gażnikiem :!: a silnik jak silnik kupa zlomu tylko w jedym samochodzie jest więcej elektroniki a w drugim mniej :!:

olijacek - 20 Paź 2004, 14:08

Z instrukcji do fiesty do modeli po 95.


JoeMix - 20 Paź 2004, 18:09

Hehehe... mozemy tak bez końca...

krzysztof_0 - 21 Paź 2004, 12:59

krzysztof_0 napisał/a:
:D Zdjęcia nie będe robił ponieważ link już podałeś i właśnie to drugie jest złączem korektora liczby oktanowej.

korekta zapłonu / obr/min.
Działanie
Złącze to wykorzystywane jest do zmiany prędkości na biegu jałowym i/lub ustawień zapłonu.

Specyfikacje

Podłączyć końcówkę 3 do masy aby zwiększyć regulowaną prędkość na biegu jałowym o 100 obr/min. Podłączyć końcówkę 23 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 2 - 3°.
Podłączyć końcówkę 24 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 4 - 6°
kolory kabli:
23-brazowoczerwony
24-brazowoniebieski
3-brazowozolty

http://www.fiesta111.republika.pl/

krzysztof_0 - 21 Paź 2004, 13:06

:D
JoeMix,ok zdjęcie tekstu zrobiłeś ale ono nie dotyczy mojej fiesty1.1i 1990r ,ja tekst dobrze rozumie "W UKŁADZIE ZAPŁONOWYM NIE MA RĘCZNEJ REGULACJI WYPRZEDZENIA ZAPŁONU" bo nie ma ręcznej regulacji wyprzedzenia zaplonu :D

olijacek - 21 Paź 2004, 14:32

Joe ten tekst co dałeś zdjęcie jest o silniku 16 V 1,8 :wink:

krzysztof_0 z czego ten schemat co to za skan jakiej książki i skąd go zassać :wink:

krzysztof_0 - 21 Paź 2004, 14:35

:D
Olijacek podaj e-maila a ja Ci wyśle

olijacek - 21 Paź 2004, 14:40

krzysztof_0 napisał/a:
:D
Olijacek podaj e-maila a ja Ci wyśle


Takie teksty na priva.

Mail poszedł

krzysztof_0 - 21 Paź 2004, 15:31

:D ok
olijacek - 22 Paź 2004, 12:45

http://www.fordescort.no-...dy%20bledow.rar

Oto nowe dowody że jest to możliwe na końcu tego dokumentu jest zapis "Specyfikacje

Podłączyć końcówkę 3 do masy aby zwiększyć regulowaną prędkość na biegu jałowym o 100 obr/min. Podłączyć końcówkę 23 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 2 - 3°.
Podłączyć końcówkę 24 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 4 - 6°.
"
Tylko czy escort ma ten sam komputer ? Ale chyba tak niech no się ktoś wypowie.

krzysztof_0 - 22 Paź 2004, 15:16

:D Jasne że to prawda ja zastosowałem w/w opis i zadziałało przecież opisywałem to samo wczesniej podłączyłem kabelek z końcówki 23 do masy i automatycznie nastąpilo opóżnienie zapłonu i ustąpiło spalanie detonacyjne :!: :D
olijacek - 22 Paź 2004, 15:22

W którym punkcie zmasowałeś ? Do akumulatora czy gdzieś bliżej ? Fotkę byś pstryknął . To by se wszyscy zobaczyli a te wejścia są numerowane wewnątrz wtyczi bo nie przyglądałem się jeszcze.

A i dodam jeszcze jedno następny problem rozwiązany wielkie brawa dla wszystkich w temacie :D

krzysztof_0 - 22 Paź 2004, 18:19

:D
olijacek,nie trzeba robić zdjęć ponieważ kolory kabli się zgadzają (pewnie już to sprawdziłeś :) ) a wtyczka nie jest ponumerowana,wcześniej opisywałem jaki kolor kabelka odpowiada odpowiedniemu numerowi, po lekkim odsłonięciu koszulki widać wszystkie trzy kable i ich kolory oraz doprowadzenia do odpowiedniego pinu,zdjęcie jest tutaj http://www.fiestaklubpols...p?p=21690#21690 i jest takie samo jak w mojej fieście,tylko trzeba sprawdzić właśnie po kolorach kabli która wtyczka służy do korekty zapłonu a kabelek podłączyłem do ujemnego bieguna akumulatora :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group