Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Centralny zamek z pilota

jez733 - 4 Sty 2008, 21:20
Temat postu: [MK3] Centralny zamek z pilota
Dzisiejsza przygada z zamkami przyspieszyła moje plany.
Otóż chce kupić centralke sterującą do centralnego zamka żebym mógł otwierać z pilota.
Chciałbym to podłączyć tak żebym mógł otwierać i zamykać drzwi z pilota, otwierać bagażnik i żeby podczas pracy migały kierunkowskazy. Naturalnie teraz mam zwykły centralny zamek i elektrycznie otwierany bagażnik:

Znalazłem 2 aukcje które by mnie interesowały:

http://moto.allegro.pl/it...scyzoryki_.html

http://moto.allegro.pl/it..._scyzoryk_.html

Czy któryś z tych co napisałem linki spełni moje oczekiwania?

pawloplus - 4 Sty 2008, 22:15

Polecam drugi link...
pawloplus - 4 Sty 2008, 22:15

Polecam drugi link...
jez733 - 4 Sty 2008, 22:57

pawloplus napisał/a:
Polecam drugi link...


a czy może stałeś się szczęśliwym posiadaczem sterownika z tej aukcji? :-P

amokk - 5 Sty 2008, 17:22

Poczytaj sobie mój temat :ra: http://www.fiestaklubpols...ghlight=magicar
frodo666 - 5 Sty 2008, 17:47

tylko STIGA nie kupuj hehe ,straszny szmelc
kmb - 5 Sty 2008, 22:17

siedziba tej fimy miesci sie niedaleko mnie. Co w ich produktach jest nie tak ?

[ Dodano: Sob Sty 05, 2008 22:19 ]
Tak zebym wiedzial na przyszłośc:)?

diodalodz - 5 Sty 2008, 23:48

wykonanie jest nie tak . Jak rozbierzesz ich alarmy to wszędzie widać niedorobione pola lutownicze które pozarywają się od wibracji w samochodzie . Taka ruleta czy alarm pochodzi 10 lat czy rok czy tydzień . Ja osobiście jestem załamany poziomem alarmów stiga . w środku wyglądają jak koreański budzik z bazaru
sowa - 6 Sty 2008, 00:37

dobrze wiedziec bo wlasnie mialam zamawiac do moich czarnulek alarmy :)jego oferta wydawala sie ok ;/ tak wykorzystując topic kolegi... ma ktos schematy centralnego i szyb.elektr. fabrycznych forda??? bo wykonawca sobie zażyczył :-)

jesli tak to połoszę na sowa@fiestaklubpolska.pl < ten oto przepiękny adres :-)

diodalodz - 6 Sty 2008, 02:51

Puchawko :) lepiej zainwestować w cyklopa tak się to zwie :
Tu masz linka do przykładowej aukcji alarm plus pilot scizzzzorrrroooo
http://www.allegro.pl/ite...rena_sklep.html

Danio - 6 Sty 2008, 06:48

też mnie to czeka ale to dopiero jak sie ociepli - dlatego proszę tego kto pierwszy będzie montował samemu lub przy pomocy fachowca - o robienie notatek, zdjęć, zadawanie mu pytań - a następnie umieszczenie tego na fkp - też mi sie te scyzoryki podobają , ale niestety u mnie fachman zażyczył sobie 180 zł za montaż - więc albo sam podłącze albo kupuje nowe zamki i przekładam zapadki

pozdrawiam

Arkadius - 6 Sty 2008, 11:30

Ja mam magicara http://www.allegro.pl/ite...ar_2_drzwi.html od wakacji montaż bardzo prosty i narazie działa i nawet zasięg mam bardzo dobry bo będąc z domu moge sobie otworzyc albo zamknac auto będące w garazu (sygnał przejdzie przez 4 ściany) ok 25-30m oczywiście bateria musi być dobra :P oryginalna z pilotów od razu wywaliłem
Danio - 6 Sty 2008, 11:42

Arkadius napisał/a:
Ja mam magicara http://www.allegro.pl/ite...ar_2_drzwi.html od wakacji montaż bardzo prosty i narazie działa i nawet zasięg mam bardzo dobry bo będąc z domu moge sobie otworzyc albo zamknac auto będące w garazu (sygnał przejdzie przez 4 ściany) ok 25-30m oczywiście bateria musi być dobra :P oryginalna z pilotów od razu wywaliłem



no ok ale nam chodzi o montaż do orginalnego centrala fiesty - żeby nic nie popalić,

amokk - 6 Sty 2008, 11:56

Przecież powyżej podałem przykład montażu Magicara do oryginalnego zamka centralnego :ra: http://www.fiestaklubpols...ghlight=magicar
jez733 - 6 Sty 2008, 20:28

Wszystko ładnie pięknie ale dało by rade założyć sterownik żeby nie integrować w oryginalną instalację? żeby nie podłączać siłowników bezpośrednio pod ten sterownik co przyjdzie z pilotami? Nawet bym sobie mógł ten bagażnik odpuścić..

No jak już by nie dało rady to czy podłączenie któregoś z tych co podałem linki będzie podobne do tego Magicara, bo szukałem i nie ma Magicara z pilotem scyzorykiem a taki mi wpadł w głowę i nie chce wyjść :-P

amokk - 6 Sty 2008, 20:52

jez733 napisał/a:
Wszystko ładnie pięknie ale dało by rade założyć sterownik żeby nie integrować w oryginalną instalację? żeby nie podłączać siłowników bezpośrednio pod ten sterownik co przyjdzie z pilotami? Nawet bym sobie mógł ten bagażnik odpuścić..

Ja Cię nie rozumiem :yyy:
Siłowniki musisz podłączyć bezpośrednio pod każdy sterownik, inaczej jak chcesz sterować zamkami :?:

jez733 - 6 Sty 2008, 21:27

ok ok już załapałem, mój błąd...


a co z tymi linkami co podałem bo chce pilot z scyzorykiem i żebym się w 100zł ze wszystkim zmieścił, więc?

onael - 7 Sty 2008, 18:57

ja wybrałem tanią opcje i kupilem to http://www.allegro.pl/sho...C5%82any.#photo znajac zycie za kilka dni bede prosil o pomoc przy instalacji :)
jez733 - 7 Sty 2008, 21:34

za alarm za 100zł to już bym raczej podziękował...
onael - 7 Sty 2008, 21:37

jez733 napisał/a:
za alarm za 100zł to już bym raczej podziękował...

a jeszcze wczoraj chciałeś kupić alarm z kluczykiem "scyzoryk" do 100zł...

jez733 - 7 Sty 2008, 21:44

Cytat:
a jeszcze wczoraj chciałeś kupić alarm z kluczykiem "scyzoryk" do 100zł...


nie no ja broń Boże się nie czepiam Ciebie że kupiłeś, po prostu to moje zdanie..
Ja chce do 100zł sterownik do centralnego zamka na pilot a nie alarm

To co powiecie w końcu czy jak zamówię któryś z tych linków to będzie ok no i czy ktoś będzie mi w stanie pomóc z instalacją tego.

Parzych - 7 Sty 2008, 21:45

...skasowałem tekst
jez733 - 7 Sty 2008, 22:46

http://www.allegro.pl/ite...ilot_chrom.html


a ten jak działa bo raczej jest mniej rozbudowany, choćby przez to że ma o wiele mniej kabli

bo mi wystarczy żeby otwierał i zamykał, sygnalizował kierunkowskazami i ewentualnie otwierał bagażnik (ale to nie koniecznie)

[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 23:14 ]
http://www.allegro.pl/ite...k_scyzoryk.html

na tej aukcji gostek napisał że wystarczy odpiąć stary sterownik i podpiąć ten z aukcji i już wszystko śmiga, w mojej xrce też to podejdzie pod seryjny centralny czy nie bardzo..

no i kto mi powie jak wygląda podłączenie tego sterownika co podałem link jeden post wyżej

sobek - 20 Sty 2008, 15:14

mam problem z pilotem do centralnego zamka przestał działać niespodziewanie nie chce działać nawet po wymianie baterii pilot jest w kluczyku orginalny fabryczny otwierając kluczykiem centralny działa bez zarzutu co z tym zrobić
cardesign1 - 11 Lut 2008, 23:04

sobek napisał/a:
mam problem z pilotem do centralnego zamka przestał działać niespodziewanie nie chce działać nawet po wymianie baterii pilot jest w kluczyku orginalny fabryczny otwierając kluczykiem centralny działa bez zarzutu co z tym zrobić

Ostatnio miałem ten sam problem, snułem domysły i teorie, rozbierałem kluczyk, wymieniałem baterie i cisza, jeździłem od fachmana do fachmana i nikt nie chciał się podjąć zlokalizowania owej usterki aż w końcu znalazłem magika. W moim przypadku okazało się że trzeba było przelutować jeden punkt w pilocie,zrobił się tzw. zimny lut i nie było przejścia choć pierwsze podejrzenia padły na rozprogramowanie. Przyzwoity elektryk lub magik od alarmów powinien sobie z tym poradzić.
Mam natomiast inne pytanie ale z podobnej beczki. Gdy zamykam auto tradycyjnie wkładając kluczyk do zamka, centralka działa i kierunkowskazy migają dwa razy, natomiast gdy chcę zamknąć auto zdalnie z pilota to kierunkowskazy nie migają choć centralka zamyka drzwi normalnie. Czy tak powinno być czy coś jest nie tak? <???> Dodam że mam oryginalny centralny z pilotem w kluczyku. :)

KrystianA - 25 Lut 2008, 08:29

cardesign1 napisał/a:
sobek napisał/a:
mam problem z pilotem do centralnego zamka przestał działać niespodziewanie nie chce działać nawet po wymianie baterii pilot jest w kluczyku orginalny fabryczny otwierając kluczykiem centralny działa bez zarzutu co z tym zrobić

Ostatnio miałem ten sam problem, snułem domysły i teorie, rozbierałem kluczyk, wymieniałem baterie i cisza, jeździłem od fachmana do fachmana i nikt nie chciał się podjąć zlokalizowania owej usterki aż w końcu znalazłem magika. W moim przypadku okazało się że trzeba było przelutować jeden punkt w pilocie,zrobił się tzw. zimny lut i nie było przejścia choć pierwsze podejrzenia padły na rozprogramowanie. Przyzwoity elektryk lub magik od alarmów powinien sobie z tym poradzić.
Mam natomiast inne pytanie ale z podobnej beczki. Gdy zamykam auto tradycyjnie wkładając kluczyk do zamka, centralka działa i kierunkowskazy migają dwa razy, natomiast gdy chcę zamknąć auto zdalnie z pilota to kierunkowskazy nie migają choć centralka zamyka drzwi normalnie. Czy tak powinno być czy coś jest nie tak? <???> Dodam że mam oryginalny centralny z pilotem w kluczyku. :)


u mnie jeden przycisk od zamykania z pilota umożliwia normalne zamkniecie zamka i ciche, w zależności ile czasu przytrzymam przycisk, może u ciebie podobnie

u mnie każdorazowo załączają sie kierunki ale dźwięki i inne bajery już nie.

thomasg - 19 Kwi 2008, 13:26

Żeby nie zaczynać nowego tematu to podłącze sie pod ten najświeższy, potrzebuje pomocy z rozgryzieniem schematu od centralki KE5520 firmy ?.Dostałe mschematy po angielsku i co nieco na nich widac ale nie wszystko jarzę :ups: , o pomoc w Google cienko - chyba to jakaś kupa ;-|

jeśli ktos moze mi to wytłumaczyć jak krowie ( z lutowaniem i lokalizacją pzrewodów ta krowa sobie poradzi :) ) byłbym bardzo wdzięczny .
Centralka ma funkcję zmiany polaryzacji i czasów impulsu - tyle z tego wiem. :głowąwmur:



dla +12V


i dla masy ?



za wszelką pomoc Wielki Dzięki notw




od gościa z Allegro niestety na nic takiego liczyć nie można bo nie dostałem nawet potwierdzenia zakupu, gwarancji itd. kill

kazi - 19 Kwi 2008, 14:19

pod biały i biały/czarny podłączasz ta mase do siłowników do otwierania i zamykania.
Sprawdz najpierw miernikiem w ten sposób że:

- podłącz pod biały przewód jedna strone miernika a druga do plusa stałego i przy wcisnieciu pilota musi sie na ok 1sek-3 sek pojawic napiecie
- podłacz pozniej biały/czarny do miernika i druga koncówke miernika do plusa stałego i sprawdz po wcisnieciu pilota czy pojawia sie na 1-3 sek napiecie.

Jesli tak jest to znaczy ze podaje minus który podłączasz pod siłowniki reszte napisze ci pozniej co i jak podłączyc.


Ps sprawdz koniecznie jakiej jest firmy alarm to wazne bo mam schematy ale musze wiedziec co to za firma wyprodukowała to cudo napewno jest napisane albo na pilocie albo na obudowie alarmu.
w razie problemów gg: 7835129

thomasg - 19 Kwi 2008, 19:46

kazi, i dupa , robiłem to na sucho w domu i po naciśnieciu Lock na pilocie na przewodzie 'white' - 0 po naciśnięciu Unlock na biało czarnym też 0, kierunki migają normalnie ( żarówka na biurku ) . Po naciśnięciu Lock a po przyłożeniu do white/black mam tam napięcie ;-|
odyniec - 19 Kwi 2008, 20:19

a powie mi ktos jak zrobic z plusowego sygnalu sygnal minusowy ok 1 sek. ??
thomasg - 20 Kwi 2008, 13:00

no więc korzystając ze schematu nr.3 tj. dla masy wydukałem tyle że na white i white/black podaje mi sygnały masy ( tylko jakoś na odwrót: dla Lock na white/black - Unlock na white ; bede musiał o tym pamiętać przy montażu ).Po pzrełożeniu zworki na plus dla #3 (pink) mam tam plusa lub minusa jak chcę. Rozumiem że pod blue #10 moge także wpiąc się z jakąś syrenką ? Przewód blue podłączać przed bezpiecznikiem kierunków czy za ? jeśli za to moze na nim założyć bezpiecznik ?, chciałbym tez na nim spiąć syrenkę .
Do których ( kolory ?) kabli wpinać się w instalacji fabrycznej zamka ? dla MK4 rzecz jasna , zresztą kawałek kabla z żarówką za pzrewodnika :) . Na klapę idzie plus czy minus ( sterujący) ?

dzięki za info jesli komuś w niedzielkę sie zechce, jakieś uwagi ułatwiające mile widziane- pod blokiem to kicha nie robota. :-P

kazi - 20 Kwi 2008, 23:41

sorry ze sie nie odezwałem bo mam mały problem z komputerem. Widze ze jednak sam sobie poradziłes wiec :brawo: powiedz mi tylko ten sprzęt to nie jest alarm prawda? tylko sterownik na pilota do zamykania i otwierania drzwi?
thomasg - 21 Kwi 2008, 17:27

jeszcze raz nachalnie zapytam :
1. czy pod blue #10 moge także wpiąc się z jakąś syrenką ?
2. przewód blue podłączać przed bezpiecznikiem kierunków czy za ?
3. jeśli za to moze na nim założyć bezpiecznik ?, chciałbym tez na nim spiąć syrenkę .
4. Do których ( kolory ?) kabli wpinać się w instalacji fabrycznej zamka ? dla MK4 rzecz jasna , byłem pzred chwilą z miernikiem ( ten miernik to czarna magia) w samochodzie i po rozkopaniu wszystkiego dalej nic nie wiem , jedyne gdzie coś się zmieniało to kable biało/fioletowy i żółto/czarny ale tam miałem raczej plus bo żarówka mi swieciła po zetknięciu druga stroną z masą - zresztą teraz to pewnie pokićkałem sam już nie wiem jak to było :-P .
5. Na klapę idzie plus czy minus ( sterujący) ?

notw

kazi - 22 Kwi 2008, 00:32

1 tak ale po co nie wiadomo jaki bedzie efekt albo bedzie wyc a to raczej mialo by być pik mozna zlutowac do tego uklad ale jak ty sie nie znasz na elektronice to nie pisze dalej
2 za przeciez na blue jest bezpiecznik wiec po co dublować bezpieczniki? tak sie nie robi! dodałbym jeszcze dwie diody na lewy i prawy kierunek by wyeliminować zwarcie zarówek w razie jej przepalenia lub zbicia, róznie bywa.
3 za
4 tego nie wiem bo mk4 nie mam tu głos innych majacych mk4
5 a klapa to sie otwierac ma razem z drzwiami? :yyy: no chyba ze jest inaczej i czegos nie wiem roznie to bywa z samochodami ale sadze ze hatchback takiego czegos nie miały, co innego sedan. U mnie idzie plus na klape ale w kazdym samochodzie jest inaczej trzeba sprawdzic miernik w łape i do dzieła

Na koniec błogosławieństwo :pop:

thomasg - 22 Kwi 2008, 15:17

kazi napisał/a:
1 tak ale po co nie wiadomo jaki bedzie efekt albo bedzie wyc a to raczej mialo by być pik mozna zlutowac do tego uklad ale jak ty sie nie znasz na elektronice to nie pisze dalej


dlaczego miałoby wyć, przeciez dostałaby dwa razy impuls ( tak jak kierunki) i gitara - po jej pracy

kazi napisał/a:
2 za, przeciez na blue jest bezpiecznik wiec po co dublować bezpieczniki? tak sie nie robi! dodałbym jeszcze dwie diody na lewy i prawy kierunek by wyeliminować zwarcie zarówek w razie jej przepalenia lub zbicia, róznie bywa.


na schemacie bezpiecznik jest owszem ale u mnie nie ma go na wiązce a co do diód to zaatakuję Cię na PW

kazi napisał/a:
5 a klapa to sie otwierac ma razem z drzwiami? :yyy: no chyba ze jest inaczej i czegos nie wiem roznie to bywa z samochodami ale sadze ze hatchback takiego czegos nie miały, co innego sedan. U mnie idzie plus na klape ale w kazdym samochodzie jest inaczej trzeba sprawdzic miernik w łape i do dzieła


oczywiście że klapa idzie na oddzielny kanał (pink #3 na którym też według schematu jest bezpiecznik w rzeczywistości pasowałoby go dołożyć) , dojde do tego miernikiem lub żarówką :V: co i jak

także na dzień dzisiejszy jestem ,hmm byłbym gotów do montażu gdybym wiedział jakie kolory do czego w tych drzwiach, mam schemat ale tam widac całe g... na nim ( napisy nieczytelne) a metodą prób i błędów wolałbym tego nie atakować.

dzięki za info kazi i czekam dalej na elektryków z mk4

26.04.2008 - po kilkukodzinnych bojach ......

w końcu rozkminiłem i podłączyłem wsio ... no może nie wsio

tak więc z racji wersji ;/ Kazi sterownik podłączyłem według schematu " dla +12"
w drzwiach mam kable siłowników o kolorach :
- biało/fioletowy - sygnał +12 - zamknij
- czarny
- pom/czarny - stale +12
- żółto/czarny - sygnał +12 - otwórz

podłączono - działa

bagażnik ma kabelki na przycisku o kolorach :
- czarny
- pom/żółty
- pom/żółty
- pom/czarny - sterujący +12 na otwarcie
nie szukajcie czasem tego przewodu w wiązce przy progu czy za bezpiecznikami, leci on sobie z przewodami lampki za zegarami i za nawiewem ( tam sie w niego wpinałem ) wchodzi w lewy słupek :)

Pod #3 (pink) podpiąłem syrenke bo na kierunkach poległem , za kierownica na wiązce jest za ciasno żeby tam cokolwiek rzeżbić a druga sprawa że w wiązce poniżej już kolory nie pasują do tych pierwszych ( pasuje tył a przód lipa ). Następna sprawa to nie wiedziałem jak do tego podejść żeby przy wrzucaniu kierunku w czasie jazdy nie pikała mi syrenka ;-|
- marny ze mnie elektronik ,wiem że na diodzie ale jaka i gdzie .....

Tak więc na razie bangla i gra , kierunki..... myśle że dojdę do tego.

znalazłem jeszcze kilka lużnych wtyczek za skrzynką ale to już pytanie na inny temat.

diodalodz - 27 Kwi 2008, 19:48


kazi - 27 Kwi 2008, 21:33

no to sie ciesze bardzo ze Ci sie udało to podłączyć a Dioda narysował schemat taki o którym mowilem sorry ze nie pisalem ale spaliła mi sie karta graficzna. Podłącz to tak do swiateł jak ci narysował Dioda na schemacie unikniesz w ten sposób sabotażu alarmu.
thomasg - 29 Kwi 2008, 16:28

no i wczoraj po kilkuminutowej dzięki DIODALODZ sesji w rozkopanych kablach ukonczyłem podłączanie całości. Zrobiłem to na parkingu pod blokiem bez użycia lutownicy :hammer: ale za to przy użyciu



całosć bangla jak fabryka a przy okazji porobiłem wiele innych ciekawych rzeczy w okolicach drzwi (i wiele innych się też zaplanowało :-P ). Zajęło mi to w sumie 8-9 godzinek z browarkiem u boku . Bezpieczniki udało mi się umieścić w skrzynce , nie w pinach ale pod pokrywą , diody jak DIODA nakazał przy centralce aby przy kierownicy nie robić zadymy a całość czyli centralke wkomponować w róg nad komputerem . Antenka dzięki temu jest pod maską i zasięg jak wczoraj sprawdzono w okolicach 50-100 m bez problemu (zależnie od kąta pod jakim trzyma się pilota )

jeszcze raz dzieki wszystkim za podpowiedzi ( za archiwalne też ) pub2



p.s. do użycia kostek nakłonił mnie TEN montaż :yyy:

diodalodz - 30 Kwi 2008, 00:51

pilot ma największy zasięg przy głowie człowieka i to nie jest żart :)
kazi - 30 Kwi 2008, 10:16

prawda bo człowiek zachowuje sie jak obwód rezonansowy czyli krotko mowiac jak antena old
jonteczek - 21 Maj 2008, 22:49

Witam
Chciałbym się podpiąc pod ten temat, bo jestem w kropce :sad:
kupiłem sobie takie cuś:
http://moto.allegro.pl/it...fort_kanal.html

mam Fieste mk4 z 1996 roku z centralnym zamkiem, ale bez pilota
Goście podesłali mi majlem taką instrukcję:




to instrukcja, którą dostałem wraz z sterownikiem:



mimo iż podłączam wszystko tak jak należy (tj. biały do żółto-czarnego i biało-czarny do biało-fioletowego / żółty i żółto-czarny do +12V) to po naciśnięciu pilota, włączają mi się światła mijania :yyy:

prosiłbym o pomoc, jeśli już ktoś miał do czynienia z takimi cudami
albo może ja coś źle robie - proszę oświećcie mnie :sad:
zakładam, że w mojej Fieście zamki są sterowane dwoma plusami, czyli korzystam ze schematu drugiego od góry

742darek - 22 Maj 2008, 16:17

zakładałem tą wersje sterownika razem z centralnym zamkiem w mojej fieście mk3 , jeśli chodzi o te podłączenie się pod kierunkowskazy to poprostu podłączyłeś się pod złe przewody na kostce, dlatego odpalają ci się mijania , jeśli nie wiesz pod które przewody podpiąć się aby przy otwieraniu i zamykaniu migały ci kierunkowskazy poprostu wyjmuj pokolei przewody z kostki i sprawdzaj kierunki ... a co do sterowania to jest obojętne czy plusami czy minusami :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group