Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Fiesta mk3 1.1 gaźnik - pali 10 litrow na miescie, co robić?

Kuleczka - 28 Sie 2008, 21:40
Temat postu: Fiesta mk3 1.1 gaźnik - pali 10 litrow na miescie, co robić?
Fiesta juz po naprawach blacharskich ale nurtuje mnie jescze jeden problem. Od dluzszego czasu zauwazylam ze moje fiesta pali okolo 9 a moze nawet 10 litrow benzyny na miescie a dodam ze niemam instlacji gazowej. A na trasie w 6 litrow sie wzmieści, jezdze glownie na glugich trasach - malo na miescie wiec sie specjalnie tym nie przejmuje. Z poczatku gdy to zauwazylam myslalam ze za mam za "ciężką nogę" ale gdy jezdze spokojniej tez sie ten problem pojawia. Ale chcialabym to jakos naprawic zeby zaoszczedzic troche wachy.

Czyżby to gaźnik do regulacji? Dlaczego tak sie dzieje?

odyniec - 29 Sie 2008, 10:31

Silnik nie jest nagrzany to tyle pali. Nad czym tu jeszcze myśleć.
A na trasie jak ja sam jeżdżę to mi wtrysk pali z 5-5,5. Więc albo dużo rzeczy wozisz, albo masz do regulacji dawkę paliwa w gaźniku.

Kuleczka - 29 Sie 2008, 17:04

Czyli opcja ze gaźnik jest do regulacji odpada jesli na trasie miesci sie w 6 litrach, tak?
odyniec - 29 Sie 2008, 22:20

tak.
Sprawdź jeśli już jeszcze ewentualnie to co za temperaturę odpowiada. Np. czujnik w dolocie. Nic więcej ni da rydy.

JoeMix - 29 Sie 2008, 23:43

Temperatura silnika na gaźniku nie ma aż takiego dużego wpływu, tym bardziej nie ma tam czujnika uszkodzenie którego powodowało by podawanie większej ilości paliwa - to nie wtrysk, zero elektroniki - mechanika :)

1. Jak się miewa filtr powietrza - kiedy był zmieniany?
2. Fajnie by było zdemontować puszkę filtra powietrza i obcykać gaźnik z każdej strony :)

i będziemy jechać daley.

Kuleczka - 30 Sie 2008, 09:03

JoeMix napisał/a:
Temperatura silnika na gaźniku nie ma aż takiego dużego wpływu, tym bardziej nie ma tam czujnika uszkodzenie którego powodowało by podawanie większej ilości paliwa - to nie wtrysk, zero elektroniki - mechanika :)

1. Jak się miewa filtr powietrza - kiedy był zmieniany?
2. Fajnie by było zdemontować puszkę filtra powietrza i obcykać gaźnik z każdej strony :)

i będziemy jechać daley.


1. Filtr powietrza byl miesiac temu zmieniony.

2. możesz wyjasnij o co chodzi z tym obcykać gaźnik z każdej strony :D


A jeszcze tak myslałam nad tym ze moze silnik jest stale zimny i poprostu jezdze na ssaniu i dlatego wiecej mi pali i gdyby zalozyć jakas oslone na chlodnice (np. karton) zeby szybko sie nagrzewał, dobry pomysł?

odyniec - 30 Sie 2008, 09:51

Nie ta pora roku, aby chłodnice zasłaniać. Zimą owszem można, ale nie teraz.
szynszyl - 30 Sie 2008, 10:00

odyniec, czytaj co madrzejsi piszą
Cytat:
Temperatura silnika na gaźniku nie ma aż takiego dużego wpływu, tym bardziej nie ma tam czujnika

Kuleczka napisał/a:
gdyby zalozyć jakas oslone na chlodnice (np. karton)
takie rzeczy to na wiosne, jak pomidory pikuję :twisted:

jak JoeMix mówi, bo chyba wie co mówi. dobra regulacja gaźnika i tyle.
poza tym w trasie 1.1 pali 6 litrów - super. w mieście - konstrukcja z 80 lat - spoooooko

JoeMix - 30 Sie 2008, 10:01

Obcykać z każdej strony to zrobić dużo zdjęć w miarę dokładnych, także z góry :P

Tektura na chłodnice odpada - od tego jest termostat.

odyniec - 30 Sie 2008, 10:04

szynszyl, to po co w ogóle jest chłodnica w autach z gaźnikiem?

Nagrzać - szybciej się nagrzeje - a o to chodzi, że ssanie nie będzie trzeba tak długo trzymać, lecz potem może to już przynieść nie pożądane efekty, uboczne, kosztowne.

a ja dobrze wiem, że 1.1 w trasie spokojnie można zejść do 5L, a w mieście 7-8 to wynik normalny.

szynszyl - 30 Sie 2008, 11:02

odyniec nie rozkładaj mnie na łopatki. kartonikiem to sobie można podetrzeć. nawet konstruktorzy OVH nie byli tak głupi, zeby w fabryce zakładać papier pod atrape.
Cytat:
Nagrzać - szybciej się nagrzeje
swoją drogą do mk3 nawet nie za bardzo płyty podlogowe się nadają, bo silnik w znacznym stopniu jest chłodzony przez powietrze.

Kuleczka, poszukaj starszego pana, który siedział w FSO i FSM. ci goście naprawde często gęsto są specami jedynymi w swoim rodzaju. regulowali gaźniki zanim niektórzy z nas tu na forum z nocnika zeszli. przy okazji (nie znam sie na gaźnika ale sie nasłuchalem) pooglada stan dysz, iglic i innego badziewia jaki się ponoć w gaźniku znajduje :)

odyniec - 30 Sie 2008, 11:11

Chłodzone powietrzem były w latach 70 silniki typu bokser w porsche a nie OHV. Chłodnice ma, więc do czegoś służy. Silnik jest zimny to więcej pali - i to tym każdy dureń wie.
JoeMix - 30 Sie 2008, 11:17

Akurat silnik OHV we fieście jest chłodzony głownie powietrzem, chłodnica jest potrzebna w korkach (kto ostatnio słyszał wiatrak u siebie w 1,1),,, a moja wypowiedź tyczyła się głównie tego że nie ma tam czujnika,,, we wtrysku jak silnik jest niedogrzany do sterownik podaje więcej paliwa... w gaźniku nie jest hak hop siup...

Czekam na fotki :P

pablon - 30 Sie 2008, 15:33

ja ma m 1.1 na gazniku 93r. i mi pali 6,5 w mieście/4,5 na trasie. Nic innego prócz gaźniku a nie ma wpływu na spalanie chyba ze coś nie tak z hamulcami.
Kuleczka - 30 Sie 2008, 20:56

Ok. Jutro jak dobrze pojdzie to odkręce patelnie i zrobie fotki.

To gaźnik jest pod ta patelnia? Tak? Dobrze mówie? :D

Tam mam zrobić fotki?

pablon - 30 Sie 2008, 22:31

A na przeglodzie nie wyszły złe spaliny?. .Jak pojdziesz z gaznikowca napisz ile wzoł za regulacje bo to same dziadki nacigacze klutnia .
kandyk - 31 Sie 2008, 09:58

Kuleczka,
Kuleczka napisał/a:
To gaźnik jest pod ta patelnia? Tak? Dobrze mówie?
Robisz postępy... :yes:
Kuleczka - 31 Sie 2008, 10:13

Wrzucam linka na RapidShare do fotek które są spakowane w folder *zip

LINK -> http://rapidshare.com/fil...gaznik.zip.html

Zrobiłam fotki tego co jest po patelnia :D

Mike - 31 Sie 2008, 13:38

hmm ja mam u siebie gaznik i mam reczne ssanie wiec po przejechaniu kilku km je po prostu wylaczam.
JoeMix - 1 Wrz 2008, 12:53

Niestety z pracy nic nie mogę zassać bo mi piszczy że pobieram inny plik :( Spróbuję w domu o ile będę już miał sieć,,,
Kuleczka - 1 Wrz 2008, 17:58

OK. Czekam na pomoc w rozwiazaniu mojego problemu
JoeMix - 1 Wrz 2008, 20:53

Niestety Kuleczka, to co masz pod patelnią to nie gaźnik a monowtrysk :( ...zmień sobie w opisie w profilu z '1,1' na '1,1i' i niech spece od czujników temp, VCC, CPP i innych dolegliwości jednopunktu się wypowiedzą :(

Ale zdjęcia 1-sza klasa. :ok:

Kuleczka - 1 Wrz 2008, 20:59

Dzieki za pomoc.

znajomy mi mówił kiedy zaglądał po maske że szkoda że masz fieste na gaźniku.

czyli że gaźnik jest gorszy? dlaczego niby?

[ Dodano: Pon Wrz 01, 2008 21:04 ]
PS. zakładam kolejny temat dotyczacy tego problemu

JoeMix - 1 Wrz 2008, 22:10

Gaźnik ma swoje zalety i wady a układ wtryskowy swoje,,, trzeba by zapytać kolegi dlaczego określił "szkoda" ,,, ja mam gaźnik i akurat sobie chwalę :P
Jack09 - 3 Wrz 2008, 15:15

Witam mam ten sam problem co kuleczka
i mam pytanie silnik jest na monowtrysku czy gaznik?

http://img237.imageshack....image824kt8.jpg

jaki olej polecacie do fiesty ? zastanawiałem się na Castrolem gtx 15w 40

Freeman - 3 Wrz 2008, 15:25

Jack09, zobacz czy przy kierownicy masz dzwigienke do ssania. zajrzyj też do dow. rejestracyjnego, jeśli pisze 1.1i to monowtrysk
kandyk - 3 Wrz 2008, 15:28

Jack09, Przed zrobieniem fotki - aby powiedzieć, gaźnik, czy mono - zdejmij pudło z filtrem powietrza. Kuleczka też tak musiała zrobić... :) Odnośnie oleju - można także wlać Formula XR+ 10W40 Motorcraft.
JoeMix - 3 Wrz 2008, 16:25

freeman napisał/a:
Jack09, zobacz czy przy kierownicy masz dzwigienke do ssania
Akurat to słaby wyznacznik bo sa gaźniki a automatycznym urządzeniem rozruchowym.

Jack09 masz gaźnik bo 1) masz sterownik zapłonu zintegrowany z MAPsensorem 2) idą pod puszkę 2 linki, jedna og gazu druga od ssania.

Jack09 - 3 Wrz 2008, 17:19

da rade wyregulować samemu ten gaźnik? czy lepiej prosto de mechanika?
ten mapsensor moze mieć wpływ na spalanie?

Marcinowaty - 3 Wrz 2008, 18:09

Co ty wkońcu masz gaznik czy monowtrysk? :hahaha:
Jak gaznik to gruntowne czyszczenie i regulacja, a jak wtrysk to wymien wtryskiwacz. Zobacz czy termostat masz sprawny

Jack09 - 3 Wrz 2008, 18:26

wiem że czujnik od temperatury siedzi bo nie wskazuje temperatury silnika ,jak sparwdzic termostat? może wymienić przy okazji z czujnikiem , termostat 30 zł nie tak duzo ;]
JoeMix - 3 Wrz 2008, 19:07

Już się nauczyłem że instrukcje obrazkowe działają najlepiej, kolego odkręc 3 śruby na filtrze powietrza (patelni:P ) i zdemontuj góre jak i podstawę (jeden wąż trzeba ręką odpiąć)... potem stań przy lewym kole cyknij komore, stańz przodu i cyknij i z drugiego koła - czyli 3 fotki,,,

Masz rozumiem problem ze spalaniem? Za dużo? Jak auto pali? Jak tam filtr powietrza (w gaźniku to bardzo ważne) i jak będziesz miał zdjęty filtr to cyknij fotkę z góry.

Jack09 - 3 Wrz 2008, 23:17

rano cykne fotki..
dzis sprawdzajac plyn chlodniczy i sie zalamalem jest caly brazowy.. co moze byc uszczelka po glowica poszla? ;/

Marcinowaty - 4 Wrz 2008, 00:07

A może jest brazowy od rdzy.. :cojest:
Jack09 - 4 Wrz 2008, 00:12

bys kur** wniosl cos do tematu a nie pajacujesz :|
Miły - 4 Wrz 2008, 05:19

:hahaha:
JoeMix - 4 Wrz 2008, 06:55

Jęli ma normalną konsystencje płynu (lekko gęstawą wodę) to jest brązowy zapewne od rdzy :yes: Trzeba by było zleć całość i zalać od nowa, dla zmniejszenia kosztów najtańszym badziewiem z marketu jakegoś... pewnie tez trochę kolory złapie ale mniej, i po jakimś tygodniu jazdy zlać znowu, i albo jeszcze raz badziewiem dla przepłukania, albo już normalnym płynem... jak masz gdzieś podwórko, to po otwarciu układu i zlaniu starego płynu można ostro przepłukać silnik szlałfem (wodą dość mocno odkręconą z węża)
Jack09 - 7 Wrz 2008, 16:42

[ Dodano: Nie Wrz 07, 2008 16:41 ]
przeczyściłem układ i zalałem borygo narazie jest dobrze ale nadal pali jak smok ;/
wymienilem termostat wczesniej wskazowka od temperatury caly czas lezala teraz jest lekko nad M taka temperatura jest dobra? czy powinno byc po srodku?
wymienione przewody filtr powietrza swiece wczesniej ciezko palil jak byl zimny teraz na dotyk ale te spalanie ; (

fotki gaznik

http://www2.zippyshare.com/v/81434104/file.html

http://www1.zippyshare.com/v/57218150/file.html

Matis - 7 Wrz 2008, 21:37

powinna być na ''R'' a co do spalania u mnie na mieście pali 10l a na trasie 5,5l wszystko jest sprawdzone i jest ok już na to nie zwracam uwagi.
Jack09 - 8 Wrz 2008, 00:01

jaka może być przyczyna że sie nie grzeje do prawidlowej temperatury?
JoeMix - 8 Wrz 2008, 07:46

Jak masz automatyczne ssanie to owszem, ale masz ręczne więc niekoniecznie, z drugiej strony, wskazówkę masz już w polu NORM, więc ta temperatura w/g mnie jest akceptowalna, jeśli wskaźnik wskazuje NORM to znaczy temperatura NORMalna,,, w/g wskaźnika,,, bo faktyczna temperatura silnika to co innego.
Jack09 - 8 Wrz 2008, 09:00

zauwazylem ze jak wykrecalem stare swiece to byly czarne moze zbyt bogata mieszanka? jak wyregulowac gaznik?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group