Forum FiestaKlubPolska -

Tuning stylistyczny - [MK6] Alufelgi 16"

someone1989 - 28 Lis 2011, 21:03
Temat postu: [MK6] Alufelgi 16"
Witam .
Mam dwa pytanka :
- Co sądzicie o tej alufeldze FELGI ALUMINIOWE ALESSIO 16" KPL. 4 SZT. 7,5J16 ET30, ROZSTAW ŚRUB 4X108





-Czy alu 7,5J 16 et 30 podpasuje beż problemu do fiesty mk6 3d ? i najlepiej jakie kapcie do tego myślałem o 205/45

mieszko - 28 Lis 2011, 21:11

someone1989 napisał/a:
Co sądzicie o tej alufeldze Alessio 16 4x108


felga ładna ale zaley do jakiego auta, nie popełnij tego błędu który ja (prawie) popełniłem czyli czarna felga do nieczarnego auta, raczej będzie "ginąć" w oponie

someone1989 napisał/a:
7,5J 16 et 30


ET30 może być nieco za małe, ktoś sprawdzał chyba 25 i nie pasowało...

someone1989 - 28 Lis 2011, 21:36

Przeglądnąłem topic na temat alu i widziałem że przeważnie wkładają et 35 . Niestety te felgi są używane i et 30 nie widzę takich na allegro z et 35 używanych lub w przystępnej cenie za nowe .

Co do koloru to jest ciemny granat .


mieszko - 28 Lis 2011, 21:42

a patrzyłeś na większe ??? 38, 40 ??? takie wchodzą bez problemu
someone1989 - 28 Lis 2011, 21:46

Niestety jeżeli chodzi o te alu to tylko z takim et znalazłem . Nie umiem jakoś dobrać czegoś co mi się podoba . Zresztą zastanawiałem się nad dystansami by poszerzyć ja ale stwierdziłem że wymieniając opony na letnie kupie komplet alu które będą bardziej wysunięte .
MisiekT - 28 Lis 2011, 21:50

za male ET
mieszko - 28 Lis 2011, 21:51

Czarne do granatu powinno podejść ale na Twoim miejscu obawiałbym się lekko o 16' choć też mi takie pomysły krążyły po głowie i chyba jeszcze nie całkiem wyleciały... Ale zostałem przy 15' i wydaje mi się że to optimum. Wracając do opony to słyszałem o 205/45/17 do Fiesty ale o 16 to chyba nie.
someone1989 - 28 Lis 2011, 21:56

Też widziałem dużo wersji z 205/45/17 albo 215/40/17 . Wchodzą do niej 17 więc z 16 nie będzie problemu się będzie dopasowywało kapcie by było i ładnie i wygodnie chociaż o tym drugim to raczej można pomarzyć . Jest też trochę sztuk pochłaniających kilometry na 16 i myślę że takie docelowo będą tylko jak tu dopasować jakieś fajne alu do niej :(
mieszko - 28 Lis 2011, 22:02

Przyznam że przed 17 wstrzymywała mnie cena - felgi z ST-ka do renowacji za 500-700 za komplet natomiast koszt opon był również w granicach 500-700 tyle że za sztukę (chyba że chińskie "no name" to za 400), rozum przyszedł dopiero po godzinie... Generalnie max zalecane przez producenta to 195/45/16 ale na pewno z pomocą Forum znajdziesz coś innego. A ładnie będzie na 1000 %, wygodnie niekoniecznie...
someone1989 - 28 Lis 2011, 22:10

może takie jak kolega z forum - fiesta by palon





o 17 nie myślę bo to niestety już hardcore raczej chociaż fele z st kusząca opcja

mieszko - 28 Lis 2011, 22:12

someone1989 napisał/a:
chociaż fele z st kusząca opcja


ba...

jeśli chodzi o białe felgi to zawsze możesz kupić np. srebrne do renowacji i pomalować na biało

someone1989 - 28 Lis 2011, 22:17

To już nie chodzi o kolor ale wzór taki bardziej w kierunku st/rs fordowskich
someone1989 - 28 Lis 2011, 22:28

Chyba jednak poszukam coś w tym stylu Oryginalne Felgi ST200 17'' od Forda Mondeo




tyle że na 16' i et tak jak mówisz 40 albo standard 52,5 i dystanse .

mieszko - 28 Lis 2011, 22:32

someone1989 napisał/a:
ST200 17 tyle że na 16


też ciekawe ale nie wiem czy uda Ci się znaleźć akurat 16, jak to letnie to masz jeszcze dużo czasu, do wiosny na pewno się coś znajdzie, może spróbuj zamieścić ogłoszenie w dziale "giełda"

someone1989 - 28 Lis 2011, 22:36

To jest oryginał st200 ... ja na allegro poszukam takich 16 nie oryginalnych chodzi tylko o wzór . Idealnie takich samych nie znajde .

Natomiast pytanko do kolegi MisiekT stwierdziłeś że za małe et może tak więcej info co będzie nie tak będą gdzieś obcierać czy coś ?

ElGrey - 28 Lis 2011, 22:45

Kolega nie ma racji, et bedzie dobre, ale kolka troche beda wystawac mocniej, oczywiscie nie poza krawedz blotnika
someone1989 - 28 Lis 2011, 22:54

No i o to mi chodzi żeby bardziej wystawały . Jesteś pewien że nie będzie żadnych problemów ? Masz takie założone ?
MisiekT - 28 Lis 2011, 23:04

nie wierze ze Fiesta MK6 ma taki nadmiar miejsca w blotnikach... z tego co sprawdzalem pod katem swojej Fiesty

Fiesta ST (MK6) - felgi 17x7x52,5
fabrycznie Ford ma zawsze jakis 1cm luzu, ktory mozna wykorzystac

felgi 16x7,5x30 beda o 28mm blizej blotnika, co na bank spowoduje wyjscie poza blotnik, wiec ZA MAŁE ET

no chyba ze ST sie jakos znacznie rozni budowa od zwyklej MK6? :fox:

wystajaca felga:
- jest nielegalna (przeglad, policja)
- syfi strasznie samochod
- strzela kamieniami w osoby jadace za toba
- tworzy sciane wody i baardzo utrudnia wyprzedzenie takiego auta w deszczu
- oczywiscie obciera na obciazonym aucie jak nie masz mega twardego zawiasu
itp.

ElGrey - 28 Lis 2011, 23:09

Mam na aucie alusy z opnami zimowymi z ET 38, nie wystaje i jeszcze jest miejsce :-P
mieszko - 28 Lis 2011, 23:10

ElGrey, u mnie w lecie jest ET40 i jest równo z nadkolem...
Bezimienny - 28 Lis 2011, 23:12

Zawsze można nadkola poszerzyć :ok:
ElGrey - 28 Lis 2011, 23:13

No co ty moje to Momo Corss 15 oponki 195 i juz 4 sezon na nich brykam i naprawde nie wystaja, ale syf jest okrutny ;-|
MisiekT - 28 Lis 2011, 23:16

ElGrey - ale Twoje felgi to pewnie 7" albo nawet 6,5" - a kolega mowi o 7,5" !!!
czyli jak twoje juz sa na totalnym styku, to dorzucenie jeszcze 10-15mm co spowoduje? WYSTAWANIE

ElGrey - 28 Lis 2011, 23:23

No racja takie szerokie butki sa problematyczne
someone1989 - 28 Lis 2011, 23:23

No trochę st się różnie od zwykłej bo jest chyba szersze hehe ;P tak ja mówię o 7,5 cala tyle że mi to wychodzi że o 22 mm będą bliżej nadkola ... teraz mam et 52,5 czyli standard i jest dużo miejsca ale czy aż na tyle to właśnie ciężko wyczuć ... chciałem na styk mieć auto obciążone nie będzie bo to wersja van na 2 osoby i w dodatku zawieszenie takie twarde że komfortu jazdy na profilu 45 nie ma praktycznie wielkiego . Czyli przy 7,5 calowej pozostaje chyba bezpiecznie mieć et 40 .
ElGrey - 28 Lis 2011, 23:25

St nie rozni sie niczym o zwyklej, nie liczac hamulcow
someone1989 - 28 Lis 2011, 23:29

Tak jak mówiłem chyba bo st'ka niestety nie miałem . Dzięki za info bo bym popłynął na 500 zł . Pozostaje mi szukać feli na wzór tych st z et 40 albo węższą fela i wtedy rekompensować to et 35 czy coś efekt docelowy jaki chce osiągnąć to kółka niemal że na styk . Trochę już przy niej pozmieniałem zostały mi do wiosny tylko fele i światełka i jakoś się będzie na szosie prezentować .
MisiekT - 28 Lis 2011, 23:36

bezpieczne i najladniejsze jest dla 7 calowej feli ET 42-45, czyli kazda felga idealna tez do focus'a

jezeli upierasz sie na 7,5" to ET musialoby miec 48

someone1989 - 28 Lis 2011, 23:48

Nie upieram sie przy 7,5 może być nawet 6,5 tak akurat wyszło ... patrzę i wszystko co mi się podoba jest przeważnie na 7 i et 20-28 masakra jakaś ... Chyba pójdę w tym kierunku Felga orginalna Ford 6,5Jx16H2 ET41,5



bo rozumiem że przy 7,5 et 35 to też nie wchodzi w grę bo coś takiego mi wpadło w oko Maxx Mb 16x7x35 4x108



ewentualnie widziałem że do mk7 są podobne felgi do tych z linka fela 1

Parzych - 29 Lis 2011, 00:37

Parametry pierwszej podejdą... :yes:
MisiekT - 29 Lis 2011, 00:42

"Fela 1" to wlasnie sa oryginaly od Fiesty MK7
Parzych - 29 Lis 2011, 01:00

I na to oponki 195/45R16...
Marcin - 29 Lis 2011, 08:09

someone1989 - czytałeś punkt regulaminu TS odnośnie umieszczania aukcji z allegro? :fox: chyba nie... za miesiąc nie będzie wiadomo o jakie felgi chodziło...
someone1989 - 29 Lis 2011, 09:32

Przepraszam dałem ciała z tym allegro . Jednakże uważam że koledzy dali mi sporo wiedzy i teraz bez problemu sobie znajdę coś co mi podejdzie a na pewno nie będę brał już pod uwagę felg 7 czy 7,5 na et 20 czy 28 ;) do końca moje wyliczenia nie były dobre bo mi wychodziło 22 mm a koledze 28 mm przy 16x7,5x30 . Jak aukcje wygasną a nikt nie wniesie nic nowego do tematu to będzie można zamknąć :)

Co do kapci 195/45 na fele 16 takie zaleca producent ale jest mało dostępnych modeli do wyboru nie mówiąc już o tym że nie ma moich ulubionych pirelli p7 które są w drugiej furce . Nie wiem czy nie wsadzić mu 205/45


PS . Wszystkie posty edytowałem by były zgodne z regulaminem ;) mam nadzieje że teraz jest ok i obiecuje więcej tak nie schrzanić tematu ;)

Kod:
nie mam pretensji do tematu, ale jeśli są w nim ważne informacje, to niech będzie kompletny i przyda się innym. dzięki za edycje. Marcin

someone1989 - 27 Gru 2011, 21:10

Dziś zrobiłem przymiarke na tylna os poszła felga 7Jx17 et 20 opona 215 na przednią os 7jx17 et 40 opona akurat 235 . Wszystko pasuje . Tył jest na styk może z pare mm schowana ale na oko wygląda na styk . Przód ma jeszcze zapas nigdzie przy skręcie nie obciera ani nic . Również schowana tu już widać ewidentnie luz . Felgi są niestety do renowacji a koszt z racji że są chromowane może być za wysoki więc nie wiem czy na takowę się pokuszę . Jeżeli tak to pochwalę się fotkami ;)

Odświeżełem temat po to by jednak osoby które chcą kupić nie bazowały na suchych danych a przumierzały felgi bo jak widać te felgi z tyłu są wysunięte o 4,5 cm i jakoś sie upchały . Spokojnie się na nich jechało by sprawdzić czy nie będzie obcierek ani nic .

Zdjęcie alufelg o których mowa :


PS. Orientuje się ktoś ile kosztowała by regeneracja 4 takich felg ?

Bezimienny - 27 Gru 2011, 21:32

Proponuje renowacje wykonać samemu, tylko opony sciągnąc i sie można bawić. Widze że stan taki zły nie jest, masz podobnie jak u mnie czyli po przecierane ranty, poszukaj na necie, jest sporo poradników ja odnowić samemu felgi w takim stanie :ok:
someone1989 - 27 Gru 2011, 21:57

Zdjątka robił sprzedawca no i nie ukazał wszystkiego to to jest pikus ... sa miejcami zdarcia na dlugosci kilku cm i takiej szerokosci ... obicia itd ... ogladał to jeden wulkanizator i jego opinia była taka że do przeciagniecia szpachla wypieczenia i na nowo polakierowanie za 15 niby 75 zł szt i wyglądały jak igiełki a jak pojechaliśmy tam to niestety nie dość że nie było osoby która by to wyceniła to w dodatku od razu info że idealnie takiego lakieru nie dobiorą a to jest grafit . Jutro się dowiem na ile to wycenia ale chciałbym wiedzieć czy ktoś miał doczynienia z tym i mniej wiecej zna ceny . Bałem się że sie nie zmieszczą a na miejscu sie okazało że sa w tragicznym stanie i teraz serce boli bo pieknie wygląda a rozum każe odpuścic bo za drogo może to wyjść .

A i na fotkach tak padło światło albo coś bo w rzeczywistości są troche ciemniejsze

Bezimienny - 27 Gru 2011, 22:08

W jakimś zakladzie za 400zł ci powinni komplet zrobić że będą super, jak pojeżdzisz po zakładach zajmujących sie alu to zobaczysz.
someone1989 - 27 Gru 2011, 22:17

Znalazłem jeden poradnik i szczerze z tego co czytam to zdzieraja cały jakiej i szlifuja papierem więc może i by się udało dzięki za podrzucenie tego pomysłu ;) w dodatku mam możliwość piaskowania więc powinno być jeszcze lepszy efekt do osiagniecia :) a z lakierem skoro w zakładzie i tak mi nie dobiorą takiego samego to samu polakierowac może na czarny czy coś tak czy siak mam o czym myślec przez noc
Bezimienny - 27 Gru 2011, 22:38

No to git, tylko jak masz mocniejsze wdziery na rancie to bez szpachli sie nie obejdzie, jest ponoć specjalna do alu, ja w najblizszym czasie będe przechodził podobną operacje więc sie troche naczytałem puki co.
Parzych - 27 Gru 2011, 22:44

someone1989 napisał/a:
Spokojnie się na nich jechało by sprawdzić czy nie będzie obcierek ani nic .
Wierz mi że będą obcierały, trzeba było sprawdzić w 5 osób, ja mam 7J17" z ET chyba 37 i na głębszych dołkach ocierają o nadkola (co prawda mam niżej o ok 30mm ale w 2 osoby potrafią obcierać) z przodem nie będzie problemów nawet w 5 osób...
someone1989 napisał/a:
felgi z tyłu są wysunięte o 4,5
Tu bym polemizował z tymi 4,5cm... Szkoda że zapomniałeś wrzucić, za jaką cenę możesz je kupić, nie znając ceny nikt nie jest w stanie stwierdzić czy się opłaca je brać do renowacji... Swoją drogą sa b. podobne do Alessio na jakie kiedyś się napaliłem jak szczerbaty na suchary:
http://www.jdltuning.com/...d/454/1_800.jpg
http://www.jdltuning.com/...d/452/1_800.jpg

someone1989 - 27 Gru 2011, 23:21

Kolego z całym szacunkiem ale chyba czegoś nie zauważyłeś to jest wersja VAN wiec 2 osobowa ! druga sprawa ma usztywnione zawieszenie i duzy prześwit aż za duży ( na zdjęciu też to widać swoją droga ) wiec myśle o zmniejszeniu . A wożone w niej bedzie w bagu może 2 walizki po kilka kilo wiec nie waga nawet jednej osoby . Zawieszenie jest na tyle sztywne że cieżko jest go na postoju rozbujac a naciskając na maske jest mały skok . Autem z silnikiem 68 konnym też nikt nie będzie świrował by wpaść do dziury prze 50 km/h . Wiem że mój wiek może przeczyć temu ale na prawde autko ma mi służyc do ekonomicznej jazdy a nie zasówania 100 km/h przez miasto ... do tego mam inne auto ;) na tyle miekkie by przezyć male ubytki w drodze bo w tej fiescie to za przeproszeniem po 2 h jazdy ma sie dosyc i 4 litery bolą ;) Te 4,5 centa wziołem z kalkuratora et różnica między 6J15 Et 52,5 a 7J17 Et 20 .

W związku z tym że podjełem decyzje że samemu się podejme naprawy potrzebuję takich info :

- Po czym poznać czy felga jest lakierowana czy w chromie ?

- Czy piaskowanie ewentualnie usunie chrom ?

- Czy jest jakiś srodek do uzupełniania takich wiekszych przecierek ( szerokość cały rant długość pare cm )


Cena za komplet na zjechanych kapciach ( 235 sie nie nadaje do jazdy a 215 by wymagała ewentualnie po jakimś krutkim okresie bieżnikowania ) to 500 . W opolu za regeneracje sobie krzyknoł jeden pan 900 zł więc szczena mi opadła ;) ale widze że i za 400 zł robią a jak już stwierdziłem jak tylko się dowiem tych rzeczy o które wyżej pytam to się sam zajme tym by je zrobić .

Wizja :
Tył et 20 na kapciu 215
Przód et 40 na kapciu 205
Profil myśle 45-50 nie spr jakie są u tego sprzedającego przy 215 .
Kolor wstępnie grafit w połysku .

Jak mi się to uda to będę bardzo happy bo bym zrobił kolejny kroczek w zrobieniu fiescinki na cacy ;)

Bezimienny - 27 Gru 2011, 23:30

Piaskowanie powinno oczyścic felge do metalu, a co do szpachlowania to poszukaj na allegro szpachlówki do alu, coś sie znajdzie.
someone1989 - 27 Gru 2011, 23:38

Hehe no spoko dzięki za info bo ja też się na te napaliłem niesamowicie i chyba teraz bym był wstanie zrobić wszystko by tylko je szło doprowadzić tanim kosztem do wygladu jakiegoś . Swoją drogą te allesio co parzych pokazał to też mega efekt tylko pewnie tak po kieszeni by pociągneły że rozsądek trzeba by było z tydzień szybciej zakopać głeboko w ogródku ;) ale jak kogoś stać no to efekt robi super sam bym sie chyba za taką ogladnoł jakby przejechała obok mnie i nie umiał oderwać zwroku i jeszcze ten kolor fiesty pozazdrościc tylko właścicielowi :) jak wszystko ogarne to pewnie w tym tygodniu jeszcze po nie pojade więc nie długo będzie założony temat w dziale nasze auta prezentujące to co do tej poru się udało zrobić bo nie ukrywam że największy efekt będą robić właśnie alufelgi .

No i zapomniałem dodać że jedna felga będzie musiał i tak wylądować w warsztacie bo jest do prostowania ale to koszt ok 70 zł więc tragedi nie ma jak widze po poradnikach że koszt samemu zrobienia renowacji to ok 70 zł to z prostowaniem jak wyjdzie mi że wydam 150 to tragedi nie ma . 400 zł bym jakoś z bólem przezył ale 900 to na pewno nie więc zejście do 150-200 to i tak dużo i akceptowalny koszt

Parzych - 27 Gru 2011, 23:45

someone1989 napisał/a:
druga sprawa ma usztywnione zawieszenie i duzy prześwit aż za duży
Duży to ma z przodu... Powiem tak: Twój cyrk - Twoje małpy, czyli jakie kółka wsadzisz - takie będziesz miał... I oby nigdy Ci nie obcierały :ok:
MisiekT - 27 Gru 2011, 23:46

nameczysz sie, nakombinujesz a na koncu zostanie Ci komplet naprawianych, "prawie" prostych felg w cenie, za ktora mogles kupic sensowny komplet uzywek z gornej polki...
someone1989 - 27 Gru 2011, 23:54

Dokładnie aż za duży . Nie wiem jak to zmienić chyba dołożyć jakiś pierscień z tyłu by tył podnieść i był mniej więcej taki sam albo jakoś przód obniżyc . No w sumie dokładnie wsadzam na właśną odpowiedzialność i będę mógł póżniej pluć sobie w twarz że nie posłuchałem kolegi . W każdym razie testowałem to w takich warunkach jak na codzień czyli bez bagażu , kanapy nie ma więc odpada osoby z tyłu no i 2 osoby na przód ... teren wyboisty jakiś ziemisty dojazd do garaży pełno dziur i kolein itp więc raczej trudny i nie spotykany na asfaltowych drogach w dużych miastach :) wszystko też sie ogranicza do tego że trzeba uważać jak by był minimalny prześwit to fakt bałbym się i kombinował ale w moim wypadku uważam że tył nie będzie obciążony bardziej niż kilkanaście kilo , jest prześwit dość duży a zawieszenie dość sztywne więc się powinno obejść bez obcierek . Najbardziej mnie martwił czy tył się zmieści ale sie zmieścił więc z technicznego punktu widzenia uważam że takie koła do takiej wersji mogą być bo 5 drzwiowa fiesta ma bardziej miekkie zawieszenie niż wersja 3 Van .
someone1989 - 27 Gru 2011, 23:56

MisiekT napisał/a:
nameczysz sie, nakombinujesz a na koncu zostanie Ci komplet naprawianych, "prawie" prostych felg w cenie, za ktora mogles kupic sensowny komplet uzywek z gornej polki...


Rozwin proszę swoją wypowiedż dlaczego tak uważasz ?

Nie widze na allegro 4 szt w cenie do 700 zł wyglądajacych w miare ok które by zwróciły moją uwage . Owszem były od fiest ST z którymi by nie było problemu za 450 zł ... od sztuki więc dziekuję troszkę drogo przyznasz sam przeskok z 700 zł na 1800 .

MisiekT - 28 Gru 2011, 00:12

dlaczego tak uwazam - bo matma nie boli...

zakladam ze za tego no name dasz z 500, porzadna regeneracja z prostowaniem i naprawa ubytkow i lakierowaniem to przynajmniej drugie tyle
w tych pieniadzach mozna przy odrobinie cierpliwosci wyrwac na allegro kompletow ladnych OZetow albo cos podobnego

someone1989 - 28 Gru 2011, 00:23

W wzorze który mi się nie podoba . Można owszem jest troszkę ciekawych felg w granicach 700-1000 zł które mi się nie podobają . Jest kilka które mi się podobają ale cena robi swoje 400-600 zł za szt fakt że nowe ale używek jakoś takich nie umiem znaleść . No dobrze profesjonalna naprawa drugie tyle a jeżeli ja sobie będe w stanie sam je zrobic ? Wypiaskować ma gdzie , polakierować też , ubytki to kwestia znalezienia czym to zrobić . Co do prostowania koszt wynosi 70 zł . Wiec tak jak mówiłem koszt może by się zamknął w cenie 700 zł . Felgi kosztują tyle co nie znaczy że nie da się zejść z ceny zawsze można coś spróbować zbić z niej . Myślę że jak na tą kwotę będzie to dość dobry zakup a czas pokaże swoje na ile taka naprawa się okaże dobra etc .

Skoro wyciągasz już grube argumenty w pistacji felg oz to mam przed sobą ulotkę ronala i felga o oznaczeniu R46 jest podobna nie ma tylko tych oczek na rancie koszt 7J17 to 573,40 ... inne ciekawe to wydatek 400 -650 zł za szt . Dlaczego mówię o nowych ? bo kupując używke nie mam pewności czy nie była jakoś naprawiana różnymi sposobami i nie będzie z nią problemów . Mogę trafić na takie naprawiane ten sposób którym ja planuje i też się rozczarować i wydać takie same pieniądze a żeby się nie rozczarować i być pewnym jakości to trzeba by było kupić nówki na co mnie nie stać .

Sorry za błedy ale pora już póżna . Mam jeszczę cały dzień na przemyślenie sprawy . Są koła po 900-1200 ciekawe ale z oponami dobrymi więc to też jakieś wyjście .
Dzięki za opinie spokojnej nocy .

MisiekT - 28 Gru 2011, 01:14

kupujac firmowa uzywke masz znacznie wieksza szanse na kupienie felgi w dobrym stanie technicznym (wizualny to inna kwestia) niz kupujac chinola...
a felga naprawiana/prostowana/regenerowana to nigdy nie bedzie to samo i kupujac "no name" praktycznie zawsze jest albo znacznie slabsza albo znacznie ciezsza (albo i jedno i drugie...)

someone1989 - 28 Gru 2011, 12:08

Z tym się z tobą zgodzę że chińskie wyroby nie firmowane żadną marką ( bo przecież wiele firmy renomowanych ma fabryki w chinach ) to jest towar wizualnie podobny do firmowanego jakąś marką o gorszych parametrach . Ta akurat jest lżejsza raczej od fiestowskich więc na pewno słabsza ma swoje lata więc wygląda jak wygląda . Jakaś oz czy ronal momo czy coś pewnie po takim czasie i traktowaniu wizualnie by wyglądała podobnie ale pewnie by była prosta czy też lepiej zniosła prostowanie etc . Tylko teraz znalezienie jakieś używki firmowej to tak jak mówiłeś ta sama kwota tylko że wizualnie będzie wyglądała tak jak te więc też dojdzie lakierowanie czy nawet tam tylko polerka . Wiadomo że to byłby lepszy wybór bo wiadomo jakie są chińskie produkty ale one mają zaletę jedna jak by się producent takiego momo czy oz starał ceną go nie pobije tylko jakością czyli coś kosztem czegoś .

Zobaczę dziś jeszcze dokładnie allegro i coś wymyśle i jak zrobię dam znać . Tyle że z moim zapasem gotówki na ten cel to nie zdziałam za wiele . Felgi tak do 700 zł albo z oponami w dobrym stanie do 1200 więc z takim budżetem o oz czy momo można raczej pomarzyć w dobrym stanie .

MisiekT - 28 Gru 2011, 12:28

no moze nazwijmy rzecz po imieniu i powiedzmy ze Cie nie stac na dobre felgi - IMO poczekaj 2-3 miesiace, dozbieraj po 200zl miesiecznie i kup cos sensownego...
wiele lat sie bawie z rozne mody i nauczylem sie ze modyfikacje porzadne i formowe wychodza w ostatecznym rozrachunku i tak najtaniej :fox:

Bezimienny - 28 Gru 2011, 13:12

Jak to mówią "biednego nie stać na tanie rzeczy" :ok:
artax - 28 Gru 2011, 13:14

Wg mojej oceny mk 7 ma sensowne wzory felg.Jesli bedą pasowały to na bank kupisz w bdb stanie od nowej fiesty.Ja kupilem 15 na zime w bdb stanie za okolo 750.Jak zaczniesz kombinować to efekt tak jak piszą koledzy.Ja szukając nawet nie interesowalem sie prostowanymi...
pzdr

someone1989 - 28 Gru 2011, 17:21

Stać nie stać trochę tak dużo wydać np po 500 zł na alufelge jedna później jakiś dobry kapeć też z 500 zł więc trochę drogo wychodzi . Może będzie wyglądać profesjonalnie na jakiś momo , oz , ronalu czy coś z fajnymi oponkami tylko czy jest sens wywalać tyle kasy ? auto nię będzię robione na jakieś zloty czy coś tylko dla mnie i grunt by mi się wizualnie podobało .

Z drugiej strony macie też racje zacznę się bawić robić chińskie alufelgi wyprostuje tą jedna , zrobię im nowy lakier i cenowo wyjdzie przystępnie a się okaże że zaraz znowu się pogną bo będą słabe albo lakier zacznie się łuszczyć czy coś i będzie trzeba robić poprawki i znowu pakować kasę .

Co do 15 cali to odpada . Myślę o 16 , nie myślałem o 17 a akurat te mi wpadły w oko i po przymiarce to nawet trochę duże więc większych na pewno nie ma sensu szukać .

Chyba sobie te odpuszczę bo nawet nie myślałem że to chińskie jakieś a faktycznie nie mają żadnych oznaczeń producenta . Bynajmniej wiem co mi wejdzie do niej i spokojnie mogę przebierać w 7 calowych z tyłu z et do 20 z przodu do et gdzieś 30

Czasami trudno pogodzić jedno z drugim : ładny wygląd i jakość z atrakcyjną ceną

Też mieliście takie dylematy z felgami co wybrać ?

Bezimienny - 28 Gru 2011, 17:28

Ja felgi kupiłem przypadkowo, pojechalem do kolesia z klasy na przymiarke co by zobaczyć jak auto na 17" będzie wyglądać, przymieżyłem i za jakiś czas wróciłem do niego je kupić :hihihi: Moje najgorsze nie są bo to rondell ale chyba skrzywiłem jedną lekko ( nie zauważyłem wyboju) choć musze to sprawdzić przed malowaniem, jak tak to wyprostuje, niestety mamy takie drogi że każdą felge da sie pokrzywić.
MisiekT - 28 Gru 2011, 17:47

skoro jestes tak elastyczny w kwestii ET:
http://allegro.pl/oz-raci...2023903893.html
klasa sama w sobie

someone1989 - 28 Gru 2011, 17:52

ET16 to przeginka tył może jakimś cudem zmieści ale przód 100 % będzie za błotnikiem . Z przodu coś zauważyłem że mniej miejsca jest niż z tyłu a może to złudzenie przez te kapcie 235 .

Ale felgi same w sobie piękne ehh cena też hehe ale piękno jak widać musi kosztować .

Ps te felgi są też uszkodzone bynajmniej jedna , reszta do malowania .

MisiekT - 28 Gru 2011, 18:19

zasugerowalem sie tym, ze pasily ci strone wczesniej ET20 przy 7", wiec juz podobnie :D

moze i kosztuja, ale to sa felgi z kategorii: wpadasz na studzienke kanalizacyjna, tracisz 2 plomby z zebow, ale jedziesz dalej bez zadnego bicia na kierze, sprawdzone...

someone1989 - 28 Gru 2011, 18:34

Do tyłu et 20 tak 16 pewnie by weszły ale przód ma mniej miejsca .

Czyli na dzień dobry jakieś min 1600 zł (licze z dostawa) do wyłożenia więc to już ogromna sumka nawet nie mam co próbować namawiać do zakupu ich . Jedyna szansa że samemu musiałbym dołożyc z swojej kieszeniu do budżetu na felgi a to do wakacji będzie nie możliwe .

Ja mam kilka propozycji tak na allegro znalezionych w cenie która mogę ponieść licze na jakieś opinie :

http://moto.allegro.pl/or...2016400420.html

http://moto.allegro.pl/4x...2001199105.html

http://moto.allegro.pl/4x...2011727200.html

http://moto.allegro.pl/fe...2022810983.html

Jeżeli chodzi o oryginalne to takie są dość ciekawe :

http://moto.allegro.pl/or...2000012645.html

Lub takie do polakierowania :

http://moto.allegro.pl/felgi-i2005415074.html

http://moto.allegro.pl/4x...2011727030.html

Lub nowe takie ale nie wiem czy mają komplet czy tylko tą szt bo widzę że dużo maja felg na allegro ale każda aukcja to wystawiona po jednej szt :

http://moto.allegro.pl/fe...2021546455.html

Bezimienny - 28 Gru 2011, 18:37

Ja bym postawił na te http://moto.allegro.pl/or...2000012645.html ładne, ori i tanie :ok:
someone1989 - 28 Gru 2011, 18:43

No nawet bym nie musiał ich lakierować bo sa fajnie na 2 kolorki zrobione cena jak za takie felgi jest atrakcyjna . Felgi 16 więc oponki też będą tańsze w zakupie .

Znalazłęm dość ciekawe 17 tylko te et z przodu mnie by martwiło :

http://moto.allegro.pl/4x...2018846403.html

Jeszcze takie pytanko mam by nowego tematu nie robić jak ten przód obniżyć trochę by nie wygladał tak że ma większy prześwit niż tył ?

Bezimienny - 28 Gru 2011, 19:24

Co do tych felg STR to czytałem i nie polecam, plasteliny lepsze te ori 16" forda :ok:

Znalazłem ciekawe 17" tylko niewiem jakiej jakości:
http://moto.allegro.pl/fe...2003016174.html

someone1989 - 28 Gru 2011, 19:41

Fakt zdjęcia słabe ale sa białe więc raczej wiekszę obdzierki by było widać ... obawiam się że do granatowego to by się za bardzo w oczy rzucały tak jak to ma miejsce na audicy w twojej sygnaturce co mi sie akurat średnio podoba ale to zawsze można by przelakierować na czarny połysk czy coś
Bezimienny - 29 Gru 2011, 12:12

No felgi w mojej sygnie są puki co srebrne, teraz będzie malowanko właśnie na biało, razem z lusterkami, i znaczami OOOO przód / tył ale to kwestia gustu, nie każdemu muszą sie białe fele podobać :yes:
someone1989 - 20 Sty 2012, 14:05

Wiecie czy może są dystanse zmieniające rozstaw śrub do właśnie fiesty mk6 ?
Parzych - 20 Sty 2012, 14:17

someone1989 napisał/a:
czy może są dystanse zmieniające rozstaw śrub do właśnie fiesty mk6 ?
Robią takie ale zmiana raczej jest niewielka - kilka mm...
someone1989 - 20 Sty 2012, 15:44

Ja widziałem że np z 4x108 na 4x100 albo z 4 na 5 itp ... tylko takie na nakretki a nie szpilki wiec nie wiem czy wlasnie robia na szpilki i jak to wyglada
Parzych - 20 Sty 2012, 16:22

Robią dystanse z nabitymi szpilkami, przykręcane do oryginalnych szpilek, tylko że ich minimalna grubość to jakieś 18mm, no może 15mm...
A wygląda to tak:

Foto poglądowe z alledrogo

Nikuś - 20 Sty 2012, 16:27

No i taka zabawa tania nie jest, jeśli dobrze pamiętam to okolice 100zł za sztukę i cena pnie się w górę.
someone1989 - 20 Sty 2012, 21:27

To jest do fiesty ? Jaka ma długość śruba z nakrętką w fieście ?
Byłbym wdzięczny na link do konkretnie dystansu do fiesty obojętnie na jaki rozmiar chce zobaczyć jak to wygląda i ile kosztuje i czy w ogóle jest opcja z 4 na 5 śrub

A i czy to w ogóle jest bezpieczne

Parzych - 20 Sty 2012, 21:33

someone1989 napisał/a:
To jest do fiesty ?
Nie, to nie jest di Fiesty...
someone1989 napisał/a:
Jaka ma długość śruba z nakrętką w fieście ?
nigdy nie mierzyłem ale możesz zdjąć koło i zmierzyć... someone1989, nie rób z siebie ostatniej ofiary losu... :fox: Wbij sobie na alledrogo frazę "dystanse" i wyskocz Ci co najmniej parę stron... Większość sprzedających wrzuca foto poglądowe... Widziałem przejściówki z 4 na 5 śrub, przykręcane z gwintem na śruby, bez szpilek...
someone1989 - 20 Sty 2012, 21:49

Doszedłem że 22 mm grubość i z aukcji jest tylko jedna taka na 4x108 i w dodatku nie zmienijący rozstaw śrub tylko poszerzający
http://moto.allegro.pl/li...category=3&sg=0

Parzych - 20 Sty 2012, 22:09

someone1989 napisał/a:
Doszedłem że 22 mm grubość
Widocznie sprzedający cieńszych nie robi, MARIUSZ.B ma 18mm... Poza tym wielu sprzedawców w dokładniejszym opisie podaje, że robią również inne rozstawy/grubości i ze zmianą ilości śrub i średnicy ich umieszczenia... Trzeba szukać takich co zmieniają te parametry i pisać czy nie robią/zrobią takich jakie potrzebujesz, dla chcącego nic trudnego... :yes:
Parzych - 20 Sty 2012, 22:18

someone1989 napisał/a:
i w dodatku nie zmienijący rozstaw śrub tylko poszerzający
A wystarczyło doczytać w opisie, że robią i inne, kliknąć w "wszystkie przedmioty sprzedającego i byś zobaczył to: http://moto.allegro.pl/li...?us_id=13621406 mają i zmieniające rozstaw, pewnie mogą też zrobić zmieniające ilość...
someone1989 - 20 Sty 2012, 22:24

Ja tak kombinowałem bo inne rozstawy są też fajnne felgi i tansze niz w rozstawie 4x108 to raz a dwa jest wiekszy tez wybor no ale jak dystanse tutaj 280 zł za 2 szt to zmieniające rozstaw będą jeszcze droższe więc gra nie warta świeczki bo jak się zapłaci z te 600 zł za dystanse plus alu to wyjdzie drożej niż ciekawe felgi w standardowym rozmiarze . W to bawic sie mozna chyba jak komus sie spodobaja fele ktorych nie ma w rozstawie 4x108 .

Znowu się sprawdza czyjeś powiedzenie ze biednego nie stac na rzeczy tanie ...

Parzych - 20 Sty 2012, 22:55

someone1989 napisał/a:
Znowu się sprawdza czyjeś powiedzenie ze biednego nie stac na rzeczy tanie ...
W tym wypadku na kombinowanie... :devil:
someone1989 - 20 Sty 2012, 23:48

Z tego linka widze tylko dwa do forda 22 i 25 a ze podaje 4x108 , 5x108 to że takie rodzaje są a nie zmiana z 4 na 5 ... a reszta to grubosc ok ale w opisie nie wymienia ze pasuja do forda .
Parzych - 20 Sty 2012, 23:58

someone1989, w przedmiotach sprzedawcy są 20mm i 25mm zmieniające rozstaw, nie ma w tytule z jakiego na jaki:
http://moto.allegro.pl/dy...2064210049.html
http://moto.allegro.pl/dy...2064210090.html
Poczytaj dokładnie opisy i nie pisz że nie robią do Forda zmieniających rozstaw... :zalamka:
Inni pewnie też robią, ale trzeba poczytać opisy... :9:

someone1989 - 21 Sty 2012, 01:33

Wszystko ok tylko jak chcesz zalozyc to nie znajac rozmiaru otworu centrujacego ford ma 63,3 oni pisza coś przykładowo 66,6 opisy sa nie jasne do końca owszem są dystanes 20 czy 22 czy 25 z rozstawem 4x108 zmieniajacym na inny pewnie na 5 srub tez ... kwestia jeszcze otworu centrujacego o ile dobrze rozumuje kwestie montazu dystnasow musza byc takie jak ma auto fiesta ma 63,3 a nie 66,6 czy inne . Nie mówie że nie ma bo za cash wszystko jest tylko że nie udało mi się znaleść z tego czy innego powodu
someone1989 - 27 Mar 2012, 22:36

Przypatrzyłem pewne felgi . Mam jednak do was pytanie wejdzie opona 225/50/16 czy to już za duża opona ?
Parzych - 27 Mar 2012, 22:58

someone1989 napisał/a:
wejdzie opona 225/50/16 czy to już za duża opona ?
Zdecydowanie za duża, do MK6 fabryczny rozmiar to 195/45R16...
someone1989 - 27 Mar 2012, 23:10

ja znalazłem info że 175/65 r14 o zamiennik na 16 przy 225 musiałby mieć 40 profil by została ta sam średnica dlatego właśnie nie byłem pewien czy 50 profil nie będzie za duży ... a szkoda :(
Skfarek - 28 Mar 2012, 10:19

someone1989, swoja droga jest sens pchać do Fiesty 225? Na naszych drogach trakcja w koleinach z d...y, trzeba cały czas trzymać mocno kierownicę bo cię rzuci. 205 to jak dla mnie maks do Fiestolota.
someone1989 - 28 Mar 2012, 12:23

Wiem wiem w drugim aucie miałem 225 Pirreli jak przyszło do wymiany zobaczyłem że różnica między 205 a 225 w cenie jest 100 % to do dziś stoi na 205 ;)

W fiescie chciałem dać 205/45 r16 lub 40/r17 tyle że się natrafiła okazja na felgi z oponami akurat 225/50 z scorpio / mondeo na jeden sezon by się nadały tylko nie wiedziałem do końca czy będą ok teraz z tyły jest 195/60/r15 według kalkulatora to tylko różnica 15 mm do 225/50/16 więc nie dużo ale teraz już tam wielkiego prześwitu nie ma a i jeszcze skok zawieszenia więc wolałem się upewnić czy ktoś się woził na takim kapciu .

Docelowo to będzie 205/45

W tej sytuacji to jakbym kupił tamte to chyba pozostała by tylko opcja sprzedaży opon ale to tak łatwo się nie opchnie by się opłacało .

someone1989 - 7 Kwi 2012, 18:46

No to się pochwale w końcu nareszcie i wgl wgl już są nowe alu do fiesty :)



Kapcie będą 205/50 tył 195/50 przód a więc przód będzie miał trochę niższy wizualnie profil i węższe kapcie :)

pawel182 - 8 Kwi 2012, 18:40

edit.
Parzych - 8 Kwi 2012, 20:32

pawel182 napisał/a:
someone1989 napisał/a:
Kapcie będą 205/50 tył 195/50 przód a więc przód będzie miał trochę niższy wizualnie profil i węższe kapcie :)


Jakim sposobem? Może warto odwiedzic okulistę? :-)
Takim sposobem, że 50% z 205mm to 102,5mm wysokości (tył) a 50% ze 195mm to 97,5mm (przód). Może warto powtórzyć sobie matematykę, coby wiedzieć która wysokość i szerokość jest większa :?: Chyba że są problemy w czytaniu ze zrozumieniem... :bezradny:
Dodam jeszcze, że do MK6 jest dedykowany rozmiar 195/45R16...

someone1989 - 9 Kwi 2012, 12:51

Parzych te 205/50 są w dobrym stanie wiec szkoda je wywalać ten sezon przejadą . Jedna jest rozcieta z boku więc trzeba kupic parę więc 195/50 i damy na przód a na następny te pójdą na tył a na przód 195/45 więc wizualnie znowu mniejsze ;)

Co do obliczeń to dokładnie żeby koło miało taką samą średnice dając węższy kapec trzeba dać wyższy profil więc by przód był taki jak tył musiałby być kapeć 195/55 wtedy będzie ciut większa średnica koła a przy profilu 50 będzie mniejsza mimo że tył też ma 50 ale na 205 a nie 195 :) można się posiłkować rożnymi kalkulatorami jak się nie jest pewnym jak to wyliczyć ;)

Wiem że dedyk do fiesty to 195/45 więc docelowo tak będzie na przodzie na nastopne lato . 205/50 w punktach skrajnych przy skręcie niemal dotyka nadkola w środku stąd też zamiana na 195 by wszystko było w miarę możliwości jak najbezpieczniejsze .

Myślę że przy tym rozwiązaniu będzie się prezentować ładnie i bezpieczeństwo będzie w miarę zachowane .

Pozostaje kwestia tylko wyrównania prześwitów z przodu i tyłu bo jak widać na fotkach na początku z przodu był o wiele większy nie zależnie od opon takie zawieszenie akurat jest w nim .

pawel182 - 9 Kwi 2012, 14:30

edit.
someone1989 - 9 Kwi 2012, 14:37

Jak będzie wyglądać to się okaże według na razie nie ubłaganej matematyki średnica koła przód będzie miała 601 mm tył 611 mm niby 1 cm różnicy w średnicy więc aż tak w oczy się to nie rzuci będzie wyglądać podobnie . Teraz jest z tyłu 615 mm a z przodu 576 mm bo tył ma profil 60 a przód 50 więc widać tą różnice . Po założeniu nowych opon aż tak się nie będzie rzucać to w oczy . Tył się podniesie by przód i tył miał ten sam prześwit i będzie ok :)

Może źle to ująłem na początku wizualnie będą się prezentować podobnie a według obliczeń przód będzie mniejszy teraz lepiej ? :)

Parzych - 9 Kwi 2012, 15:01

pawel182 napisał/a:
Parzych napisał/a:
pawel182 napisał/a:
someone1989 napisał/a:
Kapcie będą 205/50 tył 195/50 przód a więc przód będzie miał trochę niższy wizualnie profil i węższe kapcie :)


Jakim sposobem? Może warto odwiedzic okulistę? :-)
Takim sposobem, że 50% z 205mm to 102,5mm wysokości (tył) a 50% ze 195mm to 97,5mm (przód). ...


Ale co to ma do profilu? W obu przypadkach jest stały i wynosi 50. Ale jesli już się ktoś upiera o odczucia wizualne to według mnie będzie dokładnie odwrotnie czyli z tyłu bedzie wrażenie niższego profilu niż z przodu ponieważ tylne opony są szersze niż przednie.
Poza tym 50% z 205mm to 102,5mm ale nie wysokości tylko szerokości.


Parzych napisał/a:
Może warto powtórzyć sobie matematykę, coby wiedzieć która wysokość i szerokość jest większa :?: Chyba że są problemy w czytaniu ze zrozumieniem... :bezradny: ...


Zamiast doradzać może sam byś się zastanowił nad tym? :-)
Czy Tobie się wydaje że profil podawany jest w mm :?: To jesteś w grubym błędzie, profil opony jest podawany w PROCENTACH SZEROKOŚCI... I nie wprowadzaj ludzi w błąd, tylko poczytaj trochę, bo na razie to jesteś "wujek dobra rada"...

PS. W/g Ciebie który profil jest wyższy, 175/50 czy 235/40 :?: A łopatologiczniej, która opona jest wyższa :?:

pawel182 - 9 Kwi 2012, 15:37

Faktycznie odruchowo przyjąłem to "50" jako wartość stałą i wprowadziłem w błąd - przyznaje się :placz:
someone1989 - 9 Kwi 2012, 15:39

Pawel182 może teraz załapiesz :

195/40 - 78 mm wysokość / 205/40 - 82 wysokość

195/45 - 87,75 mm wysokość / 205/45 - 92,25 wysokość

195/50 - 97,50 mm wysokość / 205/50 - 102,5 wysokość

Jak widzisz przy porównaniu tego samego profilu na oponie 195 i 205 daje nam inna wysokość opony . Po dodaniu do tego wymiaru obręczy ( 14 , 15 , 16 cali itd ) można wyliczyć wysokość koła .

Łopatologicznie biorąc dwie opony o tym samym profilu innej szerokości jak położysz na ziemi weżniesz centymetr i zmierzysz wysokość wyjdzie ci inna wysokość mimo tego samego profilu np 50

someone1989 - 9 Kwi 2012, 15:42

A i jeszcze jedno pytanko . Prędkość jest wskazywana z osi na którą jest napęd czy z dwóch ? Jak to się teraz będzie miało do wskazań prędkościomierza mając na każdej osi inny wymiar opon ? Dużo będzie przekłamywał ?
pawel182 - 9 Kwi 2012, 15:54

someone1989 napisał/a:
A i jeszcze jedno pytanko . Prędkość jest wskazywana z osi na którą jest napęd czy z dwóch ? Jak to się teraz będzie miało do wskazań prędkościomierza mając na każdej osi inny wymiar opon ? Dużo będzie przekłamywał ?


Czujnik prędkości jest z przodu.

someone1989 - 9 Kwi 2012, 16:03

Zalecane opony 175/65 R14 195/50 R15 i 195/45 R16 . Więc o ile będzie przekłamywać jak będzie opona 195/50 R16 ?

Obecnie jest 195/50/15 więc zalecana opona a na a4 licznik pokazuje 150 a navi 158
spr przy tablicy świetlnej na liczniku starałem się mieć minimalnie poniżej 140 . Navi pokazała 144 i na tablicy pojawiło się że przekroczyłem 140 więc prędkość z navi jest raczej tą prawidłową . Więc co może być przyczyną że na zalecanej oponie licznik przekłamuje ?

Z tyłu jest 195/60/15 to może mieć jakiś wpływ na to ?

grooby - 28 Kwi 2012, 01:10

Może to Ci coś rozjaśni jeżeli jeszcze męczy Cie to pytanie ;-)



A tu link do kalkulatora

MisiekT - 28 Kwi 2012, 07:00

someone1989 napisał/a:
co może być przyczyną że na zalecanej oponie licznik przekłamuje ?

normalne, tak sie po prostu robi - producenci tak kalibruja liczniki, ze o kilka procent zawyzaja

someone1989 - 28 Kwi 2012, 13:35

grooby napisał/a:
Może to Ci coś rozjaśni jeżeli jeszcze męczy Cie to pytanie ;-)

[url=http://images39.foto...med.png]Obrazek[/URL]

A tu link do kalkulatora


Przy zmianie wielkości koła to wiadomo ale mi chodziło o to że były koła zalecane przez forda 195/50/15 więc licznik powinnien wskazywać predkość poprawną a przekłamywał przy 150 o jakieś 5 % .

Ostatnio się dowiedziałem że jak się zmieni opony można podjechać do aso podłączą autko pod kompa i na nowo ustawią i będzie poprawnie wskazywać .

Parzych - 28 Kwi 2012, 13:48

Artur, liczniki zawsze wskazują o parę % większą prędkość, tak są skalibrowane w fabryce...
grooby - 28 Kwi 2012, 14:07

someone1989 napisał/a:
Zalecane opony 175/65 R14 195/50 R15 i 195/45 R16 . Więc o ile będzie przekłamywać jak będzie opona 195/50 R16 ?


Ale jeszcze pytałeś o to :) Dlatego wysłałem Ci kalkulator i wyliczenie, a na drugie pytanie masz odpowiedź post wyżej :) Wszystko już chyba jasne :)

someone1989 - 29 Kwi 2012, 09:44

Parzych napisał/a:
Artur, liczniki zawsze wskazują o parę % większą prędkość, tak są skalibrowane w fabryce...


Tak to by było ok problem w tym że na blacie mam 150 a prawdziwa prędkość to 158 ( a więc pokazuje mniej a nie więcej ) . Czyli np na autostradzie można lecieć 140 jeżeli będę miał tyle na liczniku to gdy się trafi upierdliwiec to mi wlepi mandat za przekroczenie do 10 km/h . Niby nic ale gdybym nie zauważył tego na nawigacji to jeżdżąc za miastem gdzie lubią stać fotoradary mógłbym się nie świadomie narazić na foto . Przecież i tak nikt nie zwalnia przy foto do równej prędkości bo i tak wyłapują dopiero jak się przekroczy min chyba jest ustawiane na 6 km/h max to było jakoś kilkanaście . Przekroczę o 7 i problem . Raz innym autem tak nas złapał i później się dowiedzieliśmy że 1 km/h mniej i foto by nie było .

Po prostu mnie to zdziwiło że licznik zaniża prędkość na zalecanych oponach i jadac przepisowo na navi pokazuje że przekraczam prędkość i na tablicach świetlnych to samo .

MisiekT - 29 Kwi 2012, 12:17

NIE, liczniki fabrycznie ZAWYŻAJĄ predkosc - wlasnie zeby nigdy nie jechac szybciej niz pokazuje... wiec u Ciebie cos nie halo

kazde przestawienie wskazowek, wyciaganie licznika, zmiana rozmiaru opon itp. moze te fabryczne ustawienia zmienic... no i oczywiscie jest jeszcze mozliwosc przeprogramowania kompa do innego rozmiaru kol

someone1989 - 2 Maj 2012, 16:14

Kupujac go kupilismy go na fabrycznych kólkach no chyba że ktoś kupił póżniej kolejny komplet akurat z roku produkcji auta . Jeżdził na oryginalnych kołach nikt się nie bawił w zmiany etc za to może naprawie coś się tam przestawiło . Tak czy siak już znalazłem info że można podjechać tak jak mówiłem szybciej do serwisu forda i ustawia kompa pod te koła co się ma więc jak już kupimy komplety w docelowych rozmiarach to się sprawdzi to i ewentualnie pojedzie na ustawienie .
leila_69 - 6 Mar 2013, 22:16

http://allegro.pl/alufelg...3061060216.html
opłaca się?
czy te 'zadrapania' da się naprawić, jeśli tak, to (PIxoko) jakim kosztem?

Krzysiek - 6 Mar 2013, 22:21

widziało się ładniejsze 16 ja bym ich nie brał mając taki budżet ale wiadomo Tobie ma się podobać. Tanim kosztem naprawa to spolerowanie nierówności tych zadrapań , kupić szpreja pod kolor i psiknąć to najtańszy koszt poniżej 50zł nie wiem ile szpraj może max 20zł no i papierek ścierny, nawet taniej by wyszło. Najważniejsze przy kupnie alufelg... Upewnij się że są proste bo później są koszta :)
leila_69 - 6 Mar 2013, 23:05

dziękuję za odpowiedź,
własnie tak czytam, żeby zwracać uwagę, czy proste, ale na zdjęciu trochę nie widać
mi się podobają strasznie takie 'proste'
poszukam po ile nowe
dopiero zabieram się za Fieścię,
stąd tyle pytań z mojej strony,
wybaczcie jeśli jakieś przyprawiają Was o coś ;)

Krzysiek - 7 Mar 2013, 06:51

Wiesz na zdjęciu sobie mogą wyglądać ale później u wulkanizatora się zdziwisz, a prostowanie u mnie np. 50-100zł za sztukę + trzeba pomalować. Więc lepiej upewnij się że felgi są proste :)
leila_69 - 8 Mar 2013, 10:51

no chyba będę z poziomicą teraz jezdzić po wulkanizacjach ;)
bo na oko to ja nie umiem ocenić, czy one są proste czy nie

i nie mogę znaleźć takich 16" za mniej niż 520pln (mowa o tych z allegro z linku wyżej)
a podobają mi się fest! a raczej fiest! :cojest:

poza tym spadł śnieg i jestem załamana, bo teraz zamiast alusów muszę kupić zimówki :((

Krzysiek - 8 Mar 2013, 16:36

Stan alufelg sprawdzisz tylko u wulkanizatora i tak też bym zrobił od razu po zakupie. Moja rada przed kupnem felg jeżeli sprzedawca piszę że wszystkie proste, ugadaj się z nim że po zakupie jak do Ciebie przyjdą sprawdzisz je u wulkanizatora i jak będą proste to luz jak krzywe płaci za prostowanie :) Ja kupiłem swoje Aez'y sprzedawca zaklinał się że proste ale jak naciągłem na nie opone 195 i niski profil 40 to powietrze zeszło w minutę co wyszło u wulkanizatora że 2 felgi krzywe, a nie mogłem zwrócić ani dobiegać się o zwrot pieniędzy bo odrestaurowywałem felgi jakiś miesiąc jak nie więcej po zakupie więc lipa. Nie zrób mojego błędu bo później tak jak w moim przypadku stówki z portfela polecą :)
leila_69 - 9 Mar 2013, 21:15

dziękuję za konkretny komentarz, takich wyjaśnień potrzebuję ;)
będę składać na nowe chyba...

i tak muszę zmienić na zimówki, bo w pogodzie do 24. marca minus :(
a i kupiłam radio używane i nie działa końcówka mocy :(
nie mam żadnego dowodu zakupu, ciekawe co mi powie pan w poniedziałek, jak do niego wrócę...

Krzysiek - 9 Mar 2013, 22:15

dlatego warto przemyśleć pierwsze zakup a dopiero później kupować nic na szybko :) Co do nowych felg wystrzegaj się chińskich felg kusząca cena ładne wzornictwo za to jakość i wytrzymałość pozostawia bardzo wiele do życzenia :)
mattstop - 20 Maj 2013, 23:59

Mam takie pytanko,troche szukalem ale nic nie znalazlem.Jaka powinna byc minimalna liczba obrotow nakretki na szpilce, na starych felgach mialem 10 a na nowych mam 8. Czy jest jakas minimalna bezpieczna liczba obrotow ?
Parzych - 21 Maj 2013, 00:04

mattstop, jeśli tylko o 2 pełne obroty mniej, to nie masz się czym martwić...
mattstop - 21 Maj 2013, 00:13

dzieki za szybka odpowiedz,jestem troche spokojniejszy, a tak na przyszlosc zeby wiedziec jest jakas minimalna liczba, sasiad w audi ma 6 obrotow szpilki i jest ok
vegetagt - 21 Maj 2013, 00:18

mattstop, wulkanizator ma taką wiedzę. Mi kiedyś mówili, ale nie zapamiętałem :-P
mattstop - 21 Maj 2013, 15:27

to jesli by ktos szukal to według wiedzy wulkanizatora to 4-5 obrotow zalezy to od felgi i nakretek
lopez16 - 6 Paź 2013, 15:51

Witam czy te aluski podejdą do fiesty mk6? http://allegro.pl/felgi-a...3603646352.html

oponki 195/45/16

Parzych - 6 Paź 2013, 15:54

lopez16 napisał/a:
Witam czy te aluski podejdą do fiesty mk6? http://allegro.pl/felgi-a...3603646352.html

oponki 195/45/16
Skoro na takich MK6 S (Sport) wychodziły z fabryki, to jak mogłyby nie podejść :?:
lopez16 - 6 Paź 2013, 17:53

Sorki ,nie pomyślałem heh dzięki za odpowiedź :-)
lmwolski - 7 Paź 2013, 13:21

lopez16 napisał/a:
Witam czy te aluski podejdą do fiesty mk6? http://allegro.pl/felgi-a...3603646352.html

oponki 195/45/16


Tak!!! to orginalny felunek z ST/S :serduszka: rozmiar opon też podaleś "fabryczny"


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group