Forum FiestaKlubPolska -

Przed zakupem - Opony zimowe.

odyniec - 25 Mar 2010, 22:49
Temat postu: Opony - kupujemy, doradzamy, testujemy
Dzień dobry wszystkim, więc szukam do Cytryny mojej opon sobie na lato, a wiadomo, szajsu kupić nie chcę, więc szukałem opon w miarę tanich, a jednak o dobrych parametrach, przede wszystkim takich, jakie mi odpowiadają i oto dziś jedna stroną rozwiała moje wątpliwości. Już wiem co chcę, a jako iż widziałem wiele dyskusji nt. opon, od wersji weź coś za co możesz potem zapłacić bez względu na to co to jest, aż po krzyki między różnego rodzaju slickami do skrajnie ekstremalnego użytku na torze.
Tutaj jest test przeprowadzony przez niemiecką organizację ADAC wraz z punktacją dla opon po parametrach takich jak indeks nośności, cena (w EUR), trzymanie na suchym, na mokrym, głośność, zapotrzebowanie na paliwo, szybkość zużycia. Jako że jeżdżą tu fiestki od tych potworów 35 konnych aż po te co zdrowo przekraczają granicę 100 KM.

Oto testy 155/70 R13
http://www1.adac.de/Tests...cePageID=173977

175/65 R14
http://www1.adac.de/Tests...cePageID=209307

oraz 185/60 R14
http://www1.adac.de/Tests...cePageID=243129

wiem, że jeśli chodzi o obwód koła to mało pasują, lecz myślę, że tutaj bardziej liczy się dana guma i jej model, bo do swojego auta też nie przypasuje tego testu, bo nie ma takich opon jak ja chcę, ale test pozwolił mi wybrać dokładnie gumę na koło taką jaka już jestem zdecydowany kupić.

[ Dodano: Czw Mar 25, 2010 21:53 ]
A i dodatkowo jak ktoś zna niemiecki do odsyłam do strony z wyborem wszystkiego, po wybraniu rozmiaru można dokładnie poczytać o testach, o wynikach opon gdzie są dane szczegółowe typu Auqaplaning, hamowanie itp...

http://www1.adac.de/Tests...efault.asp?TL=2

11kuba11 - 25 Mar 2010, 23:01

hm..a ja zawsze patrze z przymrużeniem oka na te testy..nie mówie ze są jkaies fałszowane ale zastanawia mnie ze ten sam model opony moze tak różnie w stawce wypadać w zależnośćo kto przeprowadza test..w tym tyg pojawił się chyba w AŚ nowy test opon letnich i tam zwyciężyła Dunlop sp sport fast response..nie wiem..za dużo tych testów :-P poza tym jakby się przyjrzeć dobrze kazdej z tabel w poszczególnych konkurencjach z z pierwszej np 5 opon gdzie już się je rozdziela na wzorcowe i dobre róznice w wynikach wychodzą takie ze w rzeczywistosci i tak się ich pewnie nie odczuje..(mam tu na mysli dziesiąte cześći sekund w przejazdach po danym torze)
pozdr

Marcinowaty - 26 Mar 2010, 19:09

Opony Dębica pasio 2 mają dobre opinie
Piotrula - 26 Mar 2010, 19:25

Sava perfekta kupiłem dzisiaj i mialem przedtem dla mnie wystarczają cichutkie no i cena 155/70/13 90 zł w sklepie opony.pl
DemptD - 26 Mar 2010, 20:10

Marcinowaty, dębice miałem i nigdy więcej ich mieć nie chce :D także wszystkim odradzam :)

a odyniec pomyśl nad Uniroyal'ami, ja juz bede śmigać drugi sezon i są całkiem w porządku, przy duzych predkosciach przejazd przez kaluze nie stanowi problemu, kierownica nawet nie drgnie ;) na suchym rownie dobrze sie zachowuja i trzymaja mocno drogi ;)

bidżej - 26 Mar 2010, 20:17

mam kormorany impulsery 2 i jakby komuś przyszło do głowy to zakładać to proponuję puknąć się w czoło ;-))

sava perfekta natomiast wydaje mi się bdb :)

edit zgodnie z zaleceniem Żółwia:

Kormoran Impulser 2 - na mokrym katastrofa (aquaplaning), na suchym bez rewelacji chyba że jest na prawdę gorąco, a gumę rozgrzeje się na paru szybszych zakrętach, jesienią kiedy jest chłodniej są po prostu niebezpieczne - depnięcie w hamulec równa się pisk i sunięcie do przodu jak po lodzie

sava perfekta - do miasta idealne, chociaż chyba nieco głośne. zachowują się poprawnie w zasadzie w każdych warunkach (chociaż d... nie urywa :) )

kaczoro - 26 Mar 2010, 21:08

Z klasy budżetowej miałem do czynienia z Dayton'ami, Wanli, Matador czy Dębicą...jeśli mają służyć do zwykłej/codziennej jazdy to nie mogę powiedzieć złego słowa o tych oponach...

Dayton D 100 (165/70 r13) - jeżdżone w Fieście 1.25 Zetec-S - całkiem poprawne opony, co mnie zaskoczyło to znikome zużycie opony :ok: .

Wanli Winter Challenger (195/65 r15) - ciut twarda mieszanka jak na zimówkę, niemniej jednak przyczepnosć i osiągi porównywalne do Firestone Winterhawk - cena jednak połowę niższa (obie opony jeżdżone równolegle w bliźniaczych samochodach).

Matador 195/65 r15 (nie pamiętam modelu, opona fabryczna w Octavii) - wrażenia jak przy Dayton D 100 - do codziennej jazdy bez zastrzeżeń.

Opony, które wywarły na mnie wielkie wrażenie:

Good Year F1 (195/45 r15) - w Fieście 1.25 Zetec-S - w połączeniu z obniżonym zawieszeniem samochód prowadził się superancko i w zakrętach można było sobie pozwolić na prawdę na wiele :twisted: Na mokrym nie szalałem, więc się nie wypowiadam...

Toyo Proxes T1-R (235/40 r17) - w e36 320i - wrażenia jak wyżej :-P

W przypadku dwóch ostatnich opon, wydaje mi się, że głównie szerokość gumy miała decydujący wpływ na wrażenia ponieważ ani jedna, jak i druga opona nie była używana na torze czy w ekstremalnych warunkach :yes:

Żółwik Tuptuś - 26 Mar 2010, 21:21

Temat dobry i fajnie że się rozwija :)
Mam prośbę - skoro mówicie o jakiś oponach dawajcie dłuższe opisy - zachowanei na mokrym , na suchym , głośność , oraz dokładniej jakich rodzajów używaliście

DemptD - 26 Mar 2010, 21:46

zgodnie z zyczeniem rzufia

Dębica Passio 2 - jak i na suchym tak i na mokrym, beznadziejnie, nawet 1.1i dawalo rade stracic przyczepnosc przy ostrej jezdzie i przy zmianie biegu z 1 na 2 i z 2 na 3 :D i to na suchym, na mokrym dawalo rade na kazdym biegu :/ ogolnie jezdzilo sie tragicznie jak dla mnie, nigdy wiecej Dębicy nie kupie i tyle :P
Uniroyal RainExpert - na suchym super, na mokrym jeszcze lepiej, z dowolna predkoscia przez dowolna kaluze i kierownica jak byla tak jest, nie ma tego ze gdzies ucieka albo cos, ogolnie odprowadzenia wody wzorowe, sa ciche, a spalanie mniejsze niz na zimowkach :P i po ok 8kkm starlo sie ok. 0,4mm takze scieralnosc tez w miare ;)
Continental Conti Eco Contact 3 - nie wyglada specjalnie ale jest bardzo fajna, na suchym dobrze sie trzyma w zakretach, na mokrym potrafi wpasc w poslizg przy hamowaniu ale sporadycznie, scieralnosc jeszcze mniejsza niz Uniroyal i sa cichsze troche opona raczej do spokojnej jazdy :P

Żółwik Tuptuś - 26 Mar 2010, 21:52

DemptD, - dokładnie o to mi chodziło :yes:

chłopaki - bierzcie przykład i opisujcie .

Nesor - 27 Mar 2010, 11:31

Fulda Ecocontrol
- bieżnik asymetryczny
- nową mieszankę zawierającą krzemionkę, zwiększającą przyczepność na mokrej nawierzchni
- liczne promienne rowki na powierzchni bieżnika
- dużą liczbę ostrych krawędzi tworzących "efekt wiosła"
- spłaszczony kontur i szerszy bieżnik

mocno polecam, trzymają sie naprawde dobrze na morej jak i suchej nawierzchni. Są ciche i dobrze dopasowują sie do podłoża :ok:

Pirelli P2000
Ekonomiczna opona do samochodów kompaktowych i klasy średniej niższej
• bardzo niskie opory toczenia oraz mały ciężar własny opony zmniejszają zużycia paliwa
• nowoczesna konstrukcja karkasa zapewnia doskonałą sterowność i wysoki komfort jazdy
• kanał centralny ogranicza ryzyko aquaplaningu

Dobra lecz tylko na tył, nie zapewnia idealnej przyczepności lecz świetnie sie trzyma drogi jak na jej klase... ma faktycznie mały opór toczenia i dobry komfort jazdy i dużą trwałośc bierznika lecz są dosyć głośnie

zefir - 27 Mar 2010, 11:51

165/70/13

yokoham a-drive
mega trzymajaca opona na suchym jaki i mokrym, do tego dlugo wytrzymuje agresywna jazde, swietnie trzymanie/ odprowadzanie wody, glosnosc w normie ;) , do fiest 1,3, 1,25 idealna opona

debica frigo - na zimo bardzo fajna opona, serio , na lodzie daje rade , i fajnie wgryza sie w snieg,
glosnosc w normie, naprawde bardzo fajna opona

225/45/17
michelin pilot sporty, na suchym swietne trzymanie, opona nie kladzie sie w zakrety, cicha, na mokrym na pelnym gazie lubi uciekac, sredni aquaplaning

pirelli sottozero - cicha, niezla na lodzie, dobra na mokrym, przy duzym sniegu marnie sie wgryza, choc mysle ze to bardziej wina niskiego bieznika, akredytacja dla niej powinno byc to , ze ferrari stosuje ja w ferrari california jako zimowki :)

195/55/15
yoko c-drive, s-drive , podobnie jak a-drive, genialne zestawy do osiek do 150KM, sprawdzaja sie rewelacyjnie w codziennej agresywnej jezdzi

195/ 65/15

michelin alpine, nokian WR - genialne opony na zime, swietnie sie wgryzaja w snieg, trzymanie na lodzie, agresywna jazda w warunkach zimowych nie sprawia im problemu, jak na zimowki ciche.

11kuba11 - 27 Mar 2010, 14:09

kleber viaxer 185/60 R14

opona bardzo dobrze sprawdzała się na suchym..nie kładła się w zakrętach i dawała na prawed dobre wyczucie tego co się dzieje z na drodze. Na mokrym daje rade ale raczej tylko na wprost ;-| w zakretach nawet nie przesadzając z predkością cięzko jej było utrzymać przód..po prostu łatwo było pojechać na wprost ;-(
dodatkowym minusem był straszny hałas wzrastający wraz ze zużyciem..były głośniejsze nawet od zimówek..

markos2101 - 29 Mar 2010, 22:27

jak na wodę to tylko KLEBER DYNAXER HP2
co prawda mam nie na fieście a na golfie, ale się spisują świetnie na kałużach

kenczorf - 19 Maj 2010, 02:31

Nesor napisał/a:
Fulda Ecocontrol
Nesor napisał/a:
trzymają sie naprawde dobrze na morej jak i suchej nawierzchni
poczekaj az je troche zetrzesz...zalozylem je teraz na 3ci sezon ale pewnie braknie bieznika do konca lata. Obecnie gdy zostalo 2-3mm czyli znacznie powyzej minimalnej granicy zalecanej przez producenta jazda na suchym jest kiepska. Traca przyczepnosc podczas hamowania. Na zakrecie ostatnio mialem wrazenie, ze cale auto pojdzie bokiem. Na mokrym dramat.
Nesor napisał/a:
Są ciche
hmm moja zimowka podcza jazdy w cieple dni jest cichsza od nich :P

A co do testow to nie sugerujcie sie za bardzo. Oni je robia na oponach produkcji np niemieckiej. Ja pracuje na magazynie debicy i powiem wam, ze wiekoszosc opon w popularnych rozmiarach robi wlasnie Debica. Mowie tu np o GoodYear, Dunlop, Sava, Fulda itp. Opona oczywiscie jest pod konkretna nazwa ale wyprodukowana w Polsce przez Debice. Mozna kupic te same oponki w tych samych rozmiarach produkcji np Niemieckiej. i mamy takie na wiacie...ale sa drozsze i ida raczej na obcy rynek. A skoro opona tansza to musi z czegos sie to wziasc...np troszke inna mieszanka powodujaca inne zachowanie sie opony, albo scieralnosc. To tak samo jak tarcze BRembo produkowane we Włoszech, a w Polsce

Na koniec powiem jedno. Jesli Debica to tylko zimowka. Na lato sie nie nadaja...nawet ich flagowy model czyli Furio

[ Dodano: Sro Maj 19, 2010 04:33 ]
Z ciekawosci sprawdzilem wlasnie jaka jest roznica pomiedzy importem a naszym produktem. Wezmy np 175/70R14 omawiany wczesniej Ecocontrol. Cena wyjsciowa od nas oryginalu niemieckiego to 99,99 a krajowej produkcji to 69,18. I zeby nie bylo...ta roznica to nie jest koszt importu.

Marcinowaty - 20 Maj 2010, 19:31

zimówki Barum Polaris2 155/70 R13
Dobra przyczepność na śniegu i przystępna cena. Wada, szybko zużywają się na asfalcie

jackrzec - 21 Maj 2010, 08:19

Dębica Passio - historyczna pomyłka! Kupiłem nowe wszystkie cztery, teraz jeżdżę drugi sezon, na mokrym jadą jak po lodzie, na suchym piszczą jak głupie i przy ruszaniu i przy hamowaniu a do tego są strasznie głośne. Ja ich więcej nie kupię.

Debica Frigo - na zimę dobre (ani razu nie zdarzyło mi się zakopać), dają radę najlepiej na śniegu, ale na lodzie też nie ma tragedii. Wg mnie za ta cenę, to dobra opona.

wojteq - 25 Maj 2010, 22:01

Toyo PROXES 185/60/13 - rewelacyjne trzymanie i kontrola uślizgów na suchym, a na mokrym też dają radę. Są bardzo ciche i podobno odporne na ścieranie, ale to się jeszcze zobaczy. :fox:

Zgadzam się kolegą jakrzec, miałem kiedyś dębice passio i to fakt że to kupa nie opony.

voo_STP - 25 Maj 2010, 23:04

witam.

polecam BFGoodrich w wersji G-Force. trzymają znakomicie na suchym i na mokrym. dobra alternatywa dla aut o dużej mocy. ciężko zerwać przyczepność nawet przy bardzo ostrych manewrach. są ciche i raczej wolno się zużywają. rant ochronny.

minus: śmiesznie się układają przy naciągu.

pozdravwiam.

Miły - 25 Maj 2010, 23:17

Firestone Firehawk TZ200 - 185/55 R14

Trochę głośne (ale nie za dużo - w dieslu i tak nie słychać) na mokrym i suchym rewelka... dobre odprowadzanie wody, nie czuć kałuż (do pewnej wielkości oczywiście)...

rant ochronny jest też ;]

kenczorf - 25 Maj 2010, 23:50

jackrzec napisał/a:
Debica Frigo
o ktorych mowisz? O Frigo 2, Frigo Directional czy Frigo S30? Ogolnie ludzie mowia na kazda z tych opon poprostu frigo..a kazda z w/w ma inny bieznik. Pytam bo chce kupic na zime ale nie wiem jeszcze ktore.

Sava Eskimo S3 na plus napewno cena. Nizsza niz ktorekolwiek Frigo. W miare ciche. Bardzo dobra przyczepnosc na mokrym. Na sniegu tyrzymaja dobrze, chociaz raz sie zdarzylo ze mi dupa zawinelo na zakrecie. Na lodzie...w zasadzie da sie powoli skrecac ale hamowania juz niema... Na golym asfalcie dosc szybko sie scieraja.

Howser - 26 Maj 2010, 08:59

Fulda Ecocontrol 165/65/13
Dopóki opona nowa, to trzyma się zarówno na mokrej jak i suchej nawierzchni. Jednakże założone na drugi sezon dobre trzymanie maja już tylko na suchym. Na mokrym zaczynają się ślizgać. Jeśli chodzi o głośność, to tutaj duży plus bo od nowości do tej pory są ciche (3 sezon). Na suchym asfalcie latem, żeby opony zaczęły piszczeć przy wejściu w zakręt trzeba się trochę namęczyć. Jeśli jeszcze chodzi o ścieralność tych opon, dodam, że przednie wytrzymały 2 sezony w tym zlot na torze Poznań :devil: . Natomiast tył śmiga do dziś w bdb stanie :)
Reasumując... dopóki mają bdb bieżnik spisują się rewelacyjnie. Jeśli ktoś jeździ powoli, to takie opony powinny starczyć na 3-4 sezony :)

wojteq - 26 Maj 2010, 22:49

Dunlop SP30 165/70/13 - dość miękkie, komfortowe (w porównaniu z passio). Na seryjnym zawiechu dobrze tłumią niedomagania i sprawiają wrażenie polepszenia odczuć na Polskich drogach czyt: dziura, wyrwa, studzienka :| Boki przy tym profilu nie są zbyt twarde, ale nie powstały mi żadne wybrzuszenia - dają możliwość energicznego wjazdu na np. krawężnik. ;-| W ciepłe dni zbyt się kleją, dając wyraźnie znać użytkownikowi pojazdu o wzroście spalania. Na mokrym bez abs dość szybko wpadają w poślizg. W zimie natomiast założone na tył samochodu pozwalają kierowcy poznać tajniki śniegowego driftu :yyy:

+ cena
+ komfort
+ wygląd
+ wytrzymałość

- zbyt miękkie gdy ciepło
- niewskazane ostre manewry na mokrym

ElGrey - 27 Maj 2010, 15:23

Continental ContiSportContact 195/45R16
Bardzo dobre na suchej nawierzchni
poprawne na mokrej
Male opry toczenia
niewielki poziom halasu
zdziera sie tez nie za szybko :)
Prawie idealna :hihihi: ale nie wolno jej przeceniac na mokrym, bo mozna narobic sobie bigosu

maxxis victra MA-Z1 195/45R16
Bardzo dobre na suchej nawierzchni
bardzo dobre na mokrej
Male opry toczenia
niewielki poziom halasu
zdziera za szybko ;-(

Fulda CARAT PROGRESSO 185/60R15
Wrzeszczaca opona
Twarda i slabo trzymajaca sie drogi fuu

Kristoph - 11 Sie 2010, 22:23

Może ja jako posiadasz kosiarki 1.1i nie powinienem się wypowiadać w dziale tuning to jednak mam swoje spostrzeżenia co do opon.

Fulda EcoControl 165/70/19Poprzednio miałem stare zniszczone (3mm) opony niewiele młodsze od mojej fiesty- tragedia na mokrym(hamowanie nawet na płykiej wodzie wodzie = jak na lodzie)

Teraz mam FULDA i są super. Na suchym bardzo dobre, ciche i nie piszczą jak niektóre. Na mokrym jest całkiem dobrze odprowadzają wodę. Hamowanie na mokrym też dobrze. Na razie mają na sobie sporo mięcha wiec jest bezpiecznie.


Dębica Frigo S-30 155/70/13 Jak dla mnie w 1.1i to super opony na zimę i to taką śnieżną. W mieście pewnie nie byłby takie super z racji archaicznego wzoru bieżnika i topornej konstrukcji. U nas na kiepsko odśnieżanych drogach są idealne. Zachowują się
jak opony od cross-a :D Nie polecam na nich szaleć z wysokimi prędkościami na śliskiej jezdni- nie od tego są zimówki i tym bardziej opisywany przeze mnie model. Jednak w kopnym śniegu są super. Kiedyś przejechałem 100m po polnej drodze trąc spodem auta po śniegu. Kupa huku (kosiarka+pedał prawie w podłodze+latający naokoło śnieg) i spokojnie przetarłem szlak dla jadących za mną kumpli co się bali jechać po tym:D Szkoda że nie produkują juz w tym rozmiarze (dostępne nowe tylko w profilu 80)


Dębica Passio 2Mam je raczej z przypadku niż z chęci posiadania ale co nieco o nich wiem. Na ciepłym asfalcie założone na tył są raczej neutralne (nie aż tak złe jak o nich mówią), choć wiadomo że tył w fieście to jak taczka tylko się wlecze :załoga: . Na zimnym mokrym asfalcie miałem raz niespodziankę bo w zakręcie (za szybko pokonywanym) lekko uciekał tył, tak minimalnie, co na oponach Fuldy nie miało nigdy miejsca. Także dla spokojnych z przymusu :) kierowców mk3 1.1 i 1.3 powinny być wystarczające, no chyba że ktoś ulega czasami ułańskiej fantazji :D

baca21 - 11 Sty 2011, 02:12

No to wrzucę 2 zdania
Continental Conti Premium Contact 2 185/60/14 genialna opona na suche i na mokre nawierzchnie, klei się jak głupia.
Fulda EcoControl 185/60/14 Puki świeży bieżnik opona ok- zostało mi 2mm ponad TWI i na mokrym ślizga się, choć przewidywanie
Pirelli 3000 185/60/14 Dobra na wysokie temperatury... poza tym do d... Temp poniżej 15 stopni i opony jeżdżą jak na lodzie, miałem 3 sezony i wywaliłem z ponad połową bieżnika bo się bałem.. przykład: jedzie 6 samochodów po wilgotnym łuku z tą samą prędkością- nagle ni z gruchy ni z pietruchy auto odstawia 360 stopni, zero przyczepności, zero oznak utraty przyczepności- po prostu odjeżdża, na pokładzie 4 osoby... tego samego dnia zamówiłem conti..
edzia:
Vredestein Snowtrac 3 165/70/13 Opony dobre do kopania w śniegu, zakopałem się tylko raz ale dlatego że zawisnąłem na podwoziu, wydają dziwny hałas przy jeździe na mokrym asfalcie, ścieralność też niezła, zapomniałem co to aquaplaning na tych oponach,
a teraz wady: optymalny kształt bieżnika do śniegu-jodła jak w ursusie- auto nie skręca na śniegu-masakryczna podsterowność, po zakupie jedna z opon miała małą wadę fabryczną- pęknięte druty w stopce- o mało mi i wulkanizatorowi głowy nie urwało przy pompowaniu- jak ktoś chętny to gdzieś fotki znajdę(oczywiście wymiana na nową)... więcej nie kupię...
Dębica Frigo 165/70/13 Obecnie z tyłu, trzymają na boki o wiele lepiej niż vredesteiny, ścierają się dosyć mocno, cena jest niska więc co 2 lata można kupić sobie świeże opony, Lepiej kupić nowe Dębice niż używane Micheliny....
Następne będą albo frigo 2 albo jak znajdę w dobrej cenie micheliny a3..

dark86ford - 11 Sty 2011, 09:09

Cytat:
a odyniec pomyśl nad Uniroyal'ami, ja juz bede śmigać drugi sezon i są całkiem w porządku, przy duzych predkosciach przejazd przez kaluze nie stanowi problemu, kierownica nawet nie drgnie ;) na suchym rownie dobrze sie zachowuja i trzymaja mocno drogi ;)
tu sie w pelni zgadzam, mam osobiscie rainsport2 juz 2 sezony na nich przejezdzilem, teraz przejade trzeci i naprawde opony godne polecenia (m.in. jezdzilem na nich na torze poznan, na szutrze, w okropnym deszczu i naprawde dają radę w kazdych, nawet ekstremalnych warunkach)
arecki - 11 Sty 2011, 12:03

Dunlop SP Sport 175/50/13 - ładne, niskie i szerokie :-P na suchym ok...ale na mokrym to lepiej tramwajem jeździć...

Debica Passio 2 155/65/13 - kupiłem w na wiosne nowe i świeże, po poł roku użytkowania przednie nie nadają się do nieczego. Mega szybko się ścierają, na mokrym jest taniec z gwiazdami. Na suchm jest ok.

Sava Eskimo 3 155/65/13 - na śniegu ok, na mokrym bardzo ok, na suchym przy wyższych prędkościach głośne. Ogołnie bardzo polecam. Cena bardzo dobra

Continental ContoEcoContact 165/60/14 na suchym ok, dobrze sie trzymają. Natomistan na mokrym porażka...

bidżej - 11 Sty 2011, 12:22

arecki napisał/a:
Continental ContoEcoContact 165/60/14 na suchym ok, dobrze sie trzymają. Natomistan na mokrym porażka...
mam identyczne zdanie o tych oponkach.

BTW, może by ten temat przełożyć do działu "Przed zakupem"?

arecki - 11 Sty 2011, 13:09

bidżej napisał/a:
BTW, może by ten temat przełożyć do działu "Przed zakupem"?

z tjuningiem wiekszość tych opona nie ma nic wspołnego :-P

TomQ - 11 Sty 2011, 13:34

Od kilku sezonów stałem się fanem opon letnich Nokian V w rozmiarze 215/55/16.

- znakomite trzymanie boczne sucho/woda
- znakomite hamowanie sucho/woda
- dobre przyspieszanie sucho/woda
- zero ząbkowania
- przeciętna trwałość.

Czyli bardzo dobra opona na każde warunki. Jednak w mocnym aucie i przy ciężkiej nodze wystarcza max na dwa sezony. Coś za coś, albo miękka mieszanka i bardzo dobre parametry, albo trwałość.
Niestety przy przednim napędzie trzeba mocno uważać z gwałtownym przyspieszaniem. Na biegach 1,2 i 3 łatwo o poślizg. Przy tylnonapędowcach jest znacznie lepiej. "Palą się" na 1 i 2. Na trójce już jest OK.

Na zimę polecam Pirelli Sotozero. W porównaniu do poprzedników [GoodYear UltraGrip 7+] znacznie lepsza przyczepność przy hamowaniu, lepsze trzymanie boczne i nieporównywalnie fajniejsza zabawa przy w poślizgach, czyli wszystko pod kontrolą.

dark86ford - 11 Sty 2011, 14:43

TomQ napisał/a:
Od kilku sezonów stałem się fanem opon letnich Nokian V w rozmiarze 215/55/16.
no nie mow ze zalozyles takie opony i to do tego 16ki na fieste mk3 1.1 :fox:
DemptD - 11 Sty 2011, 17:17

po 1 jak już to 165/65 a nie 155/65 :9: tym bardziej 155/60 :yyy:
po 2, 3 tematy niżej jest DOKŁADNIE TO SAMO

TomQ - 11 Sty 2011, 18:32

dark86ford, Nic z tych rzeczy. Fieścinka ma jakieś wąziutkie 13-nastki. Chyba 155.
Na tych wyżej powożę Volvinką 2,3 turbo w benzynce.

hawaj - 23 Mar 2011, 10:54
Temat postu: Opony letnie Matador? Opinie
Witam. Mam okazję kupić opony letnie 14 firmy Matador w bardzo dobrym stanie (jak nowe) i dobrej cenie! Miał ktoś może okazję jeżdzić takimi oponami? Jakieś opinie?
Skfarek - 23 Mar 2011, 11:59

Dolna półka opon, generalnie gorsze niż Barun które mają dosc rozbieżne opinie, choć i tak lepiej niż wynalazki typu Wanli :-P
szewski - 23 Mar 2011, 13:49

Jeżeli jeździsz samochodem małe przebiegi po mieście to wystarczą. Nie oczekuj świetnej trakcji na deszczu.
arecki - 23 Mar 2011, 14:40

szału nie ma, teściu kupił takie nowe i przednie po jednym sezonie musiał wywalic bo się do jazdy nie nadawały...
Ziomek - 23 Mar 2011, 15:41

Ja mam takie, szału rzeczywiście nie ma, tanie są i to w sumie jest ich największa zaleta. U mnie przejeździły 3 sezony i nic im się nie dzieje. Za komplet nówek 175/65R14 wtedy dałem 420zł. Jedna wada która mi przeszkadza to to że są głośne.
hawaj - 23 Mar 2011, 16:14

szewski napisał/a:
Jeżeli jeździsz samochodem małe przebiegi po mieście to wystarczą.


Właśnie jest problem. W najbliższej przyszłości będe latał na Niemcownie do Frankfurtu więc jako takie oponki by się przydały. A Michelin co powiecie?

szewski - 23 Mar 2011, 18:35

Osobiście polecam markę Uniroyal. Nie jest to najwyższa półka cenowa jednak jakość jest bardzo przyzwoita.
Neo178 - 24 Mar 2011, 01:23

Ja śmigam 2 rok na Kleberach model Hydraxer - dobrze się śmiga i na suchym i na mokrym.
Szwagier ma Uniroyal RainSport 2 - też sobie chwali.

ElGrey - 24 Mar 2011, 19:54

Nowy zakup opony Continental ContiSportContact 3 195/45R16
juz na nich brykalem w zeszlym sezonie opona delikatnie lepsza od poprzednika (ContiSportContact)
Wzorowa na suchej nawierzchni
bardzo dobre na mokrej
Male opry toczenia
niewielki poziom halasu
zuzycie nie wiem :-P

Skfarek - 4 Kwi 2011, 13:52

ElGrey, CSC 1 były bardzo dobre (choć mało komfortowe ale kto szuka komfortu przy profilu 45 :devil: ) więc dobry wybór dokonałeś :ok:
Ja przerzuciłem się obecnie na Bridgestona Potenzę Re050A i pomijając głośność (najcichsze nie są) prowadzą się rewelacyjnie, jak przyklejone i to zarówno na suchym jak i mokrym :)

scorpion69 - 4 Kwi 2011, 16:52
Temat postu: które opony wybrać
FIRESTONE
albo droższe o 27zł/szt
YOKOHAMA
lub...
GOODYEAR

kamil wolski - 4 Kwi 2011, 17:33

http://www.oponeo.pl/dane...155-70-r13-75-t
Howser - 4 Kwi 2011, 17:48

Lepiej jeździ się na 165/65/13 niż 155/70/13 przynajmniej w moim odczuciu :yes: Jeśli chodzi o sam rozmiar.
TSRules - 4 Kwi 2011, 18:07

Cytat:
Lepiej jeździ się na 165/65/13 niż 155/70/13 przynajmniej w moim odczuciu :yes: Jeśli chodzi o sam rozmiar.


a można z przodu 165\65 a z tyłu 155\70 czy będzie problem ?

kubasek11 - 4 Kwi 2011, 22:26

ElGrey, z ciekawości ile dałeś ? Super opony !

Skfarek, jak tam Skoda ?

Ja w tym sezonie letnim wyruszyłem na Uniroyal RainSport 2 195/45/16 277pln za sztukę zobaczymy jak będzie bo dopiero w sobotę zmieniłem. Na razie prowadzenie na równej drodze jak po sznurku.

Chciałem kupić BFgoodrich G-Force Profiler bo w Skodzie 3 sezony na nich jeździłem ale nigdzie nie były dostępne, a przy przebiegu 7 tyś km rocznie to nie ma co szaleć.

Nesor - 24 Maj 2013, 00:36
Temat postu: co sądzicie o tych producentach
nexen, KUMHO, FIRESTONE,? co sądzicie o producentach opon? są z niższej półki ale dużo osób je chwali? a wy jakie macie doświadczenia z Tymi markami?
Freeman - 24 Maj 2013, 08:27

Nesor, mamy dział przed zakupem.
szyszunia1514 - 6 Cze 2013, 22:24

Porównanie NEXEN N3000 205/40/17 do continental Contisport 2. 195/50/15
NEXEN- wyraźne większe opory toczenia, spalanie wzrosło wg komputera o 0,4l za to są sporo cichsze. Przyczepność w obu przypadkach ok, z tym, że nie mam raczej zacięcia sportowego i nie jechałem z nie wiadomo jaka prędkością na mokrym rondzie, więc w tej kwestii się nie wypowiem.

dukerocky - 8 Lis 2013, 19:42
Temat postu: Opony zimowe.
Witam. Proszę o poradę bo już zgłupiałem. Co jeden gumiarz mówi mi co innego. Mam fiestę 1.25 rok 2000. Obecnie opony letnie mam 185/55/14. auto mam od wiosny i dostałem do niego felgi stalowe z oponami 155/65/14 dwie sztuki oraz 165/65/14 dwie sztuki. Opony o rozmiarze 155 są ok a te drugie już zdarte. Co najlepiej założyć na stalówki na zimę bo co strona internetowa i zakład z oponami co innego mówią. Odradzali mi zakładanie tych 155/65/14 bo auto nie będzie się dobrze prowadzić i takie tam że czym szersza tym lepsza opona. Sam już nie wiem kogo słuchać.
Proszę o poradę co najlepiej założyć? Opony będą raczej Frigo bo to drugie auto. Czy może założyć te 155/65/14 i dokupić drugie dwie nowe w tym samym rozmiarze? :krzesłemgo:

Qzyn - 8 Lis 2013, 19:47

Na asfalcie im szersza tym stabilniejsza opona i tym gorsze przyspieszenie, na sniegu im wezsza tym lepsza przyczepnosc, na lodzie z kolei znowu szersza lepiej trzyma od waskiej, a na mokrym to szersza lepsza ale nie na tyle szeroka zeby latwo lapac aquaplaning.
Mam nadzieje ze to ci wystarczy zeby wiedziec czy szeroka opona jest lepsza czy waska :)
Jesli tam gdzie mieszkasz glownie zalega snieg, zostaw 155, jesli natomiast wiecej jezdzisz po asfalcie to zalow szersze opony.

dukerocky - 8 Lis 2013, 20:22

Dzięki za podpowiedź. W moim miejscu zamieszkania głównie śnieg i błoto pośniegowe. Autem jeździ żona więc prędkości kosmiczne rozwijane na pewno nie będą :twisted:
Chodzi mi głównie aby auto łatwiej się prowadziło. Na 185/55 czuć że opona jest szeroka i na asfalcie ok.
W takim razie chyba dokupię dwie 155/65 i powinno być ok. Mam tylko jeszcze pytanie czy właściwości jezdne auta się znacząco nie zmienią przy przejściu na tak wąską oponę?

FFDriver - 8 Lis 2013, 22:17

Z jednej strony 155/65 to idealny zamiennik 185/55 ale z drugiej strony 155 to kolarzówka i jest to bardzo drastyczna zmiana w stosunku do lata. Tyle węższa opona sprawdzić się może chyba jedynie w prawdziwych warunkach zimowych jeśli mieszkasz gdzieś w górach i droga nie jest odśnieżana całą zimę. W normalnych warunkach drogowych na zimę powinna być założona taka sama szerokość lub ewentualnie jeden rozmiar węższa. Normalnie ile masz dni w zimie, że rzeczywiście masz śnieg na drogach ? Zazwyczaj jest suchy lub mokry asfalt ewentualnie błoto pośniegowe. Moim zdaniem 155 to ekstremum i mogą wyraźnie pogorszyć się właściwości jezdne auta.
dukerocky - 9 Lis 2013, 12:08

I właśnie o to mi chodziło czy właściwości jezdne auta się nie zmienią znacząco? Ile osób tyle opinii i jak tu być mądry... A jeżeli już zmienić cały komplet to na jakie?
1. 185/65/14
2. 175/60/14
3. 175/65/14
4. 165/65/14
Które z tych będą najlepsze?
Proszę o podpowiedź i uzasadnienie. Czytałem forum i różnie koledzy piszą mnie interesuje konkretnie mój przypadek.

Qzyn - 9 Lis 2013, 12:40

Teoretycznie 165 mialbys idealne ale wtedy musisz kupic 4 szt. Wybor nalezy do ciebie. Masz male lekkie auto z neiwielkim silnikiem wiec nie przesadzalbym ze na 155 bedzie dramat...
dukerocky - 9 Lis 2013, 12:57

Seryjnie te autka miały opony nawet 155/70/13 więc sam nie wiem. Koledzy może ktoś jeszcze się wypowie czy jest sens zakładać 155/65/14. Mam dwie prawie nowe takie opony a pogonić je będzie ciężko bo już pytałem tu i tam. Najbardziej ekonomicznie by było dokupić dwie takie same sztuki.
Qzyn - 9 Lis 2013, 13:50

Ale czego ty oczekujesz teraz? Kazdy wypisal ciswoja opinie, masz dwie opony 155, czyli ktos w tym aucie na takich jezdzil chyba. Watpie zebyas sie tym autem scigal i wiesz ze nie chcesz opon 185 na zime.
Wiec wybor jest prosty albo kupujesz budzetowo 2szt 155 i jezdzisz samochodem z niewyczuwalnie gorsza stabilnoscia niz 165 lub dla spokojnego sumienia kupujesz 4szt 165 i smigasz.
Podejmi sam meska decyzje

vegetagt - 9 Lis 2013, 14:02

dukerocky, kup taki rozmiar, który będzie tańszy... Skoro jeździsz głownie po śniegu to kup jakiś fajny, kopny bieżnik i będzie ok :) Mile widziane są także takie technologie jak kierunkowość czy asymetryczność ;)
dukerocky - 9 Lis 2013, 16:46

Ok decyzja zapadła kupuje 2x 155/65/14 oponki sobie wypatrzyłem takie Vredestein Snowtrac 3. Mają dobre opinie i bieżnik fajny. Co wy na to?
TSRules - 9 Lis 2013, 16:54

dukerocky napisał/a:
Co wy na to?


Gratulacje :ok:

Marcinowaty - 10 Lis 2013, 21:49

Mogą być
Emka - 16 Paź 2014, 08:57
Temat postu: [MK6] Jakie zimówki do mojego autka? Jaka firma najlepsza?
Witajcie,

Nadszedł smutny czas jesiennej pluchy i chyba pora zmienić opony na zimowe. W oczy wpadł mi test zamieszczony na WP.

Test zimówek na WP.

Na ile jest on miarodajny, a na ile reklamowy? Może są zimówki innej firmy, które idealnie połączą niezłą jakość z ceną? To moja pierwsza zima na tym aucie i chcę kupić nowe.

Drugie moje pytanie, to czy zmieniać same opony, czy też dołożyć do nich felgi - tak, by okresowo wymieniać całe koła?

I ostatnie pytanie, najbardziej lamerskie i głupie, to jakie dokładnie oznaczenia mają koła w moim aucie? Jakich felg i opon szukać, bo znajomi, którzy chyba średnio się na tym znają, podają mi sprzeczne informacje. :sad:

Jesteście moją samochodową wyrocznią i nie muszę ponownie wspominać, że będę bardzo wdzięczna za każdą pomoc. Ogromne i słoneczne "dziękuję!".

anulaaaaa87 - 16 Paź 2014, 09:54

myśle, że jak chcesz juz zainwestować to kup sobie stalówki do zimówek;) a co do samych opon to jezdziłam na różnych, ale najlepsze okazały się continental contiwintercontact. Swietne na mokrej nawierzchni! a co do rozmiarów opon to chłopaki Ci coś podpowiedza;)
Emka - 16 Paź 2014, 10:31

Dziękuję, czekam na więcej informacji - żadną nie pogardzę. :)
TSRules - 16 Paź 2014, 10:55

tak naprawdę wszystko zależy ile jeździsz i w jakich warunkach, jak jesteś typowym "mieszczuchem" dojeżdżającym do pracy i sporadycznie wypady za miasto to wystarczą zwykłe zimówki nawet i te najtańsze, z tego co widzę masz słaby miejski silniczek to chyba jazdy na granicy nie przewidujesz :)
oznaczenia to szerokość wysokośc i rozmar zresztą pewno w sieci jest kupa poradników więc nie ma sensu się rozpisywać
podobne informacje dostaniesz w jakimś porządnym punkcie wymiany opon i pewnie ci coś dobrego dobiorą bo to też w ich interesie, bardzo często przy kupnie masz wymianę gratis

p.s. dodatkowo jak to się mówi, nawet najlepsza opona zdrowego rozsądku nie zastąpi ;)

coliniak - 16 Paź 2014, 11:49

najwazniejsze, zeby byly nowe i data produkcji niezbyt odlegla (DOT),

wiekszosc producentow oferuje podobne parametry, wiec zainwestuj wyposrodkowujac cene,,, jakis szalonych roznic (odczuwalnych) nie bedzie wiec nie ma co demonizowac,,,

oponeo.pl,,,,ten jak i wiele podobnych serwisow oferuje przystepne ceny opon wraz z dokladnymi opisami i opiniami uzytkownikow,,,


powodzenia w zakupie

vegetagt - 16 Paź 2014, 11:52

coliniak napisał/a:
najwazniejsze, zeby byly nowe i data produkcji niezbyt odlegla (DOT),


:ok:
I to niezbyt odległa w sensie pół roku, a nie półtora :>

coliniak - 16 Paź 2014, 15:56

dokladnie tak jak mowisz....
Puff - 16 Paź 2014, 17:36

Osobiście jeżdżę na Kleberach (Krisalp HP2) i dostają ostro w tyłek, a mimo to zdają egzamin (w granicach rozsądku :P ). W kategorii opon średniej klasy (bo po co miejskim autem pchać się w zimówki klasy premium?) mogę je śmiało polecić. :)

Jeśli jednak koniecznie chcesz gumy z wysokiej półki, to Dunlopy SP Winter Response 2 są bardzo dobre. :) W/w Continentale zresztą też.

DemptD - 16 Paź 2014, 18:15

Emka, temat od opony mamy: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47021

warto tam poczytać chociaż wszystko się zmienia z roku na rok

szynszyl - 16 Paź 2014, 19:48

DemptD, właśnie
Emka - 22 Paź 2014, 12:35

Dziękuję za pomoc. Przydała się ta stronka oponeo. Najprawdopodobniej wybiorę Continentale ContiWinterContact TS850, założę je na moje felgi, a nowe kupię do letnich opon. Dzięki jeszcze raz.
Skfarek - 24 Paź 2014, 10:00

Dobry wybór :ok:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group