Forum FiestaKlubPolska -

LPG - Świece do LPG

hans666 - 13 Lut 2006, 09:45
Temat postu: Świece do LPG
Musze wymienic swieczki w swojej fiestce...i tu mam mały dylemat...warto wierzyc w hasła typu: świeczki do LPG...czy to tylko marketingowy bełkot? Chetnie wysłucham opini...moze ktos juz używa lub używał takich świeczek do LPG?



"Świece zapłonowe przystosowane specjalnie do eksploatacji w samochodach z silnikami z LPG wytwarza wielu producentów na świecie. Czym różnią się świece do instalacji LPG od tradycyjnych? Spróbuję wyjaśnić to na przykładzie świec produkcji polskiej Iskra Gaz.

Wprowadzenie do zasilania silników gazu LPG pociąga za sobą konieczność dostosowania świec do narzuconych wymagań, wynikających z utrudnionej jonizacji mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze i większego obciążenia termicznego elektrod. Należy podkreślić, że mieszanka gazowa spala się w temp. ok. 100 stopni Celsjusza wyższej niż mieszanka benzynowa. Aby ograniczyć do minimum skutki tych niepożądanych zjawisk, w świecach do LPG zastosowano min.: mniejsze szczeliny międzyelektrodowe, eliminując w ten sposób skłonność do "gubienia" iskier, dopasowano wartość cieplną świec do podwyższonej temperatury spalania, preferuje się świece o wystającym stożku w głąb komory spalania, ograniczono cieplne i elektroizolacyjne zużycie elektrod, zwiększając tym samym ich żywotność.

Świece zapłonowe Iskra Gaz należy wymieniać nie rzadziej niż co 15 tys. km, a szczelina międzyelektrodowa w tego typu świecach podlega regulacji po ok. 7 tys. km. Stosowanie świec Iskra ma wiele zalet i korzyści dla użytkownika. Wprowadzone w świecach zmiany konstrukcyjne bezpośrednio mają wpływ na niezawodną, cichą i płynną pracę silnika, a rozruch zimnego silnika jest znacznie utrudniony. Dodatkowo świece te charakteryzują się większą odpornością na obciążenia cieplne. Zmniejszone zostało ryzyko zaniku iskry, tzw. zjawisko zarzucania.

Należy również zaznaczyć, że świece Gaz z powodzeniem można stosować do paliwa tradycyjnego oraz w układach wydechowych wyposażonych w katalizator. Bowiem wszystkie wersje konstrukcyjne świec Iskra Gaz produkowane są również z rezystorem przeciwzakłóceniowym (wyróżnik R).

Odmienne warunki pracy silnika z LPG przyczyniły się do wytworzenia świec zapłonowych o uniwersalnej charakterystyce, umożliwiającej eksploatacji na obu paliwach - gaz-benzyna. Stosowane w silnikach gazu świec Iskra Gaz jest gwarancją osiągnięcia wymiernych korzyści nie tylko dla kieszeni użytkownika, ale również dla środowiska. Przejawem tego jest min.: trzykrotne zmniejszenie emisji szkodliwych substancji, agresywnie oddziaływujących na środowisko. Brak osadów przy spalani umożliwia długą i niezawodną pracę świec zapłonowych. Świece Gaz obniżają głośność silnika, co nie jest bez znaczenia szczególnie w ruchu miejskim. Dzięki świecom Gaz można bez kłopotów stosować tańsze, przyjazne środowisku paliwo LPG.

Przy wymianie świec na nowe należy zwrócić szczególną uwagę, aby typ świecy był zgodny z zaleceniami instrukcji obsługi samochodu lub katalogu zastosowań świec. Należy sprawdzić wielkość szczeliny międzyelektrodowej oraz zastosować właściwy moment dokręcania świecy w głowicy silnika."



przykladowa aukcjia:


http://www.allegro.pl/show_item.php?item=84240684

Sobot - 13 Lut 2006, 10:00

A ja powiem krótko:
Mój ojciej jeździ na gazie na świeczkach NGK, mój kuzyn i wuja też NGK, ja też pociskam na NGK i nie narzekam. Pozatym każda stacja instalujaca gaz zaleca NGK.
NIech sobie ludzie mówią co chcą ja polecam NGK.

hans666 - 13 Lut 2006, 10:40

nie wiem czy kazda bo w Krakowie pytałem w 3 miejscach w Tarnowie w 1 i wszyscy zgodnie twierdzili, ze NGK są owszem bardzo dobre...ale nie do FORDA...do zeteca polecali tylko MOTORCRAFTY

ale nie o tym mial byc ten topic..

bash - 13 Lut 2006, 10:45

ja jestem z NGK bardzo zadowolony - jeżdze już na nich 15000 i zero problemow
Darekmk3 - 13 Lut 2006, 11:57

bash napisał/a:
ja jestem z NGK bardzo zadowolony - jeżdze już na nich 15000 i zero problemow

ja śmigalem na ngk i zrobilem na nich 25tyskm i przy montazu gazu wymienili mi je na bosch jakies super plus yttrium i chodzi dobrze ale mi sie zdaje ze jak skoncza sie te swiece to wróce do ngk-poprostu na tych boschach czegos brakuje i tyle ,dlatego polecam ngk!!! w kazdym aucie jakie dotąd mialem to byly ngk i bylem bardzo zadowolony bo wytrzymywały dosyc długi przebieg i zreguły nie maja lekkiego zycia z moim stylem jazdy
posumowujac polecam ngk
pozdrawiam :-)

habit_m - 13 Lut 2006, 12:39

czyli masz jeden wniosek - albo ngk albo motorcratfy (mi zreszta gazownicy napisali wymiana na ngk ale na motorcrafty nie oponowali). a jak bedziesz chcial wiedziec czy te czy te lepiej to bedzie dyskusja: kogo kochasz bardziej - tatusia czy mamusie :-)

pozdrowienia

Lokmen - 13 Lut 2006, 13:43

Nie ma czegoś takiego jak świece do lpg - to jest zwykły chwyt marketingowy dla naiwnych. Mogę powiedzieć jedno dla mnie najlepsze są świece NGK - tylko ze w przypadku jednoczesne go zasilania beną i gazem są problemy bo odpowiednio to tych rodzajów paliw powinna być dobrana świeca o właściwej ciepłocie. Wiec trzeba umieć dobrać sobie świece o pośredniej wartości cieplnej między benzyną a gazem..
Rangers76 - 14 Lut 2006, 19:28

Załóż sobie NGK lub Motorcraft`a.
Nie szukaj innej opcji.
Ja mam NGK
Kogo kochasz bardziej - tatusia czy mamusię?

Żółwik Tuptuś - 14 Lut 2006, 20:08
Temat postu: Re: świece do LPG
hans666 napisał/a:
Aby ograniczyć do minimum skutki tych niepożądanych zjawisk, w świecach do LPG zastosowano min.: mniejsze szczeliny międzyelektrodowe, eliminując w ten sposób skłonność do "gubienia" iskier ]


czyli kolo przywalił szczotką drucianą w elektrodęświecy pod którąwsadził mniejszą płytkę szczelinomierza tak ? ( bo to siepopularnie nazywa zmniejszeniem przerwy i odbywa sie w taki właśnie sposób także przy zwykłych swiecach , przy czym czasami zamiast szczelinomierza podkłada siepaznokieć )

hans666 napisał/a:
ograniczono cieplne i elektroizolacyjne zużycie elektrod, zwiększając tym samym ich żywotność.

Świece zapłonowe Iskra Gaz należy wymieniać nie rzadziej niż co 15 tys. km, a szczelina międzyelektrodowa w tego typu świecach podlega regulacji po ok. 7 tys. km. ]


No dobrze ale zwykłe świece teżtrzeba sprawdzać co 7 tyśa wymieiać co 15 więc o co chodzi z tą dłuższążywotnością ?

hans666 napisał/a:
Stosowanie świec Iskra ma wiele zalet i korzyści dla użytkownika. Wprowadzone w świecach zmiany konstrukcyjne bezpośrednio mają wpływ na niezawodną, cichą i płynną pracę silnika, a rozruch zimnego silnika jest znacznie utrudniony]


no to skoro rozruch zimnego silnika jest z tymi świecami utrudniony to ja chyba postoję :?

hans666 napisał/a:
Należy również zaznaczyć, że świece Gaz z powodzeniem można stosować do paliwa tradycyjnego oraz w układach wydechowych wyposażonych w katalizator. Bowiem wszystkie wersje konstrukcyjne świec Iskra Gaz produkowane są również z rezystorem przeciwzakłóceniowym (wyróżnik R).]

świece zapłonowe wkręca sie w głwoicęa nie w układ wydechowy ( nawet w taki z katalizatorem ) chyba że robimy Flame Kit ale to chyba inna bajka i nie na LPG .
A co do wyróżnika R to ok ale nie do wszystkich silnikó można je stosować .

hans666 napisał/a:
. Stosowane w silnikach gazu świec Iskra Gaz jest gwarancją osiągnięcia wymiernych korzyści nie tylko dla kieszeni użytkownika, ale również dla środowiska. Przejawem tego jest min.: trzykrotne zmniejszenie emisji szkodliwych substancji, agresywnie oddziaływujących na środowisko. Brak osadów przy spalani umożliwia długą i niezawodną pracę świec zapłonowych. Świece Gaz obniżają głośność silnika, co nie jest bez znaczenia szczególnie w ruchu miejskim.]


trzykrotne zmniejszenie szkodliwych substancji ? czyli czego ? węglowodorów ? przy LPG ? skoro siepojawiają to chyba raczej dlatego że silnik jest zużyty i pali olej ?

Długa i niezawodna praca - czyli jużustaliliśmy - 15 tyśkm - czyli tyle co normalne świece

hans666 napisał/a:
. Przy wymianie świec na nowe należy zwrócić szczególną uwagę, aby typ świecy był zgodny z zaleceniami instrukcji obsługi samochodu lub katalogu zastosowań świec. Należy sprawdzić wielkość szczeliny międzyelektrodowej oraz zastosować właściwy moment dokręcania świecy w głowicy silnika."]


Czyli jak typ ma byćzgodny z zaleceniami producenta auta to iskra gaz odpada w przedbiegach , należy sprawdzicwielkośćszeliny czyli jaustwaic ( a podobno jest sepcjalna czyli mniejsza niżw tradycyjnych świecach ) . Co do momentu dokęcania - prawda

Gdzie ty to znalazłeś- na forum " Pani Domu " ?

na stronie siewkródce ppojawi artykol o LPG - on chyba nieco rozjaśni temat

kopys - 14 Lut 2006, 20:52

Ja jeżdze na NGK, nawet gdy założyłem gaz to nie zmieniałem.Wytrzymały 36 tys. w tym 12 tys na gazie.Teraz też ma NGK i nie narzekam.Pozdrawiam
hans666 - 14 Lut 2006, 21:27
Temat postu: Re: świece do LPG
Żółwik Tuptuś napisał/a:
hans666 napisał/a:
Aby ograniczyć do minimum skutki tych niepożądanych zjawisk, w świecach do LPG zastosowano min.: mniejsze szczeliny międzyelektrodowe, eliminując w ten sposób skłonność do "gubienia" iskier ]


czyli kolo przywalił szczotką drucianą w elektrodęświecy pod którąwsadził mniejszą płytkę szczelinomierza tak ? ( bo to siepopularnie nazywa zmniejszeniem przerwy i odbywa sie w taki właśnie sposób także przy zwykłych swiecach , przy czym czasami zamiast szczelinomierza podkłada siepaznokieć )

hans666 napisał/a:
ograniczono cieplne i elektroizolacyjne zużycie elektrod, zwiększając tym samym ich żywotność.

Świece zapłonowe Iskra Gaz należy wymieniać nie rzadziej niż co 15 tys. km, a szczelina międzyelektrodowa w tego typu świecach podlega regulacji po ok. 7 tys. km. ]


No dobrze ale zwykłe świece teżtrzeba sprawdzać co 7 tyśa wymieiać co 15 więc o co chodzi z tą dłuższążywotnością ?

hans666 napisał/a:
Stosowanie świec Iskra ma wiele zalet i korzyści dla użytkownika. Wprowadzone w świecach zmiany konstrukcyjne bezpośrednio mają wpływ na niezawodną, cichą i płynną pracę silnika, a rozruch zimnego silnika jest znacznie utrudniony]


no to skoro rozruch zimnego silnika jest z tymi świecami utrudniony to ja chyba postoję :?

hans666 napisał/a:
Należy również zaznaczyć, że świece Gaz z powodzeniem można stosować do paliwa tradycyjnego oraz w układach wydechowych wyposażonych w katalizator. Bowiem wszystkie wersje konstrukcyjne świec Iskra Gaz produkowane są również z rezystorem przeciwzakłóceniowym (wyróżnik R).]

świece zapłonowe wkręca sie w głwoicęa nie w układ wydechowy ( nawet w taki z katalizatorem ) chyba że robimy Flame Kit ale to chyba inna bajka i nie na LPG .
A co do wyróżnika R to ok ale nie do wszystkich silnikó można je stosować .

hans666 napisał/a:
. Stosowane w silnikach gazu świec Iskra Gaz jest gwarancją osiągnięcia wymiernych korzyści nie tylko dla kieszeni użytkownika, ale również dla środowiska. Przejawem tego jest min.: trzykrotne zmniejszenie emisji szkodliwych substancji, agresywnie oddziaływujących na środowisko. Brak osadów przy spalani umożliwia długą i niezawodną pracę świec zapłonowych. Świece Gaz obniżają głośność silnika, co nie jest bez znaczenia szczególnie w ruchu miejskim.]


trzykrotne zmniejszenie szkodliwych substancji ? czyli czego ? węglowodorów ? przy LPG ? skoro siepojawiają to chyba raczej dlatego że silnik jest zużyty i pali olej ?

Długa i niezawodna praca - czyli jużustaliliśmy - 15 tyśkm - czyli tyle co normalne świece

hans666 napisał/a:
. Przy wymianie świec na nowe należy zwrócić szczególną uwagę, aby typ świecy był zgodny z zaleceniami instrukcji obsługi samochodu lub katalogu zastosowań świec. Należy sprawdzić wielkość szczeliny międzyelektrodowej oraz zastosować właściwy moment dokręcania świecy w głowicy silnika."]


Czyli jak typ ma byćzgodny z zaleceniami producenta auta to iskra gaz odpada w przedbiegach , należy sprawdzicwielkośćszeliny czyli jaustwaic ( a podobno jest sepcjalna czyli mniejsza niżw tradycyjnych świecach ) . Co do momentu dokęcania - prawda

Gdzie ty to znalazłeś- na forum " Pani Domu " ?

na stronie siewkródce ppojawi artykol o LPG - on chyba nieco rozjaśni temat



na stronie ISrkry :D



"Stosowanie świec Iskra ma wiele zalet i korzyści dla użytkownika. Wprowadzone w świecach zmiany konstrukcyjne bezpośrednio mają wpływ na niezawodną, cichą i płynną pracę silnika, a rozruch zimnego silnika jest znacznie utrudniony"

tu jest oczywiscie bład ...ale hmm tak bylo...słabo widocznie redagowali ten artykuł

"na stronie siewkródce ppojawi artykol o LPG - on chyba nieco rozjaśni temat"

czekam z niecierpliwoscia.....żółwiu...ja po prostu pytam...kto pyta nie błądzi...

abla - 15 Lut 2006, 18:57

Artykuł jest ze strony Iskry, czyli wszystko jasne - każdy chwali swoje! Poza tym jest niedopracowany, co wskazał Żółwik. Ja po założeniu gazu świec nie zmieniałem i przejechałem na nich jeszcze 8 tys. A od kupna samochodu 18 tys. a poprzedni właściciel to nie wiem ile. Jutro wymieniam na NGK.
odyniec - 15 Lut 2006, 23:04

przy zmianie swiec wez takze po uwage na jakim silniku kto jezdzi na jakich swiecach. ja mam 1.1i i na motorcraftach smigam i nie narzekam. ale nie wiem jak to bedzie z silnikiem zeteca.
Żółwik Tuptuś - 16 Lut 2006, 09:26

silniko OHV sąmało wymagające jeżeli chodzi o świeczki - ale taki co miał ciśnienia : 1 cyl - 0 ; 2 cyl - 4 ; 3 cyl - 6 ; 4 cyl - 0 odpalał ( z wielkim trudem ale sam dojechał w miejsce sowiejo spoczynku ) tylko na świecach AUTOLITE ( znane i polecane do fordów przez dobrych mechaników starej daty ) - niestety świece dzisprawie nie do dostania :-(

Co do dostępnych - OHV - motocraft ( drogie ) , NGK itd ( jak pisałem - mało wymagające )
CVH - motocraft , długo długo nic , NGK

co do zeteców sie nie wypowiadam bo nie znam

hans666 - 16 Lut 2006, 09:47

sek w tym, ze swieczki NGK dedykowane do zeteca 1,8 16V (jak moj) kosztuja wiecej niz oryginalne MOTORCRAFTY ...oscyluja w granicach 20zl za sztuke...a zmieniac musze czesto...tamte iskry byly po 12zl za sztuke (aktualnie mam NGK)


ngk:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=87098585

motorcraft
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=86293606

Sławek - 16 Lut 2006, 13:15

Nie wypowiadam się co do waszych silników ale powiem na przykładzie swojego. Jeździłem cały czas (100 tyś) na Bosch i po założeniu gazu polecili mi wymianę na NGK dlatego że na analizatorze spalin na wolnych obrotach nie dopalało mieszanki i analiza wychodziła nijaka. Powiedzieli że NGK rozwiąże ten problem. Nie wymieniałem świec i wszystko było ok. Teraz wymieniłem na NGK i też jest ok. Pali dobrze na benzynie i gazie więc mit o świecach tylko do gazu uważam za obalony.
Sobot - 17 Lut 2006, 08:54

NIe ma świec do gazu ... nie ma swiec do benzyny... ja rozróżniam tylko iskrowe i zarowe i tyle. A do gazu są potzrebne przecież świece iskrowe - proste. A jezeli chodzi o dobór świec "pod gaz" to chodzi tu tylko o parametry techniczne danej swiecy: ciepłota itp.
pozdro

abla - 18 Lut 2006, 12:41

Wczoraj profilaktycznie wymieniłem stare świece Motorcrafty na nowe NGK (+nowe przewody Motorcrafta). Nie wiem, ile było przejechane na tych Motorcraftach, ja przejechałem 18 tys, z czego 8 na gazie, było OK tylko po gwałtownym wciśnięciu gazu auto lekko sie przyduszało więc postanowiłem wymienić. Stan wizualny starych świec - OK. Na nowych NGK w zasadzie nie odczuwam różnicy, może troszke mniej sie przydusza, a może to tylko efekt psychologiczny...
marcel20 - 18 Lut 2006, 14:30

Dosyć dużo osób zakłądających LPG poleca właśnie NKG. U mnie w instrukcji są właśnie do wyboru:
NKG, BOSCH, CHAMPION... Dlatego też wybrałem NKG. Na nic niemoge narzekać pozdrawiam :D

Ps. koszt to 4x12 zł jak u mnie :ok:

Paweł F - 18 Lut 2006, 18:43

ja już od dobrych paru lat zakładam tylko NGK, coś bo Boscha nie mam zaufania ( akumulator wytrzymał 2 lata,
wycieraczkę szlag trafił po 3 miesiącach, świeca po wyjęciu z pudełka rozpadła się w ręku, flitr oleju z bardzo
nie chciał się wkręcać- żle zrobiony gwint).

Żółwik Tuptuś - 18 Lut 2006, 18:49

Bosch był marką10 lat temu .
Teraz produkują w korei i niestety odbija sie to na jakości

xr2fun - 18 Lut 2006, 19:14

Jest takie przysłowie - świece Boscha wrzuć do kosza. Ja się z nim zgadzam i preferuję NGK, z którymi nigdy nie miałem problemu.
ruskm - 30 Mar 2006, 19:55

Co do wycieraczek sie zgadzam a co do swiec mam w domu dwa diesle jeden na NGK a drugi na Champion obie marki sie sprawdzaja na Championach lepiej pali ale one sa w uno a 1,7DS fiata zawsze lepiej odpalal jak 1,8 Endura-De
mimik44 - 20 Lip 2010, 23:10

hans666 napisał/a:
nie wiem czy kazda bo w Krakowie pytałem w 3 miejscach w Tarnowie w 1 i wszyscy zgodnie twierdzili, ze NGK są owszem bardzo dobre...ale nie do FORDA...do zeteca polecali tylko MOTORCRAFTY

ale nie o tym mial byc ten topic..


Ja też mam zeteca i świece motorcrafty ale niestety jedna z nich jest uszczyrbana i musze je wymienić i czy lepiej do zeteca kupic motorcrafty czy ngk?? Mam ngk z mojej fiesty 1.1 którą złomuje a swiece mają zaledwie kilka dni a są to ngk No12 BCPR6E i moje pytanie jest takie czy spasują do 1.8/130km a jak nie to jakie lepiej kupić ngk czy motrocrafty?

fars - 20 Lip 2010, 23:36

Ja w ziutku miałem NGK, jak ty chcesz dopasować swiece z 1.1 do ziuta ??? jak sie nie myle ziutek ma V-line 25 NGK a mylić sie nie myle bo sprzedaje tego troszke :)
mimik44 - 21 Lip 2010, 08:47

Dzięki za odpowiedź a czy leprze będą ngk czy motorcrafta?? I jakie są mniej więcej ceny?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group