|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Elektryka - Przekładka licznika z MK4 do MK3
AeRJot - 1 Mar 2006, 11:15 Temat postu: Przekładka licznika z MK4 do MK3 Na angielskiej stronie znalazłem opis takiej przekładki i ... pytanie do naszych ekspertów, czy po przełozeniu zegarów nie bedzie przekłamań na wskażnikach ?? temp, obrotka i predkosciomierz (mam licznik do 220 i taki tez znalazłem z escorta)
Prosze o szybką odpowiedz, bo znalazłem za małe pieniadze licznik z oryginalnie białymi zegarami i czerwoną wskazówkami
Rycho - 2 Mar 2006, 11:07
Z obrotkiem to już zależy jaki silnik był w escorcie.
To Ty przekładasz licznik z essiego MK4 czy z Fiesty MK4 ??
I zapodaj linka do tej strony, jeśli możesz.
Rycho
marcus_87 - 2 Mar 2006, 15:12
wydaje mi sie ze wszystko powinno byc dobrze bez roznicy jaki silnik. podaj link do strony z opisem jak mozesz pozdro
nygma - 2 Mar 2006, 17:23
Jeśli się nie mylę, chodzi o stronę http://www.fiestaguides.co.uk/
Dość ciekawa trzeba przyznać.
AeRJot - 3 Mar 2006, 08:43
dokładnie o te strone chodzi, gdybym nie widział, to nie zdecydowałbym sie, ale tam jest to co najwazniejsze, czyli opis pinów. Zegar bede montował od essiego (juz nabyłem, fabrycznie białe zegary i czerwone wskazówki ) za kilka dni przedstawie polski przewodnik wykonania czegos takiego, wraz ze zmiana podswietlen i wykozystaniem kontrolek
AeRJot - 18 Kwi 2006, 08:53 Temat postu: obrotomierz MK3 i MK4 Właśnie jestem na etapie składania mojego Taz'ika i jednym z elementów zmian jest założenie licznika z fiesta/escort mk4 i ... tu zonk, obrotomierz pokazuje mi połowę obrotów ... coś źle podłączyłem ?? czy jest jakaś opcja by pomnożyć obroty???
PS. mój miernik ma opcje "obrotmonierza" i pokazuje mi tyle ile licznik czyli niejako połowe obrotów (na luzie 450-500) to samo wskazuje przy podłączeniu starego liczniika i mimo ze miernik pokazuje 500 to licznik pokazuje 1000.
PSII. w oryginale miałem obrotke, wiec podłączyłam sie pod tę samą instaluję.
pmolik - 19 Kwi 2006, 04:31
Witam
Dobry opis znajduje sie takze na stronie http://www.fiestaturbo.co...=asc&highlight=
Wiem ze dobry bo dzis wg niego wlasnie u siebie zamontowalem zegaru od escorta 1.8 zetec
pozdro
nygma - 19 Kwi 2006, 07:55
No i wszystko jasne. Na obydwu strona znajduą się te same poradniki, stworzone przez gościa o nicku AW3K.
szynszyl - 19 Kwi 2006, 14:03
na wysokości orginalnego podnośnika pod maską jest taka kostkla, nie jest przypadkiem rozwarta? tam jest stabilizator napięcia lub po prostu zrobiony mostek.
to jedno z rozwiązan jakie kiedys widziałem na forum
drugie to kalibracja samego licznika, impulsy sa przetwarzane na prąd przepływający przez wskaźnik magnetoelektryczny jakim jest sam obrotek. trzeba sobie znaleźć jaki rezystor przelutować w obrotku.
trzecie.. nie mam pojęcia w tym wypadku, ale chyba inaczej idą piny w tym "nowym" obrotku
AeRJot - 19 Kwi 2006, 14:09
a) obrotomierz oryginalny pokazuje 1000obrotów, ten nowy i na próbniku 500, wiec odpada kostka
b) piny są faktycznie inaczej rozmieszczone, własnie lutuję nowa kostkę
c) .... chyba bede musiał pobawic sie z obrotkiem, choc to moze byc problem bo lekko na bakier jestem z elektroniką :(
szynszyl - 19 Kwi 2006, 14:12
AeRJot napisał/a: | ) piny są faktycznie inaczej rozmieszczone, własnie lutuję nowa kostkę | to mi wystarczy..
był takipost, w którym TRZECI podawał prosto i przystępnie które kabelki ida od edisa.. w jakims temacie o obrotomierzu..
AeRJot - 19 Kwi 2006, 14:28
hmm doczytałem wszystko co mogłem znaleśc i wprawdzie nie znalazłem rozwiązania, ale przynajmniej mam przyczyne, obrotomierz jest z 16v i z tego co widziłęm one biorą sygnał nie z modułu a z kompa
PS. problem ciągnięcia kabla mnei nie tyczy, bo juz miałem obrotomierz, choc wepne sie z próbnikiem i sprawdze jaki podaje sygnał (choc na końcu kabla mam 500)
teraz zmienia sie pytanie, jak podłaczyc obrotomierz z 16zaworowca do mojego silniczka i czy to jest mozliwe (by było prawidłowe wskazanie)
coś mi sie wydaje, ze ten licznik bedzie musiał zmienic własciciela, bo nic z tego nie wyjdzie :(
Darekmk3 - 21 Kwi 2006, 12:48
ja mam z mk4 8zawowrowca ale dopiero bedziemy go montowac w maju,wiec opisze jak to w 1.3 wygląda ;-) ,a sam jestem ciekaw jak z ta ramka pokombinowales? bo z tego co sie orientuje to ja trzeba przerabiac zeby to wszystko spasowalo
AeRJot - 8 Maj 2006, 08:33
UDAŁO SIE !! wczoraj wrescie przysiadłem do liczników i oto efekty tej pracy !! Normalnie napatrzec sie nie moge ... szczegolnie w nocy.
Wiec tak ....
- mocowania ZADNE nie pasują, ale licznik jest na tyle głeboki, ze klinuje sie mocno po docisnieciu ramką zewnętrzną ... (trzeba wyciąc CAŁKOWICIE dolne mocowania, a górne ... uszczuplic)
- kostki ZADNE nie pasują, ale 2h i problem zakończony dzięki rozpisce z FiestaGuide
- owalność szybki ... IDENTYCZNA
AeRJot - 8 Maj 2006, 08:55
schemat mówisz ..... cosik sie wykombinuje ....
[ Dodano: Pon Maj 08, 2006 09:06 ]
FUNKCJA PIN mk3 PIN mk4 (B-kostka Biała, N-kostka Niebieska)
zasilnie +12V 6 B1
podswietlenie deski 13 B12
reczny 9 B4
masa 5 B5 i N9
paliwo (wskaźnik) 4 B6
temp (wskaźnik) 3 B7
swiatła długie 12 B11
kierunki 14 i 15 N1 i N2 (bez znaczenie który z którym)
alternator 2 N7
olej 1 N10
obrotomierz 10 N8 (UWAGA NIE DZIAŁA BEZ MASY NA N9)
te piny łaczyłem, jesli ktoś ma ABS to 7z mk3 do B9z mk4
a teraz graficznie ... nie wiem czy bardziej przejzyste
Kolin - 4 Gru 2006, 21:27
ten schemat u mnie nie pasuje do konca inaczej mam polonczone ma moze ktos inny schemat?? bo nie moge dojs do podsfietlenia deski i dlugich swiatel...niech ktos pomoze!!!!!!!!!!!!!!!
jaco11 - 4 Gru 2006, 22:06
oj kolego popatrz sobie na ścieżki z tyłu licznika i też dojdziesz do tego jak powinno byc podłaczone i napewno bedzie pasował pozdr.....
jak nie to jutro zobacze jeszcze raz u mnie ... 8)
Kolin - 5 Gru 2006, 10:32
Ide wlasnie kombinowac zobaczymy co z tego wyjdzie
[ Dodano: Wto Gru 05, 2006 11:54 ]
No wiec tak podlonczylem wszytko czesc swieci dobrze a czesc zle...juz nie wiem co dalej chyba maszyne odstawie do elektryka...liczniki posiadam z Escorta jest on z silnikiem 1.4 8v na pelnym wtrysku...
wymienie rzeczy ktore dobrze swieca
Ladowanie,olej,kierunki
reszte jak poloncze wedlug schematu to cos sie z czym kloci np podloncze benzyne wedlug schematu i podswietlenie deski,dlugie swiatla to wskazowka benzyny odrazu idzie w dol...jak odloncze deske i dlugie to jest OK
[ Dodano: Wto Gru 05, 2006 11:55 ]
Moze ma ktos jakis inny schemat jescze?
jaco11 - 5 Gru 2006, 16:56
a ogladałeś to może http://www.fiestaguides.c...mk4_clocks.html 8)
Kolin - 5 Gru 2006, 18:40
jaco11, wlasnie wedlug tego podlonczylem i dziala wszystko tylko ze samochodziku nie moge odpalic bo akumulator mi padl resztki mocy maaaaa zdam relacje jak moj Cukier odpali mam nadzieje ze bedzie dobrze...chodz mam jedna objawe bo nie slychac pompy jak podlonczylem wszystko moze to byc przyczyna juz na maxa dobitego akumulatora bo katrolki slabo swieca tezz
scooooter - 13 Gru 2006, 11:11
witam! ..mam nadzieje, ze sie nie powtarzam.. czy taki licznik http://moto.allegro.pl/it...rzem_super.html tez sie da ładnie przypasowac do mk3? ten wyswietlacz działałby? czy on do komputera musi byc przyłączony? pozdro!
Kolin - 13 Gru 2006, 16:26
Taki ci nie bedzie pasowac na 99% Moje zdanie niech sie wypowiedza inni
odyniec - 17 Gru 2006, 02:15
do mk3 mogą być problemy z tymi zegarami bo jak sie nie myle to sa zegary od mk5... kopmuter na kilometry itp... ale 100% pewności nie mam...
sebadelta - 26 Mar 2008, 10:35
witam ja podpiolem zegary mk4 do mk3 i mam problem z obrotomierzem nie dziala w instalacji mialem 10 pin i jak mam tak podpięte wydaje mi sie ze jakiś płyn sie wydobywa z obrotka jak by sie grzał zrobiłem działa jak zmostkowalem kostke tyle ze zamalo wskazuje
Boss - 12 Wrz 2008, 15:24
Witam.Zakupiłem licznik z escorta 1,6 16v co zrobić z obrokiem żeby działa poprawie przy 1,1??
AeRJot - 12 Wrz 2008, 17:56
w komorze silnika (na wysokości prawej wycieraczki) masz kostkę w która musisz sie wpiąc z obrotka (nie pamiętam który pin bo to było daaaawno) wiec weź miernik z "obrotomirzem" i podpinaj po kolei a znajdzesz właściwy ....
Boss - 12 Wrz 2008, 19:34
Robiłem taka wpinke do obrotka do starego licznika od MK3 jutro zobaczę czy to to samo.
[ Dodano: Nie Wrz 14, 2008 18:34 ]
Podłączyłem ale...
1.Obrotomierz pokazuje mi połowę obrotów a mój mastech nie ma obrotomierza wiec był bym bardzo wdzięczny jak by mi ktoś powiedział w który kabel w edisie się wpiąć.
2.Kontrolka od długich świeci się na mijania a na długich gaśnie :yyy:
3.Czy jest możliwość zrobienia świecącej rezerwy??
scooooter - 17 Wrz 2008, 12:38
ja tez jakis czas tezmu kupiłem licznik z mk4 1.4..pokazywane obroty beda pewno 2 razy za małe..jaki rezystor tzeba podpiąć?
Lewy86 - 21 Paź 2008, 00:35
Witam!
Pytanie kieruję do tych którzy montowali liczniki z mk4. Na fotkach z przeróbki licznika nie widać dokładnie czy są jakieś szpary. Proszę o wyrażenie waszej opinii, czy to wygląda "po ludzku"?
odyniec - 21 Paź 2008, 08:34
Lewy86, wygląda bardzo dobrze, jak przypasujesz, to i ten plastik co jest około licznika idzie przypasować bez szpary. Ja mam lekka ale niewidoczne to jest i nie przeszkadza ani trochę.
scooooter - 12 Sty 2009, 10:41
moj liczniczek siedzi juz od dłuższego czasu, wszystko hula i szpary nie ma ale mam pytanko.. co zrobić żeby kontrolka długich działała normalnie a nie na odwrót? hmm
Darekmk3 - 3 Lut 2009, 10:37
scooooter napisał/a: | moj liczniczek siedzi juz od dłuższego czasu, wszystko hula i szpary nie ma ale mam pytanko.. co zrobić żeby kontrolka długich działała normalnie a nie na odwrót? hmm |
dobrze podłączyć..., mi wszystko działało poprawnie, mozliwe poprostu ze miedzy wyposazeniami mk3 są roznice w wiązce i z tąd niektorzy maja problemy, ja kiedys podlaczalem poprzez tamten schemat podany na eng stronie i wszystko ok smigalo- moze mialem szczescie poprostu , przejzyj jeszcze raz wiązke i podlączenia w liczniku.
Pozdrawiam
scooooter - 3 Lut 2009, 11:15
u mnie schemat WOGOLE nie pasuje. sam doszedłem co jes do czego i 5 razy sprawdziłem czy napewno sie zgadza, zeby potem nie rozlutowywać(bo przylutowałem poprostu wtyczki z mk4 do kabli na stałe) wszystko działa wiec pomyłki chyba nie ma hmmm.
na wiosne jakies podswietlenie chciałbym zrobić białe
marimar - 31 Maj 2009, 16:02
Boss napisał/a: | Czy jest możliwość zrobienia świecącej rezerwy?? |
w escortach jest to możliwe(mam taki bajer ) ,a we fiescie nie było takiego bajeru,ale gdyby wziąść wszystkie graty przełożyć z essa do fiesty to może by się udało takie coś zrobić
a to nie jest czasem licznik z escorta mk7?który kolega przełożył
Marcin - 31 Maj 2009, 16:26
MARIMAR napisał/a: | Boss napisał/a:
Czy jest możliwość zrobienia świecącej rezerwy??
w escortach jest to możliwe(mam taki bajer ) ,a we fiescie nie było takiego bajeru,ale gdyby wziąść wszystkie graty przełożyć z essa do fiesty to może by się udało takie coś zrobić |
w mk4 był, kwestia odpowiedniego pływaka z tą opcją i zegarów z kontrolką, kiedyś chyba Mafios się chwalił, że ją u siebie zrobił.
Sielock - 5 Sie 2009, 10:52
Naczytałem się o tych oznaczeniach licznika do Mk3 i jedno mnie zastanawia czy by włożyć licznik z MK4 do fiest MK3 z silnikiem 1.3 musi ten licznik tez spełniać jakieś normy ?? Musi mieć jakies konkretne oznaczenie ??
portier - 6 Paź 2009, 15:38
1 pytanko:) czy jak wloze do fiesty 1.8d licznik z obrotkiem z escorta 1.8d i wszystko elegancko podlacze to bedzie obrotomierz i predkosciomierz smigal bez zadnego skalowania, lutowania opornikow itp;p?
awa - 6 Paź 2009, 21:37
Prędkość na pewno będzie dobra, bo ja mam z escorta diesla i wsadziłem go do mojej 1.1 i prędkość jest ok. A co do obrotka to nie wiem, wiem że w 1.1 pokazuje 2x za mało, czyli u Ciebie powinno być ok.
portier - 26 Lis 2009, 23:33
ok, licznik z escorta zamontowany!! wszystko dziala super poza 2 rzeczami;d
obrotek mi wariuje jak pasek sie slizga na altku, ale to musze naciagnac pasek (jest za luzny) a dzisiaj juz nie mialem ochoty tego robic;p
no i dwa: swieci mi sie caly czas lampka od poduszki... podlaczylem wszystko wg schematu, poprzednio ta lampka swiecila sie tylko chwile po wlaczeniu zaplonu...
|
|