Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Czy na prawde 7000-7500 dla CVH to takie wyzwanie i ryzyko?

Qzyn - 31 Sty 2008, 16:01
Temat postu: Czy na prawde 7000-7500 dla CVH to takie wyzwanie i ryzyko?
Hej. Podczytalem troszke inny temat traktujacy o kolektorze ale nei chce kontynuowac tam takiego OT bo chce zeby wiecej osob sie udzielilo w dyskusji a nie tylko sledzacy tamten temat. Czy na prawde dol silnika CVH jest tak kiepsko wykonany ze bez kucizny czy wywazania dolu nie ma co krecic 7500obr bo moze wyjsc mi coneico bokiem? :) Bo te obroty przy odpowiednim walku i zasilaniu w mieszanke to dla glowicy nie problem zeby je osiagnac.
zoharek - 31 Sty 2008, 17:35

Hm, ja tam się nie znam, ale chyba trochę nowsza konstrukcja, którą mam u siebie (1.7 zetec by yamaha) u mnie kręci się do 6700, a w wersji dopracowanej przez specjalny team Forda (Ford Racing Puma) kręci się "tylko" do 7200, więc jak mniemam wyżej by już musieli coś kombinować poważniej. Więc jak napisałem na początku, skoro w nowszej konstrukcji bezpieczną granicą bez zaglądania do środka specjaliści ustalili 7200, to w starszej i jak mniemam (again) mniej dopracowanej konstrukcji może to być problem jeśli się nie pomodzi dołu.

Ale moge się mylić :P

a1topgear - 31 Sty 2008, 18:46

Bez mydla- to se ne da...
Qzyn - 31 Sty 2008, 18:59

A1 topgear - da sie - ja chcialem tylko wiedziec czy to jest niebezpieczne z seryjnym dolem :) ale widze nikt chyba nie probowal. Ja w takim razie tez chyba dam do wywazenia dol silnika razem z kolem zamachowym i wedy bede siegal cos rzedu 7500 bo do tyle do jasnej cholery angole produkuja walki sportowe :) Jakby ktos mial jakies doswiadczenia w tym punkcie (chodzi o obroty i seryjny dol) to niech smialo cos napisze - ale powtarzam doswiadczenia, bo domyslow juz troche mamy...
a1topgear - 31 Sty 2008, 19:27

No wiec kupilem CI ja w GB madra ksiazke (Rebulding and Tunning- Ford's CVH Engine) i z tego co pisza (a jest to pozycja oparta na konretnych doswiadczeniach, dosc znanych firm tunningowych, inżynierów etc...)- Na seryjnym dole stanowczo odradzaja takie zabawy...(jest główny problem z wytrzymałością układu korbowo-tłokowego) Inna sprawa to zabawa z kutymi elementami, choc i tu co do przeniesienia odcinki na wyzsze partie obrotow nie ma jednoznacznej opinii... (predzej proponuja zwiekszenie pojemnosci w seryjnym bloku 1.6 do nawet 1920cm3...)
Tyle i mam nadzieje ze to nie domysl...

Żółwik Tuptuś - 31 Sty 2008, 19:33

miałem chyba jedyne CVH w klubie bez żadnego limitera obrotów ( skutek zastosowania monowtrysku z opla z kompem , modółem i reszta osprzętu od GM przy zostawieniu aparatu fordowskiego ) .

Silnik kręcony do 6.5 tyś obr był ok . PArokrotne przekroczenie tej wartości owocowało dźwiękiem jak z betoniarki w której się koty srutututu , nieprzyjemnymi drganiami i czymś na kształt wpadania taktów . On po prostu nei lubił takich obrotów . Ja to interpretowałem jako niedostatki w otwieraniu zaworów ( hudraulika nie wyrabiała ) oraz niedostatki w wyważeniu ( silnik skłądałem sam , w czasach gdy wyważenie dynamiczen nie było takie tanie , a wyważenie statyczne , któe zrobiłem , wystarcza jak widać do 6.5 tyś obr ) .

Kolejna sprawa to kołyski - nie znosza takich obrotów - lubią sie poodkręcać ( nei moje doświadczenie ale widziałęm takowe w pałowanych CVH ) lub pozacierać na wahadełku . Ostatnia sprawa - jeżeli dasz mocniejsze sprężyny zaworowe do seryjnuch zaworó to może się pojawić problem urwania grzybka zaworu .

JAkbym miał się w to bawić dalej to rozwarzył bym to o czym piszesz czyli wyważenie dynamicze , ale nie tylko - będziesz musiał pomyśleć o tulejowaniu głowicy pod kasowacze ( zowalizowane otwory zamordują przy takich obrotach wałek i kasowacze w moment ) . Poza tym problemem może pozostać napełnianie cyl;indrów przez pojedyncze zawory - możesz po prostu nie dać rady wykozystać tych obrotów bo silnik nie zassie odpowiedniej dawki ( zuboży mieszankę lub źle wymiesza ) - dlatego 16 V kręcą się wyżej .

Ostatnim prooblemem na jaki moim zdaniem natrafisz to jakość wykonania materiałów CVH - wyważenie ich samych w sobie może pozostawiać wiele do rzyczenia ( co z tego że tłok jako całośćbędzie wyważony skoro będzie miał nierówno rozłożoną masę ) .

Ja odpuściłem i poszedłęm w Turbo - ale trochę nad tym kminiłem ( z bardziej buracko chchmęckiej strony niż Ty ale zawsze :) ) więc jakby co to mów - może moje dywagacje w czymś pomogą

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 19:36 ]
a1topgear - czyli w Twojej książce mówią o dokładności wykonania i pasowania elementów CVH o której pisałem :)

A ja dodaję do tego bolączki głowicy wynikające z przebiegu i mamy to co powyżej napisałęm :)

PumaRST - 31 Sty 2008, 19:41

Qzyn napisał/a:
7500 bo do tyle do jasnej cholery angole produkuja walki sportowe :) ...


nie no robią i do 8tyś obr. :yes:

a1topgear - 31 Sty 2008, 19:58

Żółwiu- zgadzam sie w 100% A co do składu mieszanki- jedyne wyjście to wymiana zaworów na większe (np. z oferty Burtona (są tam takie +0,5mm, nawet ostatnio okazyjnie można było dorwać nówki na ebayu)), przy czym pozostaje problem obrobienia gniazd zaworowych (znaczy powierzchniowego utwardzenia materiału gniazda, bo inaczej, przy twardszej sprężynie i dłuższym skoku zaworu szlag je szybko trafi...) tyle OT...
Piesek - 31 Sty 2008, 21:35

przy niskim nakładzie pieniężnym to myślę że max 7200 obrotów (czytaj wyważanie dołu silnika) ale niewiem co by na to góra powiedziała...
wiesz wsumie nikt w Polsce nie próbował takie opcji że dana modyfikacja i kręcenie silnika... każdy wtedy wolał swapować na 1.8 niż ładować tyle mamony o pare km.
Żeby zakręcić tak wysoko cvh to w samą górę silnika musiał byś włożyć coś w granicach 5-6tys zl. No i potem kwestia dołu myślę że samo polerowanie korb i denka dłota do tego ich wyważanie i wyważenie wału z koła zamachowe i z dociskiem to duł by dał radę do tych może 7200-7500 obrotów (tylko zostaje kwestia jak często miał znajdować się w tej parti obrotów) potem było by trzeba myśleć nad tłokami doprężającymi, i wtedy wychodzi już sumka za cały że tak powiem profesjonalnie przygotowany silnik około 10tyś zł... to chyba lepiej wtedy iść w stronę tego co idzie Gaszu, albo wsadzi rs2000 (co do podnoszenia mocy w tym silniku w innym temacie dawałek jakieś wskazówki) ale nie jest to nic oparte na testach, to tylko takie gdybanie... nie spróbujesz to się nie dowiesz...
Znam osobę która kręciła CVH na 8200obrotów i to w turbo... ale miał tłoki zapodane zetecowe kute i korby też kute... no i głowica w jeszcze lepszej specyfikacji od mojej
BTW. przy jakiej wartosci ma rs1800 odcinke i mondeo 2.0 ?

Qzyn - 31 Sty 2008, 21:48

No troche mnie objansiliscie :) Ale Piesek z kosztami to poleciales grubo po fantazji. Oczywiscie mozna wlozyc takie pieniadze ale po co? Policzmy garazowym sposobem. I jak mi tu ktos napisze ze garazowy to druciarstwo to leb u samej dupy urwe :2xf: Obrobka kanalow, komor spalania, polerka tlokow - free jak sie to samemu robi, no moze na sciernice i inne jakies wydatki powiedzmy nie bedziemy oszczedzac - 200zl. Katy na zaworach ok 60-70 i na gniazdach drugie tyle - czyli mamy ok 150 a w sumie 350zl. Planowanie glowicy ok 100Zl czyli 450. Docieranie zaworow free bo robei samemu i polerowanie. Kolektor pod 4 gfazniki z walkiem Kenta i kolem regulowanym kupilem w niemczech za 170 euro liczac razem z przesylka czyli 620zl a w sumie ok 1100. 4 gazniki motocyklowe ok 300zl czyli 1400. Pozostaja 2 sprawy - sterowanie zaplonem bo nie wyobrazam sobie seryjnego i sprezynki zaowrowe. Ach ano i popychacze ktore ciezko dostac...
PumaRST - 31 Sty 2008, 21:59

Piesek napisał/a:
BTW. przy jakiej wartosci ma rs1800 odcinke i mondeo 2.0 ?


6500obr a focus na mechanice chyba 6700obr. wiec jak widać ogólnie ford nie lubi wysokich obrotów ale za to znosi duze doładowanie czego nie lubią silniki wysoko obrotowe.

EOT

Piesek - 31 Sty 2008, 22:07

Qzyn niewiem gdzie Ty masz takie okazje na wałki i kółko.... ale mi same kółko używka z przesyłką do PL wyszło 300zł o ile pamiętam...
Powiedz jeszcze raz o jakiej odcince mówimy? Bo narazie to co wypisałeś to klasyfikuje się do 7200

PumaRST - 31 Sty 2008, 22:15

Przypomniałem sobie jeszcze jedną rzecz odnośnei silników Zetec jak juz zostały przywołane do tablicy.

sporo czytałem ( tu nie mam doświadczenia i ze względu na góre silnika nie bede go miał), wszyscy specjalici z UK i mówie tu o firma a nie domorosłych tuningowcach bardzoi chwalą fabryczne wyważenie jak równiez wytrzymałość seryjnego walu (500KM) ale wszyscy zgodny churkiem zaznaczaja ze do 7000obr!! nic dalej. wiec śmiem przypuszczać ze coś w tym jest.
teraz to juz naprawde EOT

zoharek - 31 Sty 2008, 22:21

No to już coś nie teges mówią, skoro jak napisałem wyżej FRP ma odcięcie podniesione do 7200 RPM. A we wnętrzu nie ma różnicy od tego co np. u mnie. Ale to też już napisałem.
Piesek - 31 Sty 2008, 22:26

ale puma 1.7 nie ma silnika fordowego tylko yamahy...
zoharek - 31 Sty 2008, 22:56

One powstawały we współpracy z yamahą, ale ja się nie znam
zefir - 31 Sty 2008, 23:01

1,25 powstal przy wspolpracy z yamaha i mazda, pozniej juz by rozwierty forda, zobacz jak rozni sie pierwotne 1,25 i 1,25 z 1999 roku , dalej Puma racing jest przykladem ford performance silnikow
zoharek - 31 Sty 2008, 23:09

O to to ;) Ale Piesek wie swoje :)
Qzyn - 31 Sty 2008, 23:13

Piesek pisalem ze celuje miedzy 7000 a 7500 :) A co do kolka to ja dalem kiedys jeszcze wiecej bo kupilem nowe od angoli - ale czasami trafia sie slepej kurze ;)
Puma mozesz psokojnie robic OT odnosnie ZETECOW - rozszerzmy troche temat bo jak widac cieszy sie dosc duzym zainteresowaniem ;)

Darekmk3 - 31 Sty 2008, 23:30

co do ziutka to wiem ze zaraz to co powiem to za to dostane zjebke ale pwoem cos na temat seryjnego silnika 1.6 16V -powiem krotko- wytrzymuje dzielnie 7200obr/min regularnie - moge tak zakrecic silnik bo stag300 jest zaprogramowany na 7200 a potem odcina doplyw lpg i wchodzi na benzyne ktora tez zostaje odcinana :)

pozdro :)

ps. acha narazie po 20tys km ostrej jazdy nie bierze oleju

Piesek - 1 Lut 2008, 00:01

słuchaj co do kwoty to myślę że nie przesadzam bo przy totalnym max kręceniu cvh to nawet wał się wymienia...
w wersji niskobudżetowej ja to widzę tak:
waga jubilerka do 1kg z allegro 70zł
papiery ścierne 30zł
więc sprawę polerowania denka tłoka i wyważania załatwiona - koszt 100zł
sprawa polerowania i wyważania korb to już wyższa szkoła jazdy bo wiem że jakoś się to wyważa według główki czy coś niewiem dokładnie o co chodzi... ale jak się dowiadywałem to 100zł od sztuki biorą za spolerowanie i wyważenie - 400zł
wyważenie dynamiczne wału z kołem zamachowym i dociskiem - 400zł (w różnych miejscach różne ceny mi podawali, ogółem jest tylko pare zakładów w Polsce która się tym zajmuje, w trójmieście niestety brak)
no i wiadomo generalny remont silnika:
- szlif wału - 200zł
- panewki i pierścionki - 400zł
- tulejowanie bloku (jeśli zajdzie taka potrzeba) ja płaciłem 200zł od dziury - 800zł
- pompa oleju - 350zł
- wsio uszczelki - 130zł (zestaw z allegro)
- pompa wody - 70zł
- planowanie głowicy - 60zł
- sprzęgło z dociskiem i łożyskiem oporowym 220mm - 300zł (takie jak jest w rst, rs1800)
- porting to już sam sobie zrobisz
- popychacze mechaniczne - 300zł (za tyle idzie dorwać używki z UK)
- podwójne sprężynki zaworowe - 500zł (w używce raczej nie osiągalne)
- regulowane kółko - 300zł (uzywka z UK)
- wszystkie nowe filtry, oleje, rozrząd, płyn chłodniczy - 500zł
- wałek już nie tyle że ostry ale rajdowy taki który może być kręcony do 7500... 1300zł (w używce nie występują, bo wiadomo jak jeździ w takim aucie to aż do zakończenia żywota)

i wyszła kwota 5900zł.... proszę... i w ten sposób masz przygotowany silnik cvh do kręcenia do 7500 obrotów...
a żeby zakręcić na 8500-9000 dochodzi jeszcze koszt:
- wieksze zawory - 800zł
- tytanowe talezyki - niewiem ile ale pewnie kolo 500zl
- tłoki doprężające - 2000zł
- wzmacniane korby - 1600zł
- sprzęgło spiekowe - 700zł
jak to jeszcze mało to:
- kuty wał - 7000zł

Dla ludzi którzy uważają że herezje szeże to proszę tutaj ceny:
www.burtonpower.com

Qzyn powiem Ci tak:
ja mam w swojej głowicy:
ostry wałek który jest dedykowany do 7000 obrotów
regulowane kółko
podwójne sprężynki zaworowe
mechaniczne popychacze
porting głowicy
co do dołu silnika to już niedługo pokaże co jest narzeźbione
i się boję to zakręcić na 7000 i z Marcinem (Puma) dlugie dyskusje prowadze na ten temat 6800-6900 dziś taki kompromis wyszedł :)

Żółwik Tuptuś - 1 Lut 2008, 06:11

Qzyn - to qłko co ty je kiedyś kupiłęś to wiesz ja je też kupiłem :) ( teraz będzei w turbośmietniku jeździć )

Co do podwójnych sprężynek zaworowych - ja bym zastosował takie z GM ale ja się nie znam ;-) .

Qzyn - ja to tylko warsztatowo gadam bo inaczej nie umiem ( więc jak to aprtanina to ja jak najbardziej )

PumaRST - 1 Lut 2008, 07:01

Qzyn napisał/a:

Puma mozesz psokojnie robic OT odnosnie ZETECOW - rozszerzmy troche temat bo jak widac cieszy sie dosc duzym zainteresowaniem ;)


w jakim sensie skończył??
z tego co mi wiadomo jak chcą kręcić wyzej to juz lecą z wyważeniem dynamicznym ukłądu korowo-tłokowego ale zarazem jest taka specyfikacja silniak że są kute korby i łoki ktore same z siebie są lrzejsze troche co też pozwala kręcic dalej silnik a przynajmniej łatwiej.
równocześnie maja problem z sprężynkami zaworowymi które zmieniaja na pojedyńcze twardsze gdy silnik ma sie kręcić do 7tyś a jak wyzej to juz na podwójne(przy silniku Turbo, a przy N/A Kity nie mają spręzynek nawet do 7500obr). Ale powiem że w najostrzejszej wersji wałków zakres efektywnej pracy jaki zanm to 3500-8500obr. więc nawet z tych danych wynika ze Zetec jest bardziej podatny na przesuniecie odcięcia niż CVH.

moim zdaniem jak chce sie wiecej mocy to najlepiej i najtaniej wykożystać udaroodpornośc CVH i go nadmuchać. zakres obrotów zostaje ten sam, jak ma być rally to dać małaturbine co by jak najmniejsza turbodziura była a przy mondrej mapie itp bedzie ponad 150KM i 200Nm co bedzie ciężko uzyskać na N/A. A jak nie to swap na 2,0 16v i po problemie. Nadal koszt bedzie mniejszy niz zdłubanie sensowne CVH.

Piesek - 1 Lut 2008, 10:57

jak ktoś chce to mam na sprzedarz taką super małą turbinkę garretta ale niepamiętam oznaczeń, ale mniejsza od t2 jest
Qzyn - 1 Lut 2008, 10:58

Widzisz Piesek - kilka postow wyzej pisales mi ze zeby tyle krecic trzeba 5-6tys w sama gore wsadzic. Teraz juz za 5900 caly silnik obskoczyles. Jeszcze troche pokombinujesz i dojdziesz do mojego poziomu cenowego :D :D:D
Zolwik wiem ze kolko jest u ciebie :) Niechaj dobrze sluzy :) Co do podwojnych sprezynek to u mnei chlopaki do jakichs autek mieli opanowane dokladanie sprezynek od malego fiata ale co do GM to rozwin mysl.... Ze niby tam sa jakies mniejsze do dolozenia czyjak?
Acha i jeszcze jedno - ja tez tylko warsztatowo ale za cholere jasna nikt mi tu nie umie wytlumaczyc co to ta aprtnanina jest :rotfl: Czy to zloty srodek do CVH zeby krecil 10tys? ;) To ja sie pisze heheh

No a teraz Puma - wiem ze dmuchanie jest latwiejsze i tansze patrzac na osiagane efelty i mozna nawet projekt rally zrobic taki zeby sie spisywal. Ale nawet jakby z takiego tanszego projektu rally wydmuchac 170 koni a nie 150 i popatrzez na to ze przelicznik pojemnosci ( razy 1,7 z turbo) rzuca mnie do klasy z lancerami to ja jednak podziekuje :)

Piesek - 1 Lut 2008, 11:15

kurde Qzyn napisałem o opcji "tańszej" potem masz te droższe jak chcesz jeszcze wyżej kręcić.... wiesz wsumie mnie to pierdziele, ja chciałem tylko pomuóc ale widzę żę po co marnowałem swój czas... pozdro
Qzyn - 1 Lut 2008, 11:25

Piesek nie marnujesz ale tu jest polska - spokojnie mozna napisac ze zakrece ci CVH do 9000obr jak wydam na niego 15tys zl i podac ceny z katalogow UK. Z nas raczej nikt nie dysponuje duza kasa i szuka sie srodkow jak najtanszych do osiagniecia wybranego celu takich zeby nie zachazaly o druciarstwo i tyle...
Piesek - 1 Lut 2008, 13:04

Qzyn słucha można by jeszcze przyoszczędzić na 2 sposoby: regulowane kółko dać do dorobienia, do tokarni... co do ostrego wałka to też jest jeszcze jedna opcja ale to na gg mogę Ci powiedzieć... i wtedy wyjdzie 1000zł mniej
PumaRST - 1 Lut 2008, 14:07

Piesek napisał/a:
jak ktoś chce to mam na sprzedarz taką super małą turbinkę garretta ale niepamiętam oznaczeń, ale mniejsza od t2 jest


Za mała!! T2 jest OK lub T2/T25

Qzyn napisał/a:
No a teraz Puma - wiem ze dmuchanie jest latwiejsze i tansze patrzac na osiagane efelty i mozna nawet projekt rally zrobic taki zeby sie spisywal. Ale nawet jakby z takiego tanszego projektu rally wydmuchac 170 koni a nie 150 i popatrzez na to ze przelicznik pojemnosci ( razy 1,7 z turbo) rzuca mnie do klasy z lancerami to ja jednak podziekuje :)


wiem jak sie liczy przy aucie doładowany jak również mam inne spostrzeżenie. Nie ma to znaczenia czy lecisz z STI lub EVO w klasie czy z VTI i tak jesteś skazany na porażke. Nawet jak ci sie uda wygrać z Hondami to bedą sporadyczne przypadki a do tego dochodzą jeszcze mocne auta Francuskie które też są poprostu lepsze niz Fofi. Bez urazy ale CVH to tylko taki sobie silnik. Jesli chcesz mieć realne szanse walki z konkurencjaw klasie to tylko klasa 1,6-2,0. bo tam fordowski silnik jest wstanie być konkurencyjny i ma stosunkowo najsłabszą konkurencje.
Tyle z mojej strony

Qzyn - 1 Lut 2008, 15:37

Piesek jesli masz jakis plan na tani walek i inne to mozesz dac tu - ja jak mowie mialem gwiazdke w styczniu i kupilem za 170 euro Kenta, kolko regulowane i kolektor ;)

[ Dodano: Pią Lut 01, 2008 15:39 ]
Pozatym pamietam jak dzis MK II Piekosia - z waszych okolic chyba. I pamietam jak to latalo :) Mistrz polski w wyscigach gorskich bodajze w klasie H1600 :)

Danio - 2 Lut 2008, 01:39

Qzyn napisał/a:
Piesek jesli masz jakis plan na tani walek i inne to mozesz dac tu - ja jak mowie mialem gwiazdke w styczniu i kupilem za 170 euro Kenta, kolko regulowane i kolektor ;)

[ Dodano: Pią Lut 01, 2008 15:39 ]
Pozatym pamietam jak dzis MK II Piekosia - z waszych okolic chyba. I pamietam jak to latalo :) Mistrz polski w wyscigach gorskich bodajze w klasie H1600 :)




oj latało i rozkochiwało w sobie wszystkich po kolei..... fajnie sie Was czyta - mam nadzieję że kiedyś będę w stanie nawiązać dyskusję i wyłożyć własne przemyślenia - póki co grzecznie siedze i czytam sobie :)

Krawiec - 9 Mar 2008, 17:26

OK a wyważając silnik (statycznie i dynamicznie) przygotowywany pod turbo zyskam coś czy nie warto sie w to pakować ??
PumaRST - 9 Mar 2008, 18:02

w każdym silniku zyskasz wyważając go. ale nie rozwiazesz tym problemów kręcenia silnika.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group