Forum FiestaKlubPolska -

LPG - [MK3] Spalanie LPG dla silnika 1,8 16v 130KM

maciejsony - 19 Wrz 2009, 15:39
Temat postu: [MK3] Spalanie LPG dla silnika 1,8 16v 130KM
Witam, od tygodnia jestem posiadaczem fiesty MK3 93' 1,8 16v 130KM.
W moim przypadku spalanie gazu równe jest spalaniu odrzutowca.
Od razu po zakupie pojechałem do gazownika aby wyregulować gaz.
Po takim zabiegu zatankowałem butle do pełna.
Przy ostrej jeździe (70km miasto / 30km trasa) spalane = 16,5l LPG/100km.
Po następnym zatankowaniu do pełna jeździłem spokojnie (max 3tys. obr.)
spalanie (70km miasto / 30km trasa) na poziomie 20l ;-| - teoretycznie i logicznie nie możliwe - a jednak
Czy to normalne? Gazownik twierdzi, ze to odpowiednie spalanie dla tego silnika.
Sprzedający natomiast zapewniał, ze w mieście fiesta zadowala się 10l, trasa 8l.

Druga sprawa:
Auto posada butlę w miejscu koła zapasowego. Według papierów zbiornik ma 39l, gdzie stopień napełnienia powinien wynosić 80% czyli 31l. Przy napełnianiu pustej butli "pistolet" na ORLENie odbija dopiero przy 39,5l :sad: Co o tym sądzicie? W poprzednim aucie miałem butle 49l i odbijała przy 40stce na dystrybutorze.

Trzecia sprawa:
Po wyregulowaniu gazu przez specjalistę auto gaśnie po rozpędzeniu się do 100km/h lub więcej i wrzuceniu luzu. Gazownik twierdzi, że gaz wyregulowany jest OK i tak będzie kill
Dla mnie jest to nie do przyjęcia, auto musi być sprawne i bezpieczne.

Miał ktoś z Was podobne problemy z fiestą?
Ewentualnie kogo polecacie, kto zna sie na tym fachu?
Jestem z Leszna - wlkp

Blackknight88 - 19 Wrz 2009, 20:50

Ad 3.
Auto gaśnie bo zbyt duża ilość powietrza dostaje się do silnika a zbyt mało jest gazu. Gaz po prostu ma mega popyt na powietrze, ale jadąc 100km/h i więcej musimy co jakiś czas lekko dodawać gazu gdy wrzucimy na luz bo tak to nam zgaśnie. Takie uroki jazdy na LPG i nic na to nie poradzisz, chyba że podkręcisz sobie niskie obroty (luz) na większe, ale to jest bez sensu bo w korkach będzie Ci sporo palił.

Ad 1.
Gaz oczywiście sekwencja do takiego silnika ? Nie znam się na tego typu rozwiązaniach LPG i nie wiem jak wygląda jego regulacja, ale może tak jak w normalnym gazie, czyli regulacja zaworkiem na przewodzie wychodzącym od reduktora do silnika (to są obroty wyższe - dodając gaz), oraz na reduktorze śrubka odpowiedzialna za niskie, wolne obroty. Reguluj. Kręcąc w prawo zubożasz dawkę gazu, w lewo (odkręcając zawór) wzbogacasz.

Ad 2. To już pewnie zależy od samego dystrybutora czy wywali zawór bezp. przy nim czy przy butli. Posiadam małą butle (ale mały silnik więc ok) 28l i przy 80% zapełnienia daję max 24,5l na jednej ze stacji na której tankuje. Na innej czasem nawet dobijam do 29l. Pewnie jest tak, że wtedy w butli jest max, ale jeszcze idzie po przewodach to też coś tam się zawsze upchnie.

elmek13 - 19 Wrz 2009, 23:28

A zaskoczę cię...ja mam A6 2.6 V6....Audi i mam spalanie przy 120 km/małe...15-17 na 100. Może masz coś źle wyregulowane...Posiadam sekwencję. I nie narzekam. Sprawdź filtry...
mareno - 2 Paź 2009, 09:18

Zmien gazownika. Jesli wg niego normalne spalanie dla silnika 1.8 to 20 litrow, to "zadżebisty" z niego fachmen. Mysle, ze max spalanie powinno wyniesc ok 15 litrow max. Dla przykladu mam xr-ke z silnikiem 1.6. Sporo jezdze poza miastem i co wazne na oponach 155. Srednie spalanie? Ok 9l/100 km. Kiedy mialem zalozone opony 175 spalanie wynosilo ok 11l.

Co do gasniecia po wcisnieciu luzu jest jak pisze poprzednik - silnik dostaje za duzo powietrza. Mozesz pokombinowac by silnik lapal powietrze z boku, a nie na wprost, wowczas ten objal powinien ustapic.

Daras84 - 2 Paź 2009, 09:23

zadnej kombinacji z łapaniem powietrza z boku, gaz powinen byc takwyregulowany ze nie pownien gasnac przy podanym przykladzie,

tak jak pisza poprzedncy zmien gazownikamoja ex zadowalala sie srednio 10 litrami gazu,

moze masz walnieta sonde :>

moci - 2 Paź 2009, 20:17

nie powinno być tak że jak wciśniesz na luz to musisz dodawać gazu by nie zgasł na zimnym tak ale nie na ciepłym
pvzon - 3 Paź 2009, 00:07

moci napisał/a:
nie powinno być tak że jak wciśniesz na luz to musisz dodawać gazu by nie zgasł na zimnym tak ale nie na ciepłym

bez sensu, nigdy nie powinno się dodawać gazu jak się daje na luz

Ad@mus - 3 Paź 2009, 13:35

jesli masz instalacje starego typu i jest juz przchodzona, tj ma juz sporo lat to moze czesci sie zuzyly, zalatw zestaw naprawczy uczelniacze itp i wszytsko bym poskladal na nowo, pozatym nie pochwalam takiej instalcji, sekwencja albo blos do tego silnika bo na zwezce bedziesz mial 90ps anie 130ps

pokaz samocho, okz foto z pod maski i bedziemy gadac

bertbb - 23 Lis 2009, 22:14

Mialem ten sam problem z gaśnięciem jak jechałem i np przed światłami wciskalem sprzęgło lub wrzucałem na luz przy prędkości powyżej 80 km/h.
Jest sposób na to:
Mianowicie jak otwożysz maskę w swoim cacuszku to patrząc z przodu na chlodnicę z prawej strony masz taka lukę. między chłodnicą a przednim pasem. W tym otworze masz taki plastikowy bajer do zasysania dodatkowego powietrza. Ja mam ten bajer przytkany (nie zatkany) kawałkiem szmaty, i wszystko jest ok. :ok: nie gaśnie !!!!

[ Dodano: Pon Lis 23, 2009 22:30 ]
Aha A co do spalania to tez straciłem sporo zdrowia żeby to zrobić i żeby nie palił 20L/100 To po pierwsze znajdź sobie dobrego gazownika to podstawa niech podłączy do kompa sprawdzi jaka norma spalin czy go nie zalewa. ja mialem normę przekroczona chyba z 50 razy. Zamontowałem nowa sondę zapodałem nowe świece, kable, zresetowałem kompa pojechałem na regulacje gazu i wszystko jest ok. Aha jeszcze filtry gazu i powietrza zmień na nowe !!!
W trasie pali mi 10/11 L na 100 km przy bardzo dynamicznej jeździe do 140/150.
A miasto nie wiem na 30 litrach robię 250 km


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group