Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] Kontrolka temperatury p³ynu ch³odz±cego.

arktur36 - 29 Wrz 2010, 19:55
Temat postu: [MK6] Kontrolka temperatury p³ynu ch³odz±cego.
Dzisiaj rano po przejechaniu ok 4 km zapali³a mi siê ( nie miga³a) kontrolka temperatury p³ynu ch³odz±cego. W tym samym czasie wska¼nik temperatury (elektroniczny) wskazywa³ normê, czyli by³ w po³owie. Zatrzyma³em auto. Na biegu ja³owym kontrolka zgas³a. Wy³±czy³em silnik. Poziom p³ynu w zbiorniku miedzy min a max. Na wszelki wypadek dola³em do max. W ci±gu dnia przejecha³em jeszcze z 30 km z ró¿nymi prêdko¶ciami i obci±¿eniem i wszystko by³o ok. Dodam jeszcze ze wska¼nik temperatury (elektroniczny) nieraz mi wariuje tzn. w czasie jazdy jest w po³owie , a wiec norma a co jaki¶ czas spada o dzia³kê w dó³, ¿eby po jakim¶ czasie wróciæ znowu do pozycji norm. Mo¿e kto¶ wyja¶ni mi co tzn i czy to chwilowe zawirowanie? Czy mo¿e co¶ innego. Proszê o pomoc.
karolusms - 29 Wrz 2010, 21:15

zwykly blad komputera ......
arktur36 - 30 Wrz 2010, 12:20
Temat postu: Powtórka z rozrywki
Dzisiejszego ranka objaw zupe³nie taki sam. Poeksperymentowa³em i by Wam go opisaæ, to wska¼nik temperatury i kontrolka ta czerwona zachowuj± siê jak po roz³±czeniu kostki czujnika temperatury wody. Czyli wska¼nik temperatury mruga ca³a skal± w kontrolka ¶wieci na czerwono ci±g³ym ¶wiat³em. Po 10 - 15 sek. wszystko wraca do normy i ju¿ jest ok. W serwisie telefonicznie podpowiedzieli by wymieniæ czujnik temp. ten z zielon± koñcówk±. Co wy na to? Mam czas na decyzje do 14.30
JoeMix - 30 Wrz 2010, 12:51

arktur36 napisa³/a:
wska¼nik temperatury i kontrolka ta czerwona zachowuj± siê jak po roz³±czeniu kostki czujnika temperatury wody
Wiêc mo¿e gdzie¶ jest nieci±g³o¶æ w obwodzie czy zwarcie,,, czujnik,,, jak kosztuje nie du¿o to wymieniæ mo¿esz, bo a nu¿ widelec,,,
arktur36 - 4 Pa¼ 2010, 14:46
Temat postu: Jednak czujnik temperatury
Wymieni³em czujnik temperatury z termostatem i problem od pi±tku nie wystêpuje, tak¿e mo¿na stwierdziæ ¿e tu by³a przyczyna. Wska¼nik temperatury te¿ ju¿ zachowuje siê normalnie tzn. nie skacze z pozycji "normal" w dó³ i znowu do "normal".
mkapi - 4 Cze 2011, 18:26

pod³±cze siê pod temat bo mam podobne objawy, lecz kolega wymieni³ tez termostat ja uwa¿am ¿e to zbêdne chyba.
Czy kto¶ wie jakie warto¶ci na czujnik temperatury wody.
Na zimnym ?
Na rozgrzanym >
Rozumie m ze w omach

Pawe³os666 - 4 Cze 2011, 21:37

5-6 kilo przy 20 stopniach (5000 ohm - 6000 ohm)
0,5-0,6 kilo przy 80 stopniach (500 ohm do 600 ohm)

mkapi - 6 Cze 2011, 20:26

Pawe³os666, dzieki
mkapi - 20 Cze 2011, 14:33

Na wy¶wietlaczu mia³em numer dtc E199 czyli b³±d czujnika .
Wymieni³em w Sobotê i na razie cisza. B³±d jak my¶la³em sam siê nie skasuje.
Ale wychodzi na to ¿e wymiana termostatu zbêdna.

kreciasty - 11 Lip 2011, 00:58

Czujnik do wymiany (tak mówi³ mechanik u którego pod³±cza³em Fiestê pod komputer), ja muszê siê w koñcu zebraæ i swój te¿ wymieniæ bo nie raz na zimnym silniku "gotuje mi siê woda" po czym wszystko wraca do normy :)
lakiernik175 - 11 Lip 2011, 07:37

to jak ci siê na zimnym gotuje woda to wymiana czujnika nie pomo¿e.Mo¿esz spokojnie zacz±æ od zmiany mechanika i wymiany termostatu .
mkapi - 12 Lip 2011, 18:20

objaw gotowania wody mo¿e ci siê wydawaæ ale to chyba zapowietrzony uk³ad. I b±ble tak lec±.
Chocia¿ moja odpowietrza siê sama. To i twoja powinna. Pewnie masz co¶ nieszczelne

papa_ciapa - 20 Sty 2012, 16:05
Temat postu: Re: Kontrolka temperatury p³ynu ch³odz±cego.
arktur36 napisa³/a:
Dzisiaj rano po przejechaniu ok 4 km zapali³a mi siê ( nie miga³a) kontrolka temperatury p³ynu ch³odz±cego. W tym samym czasie wska¼nik temperatury (elektroniczny) wskazywa³ normê, czyli by³ w po³owie. Zatrzyma³em auto. Na biegu ja³owym kontrolka zgas³a. Wy³±czy³em silnik. Poziom p³ynu w zbiorniku miedzy min a max. Na wszelki wypadek dola³em do max. W ci±gu dnia przejecha³em jeszcze z 30 km z ró¿nymi prêdko¶ciami i obci±¿eniem i wszystko by³o ok. Dodam jeszcze ze wska¼nik temperatury (elektroniczny) nieraz mi wariuje tzn. w czasie jazdy jest w po³owie , a wiec norma a co jaki¶ czas spada o dzia³kê w dó³, ¿eby po jakim¶ czasie wróciæ znowu do pozycji norm. Mo¿e kto¶ wyja¶ni mi co tzn i czy to chwilowe zawirowanie? Czy mo¿e co¶ innego. Proszê o pomoc.


U mnie objawy by³y takie (chyba - bo ju¿ nie pamiêtam dok³adnie "harmonogramu", co ¶wieci³o/co mryga³o):
1. Po przejechaniu 2-3km (zimny silnik) - kontrolka temperatury zaczyna³a ¶wieciæ, wska¼nik temperatury (elektroniczny) - "mryga³". Po przejechaniu ok. 2-3km, wszystko wraca³o do normy. Zdarza³o siê, ¿e wska¼nik temperatury (elektroniczny - wy¶wietlacz) "skaka³" - tj. powiedzmy w granicach MIN i (do MAX raczej nie dochodzi³) MAX.
2. Je¼dzi³em tak, a¿ do teraz... tj. kontrolka temperatury ca³y czas ¶wieci, wska¼nik temperatury ca³y czas "mryga". Silnik/wszystko inne dzia³a prawid³owo (Normalnie mo¿na jezdziæ).

Czujnik temperatury wymieni³em (prawdopodobnie uszkodzony - sprawdzone omomierzem (przez ok. 1-2sek pokazuje powiedzmy 2-3kOma, a nastêpnie "obwód" przerwany), nowy czujnik ca³y czas pokazuje "Omy").
Dodatkowo wentylator przy ch³odnicy na uruchomionym silniku ca³y czas pracuje (zima teraz?).
Dodatkowo wchodz±c w tryb "test" wy¶wietlacza/kontrolek: na wy¶wietlaczu pokazuje siê napis "test" - i na tym koniec - tzn. nie wchodzi w tryb "testu" (kontrolka od temperatury ¶wieci, wska¼nik temperatury "mryga").

O co chodzi? Mo¿e trzeba skasowaæ kody b³êdów? Tylko jak je skasowaæ? (Akumulatora nie od³±cze bo nie znam KeyCoda do radia).

JoeMix - 20 Sty 2012, 16:13

papa_ciapa napisa³/a:
Dodatkowo wentylator przy ch³odnicy na uruchomionym silniku ca³y czas pracuje (zima teraz?).
Bo jak co¶ z czujnikami siê dzieje to komputer za³±cza wiatrak,,, lepiej niech dmucha na zimny silnik ni¿ mia³o by doj¶æ do przegrzania - taki jest tok jego my¶lenia,,,
papa_ciapa napisa³/a:
Mo¿e trzeba skasowaæ kody b³êdów? Tylko jak je skasowaæ?
Trzeba siê pod komputer podpi±æ,,,
papa_ciapa - 20 Sty 2012, 20:08

OK, by³em u mechaniora. Wpi±³ komputer - by³y b³êdy (5 b³êdów (numer tylko jeden podam bo akurat ten zapisa³em E199 (mam nadziejê, ¿e dobrze zapisa³em) - i z tego "anglojazyka" - to chyba chodzi³o o "kilometry nabi³e¶, jed¼ do serwisu")). W ka¿dym b±d¼ razie mechanior kody skasowa³ i jest OK.

Stawiam na czujnik temperatury (który wymieni³em, dziêki info z tej strony - Pozdrawiam), który pewno ledwo ju¿ "zipa³", a jak "zdech³", to z kontrolek temperatury zrobi³a siê choinka - i aby "skasowaæ" choinkê, trza siê wpi±æ w komputer.

Pzdr.

EDIT: A i oczywi¶cie wiatrak od ch³odnicy ju¿ nie chodzi. :jupi:

macieksg - 7 Pa¼ 2012, 09:03

Jako ze jestem nowy na forum, to chcia³bym przywitaæ wszystkich :) Jestem posiadaczem Forda Fiesty z 2002r. Ostatnio pojawi³ siê pewien problem. Po ruszeniu samochodem po paru minutach zapala mi siê kontrolka temperatury silnika, wszystkie strza³ki od wska¼nika temp zaczynaj± migaæ, a po paru sekundach wszystko wraca do normy. Dodam ze jest to 1.4TDCI. Wiecie co to mo¿e byæ? Widzê, ¿e mieli¶cie podobne problemy i w wiêkszo¶ci by³ to czujnik temperatury. Czy mo¿e to byæ co¶ innego?
misiak - 7 Pa¼ 2012, 12:29

Jak to zwykle bywa wypada skoczyæ na diagnostykê komputerem i co¶ siê mo¿e wyja¶ni.
Spalanie jak? W normie czy zaczyna siê robiæ kosmos?

macieksg - 7 Pa¼ 2012, 15:23

Spalanie? Wci±ga mi ok 8 litrów, z tym ¿e je¿d¿ê tylko po mie¶cie i przewa¿nie w godzinach szczytów. A podpi±æ pod komputer to tylko w Aso, czy inni mechanicy te¿ ¶wiadcz± tak± us³ugê?
Parzych - 7 Pa¼ 2012, 15:29

macieksg napisa³/a:
Wci±ga mi ok 8 litrów, z tym ¿e je¿d¿ê tylko po mie¶cie i przewa¿nie w godzinach szczytów. A podpi±æ pod komputer to tylko w Aso, czy inni mechanicy te¿ ¶wiadcz± tak± us³ugê?
¯re Ci jak moja 1.6 benzyna, tyle ¿e je¿d¿ê poza szczytem (ale i tak masz masakrycznie wysokie spalanie), pod komputer to niemal ka¿dy mechanior siê podepnie... :yes:
macieksg - 7 Pa¼ 2012, 16:07

No to faktycznie masakra. A czy te dwie rzeczy mog± byæ jako¶ razem powi±zane?
Puff - 7 Pa¼ 2012, 17:22

Sterownik zalewa wiêcej paliwa je¶li dostaje informacjê, ¿e jest zimno. Tyle, ¿e wtedy kontrolki z temperatury nie powinny migaæ... A ju¿ na pewno nie po paru minutach od odpalenia... (chyba, ¿e od startu go "pa³ujesz" - inaczej diesel nie ma prawa w takim czasie siê nawet do 80°C zagrzaæ...)
misiak - 7 Pa¼ 2012, 17:22

Tak. Niedogrzanie silnika mo¿e skutkowaæ du¿ym spalaniem. Jak jest to twój nowy nabytek proponujê wyczy¶ciæ przep³ywomierz. U mnie spalanie z 8 zesz³o do góra 6 po mie¶cie.
Komp aso na pewno bêdzie wiêcej funkcji mia³ i odczyt pewnie z wszystkich czujników. Mechaniory te¿ maj± kompy diagnostyczne. Niektórzy lepsze niektórzy gorsze...

macieksg - 7 Pa¼ 2012, 17:32

Tak, to niedawno kupione auto. Dziêki panowie za pomoc, w tygodniu bêdê dzwoniæ do go¶cia co ponoæ od 20 lat specjalizuje siê w naprawie Fordów. Pozdrawiam

P.S. Pufcio, od startu "paluje"? Tzn?

Puff - 7 Pa¼ 2012, 19:13

macieksg napisa³/a:
"paluje"

pa£uje :P

Tzn. ¿e ci±gniesz go w okolice obrotów maksymalnych nie daj±c mu siê wcze¶niej zagrzaæ :)

macieksg - 7 Pa¼ 2012, 19:16

aaa to nie :) wy¿szy bieg wskakuje w okolicach 2000 obrotów. Orientujecie siê ile mo¿e kosztowaæ wymiana takiego czujnika, je¶li to jest przyczyn±?
Puff - 7 Pa¼ 2012, 21:09

Wymiana to pewnie s± 2 minuty, wiêc za piwo móg³by Ci to kto¶ zrobiæ :)
"Martw siê" bardziej kosztem czujnika (z pó³ stówki pewnie bêdzie kosztowa³)

macieksg - 7 Pa¼ 2012, 21:46

Tym ¿e "pól stówki" to akurat mnie pocieszy³e¶, bo my¶la³em ¿e du¿o wiêcej :)
Puff - 7 Pa¼ 2012, 22:11

Dowiesz siê ile dok³adnie jak zapytasz w sklepie, niemniej powinno oscylowaæ to w tych okolicach...
koziolek27 - 18 Sie 2019, 11:28

Witam,mam problem z Fordem Fiesta mk7 1,6Diesel 2013r.Problem jest w tym,ze jak jade 140km/h zaswieca mi sie kontrolka temp.plynu chlodniczego i temp.rosnie.Kiedy zwolnie do 120 wszystko wraca do normy,Dodam,ze wiatrak dziala poprawnie i mam odpowiednia ilosc plynu.Ktos pomoze?!
JoeMix - 18 Sie 2019, 11:43

Trzeba zmierzyæ temperaturê p³ynu, mo¿liwe ¿e silnik faktycznie siê przegrzewa,,,
koziolek27 - 18 Sie 2019, 11:45

to dla czego jak zwolnie do 120 wszystko wraca do normy?!
Jaszczur - 18 Sie 2019, 12:25

Bo mniejsze obci±¿enie silnika. Na moje masz uszkodzon± uszczelkê pod g³owic±. Na razie nie jako¶ mocno, ale nieszczelno¶æ ju¿ jest, i uwidacznia siê w sytuacji, gdy ci¶nienie w cylindrach wzrasta.
Zbieraj pieni±¿ki powoli.

vegetagt - 18 Sie 2019, 12:29

albo ekstremalnie niewydajn± ch³odnice, chocia¿ tez bardziej stawiam na jaki¶ przedmuch do p³ynu ch³odz±cego.
JoeMix - 18 Sie 2019, 15:00

koziolek27 napisa³/a:
to dla czego jak zwolnie do 120 wszystko wraca do normy?!
Bo w zale¿no¶ci od tego jak szybko jedziesz powietrze inaczej op³ywa auto i przep³ywa przez komorê silnika,,, zrób test z przekroczeniem 120 ale na innym biegu,,, bo jak ch³opaki sugeruj± przyczyn mo¿e byæ naprawê wiele,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group