Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] 1.4 TDCi - nie odpala

art202 - 2 Gru 2010, 11:47
Temat postu: [MK6] 1.4 TDCi - nie odpala
Witam

mk6 przebieg 127tys. polisingowy tankuje bp i statoil auto kupione niecałe dwa miesiące temu, wbicie w książce serwisowej przegląd 7tys km temu

szukałem trochę znalazłem ale nie wszystko,
problem
kiedyś zaparkowałem auto przodem w dół (pochyła ulica) z jednym kołem na krawężniku
rano odpaliłem przejechałem kilkaset metrów i zgasła nie odpaliła
podejrzenie padło na układ paliwa rozrusznik kręci i nic pompowałem pompką przepychałem auto z płaskiego na pochyłe za którymś razem zagdakał i poszło

dziś rano to samo auto zostało zostawione na noc przodem w dół dwoma kołami na krawężniku (przechylenie na bok pasażera) i dziś nie odpala rozrusznik kręci, pompuje pompką i nic

przerobiłem kilka podobnych postów jednak tam było odwrotnie tak pozostawiane auto odpalało ( a nie chciało na płaskim),

pompka ręczna niby pompuje paliwo słychać, w przewodach widać mimo to nie odpala
prosze o sugestie

tomasz1982 - 2 Gru 2010, 19:00

Filtr paliwa wymieniony przed zima?? Kiedy była ostatnia wymiana?? Może najprostsza rzecz ale trzeba go wymienić.

[ Dodano: Czw Gru 02, 2010 19:01 ]
W zime ten brud czy szlam, który jest w filtrze potrafi zamarznąć.

anjko - 2 Gru 2010, 21:30

Zobacz czy na samostart zagada jeśli odpali i będzie chodziła normalnie to wtryski do sprawdzenia. Prawdopodobnie na przelewach puszczają.
art202 - 7 Gru 2010, 18:34
Temat postu: znalazłem odpowiedz dziekuje za podpowiedzi
myślałem że kupując auto z serwisu będą takie rzeczy jak filtr paliwa wymieniają na czas, na liczniku 128tys producent przewiduje co 60 tys, jednak ford Gdynia na Morskiej to flejtuchy i nie robią takich rzeczy, filtr wymieniłem szkoda że u nich skasowali 440 po zniżkach 210 diagnostyka komp, 60 wymiana 250 filtr (bez ogrzewacza o zgrozo)

uszczelki pod wtryskami wydmuchało teraz czeka mnie wymiana ktoś orientuje się gdzie je dostane Gdynia i trójmiasto?

tomasz1982 - 7 Gru 2010, 21:51

No to ładnie Ci skasowali.... Filtr oryginalny 150 zł, wymiana 5 minut, nawet na forum jest instrukcja. A co to podkładek pod wtryskiwaczami to poszukaj na forum ktoś z Gdyni pisał kiedyś gdzie tanio i dobrze zrobił. A czemu każą Ci wymienić?? Spaliny idą z silnika?? Śmierdzi spalinami w kabinie?? Cykanie słychać??
art202 - 16 Gru 2010, 11:06
Temat postu: eurocar never
ta słychać cykanie i wydruk komputera potwierdził

czekam aż mój mechanik będzie miał chwilę
wycenił na 200 za całość

chciałem do Pezala w Gdańsku
ale tam nie bardzo wiedzą ile za to chcą
raz mówią 200zł jak dzwonie się umówić to od 450zł
boję się podstawiać auto po tej rozmowie, z obawy wymiany pół samochodu

jadrian - 17 Gru 2010, 07:47

Witam,
Czy te diesle zawsze maja problemy z porannym rozruchem, kiedy samochód stoi pod "chmurką"?

Filtr paliwa wymieniony rok temu. Czy trzeba go wymieniać co roku? :yyy: :yyy:
Leję "zwykły" on na BP + STP do diesli. I jak dotąd autko paliło od razu. Dziś przy ok. - 20 stopniach autko nie odpaliło ;-(
Przy przekręcaniu kluczyka słychać było tylko rozrusznik. Auto nie mogło załapać ;-( Nie było tego charakterystycznego dźwięku jak auto próbuje zastartować. Po kilkunastu próbach zapalenia auto próbowało "załapać". Jak już zapaliło to chodziło jakieś 30sec. i amen.
Czy to normalne w tych dieslach??

tomasz1982 - 17 Gru 2010, 15:30

Raczej powinno się wymieniać przed zimą......ale wiadomo filtr 150zł. Jeśli tego nie zrobiłeś i tak się dzieje to odczep na chwile przewody do filtra i z filtra żeby odpowietrzył się. U spodu filtra jest pokrętło i też odkręć je w celu odpowietrzenia i spuszczenia brudów jeśli są i nie zamarzły. Podłącz tak jak było i pompką dopompuj trochę paliwa do filtra. Powinien zaskoczyć już i odpalić.
kamilegia - 23 Lut 2011, 19:10

Witam. Odkopie troszke temat, bo mam podobny problem. Auto przez cala zime (znaczy do teraz) palilo za 1. razem. Nawet jak nie bylo uzywane przez kilka dni w grudniu - zaparkowane pod chmurka na krawezniku (przechylone na strone kierowcy) - palilo za 1.

Teraz - dokladnie tydzien temu zaparkowalem samochod przednimi kolami na krawezniku - nie odpalil. Po kilkunastu probach i po podpompowaniu - ruszyl. Pomyslalem, ze to kwestia gorszego paliwa (ktore dostalem w kanistrze), wiec pojechalem na stacje i dolalem do pelna vervy (ok 10l). Auto palilo za pierwszym, czasem za drugim. Wczoraj dalej mialem problem z odpaleniem- ten sam przypadek - auto zaparkowane przednimi kolami na krawezniku - nie rusza. Po podpompowaniu - rusza.

Dodam, ze powyzsze przypadki mialy miejsce w godzinach 11-12, wiec rano - auto palilo za 1. gaslo 1-2 razy i pozniej juz jechalem. Parkowalem - po 2-3 godz - auto nie pali.

Dzisiaj rano probowalem odpalic - auto bylo zaparkowane na krawezniku przechylone w strone kierowcy - nie pali. Pompowalem - nic. Spieszylem sie, wiec nie probowalem dalej odpalac. Wrocilem z pracy - probuje dalej odpalac - pompuje- nie pali. Po kilkunastu probach auto juz nie "startowalo" - zadzialal chwile rozrusznik, po czym palila sie kontrolka oleju i slychac bylo dzwiek jakiegos "klatkowania" - nie wiem jak to nazwac.

Parzych - 23 Lut 2011, 23:54

kamilegia napisał/a:
i slychac bylo dzwiek jakiegos "klatkowania"
Możliwe że aku padł...
kamil wolski - 24 Lut 2011, 13:51

A nawet na pewno się zdoił w tych mrozach i przy tylu próbach.
gocek - 11 Lut 2012, 17:50

Witam podepnę się pod temat bo nie chce zakładając nowego z podobnym nagłówkiem mam fieste 1,4TDCI z 2003r 147tys przejechane raczej pewne w listopadzie wymieniony filtr paliwa z podgrzewaczem olej i filtry, problem pojawił sie gdy mrozy przyszły -15 i więcej auto zapala przy 5 próbie i 15sek kręcenia czasem dłużej, mechanik stwierdził że wszystko ok ale chyba tak nie jest świece żarowe wykręciłem każda ma opór ok 1.3ohm pobór każdej z osobna około 8-9A czy taki ma być? proszę o sugestie i pomoc.

Pozdrawiam

Jaszczur - 11 Lut 2012, 18:58

Jak je wykręciłeś to sprawdź jak grzeją, a nie jaki maja opór... Na krótko do aku, i patrz czy czubki się nagrzewają.
gocek - 11 Lut 2012, 19:04

sprawdzone czubki sie nagrzewają w 5 sec może i cała reszta stopniowo w kolejne 10 powiedzmy
Jaszczur - 11 Lut 2012, 19:05

No to świece masz w porządku.
gocek - 11 Lut 2012, 19:33

a liczyłem na nie jeszcze zastanawiam sie nad dawką rozruchową gdzieś czytałem na forum że aktualizacja oprogramowania pomaga czasem wiec pojadę do gościa co chiptuningiem się zajmuje żeby zobaczył, mi pomysły się skończyły
lakiernik175 - 12 Lut 2012, 09:40

Pany ,ten akurat diesel jest hu..wy na stanie pod chmurką przy -15stC.
U mnie przebieg mały,nówka akumulator,wszystko gra jak powinno ale do temp -15.Jak jest tyle albo niżej to aż żal mi podchodzić do tego samochodu i go odpalać.
Przy -30 mój sąsiad odpala BMW 2.0 w dieslu i nie ma bólu.
A tego to ratuje tylko czajnik z gorącą wodą.Tak ma i już.
Niech sie ktoś inny pochwali,że przy tych temp z tym silnikiem(po nocy pod chmurką) nie ma problemów to jestem w stanie podjechać i na własne oczy to zobaczyć.Mówię o godz 7.00 rano jak dziś gdzie po nocy -20stC a nie jak niektórzy wysypiaja sie do południa i wstają jak jest już -10.
Jak wam sie spieszy do pracy to w rękę czajnik i polać po gumowej rurze idącej do kolektora dolotowego i gada bez problemów :ok:

Stunt_Man - 12 Lut 2012, 10:33

lakiernik175 napisał/a:
Niech sie ktoś inny pochwali,że przy tych temp z tym silnikiem(po nocy pod chmurką) nie ma problemów to jestem w stanie podjechać i na własne oczy to zobaczyć.Mówię o godz 7.00 rano jak dziś gdzie po nocy -20stC a nie jak niektórzy wysypiaja sie do południa i wstają jak jest już -10.

1.6 też sie liczy? jeśli tak to zapraszam serdecznie jutro na odpalanie po weekendzie spędzonym na parkingu

a 2.0 bmw... :hahaha: ostatnio dwa takie musiałem w garażu trzymać i rozmrażać bo nie dały se rady

lakiernik175 - 12 Lut 2012, 12:12

Napisałem
lakiernik175 napisał/a:
z tym silnikiem

czyli 1.4 tdci
O silniku 1.6tdci wypowiem się za rok. po przyszłej zimie będę wiedział nieco więcej.
Mam nadzieje ,że nie będzie już z nim takiego problemu.
Zauważ że w tym dziale w okresie zimowym nikt się nie skarżył na problemy z odpalaniem silnika 1.6. Może to kwestia tego że jest w fieście rzadziej spotykany a może tego że lepiej zrobiony(zestrojony).

misiak - 12 Lut 2012, 17:25

1.4 tdci jest bardzo kijowy na zimę. Zmienione świece (plus regeneracja głowicy), nowy przekaźnik świec żarowych, najlepsze paliwo, nowiutki aku monstrum (w porównaniu do fabrycznego) i też miewa problemy ze startem. Przywykłem do tego i kupiłem na wszelki wypadek troche biletów :) Filtr paliwa trochę kosztuje (oryginał 130zł) i tak z raz na rok jak komuś szkoda kasy to wypadałoby wymienić.
kuba87 - 12 Lut 2012, 17:30

przy minus 20 odpalałęm bmw 525 tds bez plaków i z popsutymi świecami
zagadał po 5 minutach krecenia łopel obok tylko na plaka palił a nowsiejszy :P

gocek - 13 Lut 2012, 08:06

wiele osób mówi poczekaj aż mrozy spadną itd ale to nie rozwiązuje problemu tu i na forum Focusa znalzałem wzmianke że jest jakiś błąd w firmwhere sterownika i w fordzie to poprawiają dziś lub jutro jade do gościa z (durasoft) żeby popatrzył na mape rozruchową ja mam Seata 1,9Tdi stoi na polu akumulator 8rok ma Centry i pali na dotyk. Chce żeby też to tak zapalało.
lakiernik175 - 13 Lut 2012, 09:00

Tej zimy możesz już nie zdążyć przetestować bo te niskie temp mają ustąpić.
Małej dawki rozruchowej to przynajmniej mój nie ma bo jak w końcu odpali po takim kręceniu to czarno z tyłu rury i śmierdzi nie przepalona ropą.

gocek - 14 Lut 2012, 09:19

Dzisiaj u mnie -5 i autu zapalilo tak sobie za pierwszym razem za krótko trzymałem rozrusznik z 2s a za drugim z 3-4 i odpaliło ale i tak che z tym zrobic do porządku żona nie da rady jak przyjdą mrozy. Strasznie mało postów na temat słabego palenia lub jego braku w tym silniku
Ranid - 26 Mar 2012, 10:56

U mnie ostatnio po jednodniowej przerwie nie chce zapalić,męczę go kręceniem aż czasami padnie aku ale zapali,póżniej chodzi już dobrze,obawiam się że może pompa do roboty lub jakiś czujnik.może ktoś coś poradzi.
http://allegro.pl/czujnik...2190141010.html

SPLpolska - 27 Mar 2012, 21:19

Podpompuj trochę pompką ręczną jak nie odpali za pierwszym razem, może zaworek zwrotny paliwa (najlepiej wstawić przed filtrem paliwa drugi 8 mm koszt ~20 zł) bo inaczej trzeba bak wyciągać, lub sprawdź, czy nie są przetarte przewody paliwowe pod filtrem powietrza.
Ranid - 27 Mar 2012, 21:59

Właśnie dzisiaj rano nie odpalił,filtr paliwa parę dni temu wymieniony forda 200zł z czujnikiem ale auto przed wymianą też nie zapalało,dzisiaj wyciągłem zbiornik i tam było czysto a pompka ręczna nie ciągnie paliwa gdzieś jak piszesz jest przetarcie na t5ych wężykach pod filtrem a jest ich kilka.Jutro wymieniam na igielit żeby sprawdzić gdzie ciągnie lewe powietrze.Jak założyłem bezpośrednio ze słoika to chwilowo zapalał.nie wiem jak to się ma na wtryski.
Ranid - 29 Mar 2012, 08:17

Awaria usunięta a już chcieli wymieniać wtryski albo pompę robić.
misiak - 29 Mar 2012, 11:59

u mnie łapie i tak i tak lewe powietrze, przy czym pompka ręczna dobrze pompuje. Z resztą to nie pierwszy taki przypadek i nie ostatni- magiczne szybkozłączki. Najczęściej tam łapie powietrze lewe. Odpala ładnie. Albo podpompuje sobie ręczną pompką i pali na dotyk praktycznie, albo kręcę 2 sekundy rozrusznikiem. Nie mam problemów z odpalaniem
posqb - 19 Paź 2012, 12:34

Witam,
prosze o rade czy ten akumulator bedzie odpowiedni do mojej fiesty( 1.4 tdci 2003)?

pozdrawiam

posqb - 19 Paź 2012, 12:35

Bosch S5004 S5 Car Battery Type 075 - oto akumulator:)
posqb - 19 Paź 2012, 12:37

dodam ze parametry sa bardzo zblizone do tego ktory siedzi teraz -motocraft
misiak - 20 Paź 2012, 14:11

po pierwsze nie pisz postów jednozdaniowych jeden pod drugim. Masz przycisk edytuj. To nie gg!!

Akumulator jaki kupisz taki będzie dobry. Plus z prawej strony (i tak musisz obrócić aku przy wkładaniu) Im większa pojemność i większy prąd rozruchowy tym lepiej. U mnie siedzi Bosch S5 silver 62Ah 600A i chodzi jak złoto. Jak masz więcej kasy to polecam akumulatory Varta Blue jak dobrze pamiętam.
W każdym razie szukaj prądu rozruchu tak powyżej 500A.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group