Forum FiestaKlubPolska -

LPG - [MK3] Przeróbka z 2 gen na 1

majdanos - 15 Maj 2011, 19:48
Temat postu: [MK3] Przeróbka z 2 gen na 1
Witam.Problem moj polega na tym iz komp od gazu szlag trafil.posiadam 2 gen gazu ze sterownikiem sondy lambda typu stag2-l, przelacznikiem stag-w (czy cos takiego) i parownikiem emmegas ml 94 w ktorym ostatnio wymienilem membranki.niestety na kablach od kontrolera idących do sondy lambda jest tzw spinol.I teraz moje pytanie czy moge obciac te kable i zamiast krokowego dac srube do regulacji gazu?Jak to by sie mialo do spalania i czy jest to mozliwe ? z góry dzieki za odpowiedzi :]
drzeniow - 15 Maj 2011, 20:16

u mnie przy 2 generacji, działalo wszystko dobrze bez komputera, nie spalał duzo wiecej, tylko czasami gasl na wolnych przy dojeżdżaniu do świateł.
JoeMix - 15 Maj 2011, 22:46

Tak, wszystko będzie smiegać, tylko nie skręcaj za bardzo mieszanki bo silnik załatwisz (jak chcesz zrobić I generacje to w zasadzie można wywalić wszystką elektronikę poza centralką)
bojarek - 16 Maj 2011, 09:04

majdanos:
majdanos napisał/a:
niestety na kablach od kontrolera idących do sondy lambda jest tzw spinol
Chciałeś powiedzieć "zwarcie"? Jakkolwiek Kolega JoeMix, potwierdza prawdę, to na Twoim miejscu raczej ustaliłbym przyczynę tego zwarcia (spinola :) ) a cięcie kabelków i wstawianie śruby to całkiem na końcu.

[ Dodano: Pon Maj 16, 2011 09:06 ]
drzeniow,
drzeniow napisał/a:
tylko czasami gasl na wolnych przy dojeżdżaniu do świateł.
Bo miałeś ustawione ubogawo...
kamil wolski - 16 Maj 2011, 12:01

bojarek napisał/a:

drzeniow napisał/a:
tylko czasami gasl na wolnych przy dojeżdżaniu do świateł.
Bo miałeś ustawione ubogawo...


Albo za bogato.

majdanos - 16 Maj 2011, 12:22

bojarek napisał/a:
majdanos:
majdanos napisał/a:
niestety na kablach od kontrolera idących do sondy lambda jest tzw spinol
Chciałeś powiedzieć "zwarcie"? Jakkolwiek Kolega JoeMix, potwierdza prawdę, to na Twoim miejscu raczej ustaliłbym przyczynę tego zwarcia (spinola :) ) a cięcie kabelków i wstawianie śruby to całkiem na końcu.


zwarcie juz dawno zlokalizowalem ale narazie brak kasy na nowy kontroler i byc moze silnik krokowy o komputerze silnika juz nie wspominajac :(

van - 16 Maj 2011, 15:23

druga generacja to takie oszukiwanie pierwszej z niepotrzebnymi kabelkami, ciąć i tyle
bojarek - 16 Maj 2011, 16:15

van81,
van81 napisał/a:

druga generacja to takie oszukiwanie pierwszej z niepotrzebnymi kabelkami, ciąć i tyle
Znacznie upraszczasz...Silniczek krokowy gazu - przy poprawnych ustawieniach w komputerku - daje tyle gazu, ile trzeba przy danym obciązeniu silnika; śrubę natomiast masz "rozwartą" ciągle tak samo, zatem gdy potrzebujesz "depnąć", gazu leci ciągle tyle samo. Chyba, że się mylę... :ups:
JoeMix - 16 Maj 2011, 16:32

Jasne że źle myślisz,,, po podłączeniu zasilania i otwarciu zaworów parownik dalej tyle gazu aby silnik pracował na wolnych (do regulacji) jak depniesz w gaz to tak jak w gaźniku, silnik zaczyna wysysać gaz z reduktora,,, i tak jak w gaźniku działa to na prawach fizyki, instalacje IIgeneracji można porównać to monowtrysku, komputer tak steruje silnikiem na wężu by na podstawie odczytów z sondy skład mieszanki był optymalny,,,
kamil wolski - 16 Maj 2011, 16:52

bojarek napisał/a:
van81,
van81 napisał/a:

druga generacja to takie oszukiwanie pierwszej z niepotrzebnymi kabelkami, ciąć i tyle
Znacznie upraszczasz...Silniczek krokowy gazu - przy poprawnych ustawieniach w komputerku - daje tyle gazu, ile trzeba przy danym obciązeniu silnika; śrubę natomiast masz "rozwartą" ciągle tak samo, zatem gdy potrzebujesz "depnąć", gazu leci ciągle tyle samo. Chyba, że się mylę... :ups:


W instalacji Igen regulujesz zarówno register, jak i parownik, więc troszkę się pomyliłeś


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group