Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Strzela w gaźnik/wydech, traci moc na lpg

matrix-1990 - 27 Maj 2011, 12:12
Temat postu: [MK3] Strzela w gaźnik/wydech, traci moc na lpg
Nie pali na czwarty cylinder, zapewne dlatego że jest słaba iskra lub w złym momencie. Cewka podmieniona i było to samo, kable WN wymienione, świece wymienione, napięcie na wtyczce do cewki po 10,6V na zapłonie. Gorszym problemem jest dla mnie to, że na gazie, szczególnie jak się rozgrzeje traci na mocy, a przy przyśpieszaniu nie dość że się dławi to jeszcze strzela w gaźnik albo w wydech, ciężko powiedzieć w co bo to tylko podczas jazdy się dzieje, słychać takie syknięcie i szarpnie. Daję do mechaniki ponieważ na benzynie też się tak zdarza ale rzadko. Macie jakieś pomysły?
JoeMix - 27 Maj 2011, 12:30

matrix-1990 napisał/a:
napięcie na wtyczce do cewki po 10,6V na zapłonie.
Środkowy pin do masy i takie napięcie? Zamień cylindry miejscami parze,,, jak kompresja na silniku?
matrix-1990 - 27 Maj 2011, 12:38

nom i po dwóch stronach po 10,6V, kompresja po 9 na rozgrzanym
JoeMix - 27 Maj 2011, 13:02

matrix-1990, na cewce nie masz napięcia po 2 stronach, tylko jest jeden przewód zasilający (bodajże środkowy) i trzeba zmierzyć napięcie między nim a masą pojazdu,,,
matrix-1990 - 27 Maj 2011, 19:20

ale po bokach masz od masy i właśnie do tych mas patrzałem, no jak chcesz to sprawdzę do karoserii, jutro zobaczę z podmianą kabli, a dzisiaj zauważyłem że na benzynie szarpnie i strzeli w gaźnik jak jest rozgrzany i jak próbuję szybko ruszyć z dobrze dobraną ilością gazu, żeby nie strzelił muszę przygazować ciut
kuba87 - 27 Maj 2011, 19:30

pokaz co masz pod maską :P
93 rok i gażnik?

matrix-1990 - 27 Maj 2011, 19:42

no wtrysk ssania ręcznego raczej nie ma :P a nie chce mi się gibać specjalnie z aparatem na dół żeby zwyczajnego hcs'a pokazać
kuba87 - 27 Maj 2011, 20:49

moze edis padł
sprobuj podmienic
i czujnik wału korbowego
pokaz kotku co masz w srodku :D

matrix-1990 - 27 Maj 2011, 21:05



tu jakąś fotkę sprzed pół roku znalazłem :P czujnika wału korbowego gaźniki nie mają :P z ESC właśnie się zastanawiam, no ale jeden zwój jest na 1 i 4 cylinder, jesli na 4 jest slaba iskra to czemu nie na 1, w ogóle jak to rozdziela zapłon skoro JoeMix mówi że jest jeden plus?

kuba87 - 27 Maj 2011, 22:57

bo ten 1 plus rozdzielony jest na dwie cewki
a te są sterowane masą, dlatego masz dwie masy i jeden plus
przewody sprawdzałeś?
i pytanie do JOE
da się zastapic esc przez DIS?

Pawełos666 - 27 Maj 2011, 23:49

koledze chyba nie chodzilo o sterowanie cewka a rozdzieleniem wyjsc z cewek na przewody WN 1 i 4
JoeMix - 27 Maj 2011, 23:51

kuba87 napisał/a:
93 rok i gażnik?
Ja mam 94 i gaźnik :P
matrix-1990 napisał/a:
tu jakąś fotkę sprzed pół roku znalazłem
NA foto jest gaźnik,
matrix-1990 napisał/a:
czujnika wału korbowego gaźniki nie mają
Mają
matrix-1990 napisał/a:
z ESC właśnie się zastanawiam
Tego gaźniki akurat nie maja :P EDIT: Mają, pomyliłem z EEC :P
matrix-1990 napisał/a:
den zwój jest na 1 i 4 cylinder, jesli na 4 jest slaba iskra to czemu nie na 1
Zamień je miejscami i zobacz co będzie,,,
matrix-1990 napisał/a:
w ogóle jak to rozdziela zapłon skoro JoeMix mówi że jest jeden plus?
Na środkowym pinie jest 12V na zewnętrznych jest masa, sterownik zapłonu czy komputer na zmianę odcina masę raz z jednej raz z drugiej strony (chodzi o wtyczkę), zanik napięcia w cewce powoduje zmianę pola magnetycznego (tez jego zanik) a to powoduje indukowanie się wysokiego napięcia na drugim uzwojeniu którego końce są podpięte pod świece, dlatego iskra jest raz na 2 cylindrach a potem na drugich dwóch i tak na zmianę,,,
kuba87 napisał/a:
da się zastapic esc przez DIS?
ESC to układ sterujący zapłonem dokładnie ESC-III (w mk1 1,6 był ESC-I a w mk2 było ESC-II),,, eDIS z tego co wiem to jedynie moduł wykonawczy sterujący cewką a sam jest sterowany przez EEC, samodzielnie nie będzie wiedział co zrobić, ESC do pracy poza zasilaniem i podłączoną cewką wymaga jeszcze czujnika położenia wału,,, i powinien silnik odpalić (na gaźniku oczywiście lub na LPG) do szczęście przyda się czujnik temp silnika i podciśnienie w kolektorze (EEC ma zawsze osobnego MAPa a ESC ma wbudowanego tak samo jak moduł wykonawczy DIS dla cewki, przy EEC może być albo w środku kompa albo jako osobne pudełko),,, więc co rozumiesz przez zastąpienie ESC modułem DIS

matrix-1990, sprawdź czy masz na kole pasowym nacięcie oznaczające GMP i jak jest to poszukaj gostka z lampa do ustawiania zapłonu, nich Ci sprawdzi, bo co prawda zmienić momentu zapłonu się nie da, ale stroboskopem da się sprawdzić czy równo podaje iskrę,,,

Druga sprawa jak by Ci się chciało zdjąć górę puszki filtra i zrobić foto, i kolejne z odsuniętym mixerem od gazu by gaźnik było widać,,,

matrix-1990 - 28 Maj 2011, 10:50



Dobra więc, zamieniłem kable na świecach 4 z 1 i iskra była lepsza na 4 cylindrze, ale mimo tego dalej na 4 cylindrze nie palił. Zauważyłem jeszcze coś, na kolektorze dolotowym w miejscu, które właśnie dochodzi do czwartego cylindra jest chyba podczepiony mapsensor i tam widzę, że ta rurka jakby pękła, ciężko pokazać bo graty od lpg mi zasłaniają ale mniej więcej widać

JoeMix - 28 Maj 2011, 10:54

matrix-1990, Ty tego nie pokazuj, to to uszczelnij :hihihi:
matrix-1990 - 28 Maj 2011, 10:56

a to będzie przyczyna czy jeszcze nie wiadomo? :D
Rebel - 28 Maj 2011, 12:48

matrix-1990 dopóki tego nie naprawisz to się nie dowiesz... do roboty! :hihihi:
matrix-1990 - 28 Maj 2011, 13:08

ok zaizolowałem no i wygląda że to było to :) teraz pali na wszystkie 4 cylindry, jeszcze dwa pytania:

Czy można całą tą rurkę wymienić od kolektora do bębenka? Próbuję odkręcić tą nakrętkę co jest na kolektorze do której przyczepiona jest rurka no i nie idzie, jeszcze nie mam pomysłu jak ją odczepić od bębenka.

I wiecie może jeszcze jaka przyczyna może być że na 2 i 4 kablu jest słaba iskra? Tzn mimo tego że słaba to pali ok, ale na 1 i 3 po prostu mocniejsza jest o wiele :)

Stunt_Man - 28 Maj 2011, 15:56

matrix-1990 napisał/a:
Czy można całą tą rurkę wymienić od kolektora do bębenka? Próbuję odkręcić tą nakrętkę co jest na kolektorze do której przyczepiona jest rurka no i nie idzie, jeszcze nie mam pomysłu jak ją odczepić od bębenka.

jakiego bębenka? :9:

matrix-1990 - 28 Maj 2011, 18:06



takiego

JoeMix - 29 Maj 2011, 11:40

To normalny waż na psisk, chyba ze ktoś kiedyś błysnął i go przykleił... pewnie starczy na długość, obetnij przy przerwaniu, zeskrob resztki z króćca i nasuń ponownie
matrix-1990 - 29 Maj 2011, 22:07

mi pękł tam przy nakrętce do kolektora i w sumie tam jest największy problem bo chyba ta nakrętka go trzyma i nie daje rady jej ruszyć, no ale spróbujemy na chama :)
JoeMix - 30 Maj 2011, 12:04

Nie ruszaj tej nakrętki, tam jest dziura wywiercona w kolektorze i ta śruba trzyma tylko króciec na który nakładasz wąż, przetnij na przetarciu, potem wzdłuż na króćcu i zdejmij stary, a potem nasuń na to resztę co została, bo zapewne starczy na długość jak pękło przy kolektorze zaraz,,, nawet żaden opaski tam nie trzeba,,,
matrix-1990 - 2 Cze 2011, 17:53

no faktycznie już zrobione, nowiutki wąż dałem i jest wszystko ok :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group